{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Hjælp til at komme videre {{forumTopicSubject}}

Jeg har sporet min oldemor, har hendes fødested og dato, navn på mor, jeg har konfirmationssted og dato.
Min oldemor blev født udenfor ægteskabet, fader ukendt. Jeg ved hun voksede op hos sine bedsteforældre men har ikke navne på disse eller sted. Jeg ved kun at i min oldemors fødselsregistrering i kirkebogen, blev tilføjet: at hun blev indskrevet i lejrskovs kirkebog et par måneder efter fødslen, men jeg kan ikke finde nogle spor af hende i lejrskovs kirkebog (som er tilgængelig på nettet) Jeg ved hun som 7 år gammel blev sendt ud at tjene hos et graverpar på Djursland, hvor hun også er registreret da hun blev konfirmeret.
Jeg vil rigtig gerne finde de bedsteforældre hun boede hos, men hvordan????
Nogle der har nogle gode bud?

Jeg ved godt at der ikke rigtig er nogle aktive herinde fortiden men håber nogle læser dette og har et råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at komme videre
  • #1   22. sep 2013 Du kan lede efter hende i folketællingerne smiley

    Du har jo nogenlunde tid og sted, så det er bare om at slide smiley

    Det kræver naturligvis at det foregik senest i 1930.



  • #2   22. sep 2013 CH: Det har jeg prøvet men kan ikke finde hende (altså igen det der er tilgængeligt online)

  • #3   22. sep 2013 Har du ledt efter hendes mors fødsel?

    Måske faddere ved dåben kan give et fingerpeg?


  • #4   22. sep 2013 Jeg kan heller ikke finde hendes mor, hun står selvfølgelig med navn som moder på min oldemors fødselsregistrering, men uden nogle andre oplysninger, ved kun at min oldemors bedsteforældre (dem hun angiveligt skulle ha boet hos indtil hun blev 7 år) er jødiske indvandre/flygtninge fra Stettin i Polen.
    Fadderne vil jeg lige prøve at kigge lidt mere på, har dog lidt svært ved at tyde navnene, og der er ingen oplysninger ud over navnene.


Kommentér på:
Hjælp til at komme videre

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce