{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Inseminering {{forumTopicSubject}}

Jeg tror (desværre) jeg bliver forhindret i at tage min tæve til hannen næste gang hun skal parres. Jeg har ikke prøvet at få hende insemineret før og vil blive glad hvis du vil dele dine erfaringer med mig.

Jeg har også (endeligt) besluttet at få frosset sæd ned fra min hanhund så han om et par år kan befrugte min importtæve det har jeg heller ikke prøvet før og vil også her blive glad for dine erfaringer.

Er der nogen af jer der har erfaring med inseminering? Hvordan er fremgangsmåden?

Udtagning/nedfrysning af sæd, hvordan fremskaffede I en brunstig tæve?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inseminering
  • #2   2. maj 2007 er det med kølesæd?? hvor kommer det fra eller er det hvor hannen er til stede og sæden bliver tappet direkte??


  • #3   2. maj 2007 hvor gammel er hunden du vil nedfryse efter?? ved at hunden ikke børe være ret gammel, for det optimale resultat

  • #4   2. maj 2007 Jeg regner med det er kølesæd så vidt jeg ved er der større succes.

    Hannen er 7 år ikke optimalt men jeg frysr ned alligevel.


  • #5   2. maj 2007 nej, han er nok til den lidt gamle side - kender en der blev frarådet det af Birgitte - men tal med hende, jeg tror hun er den der ved mest om emnet i DK

    Hun kan også hjælpe dig med at få sæden hjem - hun har de tilladelser der er nødvendige, til de fleste lande. Hvilken land skal du have det hjem fra? - i mange lande ved hun også hvilke dyrlæge der kan finde ud af at tappe og sende sæden.

    Ang. hvordan man gør - ja så skal man jo have en aftale med hanhundeejeren om at han har tid til at være klar, når din tæve er det. Du tager så blodprøver og finder ud af hvornår det er nu og så giver du hanhundeejeren besked og han har på forhånd lavet en aftale med en dyrlæge, som også er klar. Hannen kommer ind til dyrlægen, bliver tappet og sædens kvalitet bliver tjekket - det bliver behandlet, så det holder længer - fyldt i strå, puttet i en kølebeholder og sendt afsted. Så modtager din dyrlæge det eller birgitte - alt efter hvem du bruger - hun lægger det derefter direkte op i livmoderen - tror nok at nogen, kun lægger det op til livmoderhalsen.

    ja, så venter du bare ;O) og håber - der er vist næsten lige så stor mulighed for befrugtning med kølesæd, som ved en naturlig parring.

    Du skal nok regne med at du skal betale alle udgifter til hanhundens dyrlæge og til forsendelsen


  • #7   2. maj 2007 Jeg har taget kontakt til Birgitte, det var en lettelse at tage beslutningen om at fryse hans sæd ned men lidt vemodigt for jeg har (selvfølgelig) ventet indtil nu, hvor jeg kan se ham ældes.



  • #8   6. maj 2007 indførsel af sæd fra et andet EU land....hva kræver det?

    jeg ved godt at man skal være registreret hos fødevarestyrelsen for at kunne få lov til at importere...men kræver det noget af hanhund og dens ejer?


  • #9   6. maj 2007 Det er muligt at læse mere om inseminering her: (link fjernet) og her: http://www.dansk-kennel-klub.dk/831

Kommentér på:
Inseminering

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce