2.379 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Efterlysning af kaniner... pga skodformidling/feriepasning Efterlysning af kaniner... pga skodformidling/feriepasning

Ja denne her formidling har i forvejen ikke det fedeste ry, men denne her er godt nok 'ny' på listen over øv'ere

--------------------------

Deler denne fra @Cecilie Schoug Holmer
Hvis i deler opslaget så tag Cecilie Schoug Holmer, så hun kan kontaktes hvis nogen finder kaninerne eller ved noget????

Hvem ved hvor Leo og Mir befinder sig?
Vores skoles elskede kæle/terapi kaniner er fejlagtigt blevet solgt, da de var på sommerferiepasning i Veksø??.
Er der nogle der har købt kaniner hos “kæledyrs formidling og pension” i Østrup ved Veksø?
Den sorte og hvide hun-kanin er solgt ml. D 28.6 og denne uge. Den hvide løvehoved han-kanin er formentlig solgt i denne uge.
Vi kan ikke få nogle oplysninger fra ejeren af pensionen.
Vi er en lille behandlingsskole i Ledøje der har haft disse dejlige dyr i flere år. Vores elever savner dem frygteligt meget og vil rigtigt gerne have dem tilbage ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efterlysning af kaniner... pga skodformidling/feriepasning
  • #1   10. aug 2019 Den hvide er lokaliseret

Takket være talrige delinger på facebook.

Men som advarsel - lad VÆRE med at anskaffe dyr fra denne formidling.
    Ham som kører den er for det første ikke godkendt af fødevarestyrelsen til at drive en formidling, og der har været talrige eksempler på at der bliver viderformidlet (ihvertfald marsvin) der er syge og/eller drægtige.

• #2   10. aug 2019 Man får passet sine dyr, og så sælger de dem smiley
    Og så vil pensionen ikke engang prøve at hjælpe med at rede trådende ud... Hold kæft jeg var blevet gal, hvis det var mine kaniner.
    Det er værste er vel, at selv hvis man finder dem, kan nye ejer nok ikke tvinges til at returnere dem, de er jo købt i god tro.

• #3   10. aug 2019 Dem der har købt den hvide er vist villige til at lade den komme hjem til ejerne.

Men han er SÅ suspekt. Når han får dyr ind, så lader han gerne hunner blive drægtige (både kaniner og marsvin), for så er prisen jo højere.

Vi har kendt til ham i marsvineverdenen et stykke tid, men det er desværre ikke lykkedes endnu at få stoppet ham - på trods af at det er ulovligt at drive formidling uden godkendelse. Når lokummet brænder, så lukker han bare sin side ned og åbner en ny side smiley

• #4   10. aug 2019 Heldigt ny ejer er samarbejdsvillig - det er jo også synd for dem, der er nok også nogen unger, der allerede er blevet glade for kaninen smiley

Kan ikke forstå, det er så svært at gør noget ved den type forretninger i DK. Man ser jo det samme ved hestehandler, hvalpefabrikker mm... handler man med dyr, kan man i vid udstrækning gøre som man vil og om nødvendigt lige flytte et par dyr (eller forretningen) over i et andet navn i ny og næ og så køre videre

• #5   10. aug 2019 Det er virkelig øv hvad nogen folk er villige til at gøre for usselt mammon

• #6   10. aug 2019 Jeg har siden 2008 eller 2009 prøvet at få ham stoppet (via politianmelder, dyrenes beskyttelse m.m.), men hver gang lukker han foretagendet ned for en stund og finder på et nyt navn.

Disse oplevelser med ham er bestemt ikke engangsforestillinger. Desværre.

• #7   10. aug 2019 Selvfølgelig kan man blive tvunget til at aflevere dem tilbage selvom de er købt i god tro.

Hvis du køber en stjålet stol i god tro, er den jo stadig stjålet. Men man kan måske slippe for straf for hæleri hvis man har været i god tro.. Det er det samme her

• #8   10. aug 2019 Steffen- der findes bare utallige sager i hesteverdenen, hvor retmæssig ejer kun kunne få økonomisk kompensation, men ikke hesten retur i situationer, hvor hesten er blevet solgt under et udlån (altså solgt af låner), så jeg antager bare, at det samme gælder for en hund, kat eller kanin.

• #9   12. aug 2019 Hold kæft et røvhul smiley smiley smiley
    Lyder som et sted der burde være lukket for længe siden !!
    Håber at begge kaniner kommer hjem igen !

• #10   12. aug 2019 Der er flere der I årevis har forsøgt. Er af problemerne er at han bare med jævne mellemrum 'lukker' og så senere åbner igen under nyt navn.

• #11   12. aug 2019 Skræmmende at folk bare kan få lov til at fortsætte med at opføre sig på den måde smiley smiley
    Noget nyt om kaninen som mangler at komme hjem ?

• #12   13. aug 2019 Jeg har ikke hørt mere.

Men ligeledes er der et par meget unge piger inde i kbh som osse driver formidling, ikke er godkendt, og hvor tingene ikke er iorden.

• #13   13. aug 2019 Der foregår jo desværre en del af den slags rundt omkring smiley Har indtryk af, at det er specielt slemt med smådyrene smiley

Ps. Den lille Pidgey har det godt, hun vejede 565 gr i søndags. Så hun arbejder på at blive stor smiley

• #14   13. aug 2019 Qua mit virke i hamsterforeningen, har jeg også kendskab til en enkelt eller to unge damer der formidler diverse smådyr uden tilladelse el.l.
    Den ene er vist begyndt at sætte sig lidt mere ind i tingene, men om det holder ved, ved jeg ikke.

• #15   13. aug 2019 Det er med garanti dem jeg tænker på. Vi taler kjøwenhavn og en masse annoncer på dba

Kommentér på:
Efterlysning af kaniner... pga skodformidling/feriepasning

Annonce