{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

Christina M
Christina M
Tilmeldt:
10. sep 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

Opstart af barf {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vores 4 årig labrador har fået konstateret lagermide- og husstøvmideallergi, så hun skal i gang med at barfes.

Vi har en aftale med en Rigtighundemad- forhandler her i weekenden.

Er der noget vi skal være opmærksomme på? Kan læse herinde at de er meget glade for at hunden skal have kallun, men at det ikke behøver at være i så store mængder som de gerne vil have. Men er der andet vi skal være opmærksomme på?

Er der noget kød der er bedre at starte ud med end andet? Tænker at vi skal køre en udelukkelsesmetoden for at finde ud af om der er noget kød hun ikke kan tåle.

Fortæl gerne alt hvad der er vigtigt at vide i forbindelse med opstart af barf.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstart af barf
  • #1   17. jan 2014 Det er korrekt at mange forhandlere er lige glade nok for kallun smiley Kallun vil svare til at du spiser toastbrød, der er ikke meget nærring i det. Og mange vil have at hunden skal leve udelukkende på kallun i 7-10 dage, og der giver mange op. Hunden ændre sig, da den er så sulten hele tiden, i de dage.

    Hvis du skal starte op på råt, så anbefales det at man starter på noget "blødt". Her er lam, eller kylling godt smiley


  • #2   17. jan 2014 Jeg ville ikke starte op på flere dage ren kallun, i hvert fald smiley

  • #3   17. jan 2014 Jeg har startet op med kylling begge gange smiley
    Kallun er højt elsket af Hunden smiley Men det er nu sjældent hun får det.

    Kallun er mildt, er nok derfor de fleste vil have at man starter op med det. Ville dog ikke KUN give det. Ensformig kost uanset slags, er ikke godt smiley


  • Christina M
    Christina M Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #4   17. jan 2014 Okay, nu er hun heller ikke så vild med kallun, hun har tidligere prøvet at få det. Man kunne nærmest se at hun fik brækfornemmelse af det.

    Hun er vant til at få rå ben, det får hun flere gange i ugen, råt kød får hun en gang i mellem, så det er ikke fordi at det er helt nyt for hende.

    Har hørt at hest skulle være godt at starte en allergi hund op på? Og at man så vidt muligt skal undgå oksekød da det kan provokere de allergener hunden har i kroppen?


  • Christina M
    Christina M Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #7   18. jan 2014 Jeg må ærlig indrømme at jeg ikke er særlig begejstret for ideen om at hun skal have rå kylling. Jeg er simpelthen så møghamrende bange for salmonella.

  • #8   18. jan 2014 Christina - Mine får rå kylling flere gange om ugen og har gjort det i flere år - ingen salmonella her. De får også rå æg, med skal smiley

Kommentér på:
Opstart af barf

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce