{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Mundkurv og line på stranden.. {{forumTopicSubject}}

Vi har lige været på stranden og dyppe vores havmand af en hund så han kan holde lidt bedre til varmen..

Som vanligt er der en del løse hunde; normalt er der intet i vejen for det - hundene holder sig til føreren og det er ganske fint det hele =)

På stien langs vandet (stien er hævet ca 4 meter over vandet og er skidt af et stendige)..

Vi ser en ung familie komme gående længere henne af stien; 2 børn og en sort blandingshund.
- Vi når trappen og trasker ned for at bade den varmelidende ko lidt..

Længere henne af stranden går der så en Amerikansk Bulldog; uden line og mundkurv..

Står stille og afventer nogen kalder på hunden...
Den er interesseret i Kaoz og kommer nærmere..

Jeg kommanderer NEJ og GÅ HJEM, men Kaoz er lidt for spændende og den står tøvende og væksler mellem at loppe af eller bade med koen..

Jeg får den så givet line på (hip hurra for retrieverliner) og pige-ejeren kommer ned og henter hunden op i nakkeskindet (den har intet halsbånd..

Med et undskyld og et tak for hjælpen er de på vejen igen..

Jeg tænker disse personer nok ikke er de eneste der undlader at følge loven for at imødekomme hundens vane for at løbe løs; men for pokker og søren da; sørg da lige for at hunden er lydig inden linen ryger af!?

Et er at personerne ikke retter sig efter den NYE hundelov, men den gamle er heller ikke overholdt spor og så kan det hurtigt gå hen og blive en farlig situation jo..

Sødeste listehundeejere.. Kan i ikke nok overholde lovgivningen? Eller i det mindste bare overholde den gamle lov om ikke at slippe hunden uden den er under fuld kontrol?

Vil i virkelig udsætte jer selv og hunden for det ubehag at blive meldt til politiet (nej, det har jeg ikke gjort dog)?

Er det strengest nødvendigt at slippe den løs og uden mundkurv på en befolket "hunde"strand som vi har her i byen?

Det vrimler med turister med hunde, på stranden der er der ALTID en løs hund eller 5... Det er et ret dårligt sted at bryde loven hvis man virkelig skal det =(

Jeg har ikke lyst til at være skrap og urimelig, men jeg accepterer altså heller ikke en hund der er løs uden den er trænet til det - uanset race!
- Værre bliver det så når det er tydeligt at netop denne hund BURDE have haft både line og mundkurv på.. *suk*

Jeg synes loven er træls og urimelig for mange mange; det hjælper bare ikke det store på racernes ry når man møder en - venlig nok, men - listehund uden kontrol..

Hvor vil jeg hen? Aner det ikke... Ville vist bare af med noget galde og bede en lille bøn om at listehundeejere bør være en hel del mere varsomme med hvor de vælger at bryde loven!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundkurv og line på stranden..
  • #1   10. jul 2010 *skilt ... ikke noget skridt ; )

  • #3   10. jul 2010 Jeg gider ikke rette mere i det *fnis*

    Stien er hævet 4 meter over vandet SKILT af et stendige ! Skidt og skridt hører ikke lige til der...


  • #4   10. jul 2010 Jah. Sådan er det desværre mange gange smiley Vi ser det også tit.

  • #5   10. jul 2010 kan kun give dig ret, kom også kørende ned igennem vores naboby i går , hvor en ung man kmmer gående med en løs kamphund og uden mundkurv, og med en hvalp på armen, ja hvad gør man ? melder det eller hvad? men nu vil jeg prøve at holde øje når jeg kommer der igen.

  • #6   10. jul 2010 Tjaaaa Nina.... Hvis nu ALLE havde holdt sig på den rette side af den gamle hundelov havde vi nok ikke set hysteriet med mundkurve osv. idag. Hvis der er noget jeg HADER så er det løse hunde udenfor kontrol...

    Hilsen hende der ifører sin modvillige kæleterrier mundkurv hver dag smiley


  • #7   10. jul 2010 Fru BY - Ja det er ganske korrekt.. Forstår virkelig ikke de der mener det er deres ret at gå med hunden løs, men ikke har den fornødne hjerne, viden og egenskaber til at få trænet hunden til dette..

    Jeg er selv meget meget glad for at have en lydig hund, veltrænet og sikker at slippe.. Jeg ville da hade at hunden overhørte alt hvad jeg sagde så snart linen kom af?!

    Det er nok ikke den sidste vi møder uden line og uden kontrol.. Men ØV hvor er det møgtræls!


  • #9   10. jul 2010 Min søde og gamle Amstaff på 7 år skal da helt sikkert til stranden og have en dukkert. Jeg venter dog til i aften, så hun kan få lov til at dyppe føderne uden mundkurv, dog med line.

    Hun er heldigvis så gammel at hun lytter til mig når jeg kalder og hun går aldrig uden line, heller ikke før den nye lov trådte i kraft. Jeg ville dog ønske at der var en mulighed for at hun kunne undvære den mundkurv, især fordi jeg har 100% styr på hende og har hende som sagt altid i line.


  • #10   10. jul 2010 Jeps det er træls når den slags sker.

    Her i disse varme dage, tager hundene og jeg til en nærliggende sø hvor de kan bade og køle af.
    Det er der self osse en del andre hundeejere der gør, og det er jo for så vidt fint.
    Desværre er det bare langt fra alle der har styr på de hunde de har med, så vi har mere end en gang, haft ekstra hunde med på vores badetur.
    Hvis der står nogen med hund når vi kommer til søen, går vi ellers normalt lidt længere ned så mine hunde ikke hopper i lige i hovedet på de andre.
    Men det nytter jo ikke når andres hunde bare følger efter, og man så pludselig har 3-4-5 hunde ude at bade, når man selv kun ejer 2 af dem.

    Jeg er selv meget opmærksom på at mine hunde ikke render og generer nogen når vi er ude at bade. Der kommer en del løbere, børnefamilier mm ved søen, og det sker jævnligt at disse må finde sig i at en våg hund liiiiige skal hilse overstrømmende.

    Og typisk er kommentaren bare "jamen h*n er bare SÅ glad for vand/andre hunde/mennesker" -øøøh ja, men så lad kræet bade med en flexline eller sporline på...


  • #11   10. jul 2010 Gitte - Her lufter politiet og skovfogeden også deres hund.. Vi har to strande; den ene er uofficiel hundestrand =)

  • #12   10. jul 2010 Nej vi skal alle følge loven =)

    Jeg prøver at forklare at den strand bruges som hundestrand og soppegæster året rundt..
    - Så længe hunden er under kontrol må den gerne være løs og bade.

    Stranden er fyldt med tang og sten og bruges ikke som badestrand; der er heller ikke dybt nok til at kunne svømme der..

    Måske er vi anderledes her i byen fordi vi er en lillebitte ny der gør mange ting for at imødekomme turisterne =)


  • #13   10. jul 2010 (link fjernet)

    "Efter Naturbeskyttelseslovens § 22 skal hunde i perioden fra den 1. april til den 30. september være i snor på strandbredder og andre kyststrækninger.

    Men det er altid tilladt at have hunden løs i selve vandet. Med mindre kommunalbestyrelsen i kommunen har nedlagt et konkret forbud herom."

    Ingen fare på færde så er det derfor stranden er hundestrand - der ER inden strand ; )
    - i har en brakmark, en række sten og så vandet *GG*


Kommentér på:
Mundkurv og line på stranden..

Annonce