{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.263 visninger | Oprettet:

Senior hund med gigt {{forumTopicSubject}}

Vi var hos dyrlægen i mandags og fik at vide at Soffi mest sandsynligt har gigt i lænden. Ud over smerte medicin og træning fik vi at vide at hun skal helst have fiskeolie dagligt for at hjælpe hendes led.
Jeg har i det sidste styk tid vurderet at starte hende på råfodring (har indtil videre fodret hende med billig tørfoder suppleret med laks, aftensmad rester mm) og der har dukket nogle spm op i min søgen på viden.

Har jeg forstået dette korrekt at så længe maden har kommet fra eller har på et tidspunkt været et dyr så kan hunde spise det råt? Altså nu tænker jeg på ting som æg og kyllingeben (har altid fået at vide at de kan splintre i mega små stykker og hunden kan dø).
Har i nogle forslag til hvordan jeg kan få fiskeolie i hende hver dag? Jeg fodrer hende pt med ren olie, men kan ikke forestille mig at bacon, svin eller kylling dææket i fiske olie kan smage særligt godt.

Glæder mig til at høre hvad i har at sige smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Senior hund med gigt
  • #2   26. okt 2013 Du kan købe lakseolie, som de fleste hunde er vilde med. Eller du kan købe ganske alm fiske-kapsler, det får vores. Og de æder dem.

  • #3   26. okt 2013 Jeg har fiskeolie allerede, spm var mere om hun ville spise sin mad hvis alt smagt af fisk smiley
    Sarah - men hvad med kyllingeben? splintrer de ikke meget nemt


  • #7   27. okt 2013 fandt dett "Curcumin, det gule i gurkemeje og karry, har ofte en meget fin virkning mod gigtsmerter også ved polymyalgi. Curcumin stimulerer dannelsen af endorfiner, vores eget morfinstof, som både modvirker smerter og giver en behagelig følelse"

  • #8   28. okt 2013 Louise, jeg har en veninde som har en hest med Gigt. Efter 3 dage på noget olie fra VetCur var den som 10 år yngre og uden smerter. Kuren skal selvfølgelig fortsættes i op til 6 uger, 3 på fuld dosis og 3 på halv.
    Prøv at se deres hjemmeside www.vetcur.dk og ring gerne og få en snak med dem, det er gratis, de er vildt dygtige og rigtig søde at tale med.
    Vores hund er blevet hjulpet med allergi på en af deres produkter.
    Derudover har de en super produkt som mineral/vtamin tilskud til BARF hunde.


  • #11   28. okt 2013 Betina: Læser lige igennem og snakker med min dyrlæge om det smiley hun vil nemlig gerne have at Soffi får laserbehandling og jeg kan allerede høre mit dankort skrige.

    Stine: Hvad med hvis køber det som krydderi fra feks brugsen og drysser lidt over maden? Virker det?


  • #13   29. okt 2013 Det er selvfølgelig helt op til dig Louise, men jeg tror du kan spare et nedslidt dankort hos dyrlægen smiley VetCur's tilskudsprodukter er ikke dyre, de er naturlige tilskud, og jeg tvivler meget på din dyrlæge kender dem smiley
    Jeg er sikker på du kan finde en forhandler af deres produkter et sted i din landsdel, hvor du kan købe det, så sparer du da portoen smiley


  • #14   29. okt 2013 Betina: jeg vil sagtens undersøge det fordi allerede nu med hendes BOT fleece dækken og en ændring i hendes diet kan jeg mærke i giga forskel. =)

  • #15   29. okt 2013 Hvor er det dejligt at høre Louise, rigtig god jagt, håber på alt det bedste. smiley

  • #16   4. nov 2013 Nu skal jeg lige have lidt råd igen. Var ude i forrige uge og købe lidt forskelligt til Soffi, det blev til fiske hoveder, ged og en museli blanding(gratis prøve). Og den første gang hun fik geden, spiste hun den mindste del og har ellers ikke gjort noget ved den, fiskehoved bliver båret lidt rundt, men ellers bare lagt på gulvet. Museli blanding tilgengæld kan hun bare ikke få nok af!
    Tror i at hun bare ikke kan lide kødet/fisken eller er dette normalt for en hund der bliver råfodret for først gang, er bange for at jeg sulter den gamle dame :S


Kommentér på:
Senior hund med gigt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce