{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Bog-anbefalinger i fantasy-genren {{forumTopicSubject}}

Jeg er så heldig at jeg har afleveret min skriftlige eksamen, så det er nu tid til at smide mig med min Kindle og læse. Jeg elsker den!

Jeg mangler nogle gode anbefalinger, og det er ikke ret vigtigt om det er på dansk eller engelsk.

Genren skal ligge omkring de her serier, som er mine absolutte favoritter. Har læst dem flere gange.

J. K. Rowling - Harry potter
Brandon Sanderson - Mistborn Triology
Stieg Larsson & David Lagercrantz - Millenium (i kender den som "mænd der hader kvinder"-serien
Dan Brown - mest kendt for Da Vinci Mysteriet, selvom Engle og Dæmoner klart er hans bedste værk
Michael G. Manning - Mageborn
Suzanne Collins - The Hunger Games Triology


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bog-anbefalinger i fantasy-genren
  • #2   8. aug 2019 Tolkien. Alt af ham, men selvfølgelig ringenes herre.



  • Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 2 Svar: 49
    #3   8. aug 2019 Jeg har været glad for at læse Sabaa Tahir's serie "Det Ulmende Oprør".
    Indtil videre er der 3 bøger i serien (en til er på vej) smiley


  • #4   8. aug 2019 Dorthe: Har forsøgt Ringenes Herre. Den burde være lige min stil, men den kan ikke rigtig fange mig. smiley men rigtig godt bud

    Rikke: jeg går straks i gang med at google og læse om hende. Se om det er noget jeg skal have downloadet.



  • #5   8. aug 2019 Percy Jackson bøgerne
    Divergent bøgerne
    Frøken Peregrine bøgerne
    Alt af Anne Rice
    Knogler af Stephen King
    Nattens hus bøgerne
    Det gyldne kompas bøgerne
    Humaran trilogien


  • #6   8. aug 2019 Percy Jackson bøgerne - læst og gode
    Divergent bøgerne - åh ja fantastiske, de burde have stået på min liste
    Frøken Peregrine bøgerne - jeg researcher
    Alt af Anne Rice - jeg researcher
    Knogler af Stephen King - han er ikke en forfatter jeg er begejstret for, den springer jeg over
    Nattens hus bøgerne - jeg researcher
    Det gyldne kompas bøgerne - De er også gode.
    Humaran trilogien - jeg researcher


  • #8   8. aug 2019 Hvordan har du det med vampyr-bøger?
    Der synes jeg jo fx. at Anne Rice er episk!

    Og Lene Kaaberbøls fantasy-serier: Vildheks og Katriona

    Hvis det "bare" må være almindelige gode bøger, som allesammen alligevel har en lille smule mysterie, fordi en stribe adoptiv-søstre skal finde tilbage til deres ophav, så prøv at kigge på Lucinda Riley De syv søstre-serien. Det er virkelige gode og meget forskellige historier, der foregår rundt omkring i hele verden.


  • #9   8. aug 2019 Mophy: Yes til begge. Christopher Paolini er en gude-forfatter. Jeg var så ked af filmatiseringen, til gengæld fangede det manden så vi kunne høre alle bøgerne på skiferien det ene år. Vi hører gerne lydbøger for at det ikke er så kedeligt at køre bil i så mange timer.

  • #10   8. aug 2019 haha kan se, at der er andre, der er begejstrede for Anne Rice. Hun er fantastisk!

  • #11   8. aug 2019 Karina: Jeg har det fint med vampyrer, jeg har det lidt stramt hvis det bliver en 14 årigs første kærlighedsnovelle.
    Men når Anne Rice rammer dobbelt anbefaling, røg hun øverst på min ønskeliste over bøger jeg skal købe til min kindle i dag smiley


  • #13   8. aug 2019 Hov den er på tilbud. Det er denne her i snakker om ikke?

    profilbillede
  • #16   8. aug 2019 Beautiful creatures? smiley Kan ikke huske hvem der har skrevet dem xD

  • #18   8. aug 2019 Aldrig hørt om dem før. Tænker det er denne her triologi?

    profilbillede
  • #19   8. aug 2019 Stephen Donaldson: The Chronicles of Thomas Covenant
    Anne MacCaffrey: Dragon-serien


  • #21   8. aug 2019 Ziva - Jo.

    Interview with a vampire er et godt sted at begynde.
    Den handler om "den yngste" vampyr, og hendes forfatterskab bevæger sig så efterfølgende tilbage i tiden.
    Helt tilbage til de to allerførste vampyrer, som man når til i nr. 5 eller 7 eller noget i den stil smiley


  • #23   8. aug 2019 Nogle af de fantasy-bøger, der ligger på min Kindle:

    - Strange the Dreamer af Laini Taylor
    - The Poppy War af R.F Kuang
    - Wolf by Wolf af Ryan Graudin
    - This Savage Song af V.E Schwab
    - Every Heart a Doorway af Seanan McGuire

    Jeg er virkelig ked af, at jeg ikke orker at skrive en beskrivelse til dem lige nu, så håber du orker at google dem smiley


  • #24   8. aug 2019 Wilbur Smith: Flodguden (5 bind ialt) kunne også være et bud.
    Den foregår i det gamle Ægypten, men hopper lidt i tid, og én af dem hedder "Magiens mester", så den del er også med.
    Derudover skriver han bare fantastisk, uanset hvor i verden han sætter scenen.


  • #25   8. aug 2019 Ved ikke om de er for teenage agtige, men disse er bøger jeg har læst og elsket. Tyvstjålet direkte fra min kindle.

    Aileen Erin - alpha serien
    Colleen Houck - Tiger's curse (Der er vist 6 bøger i serien)
    Sarah j maas - A court of wings and ruin
    Joss Stirling (meget magi, men måske meget teenage agtigt...)
    Heather sunseri - mindspeak
    Skyggens lærling (kan ikke huske forfatter)

    Jr ward. Jeg helt vild med hendes måde at skrive på.

    Jeg har mange flere på min kindle, men har ikke læst dem endnu, så vil ikke anbefale dem smiley


  • #26   8. aug 2019 Uh, og hvis du ikke har læst dem, burde du altså lige sluge Narnia bøgerne af C. S. Lewis.. smiley

  • #28   8. aug 2019 Det kan sagtens være haha
    Er lige det yngre.. Men havde det på samme måde med en eller anden bog for nylig.. Men kan ikke huske hvilken smiley


  • #29   8. aug 2019 Okay, tak for alle jeres vildt mange gode forslag smiley
    (og her troede jeg at voksne normale mennesker læste romantiske noveller og krimier af Michael Kantz og Camilla Läckberg. - og til de voksne forsvar, har jeg læst af begge forfattere... Jeg keder mig bare lidt når der ikke kommer en drage)

    Tillægs spørgsmål inden jeg har købt alle de her bøger, hvem kan have mig og Ziva på kost de næste par måneder? smiley Der er til 200 km i tanken på bilen.

    Nu har jeg i hvert fald besluttet at købe fionavar tapestry. Det burde få mig de 13 timer i bilen til Ungarn til at gå nogen lunde, og har sovet elendigt i nat, så regner med at få et par timers søvn.
    (kun mig, der drømmer at den bil jeg selv skal køre, den kører fra mig fordi jeg stod for sent op... )


  • #30   8. aug 2019 Eragon serien skrevet af Christopher paolini er fantastisk!

  • #31   8. aug 2019 jeg læser stort set kun fantasy og sci-fi, så er jeg måske ikke voksen smiley

  • #32   8. aug 2019 Gotta Poke - jeg har også prøvet. Men det er simpelthen for kedeligt. smiley Så hellere være voksen og læse om unge Eragons udfordringer, dragerne og troldmændene. Mit liv er alligevel lidt for seriøst til dagligt, der trænger til fantasi og magi når man alligevel er på ferie og rigtigt skal slappe af.

  • #33   8. aug 2019 Jeg kan egentlig meget godt lide Mortal Instruments serien. Men den er måske lidt for teenage agtig smiley

  • #34   8. aug 2019 Jeg har vist adskillige tusinder e-bøger, fortrinsvis på engelsk... the good stuff bliver ikke rætti oversat

  • #35   8. aug 2019 Jeg læser også udelukkende på engelsk... kan bedst lide at læse bøgerne på originalsproget og det er som regel engelsk smiley

  • #37   8. aug 2019 Er man til lidt mere hardcore sci-fi, så er Dune-serien af Frank Herbert et must. Man er ikke ordentligt opdraget uden at have læst den serie smiley

  • #38   8. aug 2019 Magnus Chase bøgerne er jeg ret vild med smiley Og Carry on af Rainbow Rowell! Det er en favorit! smiley

  • #39   8. aug 2019 Jeg var så dybt skuffet over Dune-serien. Den var blevet talt alt for meget op, men jeg ved godt, at der er andre, der er vilde med den.

    De fleste af mine Fantasy bøger er nogen, jeg arver. Jeg har i øjeblikket flere Divergent bøger liggende klar, så fint at se at de får thumbs up. Måske skal de være det næste, jeg går i gang med.


  • #40   8. aug 2019 Jeg magter slet ikke de der svenske krimier. De er kedelige og minder allesammen om hinanden.

    Til gengæld bliver jeg draget af idéen om en helt anden verden, som man alligevel godt kunne forestille sig eksistere derude et sted.

    Nogle af de bedste bøger er dem, der formår at opsluge mig fuldkommen i en alternativ verden, og samtidig lade mig forblive i troen om, at ét eller andet sted.. på en eller anden magisk vis.. kunne sådan et lille hjørne af verden godt eksistere, hvis man er fantasifuld nok. Det er en svær balance.


  • #41   8. aug 2019 Og så vil jeg forresten også anbefale Goodreads (boganmeldelser og masser af lister/genrer), hvis man læser engelske bøger smiley
    Jeg får ALLE mine anbefalinger derfra og har vel nok akkumuleret ~200 af mine bøger ud fra inspiration på Goodreads smiley


  • #42   8. aug 2019 Nåja, son andre i tråden har sagt... Anne McCaffrey er fantastisk! Hun formår at skabe en verden som man bliver helt suget ind i, og jeg elsker hendes bøger!

  • #43   8. aug 2019 Åh hader dårlige oversættelser. Det værste er når oversætteren ikke forstår, at det er en fast vending, og derfor oversætter direkte. Jeg tror nok det var fordi jeg stødte på at naboen var ved / eller havde sparket til spanden. Det passede ikke ind i sammenhængen, og var længe om at regne ud, at der burde have stået stillet træskoene.
    Jeg hader den slags fordi det ødelægger mit læseflow, og hvis jeg skal stoppe op og tænke over hvad der står, så mister historien sin magi og at jeg er helt opslugt ovre i det andet univers.

    Lene: Glæd dig. Jeg håber du får dem læst inden du får set serien, selvom den gør det ganske udemærket for en filmatisering.

    Funke: årh du har så evigt ret. Faktisk synes jeg at the edge chronicles er ret sjov til den lidt for barnlige side, men problemet er for mig, at den bliver for abstrakt. Jeg tror slet ikke på at universet kan lade sig gøre, for det er jo ikke realistisk som fx Harry Potter jo er. Det kan man tabe ret meget på i min verden.


  • #44   8. aug 2019 Goodreads er fantastisk! Seriøst, få den app, hvis I læser meget!

  • #46   8. aug 2019 Bumle har du læst Restoree?
    Den er helt vildt fed.


  • #47   8. aug 2019 Og så er der jo selvfølgelig bogen/serien ALLE burde læse: Hitchhiker's guide to the universe
    Udover en fed historie, så får man nogen mega grinere


  • #48   8. aug 2019 Uuuh! Det har jeg ikke, men det b skal klart på listen! Er pt i gang med dragebøgerne smiley

  • #49   8. aug 2019 Har ikke læst de andres svar, så kommer jeg med gentagelser, må du selv sortere dem fra smiley Men jeg har en del - men i stedet for lange referater, så får du titel smiley

    Dem jeg allerbedst kan lide, hvis man er til det overnaturlige and such er faktisk Mørkets Kræfter serien af Kelley Armstrong.
    Synes personligt selv at en af de fede ting ved den serie er at det er andet end "bare" vampyrer og varulve osv - Hovedpersonen er f.eks. nekromantiker smiley

    Derudover er der nattens hus.

    Angel af L.A Weatherly

    Unearthly af Cynthia Hand.

    Hush Hush af Becca Fitzpatrick.

    Fallen af Lauren Kate

    Vampire Diaries af L.J Smith

    The Selection af Kiera Cass

    Beautiful Creatures af Magarath Stohl og Kami Garcia

    Shadow Falls af C.C Hunter

    Er du til det mere håbløse kærlighed så er der også serien "De udødelige" af Alyson Noël.

    Hmm, hvad kan jeg mere anbefale?

    Nightshade af Andrea Cremer

    Så er der jo selvfølgelig også dem alle kender - Harry Potter, Twilight og The Hunger Games. smiley


  • #50   8. aug 2019 Åh, havde helt glemt Mørkets Kræfter! Ææælsker den serie.. Og også den anden serie som minder meget om fra samme forfatter

  • #51   8. aug 2019 A Song of Ice and Fire-serien - George R. R. Martin
    Urtidskrøniken og Bronze Dolken - Michelle Paver


  • #52   8. aug 2019 Mørkets kræfter er fantastisk! Jeg er nået så langt som at indrømme at den har en stærk 2. plads lige under Harry Potter.
    Jeg læste den gentagende gange på biblioteket indtil jeg indså at det altså bare er federe at have dem selv. Så jeg brugte maange måneder på at opsnuse alle tre - det er faktisk ikke nemt når det skal være den danske version. Er SÅ glad for den serie!

    Hvilken serie har hun mere lavet? har ikke læst mere hun har skrevet, det er faktisk ret trist..


  • #53   8. aug 2019 Hun har lavet én, der hedder Mørkets Oprør også smiley

  • #54   8. aug 2019 Jeg må på jagt så! smiley smiley

  • #55   8. aug 2019 Jeg er normalt heller ikke til Stephen King
    Det er absolut KUN knogler

    Anne Rice bøger er fantastiske
    Jeg holder mest af Hekse bøgerne men alt andet er også godt
    Hekse serien og vampyrserien bliver blandet sammen med tiden


  • #56   8. aug 2019 tjek Tenna Wagner

    spirende dansk forfatter


  • #57   8. aug 2019 Uhhh og Sword of truth serien af Terry Goodkind

  • #58   8. aug 2019 Har du forresten læst de andre Brandon Sanderson bøger, Ziva?

    Hvis du er til den slags bøger, så tror jeg måske også du kunne være interesseret i The Name of the Wind af Patrick Rothfuss. Der er også The Fifth Season af N.K. Jemisin.


  • #59   8. aug 2019 Uh, Mørkets Kræfter læste jeg som yngre. Blev dog aldrig færdig fordi jeg var nødt til at aflevere 3. Bind på biblioteket og så gik der så længe inden jeg fik den tilbage, at jeg havde glemt en hel masse og ikke orkede at skulle genlæse de to første smiley

  • #60   8. aug 2019 Heksenat, jeg elsker dem !

  • #61   8. aug 2019 Fatter slet ikke at der ikke er nogen der har nævnt Patrick Rothfuss: The Name of the Wind (Kingkiller Chronicle).
    Det er så absolut en af de bedste fantasyserier jeg har læst i meget lang tid smiley


  • #62   8. aug 2019 Jeg har nævnt den!!! smiley smiley

  • #63   8. aug 2019 Det har jeg misset så Fünke smiley

  • #64   8. aug 2019 Forståeligt smiley

  • #65   8. aug 2019 Fünke: yes, men ingen af dem er så fremragende som mistborn.

    Funke / Camilla. Jeg har faktisk The Name Of The Wind af Patrick på min kindle, men har aldrig fået den læst. Den bliver helt sikkert læst en af dagene ved poolen. smiley det vil jeg nu se meget frem til.
    Åh jeg er så klar til at komme på ferie i morgen, og har lige afleveret Ziva til pasning. Årh det var hårdt.



  • #67   8. aug 2019 Jeg synes faktisk, at Red Rising serien af Pierce Brown er ret fed. Den skulle lige i gang, men så var den der dæleme også smiley

  • #68   8. aug 2019 Yeah men ingen af siderne arbejder sammen med Kindle. Generelt er det rigtigt svært at få lov til at betale for danske bøger, og læse dem på sin Kindle under sydens sol og i bilen uden at lysets skær generer føreren af bilen. smiley

    Men det er en god liste. Kan rigtig godt lide Lene Kaaberbøl

    Er der nogen der har erfaring med Amazon, der ved hvad det betyder at man gerne vil købe sin bog, men den er der i to udgaver, andet end prisen? I den virkelig verden havde jeg jo kendt forskellen som ofte ligger i hardback eller paperback, men jeg forstår det ikke i en e-reader udgave..
    Faktisk undrer det mig at ebogsudgaven er dyrere end den fysiske, men det skal man nok ikke tænke over.


    profilbillede
  • #69   8. aug 2019 Jeg er enig med Idas forslag Djævlekrigen af Kenneth Bøgh Andersen.
    Han skriver virkelig godt og universet er fantastisk!
    Det er ungdomsbøger, men jeg slugte dem alligevel råt smiley


  • #71   8. aug 2019 Nu kender jeg ikke lige den nævnte serie, så ved ikke, om der reelt er en forskel på nogle udgaver - men jeg har faktisk ikke før oplevet at der har været to kindle udgaver at vælge imellem.. Jeg ville nok bare gå ind og se om der er forskel på sidetal etc.

  • #72   8. aug 2019 Ja der er lidt forskel med 12 sider og den dyre er længst og fra 2001 og den originale. Den billige er fra 2016 men det er alle tre bøger man kan få i billigere udgave. Hmm jeg tager chancen og køber den billigste udgave.

  • #73   8. aug 2019 Åh ja - Djævlens lærling (Den store Djævlekrig) er temmelig fantastisk.
    Sjældent jeg sidder og griner mens jeg læser - men dén serie har nu frembragt nogle latterbrøl smiley


  • #74   8. aug 2019 Det ville jeg også have gjort smiley Generelt køber jeg aldrig bøger på kindle over $7 eller sådan noget, og holder altid øje med deres daily/monthly deals. Man kan være ret heldig nogle gange (har ofte fået gode, populære bøger til 20 kr og under)

  • #75   8. aug 2019 Ida, jeg er helt enig! Jeg har læst den første ret mange gange efterhånden. Den er bare lige god hver gang smiley

  • #76   8. aug 2019 Og apropos billigt...
    Hvis man har hørt om Daughter of Smoke and Bone af Laini Taylor - populær fantasy med en masse magiske væsener, monstre og forskellige verdener - men ikke har læst den, så koster den faktisk kun omtrent 7,5 kr på Kindle lige nu smiley

    Edit: og Red Queen, som er nævnt længere oppe, er på tilbud til det samme


  • #77   8. aug 2019 Ej, undskyld jeg spammer tråden så meget, men det er lige noget tid siden jeg har tjekket Amazon og In the Woods koster kun 15 kr - det kan jeg jo næsten ikke sige nej til smiley Har også hørt meget godt om den.

    Det er en virkelig farlig tråd det her smiley


  • #78   8. aug 2019 Alt af Tamora Pierce (men især bøgerne der foregår i Tortall) absolut fantastiske bøger!
    Valdemar bøgerne af Mercedes Lackey
    A Beautiful Friendship af David Weber (lidt ovre i Sci-fi)
    Through Wolf’s Eyes af Jane Lindskold
    Wolf Chronicles af Dorothy Hearst


  • #79   8. aug 2019 Fünke: og det bliver kun værre når man får den slags at vide haha
    Forsøger ellers at lade være med at købe bøger før jeg mangler... Men nu røg der lige et par stykker mere ind på Kindle kontoen xD


  • #81   8. aug 2019 Det er jo ikke så mange penge.... sådan adskilt...... smiley

  • #82   8. aug 2019 serien The wheel of Time af Robert Jordan kan også anbefales. Her skal man dog være fan af lange serier - den er 14 bøger lang, og bøgerne er ca 800 sider stykket smiley Er snart færdig med nr 11 smiley

  • #83   8. aug 2019 Har lige købt fem nye bøger... mangler jeg fem flere? Ja. Ja, det tror jeg sgu egentlig.

  • #84   8. aug 2019 Uh! Jeg kom lige i tanke om at True Blood eksisterer.. Dem slugte jeg ret hurtigt. De kan da i hvert fald overvejes smiley

  • #85   9. aug 2019 Funke har du læst in the woods? Men det er godt nok billigt. Gad vide om jeg burde læse den først. Årh der er så vanvittigt mange gode muligheder nu.

    Der er også kommet en ny blå vandtæt Kindle. Årh den gad jeg godt eje. De sender godt nok ikke til Danmark, men mon ikke der findes en snedig vej rundt om det problem.


  • #86   9. aug 2019 Nej det har jeg ikke, men har førhen læst virkelig gode anmeldelser af den og er meeget fristet nu smiley Men har allerede alt for mange bøger jeg ikke har læst - man kan bare ikke lade være!

    Wow, en vandtæt Kindle lyder fed. Godt nok har jeg ikke et lækkert badekar endnu, men det kunne da være ret praktisk smiley


  • #88   9. aug 2019 Dødens Port af Weiss og Hickmann

  • #89   9. aug 2019 Jeg håber den er god Funke, nu har jeg købt den smiley

    profilbillede
  • #90   9. aug 2019 Uhh Batdog Det er et meget fristende tilbud. Det skal i hvert fald vente til jeg får et nyt job, for er opsagt pr 14.11.19 og teknisk set fejler min Kindle ingenting. Men måske hvis jeg nu laver 12 i afsluttende eksamen i september, man skal jo forære sig selv en eksamens-gave. smiley

  • #92   9. aug 2019 Kender i følelsen? smiley

    profilbillede
  • #93   9. aug 2019 På trods af, at jeg i MANGE MANGE år har lovet mig selv, at jeg kun køber bøger, hvis jeg allerede har læst dem, og ved jeg bare må eje dem OG at jeg faktisk er god til at rydde op i dem og sortere, så har jeg alligevel en hel væg med reoler næsten helt til loft, og jeg er ked af at indrømme, at der faktisk ikke er plads, så flere steder ligger der bøger ovenpå dem, der ellers står pænt på hylderne... Man må bare have et større sted at bo, tænker jeg????

    (og nej, Kindle virker ikke her. Jeg elsker at sidde med en bog :-))


  • #94   9. aug 2019 Uhhhh hvor spændende smiley smiley

  • #95   9. aug 2019 Jeg kan så godt forstå dig, Karina. Jeg elsker duften af bøger (ja, jeg snuser til siderne på en ny bog...) og jeg elsker synet af mine bøger på reolerne, og jeg elsker at bladre gennem siderne. At have dem fysisk er bare noget uerstatteligt.

    Men med det sagt må jeg også indrømme, at jeg er blevet svært glad for min Kindle. Jeg køber kun ebøger på tilbud, og det er mest hvis jeg tænker det ikke betyder så meget, at det er elektronisk. For det er en lidt anden læseoplevelse - men hold op, hvor er jeg blevet positivt overrasket over den.
    Det er SÅ fedt, at jeg kan tage et helt bibliotek med mig - og muligheden for meget billige bøger, jeg ellers ikke ville have købt smiley


  • #97   9. aug 2019 Jeg blev træt af hvad de fylder, og manden blev meget træt af at der altid skulle et hav af bøger med på ferie. Særligt stram i ansigtet var han da jeg slæbte dem på tværs af Europa for 2 gang på vores interrail. Da købte han en Kindle til mig. Jeg elsker at jeg altid har alle mine bøger med. Amazon virker fantastisk. Den mangler aldrig strøm, den vejer ingenting, jeg kan læse i solskinsvejr og i bilen uden at lys generer manden når han kører.

    Jeg har foræret alle bøger væk undtagen dem med affektionsværdi som fx Harry Potter og Eragon.

    Jeg savner duften og jeg savner at bytte bøger.

    Bumle det billede er så meget mig!

    Batdog ja. Men der er også sindssygt mange timers underholdning i bøger som der bare ikke er i tøj.


  • #98   11. aug 2019 Jeg synes bare synet af bøger er så afslappende - Så jeg er helt ok med at de fylder en del i hjemmet smiley Jeg køber altid den fysiske model.

  • #99   16. aug 2019 In the woods er en klassisk krimi - med et plot som en klassisk krimi. Den skal have den fordel at den er ok nok til jeg læste den færdig, men man er uforløst fordi at sidehistorien med hovedpersonen ikke afsluttes. Personerne er følelsesmæssigt afstumpet.

    Jeg giver den 1/5 stjerner.


  • #100   16. aug 2019 Fionavar - the summer tree

    Anmeldelse følger


    profilbillede
  • #101   16. aug 2019 Åh dem kan jeg godt huske at have læst for mange år siden

  • #102   16. aug 2019 Det er en triologi jeg ser meget frem til. Den starter meget lovende

  • #103   16. aug 2019 Jeg husker osse at jeg synes den var god

  • #104   23. aug 2019 Den er meget lovende men den kan ikke stå alene. Ziva og jeg går straks igang med bog to - the wandering fire. Den er heldigvis ikke forudsigelig, det sætter jeg meget pris på. Spændingen er konsekvent og historien godt krydset med den helt rette mængde magi.

    Hvad læser i andre i øjeblikket?


    profilbillede
  • #106   23. aug 2019 Jeg glæder mig meget til at finde ud af hvordan den slutter smiley

  • #107   23. aug 2019 Jeg er i gang med bog 12 ud af 14 i Eye of the World serien - ELSKER de lange serier, 10.000 + sider senere føler man lidt at man kender universet og karaktererne smiley

  • #108   23. aug 2019 Hvis de kan holde spændingen. Elskede Harry Potter men jeg fik det meget tungt igennem game of Thrones bøgerne.
    Følelsen af at forlade universet når bøgerne slutter er tilgengæld forfærdelig.


  • #109   23. aug 2019 De gør det altså rigtig godt.
    Der var en enkelt bog (kan ikke huske om det var 7 eller 8) der var lidt... meh... et mellemspil nærmest?

    Ja, det er frygteligt!


  • #110   23. aug 2019 Det kan være jeg burde kigge den vej om halvanden bog smiley

  • #111   23. aug 2019 Ej hvor ærgerligt med In The Woods! Men det kan da være man skal kigge på Fionavar, nu den modtager så meget ros smiley

  • #112   23. aug 2019 Det er til gengæld en af de bedre krimier jeg har læst smiley og den var da heldigvis utroligt billig.

    Jeg har også ferie i næste uge så mon ikke jeg når at have en anmeldelse klar inden september.


  • #113   27. aug 2019 Jeg har lige fået denne her - om Barry's eventyr på Hogwash. Det kan KUN blive godt!

    profilbillede
  • #114   27. aug 2019 Hahahaa jeg glæder mig meget til at høre hvad du synes om den.
    Det er ellers et fantastisk univers, er lige gået i gang med at se alle 8 film igen.


  • #115   27. aug 2019 Alle filmene har jo lige kørt på.... var det kanal 5?

    Naboen havde lige ryddet lidt ud i sine bøger, så jeg nakkede den her og nogen vampyrbøger (altså med ordentlige vampyrer, ikke de der svansede nogen med glitter på)


  • #116   27. aug 2019 Har ikke tv-licens, så det ved jeg ikke smiley Jeg har en meget alvorlig allergi overfor reklamer.

    Hahaha - jeg er så enig med dig. Hvis de drejer sig om at være uhyggelige eller en god historie, men ikke bare om at fremvise hvor mange chok-effekter man kan få ind i en film. Jeg elsker et godt gys og spænding, men jeg hader når det bare går ud på at give chok.

    Men kan nu bedre lide zoombies end vampyrer.


  • #117   27. aug 2019 Der er heller ikke glimmer på zombier....

  • #118   27. aug 2019 uuuuh nu får jeg lyst til at - igen - se alle Resident Evil

  • #119   27. aug 2019 Årh inviter mig!! smiley Jeg vil så gerne være med! Det er en fantastisk serie. Jeg kan også godt lide Underworld og jeg har virkelig forsøgt at komme igennem The Originals, men jeg ved stadig ikke hvor den slutter. Den har ikke noget glitter, men man kan godt mærke at den heller ikke har nok gys..

  • #120   27. aug 2019 åååh ja Underworld - den serie er sååååå fed!

Kommentér på:
Bog-anbefalinger i fantasy-genren

Annonce