{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Kinesisk mad på Fyn??? {{forumTopicSubject}}

Kalder alle fynboer omkring faaborg/Odense omegn (helst ikke længere væk end en halv time i bil fra faaborg)

Jeg ved godt at det er en mærkelig forespørgsel, men findes der et sted hvor man kan bestille "kinesiske" retter i bokse, i ved ligesom på film hvor man får nudler i en boks, forårsruller i en anden osv osv. I denne omegn? Jeg kan simpelthen ikke Google mig til det. Jeg ved ikke om det er mig der er dårlig til at Google eller om det bare ikke eksistere.
Jeg ved heller ikke om kinesisk er den rigtige betegnelse, jeg tænkre bare china box, men jeg vil gerne have tingene i hver deres boks, så man kan dele det, og alting ikke bliver overhældt med sovs smiley

Vi er i sommerhus med hundene, så jeg vil helst ikke efterlade dem for at tage et sted hen og spise og jeg tænkte derfor det ville være smart hvis jeg bare kunne sende manden afsted efter noget mad smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kinesisk mad på Fyn???
  • #1   29. jul 2019 Jeg tænkte faktisk på præcis det samme forleden - altså, om det egentlig eksisterer. For jeg kunne virkelig godt trænge til noget "rigtigt" kinesisk take-away og ikke bare en slatten blandet chinabox smiley

    Desværre kunne jeg heller ikke finde ud af, om det overhovedet er noget, der eksisterer på den måde du beskriver smiley


  • #2   29. jul 2019 Jeg har engang fået det i Århus, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvor fra, da det ikke var mig der bestilte smiley så jeg ved at det eksistere, jeg ved bare ikke hvad man kalder det eller om det eksistere andre steder.

    Jeg vil heller ikke udelukke at de simpelthen bare har bestilt en masse bokse og så kun fået en ting i hver, men jeg tror det ikke.


  • #3   29. jul 2019 Ja det må være alternativet - men det kunne også være fedt med et større udvalg, frem for de der små vogne man normalt bestiller bokse fra smiley
    (Og nu skal jeg da helt klart sætte alt ind på at finde det her i Århus, så... mhhhhhh...)


  • #4   29. jul 2019 Ja jeg ved ikke om udvalget var større, for de bestilte ret almindelige ting som forårsruller men det smagte godt.

    Prøv at find china wok house på just eat, jeg kender det ikke men det ser ud til at de har noget i den stil. Det er også en del dyrere end en boks men hvis man nu har en veninde dag eller lign kan man da dele det smiley


  • #5   29. jul 2019 Haha jeg har faktisk lige været inde og tjekke deres hjemmeside, men den virker ikke helt optimalt lige pt... det er nok også for det bedste smiley smiley

  • #6   29. jul 2019 Haha ja man kan hurtigt få brugt en masse penge xD jeg ved det ikke var den vi fik fra, men jeg aner ikke hvad den hed.

  • #7   29. jul 2019 Jeg googlede og fandt den her ...de har take away smiley

    profilbillede
  • #8   29. jul 2019 Tak Anette, men jeg har ikke problemer med at finde take away, jeg har problemer med at finde lige præcis de bokse.

    Hvis ikke vi finder det henter vi bare indisk take away i Odense tror jeg. Jeg ville bare så gerne have de dumme bokse smiley


  • #9   29. jul 2019 Nårhhhh smiley
    Læste vist ikke ordentligt smiley

    Nu har jeg også fået lyst til take away smiley smiley


  • #10   29. jul 2019 Haha det beklager jeg smiley
    Jeg ved heldigvis at der er en god indisk inde i odense, nu har jeg bare gået og haft lyst til nudler, forårsruller osv i flere dage smiley


  • #11   29. jul 2019 Kings i Svendborg.
    Bare sig at alt skal i forskellige æsker...


  • #12   29. jul 2019 Altså boksens form kan jeg ikke garantere for, men man kan godt få det skilt ad..

  • #13   29. jul 2019 Ch tak det må jeg lige kigge på smiley

  • #14   29. jul 2019 Jeg er helt ligeglad med formen, bare det er i hver sin. Jeg smider det alligevel på en tallerken xD

  • #15   29. jul 2019 Der er et par stykker mere i Svendborg, synes Kings er bedst.. smiley

  • #16   29. jul 2019 Enig med CH i at Kings laver god mad. Om Svendborg eller Odense er hurtigst - pas. Men eg er sikker på i kan få det organiseret som i ønsker.

  • #17   29. jul 2019 Det lyder godt smiley jeg er såmænd ligeglad med om vi skal til Svendborg eller Odense efter det, bare det smager godt

  • #19   29. jul 2019 Tak trine men jeg vil ikke have en china box, jeg vil gerne have flere forskellige bokse med forskellige ting i smiley

  • #20   29. jul 2019 Arj er du på Fyn? smiley

  • #21   29. jul 2019 Ja vi er i sommerhus i faaborg et par dage smiley det havde dog ikke gjort noget hvis det var lidt koldere i vejret så jeg også kunne holde ud at tage på tur og se noget med hundene haha

  • #22   29. jul 2019 her i byen sender nogle af de asiatiske takeaway ud i bokse, ellers er det blevet meget "italieniseret" hvor det kommer i grillbakker smiley

  • #23   29. jul 2019 Funke: Der findes flere steder i Århus området, vi kan i hvert fald få leveret 3 steder fra på just eat.

    Så vidt jeg ved eksistere China Wok House ikke mere, det lå jo ved arkaden som er blevet total lavet om . De er i hvert fald heller ikke på justeat mere, som de var engang smiley


  • #24   29. jul 2019 Der er i hvert fald kommet en ny China wok house, så - men anyways, sorry for sidespring i din tråd Solvej, jeg sidder også bare og har MEGA lyst til kinesisk, så det er jo gode nyheder (for mig) smiley

  • #25   29. jul 2019 I må gerne hjælpe hinanden og skrive om andre ting, jeg har fået hjælp. Selvom jeg godt nok endte med indisk alligevel, for det ville min forlovede gerne have, det smagte så også virkelig godt, så ingen brok herfra smiley så må jeg få mine nudler en anden dag. Så må jeg bare slæbe manden med til Ribe når vi kommer hjem xD

  • #26   29. jul 2019 Godt! Du skal da også have dine nudler smiley Selvom indisk heller ikke er til at klage over! Den her tråd er jo lige så mundvandet løber

  • #27   30. jul 2019 Ååh ja vi mangler også en i nærområdet, der er 2 pizzariaer smiley Måske at det bare ikke er noget at fynboer gider at spise, men jeg er københavner og tilflytter, så jeg savner lidt forskellige take aways.

  • #29   30. jul 2019 Bumble bee, tror du ikke nærmere det handler om at man som tilflytter fra en stor by skal vænne sig til at man skal flytte sig meget mere?
    Der er jo masser af god mad på Fyn, men ikke alt er lige om hjørnet.


  • #30   30. jul 2019 Jeg er enig bumble bee. Man skal nærmest til Odense eller Svendborg for at finde andet end pizza. smiley

    Men det værste er nok at offentlig transport er en by i Rusland her også xD



  • #31   30. jul 2019 Selvfølgelig skal man bevæge sig. Der skal jo være kunder til restauranter og udenfor byerne er der jo ret langt mellem husene.

    Hvis der var marked for en kinabiks de steder der er pizzaria, så var der der jo.

    Som sagt - de findes på Fyn, men man må flytte sig.
    Vi skal køre 80 km for indisk, 40 for thai og kinamad - til gengæld har vi en masse kromad og pizza... smiley


  • #32   30. jul 2019 #29 nej ikke alt er lige om hjørnet, og det er ok, men idéen med take away er vel ikke at det skal indtages kold, for maden holder jo ikke varm hvis man skal køre ½ time eller mere hjem med den smiley Og for øvrigt kører jeg riiitig langt for de ting jeg vil ha'., sådan en "jeg skal kunne gå til alt" kjøvenhavner er jeg nu ikke, så var jeg blevet i byen smiley

  • #33   30. jul 2019 Haha - en kylling med fritter om vinteren på min lange ø er dælme også en flad og slatten fornemmelse, hvis den skal med hjem smiley

  • #34   30. jul 2019 #33 smiley

  • #35   30. jul 2019 Fordelen er så at det sætter en naturlig begrænsning for den slags synder smiley smiley

  • #36   30. jul 2019 Det indiske vi købte i går, holdt sig fint varmt i den tid det tog fra Odense til faaborg smiley men det var også pakket godt i allubakker.

    Sådan nogle ting som det, der ikke skal være sprøde, kunne man måske købe sådan en flamingo kasse til, så man engang imellem kan kører det længere efter det og så det stadig holder sig varmt smiley

    Vi fik vores mad fra classicindian.dk den på dalumvej, men den anden er sikkert ligeså god, begge dog i Odense. Det kan i hvert fald varmt anbefales. De bringer også ud indenfor 6 km, men bor man ikke lige i Odense bliver man desværre nødt til at kører efter det.
    Jeg har fået mad derfra før, og dengang var det ligeså godt.
    Og så kan jeg varmt anbefale at købe ekstra ris, vi købte 2 retter, og har rigeligt sovs til i aften også.


    Nu bor jeg selv i en lille by i Jylland hvor vi kun kan få pizza leveret. Vi har dog en kinesisk inde i nabobyen som jeg faktisk aldrig har prøvet og så har vi en Mac Donalds i nabobyen også, så vi har da muligheder hvis vi gider cykle eller kører derind.
    Men jeg er egentligt glad for det, for jeg spare så mange penge ved ikke at have de muligheder, og det er mere specielt når vi så får det. Ofte er det når vi er på tur eller hvis vi tager til Kolding for at hygge os sammen. smiley

    Når vi er i Odense skal vi altid ind til submarine efter en sub, for udover at vi ikke kan få det andre steder, var det også en af de første steder vi fik aftensmad sammen da vi blev kærester.
    Heldigvis har han jo familie i Odense, for han er derfra, så vi har altid undskyldninger for at tage herover xD


  • #37   30. jul 2019 Det er selvpineri for mig, at læse sådan en tråd smiley

    Og nu skal I stoppe med at pive over at I kun kan få pizza eller sammenblandet kinamad - er I klar over hvor heldige I er, at I faktisk KAN spise de ting?

    Nyd det, jeg er SÅ misundelig smiley


  • #38   30. jul 2019 A jeg ser da ikke nogen pive over det, blot udtrykke ønske og drømme om at man kunne få de andre ting.
    Og ja jeg ved da godt hvor heldig jeg er at kunne få de ting. Jeg er faktisk generelt enormt heldig at kunne mange ting i mit liv. Men selvom jeg er så heldig, må jeg vel godt ønske mig andre ting, f.eks. At mit mad kommer i forskellige bokse, så jeg kan nyde det endnu mere og dele det med min forlovede. smiley


  • #39   30. jul 2019 Jeg ved det godt smiley

    Det var bare et øjebliks bitterhed, over at andre længes efter at kunne købe andet mad - vi er nogle der skal køre 30 km for at få en pizza OG betale mellem 30 og 50 kr ekstra, og det for én der er børnepizzastørrelse smiley


  • #40   30. jul 2019 Inderbiksen på Dalumvej er rigtig god, der har vi fået god mad fra en god del gange.
    Vores træningsplads ligger få km derfra smiley

    Haha - A, her hvor vi bor kører vi gladeligt de 30 km for at få en is lige for tiden smiley

    Sådan er forholdene, når man bor på landet, for mig er det en del af charmen... Men noget lort, når man craver et eller andet og den nærmeste tankstation er de samme 30 km væk *GGG*


  • #41   30. jul 2019 Jeg tror at der er forskel på at afstå, fordi det er et valg, og afstå fordi det er nødvendigt smiley

    De ting jeg craver, kommer jeg aldrig nogensinde til at spise igen. I andre skal bare køre efter det smiley

    Hvis ikke jeg spuleørlede og var syg i flere uger efter, ville jeg spise en kinaboks med nudler, indbagt kylling og forårsruller, en hel wienerstang, en durumrulle med kebab, drikke 10 liter øl, blødt franskbrød med nutella og en hel masse andet smiley


  • #42   30. jul 2019 Vi bor i Ringe, og jeg vil egentlig ikke kalde Ringe landet men det føles nu lidt sådan når man kommer fra Roskilde xD

    Men ellers giver jeg dig ret Solvej, man spare en masse penge smiley Vi er nemlig for dovne til at tage offentlig transport til Odense for at hente mad, det er også upraktisk og tager lang tid. Væsentlig længere end hvis man har en bil som de fleste andre smiley

    A - Hvorfor må/kan du ikke spise de ting hvis man må spørge?


  • #43   30. jul 2019 Altså, jeg er flyttet til centrum af Kolding, og jeg har aldrig spist så LIDT take away som jeg gør nu. Det hjælper nok lidt at jeg så er flyttet sammen med en fitness freak, haha smiley Men jeg kan ihvertfald ikke bruge undskyldningen at der er langt til take-away steder. Duer undskyldningen, hvis jeg siger at jeg ikke ved hvad der er godt i Kolding? I Ribe VED jeg hvad der er godt jo smiley
    Men den her tråd har givet mig lyst til kinesisk.. Og nu overvejer jeg, bare fordi jeg er småsyg idag smiley


  • #44   30. jul 2019 Hmm..
    Jeg kan nu godt sætte mig ind i det, A.
    Efter jeg fik stomi er der også ting, der er totalt no go for mig og som jeg savner vildt.
    Og min ødelagte lugtesans sætter trumf på - de ting, jeg KAN spise smager slet, slet ikke rigtigt. De fleste ting smager dårligt og har krævet en masse tilvænning.

    Så jo, jeg forstår afsavn...alt for godt.


  • #45   30. jul 2019 Hope i kolding storcenter er der det grønne køkken tror jeg nok det hedder. De har både "kinesisk" (jeg mener altså det er asiatisk eller noget i den stil men jeg kan aldrig huske det, og det er altså det samme de har xD) salat og alt muligt andet virkelig lækkert, og der har de også tale away, det bedste er at du betaler for vægten på maden, så hvis man har lidt mere selvkontrol end jeg har, er det genialt hvis man bare gerne vil have lidt og føle at man har fået, uden at skulle købe en hel boks. Og salatbaren er faktisk også god, så hvis man nu vil være sund samtidig eller bare bor med en der vil, så er det et super sted smiley

  • #46   30. jul 2019 Årh det må jeg prøve at foreslå ham Solvej! Tror faktisk han har nævnt det engang.
    Han er ikke så meget "fitness freak" at han ikke spiser usundt med mig osv - meeen der er skåret meget ned på det i forhold til hvor meget jeg kunne finde på at spise inden jeg flyttede sammen med ham. Så jeg nyder det automatisk mere når jeg så endelig spiser usundt smiley


  • #47   30. jul 2019 Hvis du stadig er på Fyn i morgen, og har tid og lyst til at møde småskøre Salla, så er jeg på arbejde fra 10 til 13.
    Petworld ved rosengårdcenteret.
    Vil gerne nulre Rose og Lucky smiley


  • #48   30. jul 2019 Hope så er det altså et virkelig fint sted at tage hen. Vi gør det af og til når vi har en hygge dag, netop fordi man ikke behøver købe en kæmpe portion og samtidig kan tage lidt sundt hvis man ikke vil være helt usund smiley vi plejer dog bare at spise der, men de har sådan nogle bakker med låg man kan få som take away

  • #49   30. jul 2019 Ej det ville jeg gerne salla! Men vi kører hjem i morgen, så jeg tror ikke vi kommer ind omkring Odense før sidst på dagen når vi skal aflevere nøglen smiley

  • #50   30. jul 2019 Det var en skam. Men i kommer vel til fyn igen

  • #51   30. jul 2019 Anya, cøliaki (gluten). Så alt der indeholder hvede, rug, byg og ikke-ren havre er no go.

    Der har i nogle år været arbejder på en vaccine, men den er netop blevet skrottet. Og det er måske også heldigt nok, for hvis jeg kunne spise alt igen, ville jeg blive bollefed på en uge smiley


  • #52   30. jul 2019 A jeg håber der en dag kommer noget der gør at du kan spise flere almindelige ting igen, eller som minimum flere virkelig gode alternativer til ting du ikke må spise smiley
    Min far har fisk og skaldyr allergi, og selvom det jo heldigvis er ret nemt at komme udenom, ved jeg da hvor meget han nogle gange gerne bare ville kunne spise et stykke smørrebrød med rejer eller spise forretten til fester når man får tun osv.
    Så jeg kan kun forestille mig hvor besværligt og træls det må være når det er så mange og ikke mindst helt almindelige ting man ikke kan spise.


    Salla det kan du tro at vi gør, og jeg har ikke glemt dig, enten har vi bare ikke haft hundene med eller også har det ikke lige passet med at skulle mere, når vi har været afsted. Men jeg vil altså ind forbi med dem en dag smiley


  • #53   30. jul 2019 My Only, puha, sådan en allergi er ellers ikke til at spøge med smiley Det kan jo gå HELT galt, hvis han får noget der har været i kontakt med de ting, han ikke kan tåle.

    Retfærdigvis er det sjældent jeg bliver bitter, næsten kun når jeg er sulten og læser om mad, eller hvis jeg går forbi en bager smiley


  • #54   30. jul 2019 A det er da forståeligt. Jeg ville blive skør hvis jeg ikke måtte få min mad xD

    Han er meget allergisk i forhold til at han ikke skal spise det, han har været indlagt fordi han mente at han godt liiiige kunne, det kunne han så ikke. Men jeg tror heldigvis ikke at der sker det store ved hvis han ved en fejl får noget der har været i kontakt med det. Nu har han dog så mange andre skavanker oveni, så jeg vil ikke gætte på om det har betydning for allergien. Men sådan har det været førhen smiley i dag er det da heldigvis så almindeligt med buffet og lign. Til fester at han bare kan lade være med at tage det han ikke kan tåle.


  • #55   30. jul 2019 A - øv, ja det kan jeg godt se. Jeg kender faktisk ingen der reelt har allergi for madvare, kun 1 der påstår hun har, men hun spiser ofte tingene alligevel så tror ærligt ikke helt på det.

Kommentér på:
Kinesisk mad på Fyn???

Annonce