{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

Hunde uden line {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg igen mødt en eller anden tankeløs hunde ejer
kommer gående med hans fine store hund UDEN line,på et fortov ud til en befærdet vej.Er det mig eller er det ikke bare super egoistisk??Ikke alle er lige glade for hunde som de fleste af os.Hvad mener i andre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde uden line
  • #1   15. maj 2007 Det er bla. de her menesker der går 10 meter foran hunden.Værere er det når hunden går 10 meter foran ejeren!! De aner ikke hvad det kommer om det næste hjørne.Det kunne være et lille barn der måske ikke lige synes at den der halvsorte labrador lignende hønsehunds lookalike hund lige er verdens sødeste,eller det kunne også være at i kommer gåendene med jeres egen hund ,som måske ikke elsker alle hunde i hele verden,og støder ind i denne her hund og så er der fest! Der skal gøes og der skal hoppes og den anden hund bliver forskrækket og løber en bue uden om,der kommer en bil osv....

  • #2   15. maj 2007 Syntes heller ikke det er rart at møde en hund uden snor.
    Men der er desværre bare folk som er totalt lige glade, og kun tænker til næsetippen.


  • #4   15. maj 2007 Jeg må da lige indrømme, at jeg har sq ingen line med, når vi går til købmanden, (om jeg er egoistisk eller tankeløs??) det må andre vuderer. men der er ingen der der sagt noget negativt.

    Jeg får da en snak med folk som jeg møder, de synes at det er fint, at jeg har styr på hunden, og spørger ind til hvordan jeg har fået sådan en lydig hund.

    Selv om jeg møder landbetjenten eller andre betjente, stopper de op og vi får os en sludder. ingen bemærkninger om at hunden ikker er i line.

    Men når vi så er inde i byen, så er hunden altid i line, ikke fordi jeg ikke stoler på hunden, men der tager jeg hensyn til alle de mennesker der færdes der.







  • #5   15. maj 2007 Vi har altid vores hund i line, når vi færdes på steder hvor der enten er trafik eller mennesker.

    For det første så ved vi, at det er et dyr, vi har med. Selvom vi måske er heldige at få en superlydig hund, så findes der instinkter, som kan overdøve hundens trang til at lystre. (Min moster mistede desværre sin hund på den konto).
    For det andet, så må vi erkende, at når man har en schæferhund, så er der mange mennesker, der er en smule nervøse. Så af respekt for dem, så tager vi altid line på hunden, når vi møder andre mennesker. Kun, hvis de siger det er i orden, tager vi den af.... Dette gælder, når vi går på ikke-befærdede områder.

    Alle andre steder har han line på.
    (Selv i vores gårdsplads, for kattene kan han altså ikke lade være med at løbe efter :oD )


  • #6   15. maj 2007 Jeg elsker hunde men jeg bryder mig ikke om løse hunde der løber rundt eller et godt stykke væk fra deres ejer man kender dem jo ikke.. Min han er i snor når vi går tur af hensyn til andre, også er det jo en hund man kan aldrig være 100& sikker på hunden alle de hunde der bliver kørt ned høre man altid fra ejeren det har den ALDRIG gjort før... nej det har den så nu men det er for sent :-(...
    Vi har nogle grønne områder her hvor jeg bor hvor jeg lader hunden løbe rundt, hvis jeg ser der kommer nogen så kalder jeg ham til mig indtil de er væk igen...


  • #7   15. maj 2007 Michelle...Det er lige præcis hvad jeg mener!En hund er et dyr med drifter og INGEN har 100 % styr på sin hund.Den kan være veltrænet og alt det gejl, men 100% vide hvad den gør i alle situationer er utopi:

  • #8   15. maj 2007 Babett..
    Du skriver at ingen har sagt noget negtivt til dig ang. din til tider løse hund.
    Hvor mange tror du lige gider brokke sig når du kommer gående med din store schæfer lige imod dem.....Nej vel.
    Jeg mener af respekt for alle andre beholder man linen på når man går på fortove og veje.
    Og hvis man har trang til at vise hvor dygtig sin hund er kan man gøre det på træningsbanen eller lukkede områder.


  • #10   15. maj 2007 Pernille, hvornår kan man styre sin hund?

    Som før nævnt mistede min moster sin superlydige hund fordi den ikke var i snor.

    Hendes kæreste gik med den i udkanten af en skov, hvor de er en godt trafikeret vej ved siden af.
    På den modsatte side af vejen gik en dame med en løbsk tæve i snor. Før nogen kunne nå at reagerer var hunden, en skøn golden retriever løbet lige uden foran en lastbil og blev ramt. Den døde lidt efter.

    Denne hund KUNNE styres og var fuldstændig lydig. Det kom som et lyn fra en klar himmel.

    Det er dyr det her. Vi kan ikke styre dem 100 %


Kommentér på:
Hunde uden line

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce