{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fældetid
  • #1   17. mar 2007 hvordan fjerner du lugten af hund. Jeg har også spundet for mange år siden, men jeg synes altid at det lugtede af hund. :o))


  • #2   17. mar 2007 Hejsa med jer smiley

    kiggede lige på jeres hjemmeside - og kan se I har trænet hos Winnie smiley

    Hun er også god. Jeg ville gerne gå deroppe, men det er lidt langt at køre hver uge.

    M.h.t. hundelugten - jamen, så vasker jeg garnet i uldvaskemiddel. Og igen når det er strikket. Og så lugter det ikke mere. Det er fedstofferne fra huden som lugter, og når de er vasket væk er lugten væk.

    Jeg har en enkelt gang haft probs. med lugt - men det var meget gammel collieuld - og fedtet var blevet harsk. Det røg i et bad med alun - så var det væk.


  • #3   17. mar 2007 jeg har spundet fra en old english sheepdog og kunne ikke fjerne lugten


  • #4   17. mar 2007 Okay.

    Lyder lidt mærkeligt.

    Ulden skal spindes inden den er 1 år. Måske derfor ?

    Jeg har aldrig prøvet at spinde fra en old english sheepdog. Men de ser jo lækre ud smiley


  • #5   18. mar 2007 Det var et bestillings arbejde og damen havde 2 hunde jeg fik uld fra. Hun strikkede en trøje, men kunne aldrig brugen, den, ligeså snart hun fik den på lugtede den igen. Tilsidst hang den på væggen.
    Det er de eneste erfaringer jeg har med hundeuld. Jeg har spundet meget andet, bl.a. angora, muskus, lama, silke og får.


  • #6   19. mar 2007 Det var virkelig mystisk. Har aldrig oplevet det andet end med den gamle collie-uld.

    Jeg ved ikke om man må linke her i indlæggene - men ellers så kig under min profil - der er link til min hjemmeside. Der kan du se alt det jeg har lavet.

    Jeg har også angora-opdræt - har 13 kaniner.

    Jeg har også silke liggende, som jeg håber snar at prøve. Jeg vil dog farve det først, da den gyldne farve ikke lige er mig.

    Lama og får har jeg også prøvet, Moskus har jeg til gode ( uhhhhh - det er dyrt smiley ).


  • #7   19. mar 2007 Nette- jeg har en pose med uld til dig som jeg sender snart:-)

  • #8   21. mar 2007 Hmmm.... Jeg har også en hel del liggende som jeg har samlet sammen - og NU vil jeg altså snart tage mig sammen og få det sendt til dig !!! så det ikke bliver FOR gammel !!!

  • #9   23. mar 2007 Heidi og Hanne smiley

    Super! Og det er ikke for at lokke, men jeg skal faktisk have gang i bolchegryden næste uge smiley

    Jeg har fået noget uld fra chow chow - og fra en tervueren, og de skal da have bolcher.


  • #10   23. mar 2007 Nette: Jeg skal faktisk nok på posthuset imorgen (lørdag) for at hente den bettes (Trunte) nye dækken, så kan jeg jo sende Simbas uld i samme omgang, ellers skal jeg hente det i næste uge og sender ulden der:-)

Kommentér på:
fældetid

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce