{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.086 visninger | Oprettet:

Mark Blom Selvbiografi.! LÆS. {{forumTopicSubject}}

Mange mennesker herinde, ELSKER at fordreje sandheden. specielt Dem som har så ondt i røven over at man sys dkk er en god klub, og dem, som man ikke rygklapper da de ikke kan argumentere for deres holdninger.

For en del år tilbage , var jeg med min ven ude på en gård hos nogle fælles venner, de har en masse smukke hunde, havde aldrig stiftet sådan rigtig bekendskab med muskelhunde før.
Ser at han har en masse hvalpene løbende i en løbegård, 8 hanner og en tæve, tæven blev domineret af alle hannerne hele tiden, Fik afvide at den tæve ville blive sendt til polen på tirsdag, (det var lørdag her.) Fik så ondt af den stakkels tæve som havde gået i løbegårde, uden for meget menneskelig kontakt , og som oven i købet skulle sendes til polen. kontaktede min daværende kæreste og bad hende tage op og hæve penge. Dagen efter tog jeg ned, og købte den tæve, uden noget som helst viden om racen eller noget andet.
kort tid efter tager min ven ud at køber en hvalp (blanding) til et familie medlem hvis hund havde fået parvo virus, men hunden overlever mirakuløst. så nu har de intet at bruge den anden hund til, og vil ikke have den. jeg betaler dem 1500kr, og får dem til at give mig hunden i stedet for.

Så nu står jeg med 2 hvalpe som første gangs hundeejer, ja, Se, det var sq lidt af en prøvelse.
Vandskade , ødelagte senge, døre mm. Men elskede dem jo.

Har dem stadig den dag i dag, og ku aldrig drømme om at skille mig af med dem.

Min tankegang gik ud på , Hvorfor bruge tavle, hunden er jo ikke syg medmindre man kan se det på den. tavlen gør da ikke hunden bedre. Så jeg traf et meget "uheldigt" valg. da jeg så den smukkeste han hund jeg længe har set. Vi aftalte at lade dem parre, da jeg havde rigtig mange som var interesseret i en hvalp efter min tæve, Der kom 10 stk, størstedelen af dem , røg til folk jeg kendte, og resten til familier mm. jeg fandt egnet, afviste ca. 40 købere. Alle hvalpene blev sutteflaske opfostret sammen med modermælken, de var ALDRIG alene, altid nogle ved deres side, vi havde aldrig prøvet det før.

Den gang sys jeg at det var det rigtige valg, Var uviden kan jeg se den dag i dag.

for 1½år siden snart, ser jeg så en utrolig smuk amstaff fra polen, og er simpelthen så forelsket i den, at jeg ringer til min ven torsdag, og siger at han skal da have en hund , og vi aftaler så at jeg betaler hunden, og turen der ned, så køre han, og hunden bor hos ham og hans kæreste.
11.000kr og 1900km i -17 grader snestorm i en ford fiesta 1.0 fra 86' kom vi hjem med lille izo smiley
Pga, personlige problemer kunne han ikke have izo længere da han var ca. 10 mdr, så kom han ud på landet, og blev trænet lidt mentalt, og ringtræning, mens vi i fællesskab ledte efter en perfekt familie til ham. og det fandt vi så et godt stykke tid efter, et kæreste par, som Elskede at gå lange ture, han kan komme med på arbejde, ud og svømme mm. og der er izo den dag i dag, og de er rigtig glade for hinanden, har ofte kontakt med ejer, og har set izo nogle gange efter smiley får tit videoer af ham.

I sommeren 06, kontakter izo's opdrætter mig så. og forklare at hun har 3 hvalpe med naturlige øre som hun ikke kan få solgt i polen desværre. hun spørger om jeg gider ligge forskellige annoncer på forskellige sider for hende, og selvfølgelig vil jeg da hjælpe. Bliver kontaktet af en fra HG som rigtig gerne vil have en, og en af mine private venner vil også rigtig gerne have en . så det er 2, hvalpe, men ville ikke lade den sidste sidde helt alene. Så vi aftaler at når vi kommer ned og henter de to, kan jeg få den sidste hvalp med, og se om folk vil købe den når de ser den irl. mig og personen køre så til tyskland hvor vi mødes med opdrætter som har de 3 søde hvalpe med, vi får snakket lidt, får papirene på hunden, pengene bytter hænder mellem køber og opdrætter.
Opdrætter var ligeglad med om hun ku få pengene med det samme, bare hvalpene kom ud til nogle gode steder, så kunne pengene altid overføres. En af køberne springer så fra efter problemer med familien, hvilket er sørgeligt, men Heldigvis er der en af mine gamle veninder som springer til efter hun har passet ham 1 dag smiley den sidste hvalp blev solgt til jylland og pengene overført via Western union til kennelen.

for lidt over et ½ år siden sker der så en masse ting, jeg bliver voksen op i hovedet. begynder at ku tænke objektivt. Og efter en masse snakke med nogle utrolige kloge personer herinde fra , Reese , Karin H , MGP Som gav private ringtrænings timer, hendes søn mm. Blev jeg utrolig klogere, og fik lysten til at blive ENDNU klogere, så begynde at suge viden til mig omkring alt, begyndte at studere om alle de forskellige ting, og lige pludselig tænkte jeg , Hvordan fanden kan man tænke at stamtavle er direkte dårlig for en hund, og nægter at købe hvis den har en tavle . så har man tydeligvis ikke forstået budskabet, hvilket jeg heldigvis har den dag i dag. Jeg er kæmpe fortaler for Tavle avl med masser af restriktioner. Fortaler for min race's Bedste. Tror virkelig på at jeg kan give lidt til racens sundhed. har stadig masser at lære, men det kommer smiley ingen tvivl der, man kan altid blive klogere.

At Rigtig mange mennesker mener at det er dobbel moral at have tavleløse hunde, og være fortaler for tavle avl, er jeg ikke enig i, fordi jeg tog nogle valgt engang, mener folk åbenbart ikke det er lovligt at blive klogere, og samtidig beholde sine hunde. men det gjorde jeg, Beholdte mine hunde igennem tykt og tyndt, og blev samtidig meget klogere, At jeg støtter tavleavl, har intet at gøre med med min kærlighed til mine hunde, men min kærlighed til racen, som jeg ønsker at bevare.

Jeg mener netop fordi at jeg har prøvet det hele OG blevet klogere, kan jeg med rette udtale mig om alle de forskellige ting,kontra folk som har hørt noget igennem sin venninde som hørte det hos frisøren.


nu har alle på HG fået svar på det ene og det andet, håber det giver fred i visse sjæle ;).

Mark Blom


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mark Blom Selvbiografi.! LÆS.
  • #1   3. jun 2007 har du prøvet det hele??? vel næppe - det kommer man sgu da aldrig til - man oplever og lære gennem livet - ellers er det da stilstand, som er lig med tilbagskridt

  • #2   3. jun 2007 hmm........

  • #3   3. jun 2007 Så er der da svar på de ? der hele tiden dukker op pakket mere eller mindre godt ind Mark...........

    Håber på dine vegne folk nu kan stille sig tilfredse og stoppe al den forbandende mistro og sladder der er herinde på HG.



  • #4   3. jun 2007 Sådan, Mark.. Så er den ged da vist barberet!

  • #5   3. jun 2007 Tilslutter mig til hmm....

  • #6   3. jun 2007 Synes det er rigtig godt det du har skrevet Mark

  • #7   3. jun 2007 øh, af det du fortæller kan jeg ikek se du har prøvet alt, elelr at et er et godt aggument for ikek at købe blandinger..

    Det du skriver lyder som en enkelt dårlig hundehandler og så om en god opdrætter, men 2 "dårlige" købere..

    For mig lyder det somom du stadig har en meget lille viden ud fra det du fortæller..


  • #8   3. jun 2007 Ratster: ;O)

  • #9   3. jun 2007 Jeg har 2 blandinger og dem elsker jeg overalt på jorden. Alle mine hunde har været blandinger

  • #10   3. jun 2007 ja stavefejl er gratis smiley

  • #12   3. jun 2007 Nu tror jeg ikke dette er en debat om det ene eller andet.

    Jeg er sikker på Mark har lagt dette ud som information til alle de stikpiller han gentagne gange får når han deltager i andre debatter. Samt give svar på de spørgsmål folk stiller konstant for at sætte ham og hans holdninger i et dårligt lys.



  • #13   3. jun 2007 Janie: mon ikke det stikpiller kommer fordi han altid optræder bedrevidende og som om han har set lyset og alt ander er forkert. Jeg er også til hunde med tavle, men alligevel må jeg da nogle gange ryste på hovedet over hans udtalelser - hvor meget er det lige han har opdrættet?

  • #14   3. jun 2007 selvbiografi, det vist så meget sagt - synes mere det ligner et selvhøjtidigt indlæg, men tillykke med din øget klogskab alligevel smiley
    Selvfølgelig er stamtavle en god ting, men har dog aldrig fortrudt jeg har anskaffet mig hunde uden..


  • #15   3. jun 2007 Sara: you go girl ;O)

  • #16   3. jun 2007 Platugler.......Jeg ser andre herinde der "ved en masse" uden selv at have prøvet en skid. Men jeg oplever ikke de bliver forfulgt som jeg gør med Mark.

    Derfor tolker jeg det efterhånden mere som personligt end noget andet.


  • #18   3. jun 2007 *GG*........egenligt et meget "sjovt" indlæg, som kan læses på flere måder, men ok lidt opmærksomhed er altid godt *GG*

  • #19   3. jun 2007 suk...... man kan sagtens vide en del om nogle ting.... og så mindre om andre.....

    selverkendelse er en god ting, og noget af det vigtigste er at kende sine egne begrænsninger......

    INGEN ved eller har prøvet alt.....


  • #20   3. jun 2007 hmmm. det er jo rart at nogle er i besiddelse af de vise sten. dog forstår jeg ikke helt om jeg skal bukke og neje nu, blot fordi der er en der har anerkendt at man lære af erfaringer, gud mand det gør alle da.

  • #22   3. jun 2007 til Bo - Fordi han kun næver 2 tilfælde og det er hvad jeg føler at hvad han lægger alt siden viden på.. 2 tilfælde er en meget lille viden at have..

  • #23   3. jun 2007 sjovt nok at ejeren af indlægget er pist borte, har man oplevet det før når rygklapperne ikke viser sig, og når tråden ikke udvikler sig som ønsket.....øh ja

  • #24   3. jun 2007 Janie: jeg har nu ikke læst andre der i den grad er fuld af selvforherligelse som Mark - sorry

  • #26   3. jun 2007 Til Bo - som en selvbiografi læser jeg det somom det er den viden han har samlet sammen,,,

  • #27   3. jun 2007 Moster Lagkage >>> hmm hmm hmm...synes jeg kender det lidt ......Mark forh..... forsvar dig !! *ss*

    Kris >>>> Hvor har du dog ret ;o)


  • #28   3. jun 2007 Kris: sådan - er helt enig...man skal ikek pudse sin glorie overfor andre, når man ikke selv praktisere det man prædiker

  • #29   3. jun 2007 Ja nu nævner Mark at han har lært en masse, men kan lære meget mere.

    Han har sin egen viden og erfaring, men har så også talt med folk, som jeg mener er MEGET kompetente, og også der har han fået viden og kendskab....

    Jeg mener også det tangere til personforfølgelse nogengange mod Mark og andre tidligere brugere af HG.




    Jeg har også en tavleløs hune og en blandingshund, ingen af dem skal have hvalpe. Skal jeg på et tidspunkt have hvalpe, bliver det med tavle. Jeg er ligeglad med om andre avler uden tavle, men vil ikke selv. Der er sq for mange hvalpe/hunde i forvejen. (Og jeg ved godt jeg har hentet en i Grækenland i stedet for at tage en dansk internathune - men det er mit valg......)


  • #30   3. jun 2007 Heidi-Leidi: hvis man i den grad, som Mark gør det, byder op til dans, så må man skisme da også tage den tango med - at være så skråsikker og bedrevidenden, vil jo parkere en på øretævernes holdeplads - så kan man ikke tage det, skal man måske lave være

  • #31   3. jun 2007 **Heidi-Leidi** >>>> Hg er vel et debat forum...Det er så ærgeligt at når Mark får lidt modstand forsvinder han istedet for at tage " kampen " op..... Jeg kan godt lide Mark, men som nu, hvorfor forsvinder han i stedet for at argumentere for sin sag...

  • #32   3. jun 2007 Platugler

    Der har du ret, men jeg synes stadig det er personlige angreb, og det er der andre deltagere i denne tråd der heller ikke kan lide........


  • #33   3. jun 2007 den evige diskussion......... tavle eller ej.......

    der vil atid være de folk der til enhver tid vil foretrække en tavleløs/blandingshund fremfor en med tavle...... og lad dem dog......

    personligt tror jeg at den eneste grund til at det lige pludselig er blevet et problem, er de meget omdiskuterede "muskelhunde"..... har aldrig før hørt så mange være imod det, som efter de er blevet et problem.......................


  • #34   3. jun 2007 Marianne: og det er ligesom det han gør - han tager ikke diskutionen færdig, men håber på at rygklapperne myller frem og ordner det for ham

  • #35   3. jun 2007 ski.. godt gået Mark min mening omkring tavle er også ændret totalt og det fordi min lille rotte netop har fået konstateret HD på begge hofte øvvv jeg købte desværre en hund uden tavle...... det gør jeg aldrig mere (skal lige sige at nero stadig lever og har det godt men vil blive syg når han bliver ældre og tro mig kan han opereres så skal han det )

  • #37   3. jun 2007 mon ikke mark kigger ind senere og forsvarer sig selv???
    manden er jo offline (måske han nyder vejret???)


  • #38   3. jun 2007 Kris: du er ikke den eneste med manglende svar - så det skal du ikke være ked af ;O)

    P.s. så er der hokamix, på vej op af den tyske autobane, til den røde kommode


  • #39   3. jun 2007 oO( ville elske at ta diskussionen op hvis det var min tråd)Oo

  • #40   3. jun 2007 Mark... går ud fra du er meget aktiv herinde siden du vil lave dette indlæg.

    Det her er en internet side - med billeder af hunde - og ja menneskerne bag hundene - og ja alle deres meninger.

    Hvorfor er det du skylder en forklaring? hvis du selv ved du har rent mel i posen!

    Hvis folk antyder ting som ikke passer... så er dette indlæg for at "dræbe et dårligt ry"?

    Ved ikke andet om dig - end hvad folk skriver med hensyn til dine hunde uden tavle og din mund der siger de skal have!

    Kan bare ikke lave være med at tænke... det er en internet side.. og gudskelov for det, sådan som tingende forholder sig her indimellem..!
    og ud fra det er en internet side.. kan jeg slet ikke tage seriøst at du skal sidde i forhør på den måde... og udlægge dig selv for ikke at blive stempet..

    godt der er et liv udenfor ;o)





  • #41   3. jun 2007 Nu er det sådan er der er ged i online/offline systemet, det er flere gange jeg har stået som offline selvom jeg var online.. Så det er ikke til at stole på

  • #42   3. jun 2007 ratster--- ok var jeg ikke klar over

  • #43   3. jun 2007 nemlig stå ved det man siger i stedet for at forsvinde, det er jo det han gang på gang giver os andre skyld for, altså at vi ikke kan argumentere, men det er vel igen det med dobbelmoral er dobbel så godt. og det med at mark er udsat for person forfølgelse, mener jeg er meget langt fra sandheden, hvis man spiller sådan op må man også være klar til at tage konsekvenserne. det må han jo også have gjordt sig nogle erfaringer med i han liv, med mindre det kun er online- og hvor ingen kender ham rigtig- at han spiller vorherre.

  • #44   3. jun 2007 Kris - du skal lige give ham en bedere chance for at få kræft før han skal forsvare sig *g*

  • #45   3. jun 2007
    Sanne, Sille og Foxy smiley J: make me ;O)

    Tine: man smider ikke sådan en her på bordet og så smutter - jeg er da helt sikker på at han er med på en lurer - det har bare ikke udviklet sig som han håbede


  • #46   3. jun 2007 Jeg syntes det var en god historie.........men prøvet det hele tror jeg ikke du har for så mangler der en del i historien.

    Jeg har haft hund i 19 år og har langt fra prøvet det hele.........men okay.......det ønsker jeg så heller ikke, hvis det indebærer, at opkøbe hunde i polen til videre salg eller købe hvalp hos en hundehandler........den med de tavleløse HAR jeg prøvet.........og det fortsætter jeg med......har kun gode erfaringer ;o)


  • #47   3. jun 2007 Kris: helt ærlig, her prøver jeg at være med til at smale penge ind til DBU og så ødelægger du det ved at rette mine stavefejl - du er da ikke helt færdigbagt ;O)

  • #48   3. jun 2007 kris---- ku vist godt selv bruge den tyver til centret.... så du må ta dem ud af dine DBU penge.... smiley

    og undskyld mig? er det ikke bare fedt at argumentere for sine egne meninger??? at få noget modspil???

    jeg har da fået at vide herinde at jeg er dyreplager og sku skamme mig....hmmm... overlever nok at der er nogen der er brutalt uenige med mig...........


  • #49   3. jun 2007 Susie: jeg har også haft hund i 15 år og føler mig da også stadig som nybegynder på nogle områder

  • #50   3. jun 2007 ratster mener at du skal lade ham ligge lidt længere i solen............

  • #51   3. jun 2007 Tine >>> Der er noget du har misforstået.*lool* Vi skal alle være enige, for så har vi alle det bedst....

  • #52   3. jun 2007 marianne------ nååååååhhhh undskyld.... det er jeg ked af... men hvem skal jeg så klappe på ryggen i denne tråd????

  • #53   3. jun 2007 Marianne: jepper - vi stiller os alle rund i en rundkreds og klapper hinnanden på skulderne ;O)

  • #54   3. jun 2007 Tine: MIIIIIG

  • #55   3. jun 2007 *klapper platugler HÅRDT mellem skulderbladene*


    smiley


  • #56   3. jun 2007 Tine >>> Her må det vist være trådens ophavsmand *ss*

  • #57   3. jun 2007 Tine. jeg takker, nejer og bukker dybt ;O)

  • #58   3. jun 2007 marianne... ej vel? eller.... er det meningen at man skal gå på kompromis med sig selv?? så er jeg men

  • #59   3. jun 2007 vanessa..... skal lige vide først om du er enig med platugler... for vi skal jo være enige allesammen ikk?

  • #60   3. jun 2007 Tine >>> Hm...så er der vist noget jeg har misforstået ??? Troede at man altid skulle bakke op om ophavsmanden *lool*

  • #61   3. jun 2007 Tine H

    Det bliver vi så ikke c",)


  • #62   3. jun 2007 haha, Ja Sq dejligt med HG .
    Hvor starter vi.

    ja, personen som opfrodrede til denne tråd, fortalte jeg at jeg ville smutte op og løbe lige efter jeg havde postet, så det er grunden til jeg først er tilbage nu. smiley

    Prøvet det hele = Avl, have blanding, renracet , og tavle hund. Det er som regel de emner jeg blander mig smiley og der har jeg næsten prøvet dem alle.

    Står ved de ting jeg har gjort, har aldrig benægtet nogle af dem.

    Sådan er vi alle jo forskellige.

    Der er folk der ikke kan se længere end der egen næsetip.
    Der er folk som hænger fast i fortiden.

    og der er folk der tror på udvikling smiley


  • #63   3. jun 2007 Kris: du må da lige ligge dig lidt mere i selen - på den måde kommer der sgu ike mange penge i DBU's kasse

  • #64   3. jun 2007 OG ????

  • #66   3. jun 2007 Mark >>>> Ja i forhold til en muskelhund måske, men hvad i forhold til alle de andre racer...Synes tit folk er så kloge ;o) men ikke 2 racer er ens, og her vælter hele læsset tit....Hvad du har erfaring med er da ikke ens betydende med at jeg kan bruge til min race...

  • #67   3. jun 2007
    Sanne, Sille og Foxy smiley J: troede vi var enig om ikke at være enig - vil du såååå stoppe med at skrive sådan så ;O)


  • #68   3. jun 2007 Marianne B

    hvis du læser mange af mine indlæg så ser du at jeg NETOP skriver at jeg kun snakker f.eks ast. og ikke alle de andre. for det må de ejere der har de racer komme på banen med.


  • #70   3. jun 2007 Mark: den holder alså ikke - du udtaler dig generalt om tingene og ufattelig skråsikker

  • #71   3. jun 2007 Skrevet: 03-06-2007 14:48:15

    Mark: Der er folk der ikke kan se længere end der egen næsetip.

    Ja, det er mit indtryk af dig smiley
    beklager

    Der er jeg ikke enig med dig. kan se langt de fleste problemstillinger, kan bare ikke forholde mig til dem, uden argumentationer.

    og at du / i sys der bliver snakket ned, er det nok fordi det bliver skrevet igennem nettet, hvor man næsten kan tolke det som man lyster. desværre


  • #73   3. jun 2007 Marianne: nettop, jeg har fået pålæst af mark, at det var uansvarligt at købe en dansk svensk gårdhund uden tavle, fordi avlsdyrene ikke testet for HD.

    det må du gerne vise mig hvor jeg har sagt smiley


  • #74   3. jun 2007 husker ikke at jeg har sagt det. men, jeg mener at alle bør testet, OS selv om der ikke er avlskrav. kender ikke til skavankerne hos DSG, så kan ikke fortælle hvad jeg sys de bør testet for.

  • #75   3. jun 2007 Er der andre ting i har på hjertet inden jeg smutter igen ?

  • #76   3. jun 2007 Hr. Blom.
    Jeg sidder så lidt og undrer mig over at du ikke lige går ind og besvarer Kris´s inlæg der handler om Hundehandel længere oppe sakser lige teksten til dig.

    Mark - Oven i det, er du vel også hvad man kan betgne som hundehandler, og det kræver da så vidt jeg ved nogle tilladelser - Har du dem?


  • #78   3. jun 2007 Nu var det også bare generelt jeg skrev...men 2 hunde er vel heller ikke ens, mine er ihvertfald ikke......Jeg har både haft med og uden tavle newfer... Efter 14 år med newfer måtte jeg fornyelig smide håndklæde i ringen og søge hjælp....Hvis jeg havde søgt råd i et forum med newfer, ville jeg nok have fået ligeså mange råd, som der er medlemmer, og mange af rådene ville være følelsesmæssige råd, som jeg ikke kan bruge til en disse.. Man er ikke " ekspert" fordi man har racen og vi kan alle lære nyt hele tiden

  • #79   3. jun 2007 Mark: det er da vist dig der har noget på hjertet - ikke os andre...vi prøver bare at forklare dig hvorfor du til tider får svar på tiltale - det er netop din opførsel overfor andre og for min skyld kan du forsætte i det spor, men så også acceptere at du får tilbage og at hos mange vil dine, til tider gode overbevisninger, falde totalt til jorden og du vil aldrig nå op til de højder, ang respekt omkring din person og viden, som du så åbentbare higer efter

  • #80   3. jun 2007 Mark - Oven i det, er du vel også hvad man kan betgne som hundehandler, og det kræver da så vidt jeg ved nogle tilladelser - Har du dem?

    Nope smiley
    min hensigt var ikke at tjene penge. pengene for de to af hundene rørte jeg ikke på noget tidspunkt, det gik mellem opdrættere og købere smiley sidste hvalp der fik jeg pengene, som så blev overført via western union, har stadig kvit smiley

    ønskede jeg at importere hunde og sælge dem gjorde jeg da det smiley en bekendt af mig (der hvor jeg købte min tæve) har import tilladelse og tilladelse til at sælge dyrene. og tjene på dem . Det er ikke hvad jeg ønsker, ønskede at de 3 hunde fik et rigtig godt hjem. Og det er jeg glad for de fik smiley


  • #81   3. jun 2007 Sanne, Sille og Foxy smiley J >>>>> Ingen af mine tavleløse nuffer var påvirket af HD, de var ikke fotograferet....Hvad man ikke ved / kan se skal man ikke bekymre sig om......


  • #82   3. jun 2007 flere spørgsmål til topic ? ellers smutter jeg ud med hundene .

  • #83   3. jun 2007 hvilke hunde ??

  • #84   3. jun 2007 Hmm.
    Hr. Blom. Uanset hvad hensigten har været er det vel stadig ligemeget hvordan du vil dreje den IMPORT af hund uden tilladelse dermed HUNDEHANDEL.
    Og så kan jeg virkelig ikke forstå hvordan du kan være forkæmper til at stoppe den slags når du selv gør det.


  • #85   3. jun 2007 Skrevet: 03-06-2007 15:05:05

    hvilke hunde ??


    *G*
    læst indlægget igen, så kan du se smiley alså selve topic'et smiley


  • #86   3. jun 2007 kunne det ikke være rart og seriøst at du oprettede dine hunde her på HG - det var egentlig mest det jeg hentydede til

  • #87   3. jun 2007 Bartok .

    Det er det jeg mener med at hænge i fortiden smiley

    Fordi du engang Drak, Betyder det ikke du skal drikke resten af livet smiley

    Kris, ja , det er stadig import smiley


  • #88   3. jun 2007 Hr. Blom.
    Nu er det jo bare sådan at ens fortid ALTID vil forfølge en det må du jo med din STORE erfaring jo kende alt til du har jo prøvet det HELE


  • #89   3. jun 2007 hvornår er der så forskel på at importere for andre og at være hundehandler ???

  • #90   3. jun 2007 flere spørgsmål ? smiley

  • #91   3. jun 2007 Skrevet: 03-06-2007 15:12:50

    hvornår er der så forskel på at importere for andre og at være hundehandler ???

    Alle der har haft et kuld er hundehandlere smiley


  • #92   3. jun 2007 Hmm........selve importen har vel ikke noget med salget at gøre ?.......om du tjener eller ej.......det er vel stadig import, som kræver en tilladelse ?

  • #93   3. jun 2007 kris har jeg svaret på længere op smiley

    Flere spørgsmål ?


  • #94   3. jun 2007 så jeg er hundehandler - hmmm - hvad kalder du så dem der opkøber hunde de ikke selv har opdrættet og sælger vidre ??

  • #95   3. jun 2007 Tavle eller ikke tavle ?

    Ja det handler jo da i bund og grund om, hvad man vil med hunden.

    Jeg vidste inden jeg købte hund, at jeg gerne (som hobby) ville udstille, gå på markprøver, evt. avl.

    Og ingen af delene kunne jeg uden, at købe en hvalp, med bog, og hvor begge forældre var prøvet på markprøve og ligeledes klarede sig godt på udstillinger smiley

    Det være da ikke dermed sagt, at jeg ikke finder en hund, uden bog for lige så dejlig.

    Og nej Mark, Du har da så langt fra prøvet alt. Du er bare blevet et par oplevelse rigere.


  • #96   3. jun 2007 Modesty: ved da at han har hunde eller hund - kan ikke finde ud af hvilke der er hans og ikke - så lidt åbenhed ville da være fint

  • #97   3. jun 2007 platugler, det samme.

    Er der flere emner til hoved emnet ?


  • #98   3. jun 2007 det står Helt klart i indlægget hvilke hunde jeg har og ikke har smiley

  • #99   3. jun 2007 Platugler.........."videreformidling" ? *G*

  • #100   3. jun 2007 Mark: så er du skisme da den eneste der har den mening og tolkning af det ord - kan du finde nogen steder hvor DKK deler din opfattelse - det tror jeg ikke - jeg er ikke hundehandler - jeg er opdrætter...ser frem til at du underbygger den påstand

  • #101   3. jun 2007 Plat.
    Hehe kan da sagtens tyde den for dig *gg*

    Opdræt = Salg af hvalp = Handel af Hund = Hundehandel *gg*


  • #102   3. jun 2007 Mark >>>>> Hvad skriver du ; er en hundehandler i ordets tolkning som vi alle kender og en opdrætter det samme ???????????

  • #103   3. jun 2007 i mine øjne er alt handel med hunde , hunde handel.

    hvis en opdrætter laver 12 kuld om året , så er han stadig opdrætter, og du os stadig opdrætter selv om du laver et smiley

    Så i mine øjne er alt handel med hunde, hundehandel, smiley



    Kris, skrevet 15.02 første ord i anden spalte smiley


  • #104   3. jun 2007 marianne, nej ikke i samme tolkning som de fleste har smiley Da alle har forskellige grænser for hvornår det er "hundehandel" som vi kender det smiley

  • #105   3. jun 2007 Mark >>>> er så denne en fortolkning , noget du deler ud af som erfaring til de " uvidnende" herinde ????

  • #106   3. jun 2007 nu har jeg spurgt en del gange, så går ikke ud fra der er flere spørgsmål. Så jeg smutter nu smiley God dag.

  • #108   3. jun 2007 marianne nej , Burde du os vide hvis du har læst tidl tråde. Farvel smiley

  • #109   3. jun 2007 Mark: du er jo DKK mand til fingerspidserne - hvordan kan du så kalde en DKK opdrætter for hundehandler, når DKK's udlækning af ordet er en person det opkøber og vidresælger eller formidler hvalpe og hunde.
    Du kan da ikke bare udtale at jeg, fordi jeg opdrætter hunde, at jeg så er en hundehandler - come on - det er sgu da lige som Jeppe på bjerget, hvor den klog søn siger: "mor kan ikke flyve - stenen kan ikke flyve - ergo er mor en sten" helt ærlig sådan hænger tingene sgu da ikke sammen - der må du alså komme med nogle bedre aggumenter for at det er ok at kalde mig for en hundehandler


  • #110   3. jun 2007 Mark: hold nu op med det pjat om flere spørgsmål - det vælder jo ind - giv da lige folk en chance for at ramme tasterne - det er da bare for at få en vej ud fra denne tråd

  • #111   3. jun 2007 Hmm jeg forstår ikke dette indlæg???

  • #112   3. jun 2007 Øv........så HAR jeg ski nok prøvet det hele...........det er lige gået op for mig, at jeg også har været hundehandler.........Emma har haft hvalpe.........men gælder det også når de har gået inde i huset og blevet socialiseret godt ?......*S*

  • #113   3. jun 2007 Susie: jep - desværre - så du kan regne med en politianmeldelse i morgen ;O)

  • #114   3. jun 2007 Mark >>> Nej jeg deltager ikke meget i de muskelhunde tråde, da jeg ingen erfaring har med racen, men tænker da at hvis man fortæller nye hundeejere at alt er hundehandel, hvordan skal man så kunne dele "bukkene fra fårene"

  • #115   3. jun 2007 Platugler......jamen det er jo over et år siden .........tror du ikke jeg slipper for straf ? .......og jeg vidste ikke bedre dengang*G*

  • #116   3. jun 2007 Smilende >>>> Nej grænsen er garanteret flere år.....

  • #117   3. jun 2007
    * Modesty * >>>> Hvad skal man ellers lave på en kedelig søndag *lool*


  • #118   3. jun 2007 Ups marianne........jamen så kommer jeg nok snart i håndjern og bliver lagt i benlås........må man tage hunden med i fængsel ?

  • #119   3. jun 2007 Kris: det er bare fordi du ikek holder dig lige inden for de smalle rammer herren ønsker at svare på

    ser stadig frem til at få svar på hvorfor jeg er hundehandler

    Susie: desværre, så er der ved så grove forbrydelser, ikke nogen forældelsesfrist


  • #120   3. jun 2007 Smilende >>> Nej kun i himlen *lool*

  • #121   3. jun 2007 Marianne.......så galt går det forhåbentlig ikke........vi har heldigvis ikke dødsstraf herhjemme *G*

  • #123   3. jun 2007 Mark: du skriver

    Så i mine øjne er alt handel med hunde, hundehandel, smiley


    hvordan kan man misforstå det - ifølge det, så er jeg i dine øjne en hundehandler - hvorfor kan du tillade dig at lave sådan en tolkning - man kan da ikke bare lave sin egen tolkning på ord - man må da holde sig til havde ordet betyder - en hundehanlder er da en der vidresælger hunde han ikke selv har opdrættet


  • #124   3. jun 2007 Til Kris - du skrev han skal i solarie, der er større chance for at få kræft når man går i solarie smiley

    Til tine H - næ smiley det gjorde jeg ikke smiley

    MARK BLOM . - Nej der tager du fejl, man ka nsagtens have hvalpe uden at være hundehandler, så er man nemlig opdrætter.. EN hunde handler er en der skaffer sig hunde og sælger dem videre, om der er import eller ej


  • #125   3. jun 2007 desværre mener Mark ikke at han argumenter ka ntåle dagens lys - kan kun få dem som privat besked og heller ikke der giver de mening - så, Mark, kom nu frit frem og argumenter for hvorfor det er ok at kalde mig og 1000 af andre for hundehandler

  • #126   3. jun 2007 Undskyld er HG blevet en børnehave ????? Eller har det altid været det, og det bare er mig der har været naiv ??

  • #127   3. jun 2007 Marianne: nogen personer ka nikke tåle at de ikke er såååå fede mennesker at alle ser op til hvad de end måtte skrive - ikke fedt når en smørre som denne, laver en maveplasker

  • #129   3. jun 2007 og som altid, så brilliere hr. Blom, med sit fravær - modstand er ikke noget han tager så godt

  • #130   3. jun 2007 Ja marianne.......og du må selv bestemme hvilket ? det ja er svar på *G*

    Enig platugler........jeg føler mig ski helt kriminel af at få det mærkat hæftet på mig........selvom det var en engangsforstilling.


  • #131   3. jun 2007 Marianne B - i forhold til den anden HG (heste galleri) er vi faktisk meget modne herinde smiley

    Sanne, Sille og Foxy smiley J - Nååå så sprang formanden for mark's fanklub ud af skabet *g*


  • #132   3. jun 2007 Sanne, Sille og Foxy smiley J: tillykke med den nye titel - hvor mange medlemmer mon i kan svinge jer op på ??

  • #134   3. jun 2007 hehe sikke meget man går glip af , bare fordi man lige sku ud og lære hundene at gå på vippe...... hehe

  • #135   3. jun 2007 jææ filmen, til den der ikke gider læse det hele smiley

  • #137   3. jun 2007 aaajj - øv alså - det gider jeg ikke - tror det bliver et surt slid

  • #138   3. jun 2007 Sanne, Sille og Foxy smiley J - hehe undskyld smiley

  • #139   3. jun 2007 ondt af ham??? hvorfor? han har selv oprettet tråden.......
    og det er altså kun internettet... der er nok ikke nogen der lige pludselig står og banker på hans dør over en diskussion om tavle hunde??


  • #140   3. jun 2007 svar til Marks private besked til mig:

    Nix mark, du kan ikke tolke et ord som hundehandler som det passer dig - ikke når det sætter andre mennesker i en bås, hvor de ikke høre hjemme


  • #141   3. jun 2007 tine H - så smider han dem vel ud når de ikke er enige med ham.

  • #142   3. jun 2007 Jeg tror også bare at jeg snupper filmen.........mon den bliver a-la Hortonsagaen eller glamour ?........gerne med lidt humor ;o)



  • #143   3. jun 2007 Kære Gud vil være...........Det var mig der opfordrede Mark til denne tråd!

    Jeg ser hele tiden de samme spørgsmål blive stillet til Mark.

    Jeg skrev så til Mark, at det måske ville hjælpe ikke hele tiden få slynget det samme i hovedet gang på gang, at lave et indlæg hvor han svarede på de spørgsmål en gang for alle !!!!!!!

    Jeg må indrømme, jeg nu sidder og føler mig temmelig dum. Jeg havde ikke drømt om, folk straks ville kaste sig over ham på den måde jeg læser det herinde.

    Men det er vel HG generalt. Har man set sig ond på en, har den ene sq ikke mange chancer !!!!

    Over and out herfra..........


  • #144   3. jun 2007 Janie: jeg har ikke set mig ond på ham - har da før været enig med ham og hoppet over hvor han bliver for meget - MEN han skal skisme da ikke gradbøje ordet hundehandler og så kalde mig for det - øv og så var så fej ikke at tage siskutionen i det offentlige.


  • #145   3. jun 2007 janie F - Jeg har ikke set mig ond på Mark, jeg har bare altid fået enten ingen svar elelr svar som ikke hænger sammen...

  • #146   3. jun 2007 Janie

    Tror nu ikke folk har set sig onde på Mark.

    Men måske man skulle tænke lidt over hvordan og i hvilket "sprog" man skriver sine indlæg.


  • #147   3. jun 2007 Ja jeg kan nu også godt lide Mark, men man skal ikke bare forsvinde fordi argumenterne slipper op....
    Tror mange herinde er for selvhøjtidlige... Dybt respekt for dem der kan deres kram og har argumenterne i orden, men har man ikke det, så skal man lade være...


  • #148   3. jun 2007 jeg fatter det ikke - Mark mener at det er ok at han i offentligt rum, kalder opdrætter for hundehandler og dermed mig - men pludselig mener han at han ikke behøver at argumenter for det her, men bliver ved med at skrive til mig privat - helt ærlig - kom dog frem og stå ved det du siger, Mark.

  • #149   3. jun 2007 Janie........vil da også skynde mig at sige, at jeg ikke er sur på mark........har jeg ingen grund til, men jeg syntes bare at han ofte virker meget skråsikker og selvhøjtidlig..........sådan lidt a-la..."mit ord er lov"........og så må man jo kunne tage lidt modstand........jeg syntes det er fint, at han nu har set "lyset".........men så må han også acceptere, at andre ikke nødvendigvis gider bliver trukket hen til det samme "lys".......jeg har den hund jeg har og behøver ikke blive "frelst" af nogen ungersvend........jeg har det fint ;o)



  • #150   3. jun 2007 Smilende >>>> Nååå så du vil ikke frelses af en ungersvend *loooool* skal det så hellere være et gammelt svin ??? *looooool*

  • #151   3. jun 2007 hmm -Mark har åbentbart ikke røv nok i bukserne til at give et ordenligt svar på, hvorfor han kan tillade sig at lave en hjemmebrygget fortolkning at ordet hundehandler og dermed svine seriøse opdrætter til - men så fred være med ham kære Mark. Hvis du, Mark, mener at det er at være seriøs og oplyst, så siger jeg bare tak for kaffe og ryster på hovedet;O)

  • #152   3. jun 2007 Marianne...........LooooL............næææ heller ikke det........klarer mig fint uden ;o))

  • #153   3. jun 2007 uuuuhh - nu bliver jeg truet med at komme på filter, hos den kære Hr. Blom ;O) HUUUULK
    Det er enda ham der bliver ved med at skrive privat til mig og mig der voldsomt rykker for at han skriver herinde ????


  • #154   3. jun 2007 nå, men jeg vil smutte - skal lige nå at sove lidt, inden nattevagt - hyg jer - råb op, hvis I falder om hr. blom

  • #155   3. jun 2007 Platugle >>>> Ryger han dig så ????

  • #156   3. jun 2007 tja ved snart ikke hvad jeg skal sige, bortset fra måske at dette er hamrende grinagtig. den selvudnævnte konge på hg kan ikke engang svare på tiltale. han har så travlt med at være efter alt og alle, og hans favoritkommentar er at folk ikke kan argumentere ordenligt, men når det bliver lidt for varmt og man kommer i en SELVFORSKYLDT klemme så er hr. bloms fortrukne glansnummer simpelhen at fordufte. det er da forhåbenlig ingen der kan tage seriøst.
    måske folk ikke bliver så duperet af hr. bloms kommentare for eftertiden, for dettecrap med at han skulle have prøvet alt, ja det siger vel sig sel at det må være løgn, men det er jo altid rart at man kan leve i en fantasiverden på nette hvor man kan spille klogeåge. men ja rimelig ynkelig at starte sådan en tråd bare for at smutte når der ikke bliver rygklappet, som forventet.
    jeg tror kongen står for fald.


  • #157   3. jun 2007 Marianne: det håber jeg sgu ikke - er totalt antiryger ;O)

  • #158   3. jun 2007 Marianne.........he he.......platugle bliver lavet om til en prince 100 og så går hun op i røg*GG*

  • #159   3. jun 2007 Moster Lagkage .: kunne ikke skrive det bedre ;O)

  • #160   3. jun 2007 He he moster.........tjaaa........rimelig godt formuleret ;o)

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #161   3. jun 2007 hmmmm

    I want to be famous


  • #162   3. jun 2007 og så var det ligesom afdiskuteret.... hehe......

    og mark...... kan måske godt forstå at du føler dig headhunted....... måske hvis du bliver og argumenterer??
    folk bider ikke.....

    eller-....... gør i?


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #163   3. jun 2007 Kris...det var det, jeg mente GGGG

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #164   3. jun 2007 Jeg forstår ikke mentaliteten på HG.....det er så vigtigt for nogle at omvende alle andre.
    Men accepterer ikke andres meninger og holdninger.
    Skal man have hund, så skal den være i DKK...ellers bliver man punked.
    Skal man avle skal det være i DKK regi...ellers bliver man punked

    Kan ikke lide det!


  • #165   3. jun 2007 så er det jo fint at andre ikke skal bestemme hvad du selv gør jimmy......:-D
    bare se det sjove i det i stedet smiley


  • #166   3. jun 2007 kan kun sidde og more mig lidt i stilhed....

  • #167   3. jun 2007 Sidder lidt og tænker * Gad vide om om Hr. Blom nu igen laver en JEG HOLDER LIGE PAUSE tråd *GG* for så at vende tilbage med nye budskaber om at have set endnu et lys.

  • #168   3. jun 2007 hvor gammel er hr blom om man må spørge.....????

    der var en henvisning til hans alder tidligere


  • #169   3. jun 2007 Tine.......mellem 20 -25 år mener jeg

  • #170   3. jun 2007 ok.... var bare lige nysgerrig.... takker smilende...
    rart at vide hvad man har med at gøre.. smiley


  • #171   3. jun 2007 hehe ok kris..........
    men så er man da også færdiguddannet..... øhm..... øh..... hundespecialist..?


  • #172   3. jun 2007 Hej Mark.

    Tak for et dejligt og personligt indlæg. Det er til at tage at føle på og hører absolut til sjældenhederne her på hg. Jeg er slet ikke i tvivl om at du mener det du skriver og at du har hundenes tarv som første priotet når du skriver som du gør. At folk kan gøre dit indlæg til noget det ikke er eller dreje dine ord og lave det til noget negativt omkring deres egen hund, svarer til en storm i et glas. Endnu en gang tak for et godt indlæg.


  • #173   3. jun 2007 dette her er en gang ordkløveri og folk tyder alt som de vil/kan...

    Jeg tager hatten af for Mark som jeg ser lidt som en ''møgunge'' at han lærer af sine fejl og prøver at gøre det bedste han kan... Jeg læser det ikke som om han prøver at være større end andre men at han har dummet sig men er træt af at høre på latterlige bemærkninger om hans tavleløse hund....
    At han henter flere hunde i polen er hans og KØBERNES problem men der er stor forskel på det om det er en gang eller man gør det for at tjene penge, hvilke han ikke gjorde....
    og så gider jeg ikke læse resten af det her fnidderfnadder...


  • #174   3. jun 2007 tine H - nej jeg bider ikke mere, det gjorde jeg i folkeskolen når jeg var oppe at slås smiley



  • #175   3. jun 2007 Jeg er 20 og tør godt stå ved det jeg siger omkring hunde..

    Jeg har haft med blandingshunde (for det meste har haft et par racerene imellem) at gøre stort set fra jeg blev født (det er selvfølgelig begrænset hvad man lærer en hunde i baby årene ;)) Jeg har gået tur, trænnet og passet flere hunde.. De fleste labrador blandinger..

    Jeg har haft om hundetrænning på teknisk.. og ja, jeg husker da også vi havde en ren labrador der hed Nicky og min veninde havde søsteren Punky.. Og tja, den var lige så sød som blandingerne smiley

    jeg har da også oplevet blandinger der ikke er gået som forventet, fx min bedste venindes hund, som jeg i starten (da vi boede på samme gård) var med til at passe, opdrage og trænne (ja hunden troede den var min, for den rendte altid efter mig :D) men selvom den var godt trænnet fik den desværre blodrus ved at dræbe nogle kyllinger, og den blev mere og mere dræbe små dyr trængende så begyndte at strejfe, der var desværre ikke andet at gøre end at aflive, men derfor forbyder jeg ikke blandinger, for jeg har mødt SÅ mange gode blandinger..

    Jeg er endda som 9 årig blevet bidt af en Gravhund som hverken knurredede, var underdanig eller på nogen måde viste at jeg skulle holde mig væk, ellers bed den.. Men det gjorde den, og jeg har stadig ar efter det..

    Men derfor siger jeg ikke forbyd gravhunhde, jeg siger tilgengæld at jeg ikke er så vild med gravhunde og småhunde netop pga det, meeen jeg kan jo ikke holde mig fra at snakke med dem smiley (man er vel ægte hunde menneske ;))

    Jeg har selv 1 stk blanding som jeg ikek vil bytte for noget.

    Jeg har selv det næsten 20 års erfaring (igen når man er baby lærer man ikke rigtig hunden noget *g*) stadig nybegynder, netop fordi at viden fornyer sig hele tiden, forskerne finder ud af noget nyt, man "opfinder" et nyt trick osv osv..


  • #176   3. jun 2007 Skal da love for at jungletrommerne har været igang på MSN.. Hele hade klubben er jo til stede.

    Mette - Kan godt forstå du ikke gidder at læse hele smøren, der står det samme ligegyldige vrøvl hele vejen igennem..

    Og alle jer der har efterlyst svar fra Mark.. Tjaa det har i jo fået og hvad bruger i det til... tilsvining..

    I ønskede jo ikke svar, men kun en grund til endnu engang at køre på Mark..

    Dette er helt under lavmålet i mit univers og siger kun noget om visse brugers intelligens herinde, det handler ikke om hunde, men om personen og personligt fnidder fnadder.

    Mark - Jeg syntes det er et godt indlæg du har skrevet og syntes det er utrolig dejligt at læse om en fyr som kan erkende sine fejl og tage lære derved. (stor mangelvare herinde)

    Dorthe HA - Jeg syntes bestemt din kommentar er fuldstændig latterlig grundet du skal forholde dig neutral, og hvor blev takt og tone af.. Er det ikke det som er jeres job at prædike..


  • #177   3. jun 2007 Åhhh er det nu blevet til en tråd mellem 2 grupper, så må jeg hellere smutte ud af den igen....

  • #178   3. jun 2007 Heysa Mark...

    Fint indlæg - Tager sgi hatten af for folk der er i stand til at se fremad...og har den evne til at ville lære..

    Jeg tager skarpt afstand for de mange meget personlige indlæg - sådan set udefra minder det mistænkeligt meget om gruppe pres og mobning!
    Det der gør mig mest ked af at læse sådan en gang ordtvist er at i bund og grund er alle ret enige om at det handler om raske hunde! Ganske som Mark er det.

    Keg kan godt fortå Mark vendte den med hundehandler.
    For helt ærligt??? Det er vist meget personligt at skyde ham det i skoene?
    Vi plejer vist at være enige om hvad en hundehandler er og hvad slags forhold disse køber hunde fra.
    Begynd dog at larm op over den person der fornyelig købte en tæve med 5 hvalpe "af hele sit gode hjerte" og lige tjente 20-25.000 på den kærlighedserklæring!

    DET er en hundehandler efter min opfattelse. At Mark skriver i sjov at alle der sælger hunde er det - tja - det har han da ret i...



  • #180   3. jun 2007 Hmm .....Er jeg nu blevet medlem af en gruppe ????

  • #181   3. jun 2007
    Kris - SKAL GIFTES!!!!! !

    Ja det kan vi - men kan vi ikke også blive enige om hvilke det er man hæfter den titel på?


  • #182   3. jun 2007 Kris - Når man vælger at være HAer skal man forholde sig neutral.. Specielt i tråde hvor tonen køre højt.

    Man kan ikke sige det er ok at nogle folk tilsviner og andre som man ikke er enige med skal have advarsler..

    Det skal være lige for alle.. og det er det ikke i denne tråd.

    Ang MSN.. Tjaa det tyder bare på at der lige kørte en nu skal vi dælme jorde Mark advarsel rundt..

    Alle ved jo at den brugt flittigt.


  • #183   3. jun 2007 Sanne, Sille og Foxy smiley J

    Ja det er der nok??
    Annoncen med de hvalpe var at finde på en "anden kanal"...


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #185   3. jun 2007 Så det er altså helt i orden det Mark har gjort med hensyn til at hente hvalpe i Polen og videreformidle dem. Man må bare ikke tjener penge på hvalpene.

    Hvad er da det for en gang dobbeltmoral?
    Hvad blev af den gode regel om at se både hvalpe og forældredyr i deres vante omgivelser?
    Hvad blev der af den gode regel om at se stedet selv???

    Karin...Mark opretter selv denne tråd og beder på den måde selv om kommentarer.
    Den dame du henviser til....se, det er udhængning!!!


  • #186   3. jun 2007 synes det mest utrolige i denne tråd er at så mange folk kan udtale sig om noget de ikke ved en skid om

    ja, jeg ved godt hvorfor Mark lavede denne tråd, netop fordi hver eneste gang han skriver noget i en tråd kommer den med, hvor er dine hunde? du er hundehandler? du har jo selv hunde uden tavle???

    men igen så de fleste mennesker chancen for at svine til

    utroligt HG var engang 3. klasse niveau, nu er det da helt nede på børnehaveniveau


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #188   3. jun 2007 Kris...vi er så ganske enige!!!!

  • #189   3. jun 2007 nåååå Kris dvs jeg er osse fuld af dobbeltmoral fordi jeg fuldt ud af imod avl på tavleløse?

    men hov, jeg har da selv haft en uden tavle

    sq rart at vide at jeg er det


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #190   3. jun 2007 Kris..tyv tror hver mand stjæler...skal love dig for de andre...dem der støtter op har haft gang i messenger....vejret har været godt i dag...de var lidt længe om at få beskeden: kom hjælp Mark

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #191   3. jun 2007 nåååå Kris dvs jeg er osse fuld af dobbeltmoral fordi jeg fuldt ud af imod avl på tavleløse?

    Mette..hvordan kan du så støtte Mark??????


  • #192   3. jun 2007 Jeg har heller ikke nogle af den der er med i tråden på MSN, og nej har heller ikke møt den IRL (tror jeg ikke, det er ikek alle jeg husker når jeg har været til træf, men til træf bliver der ikke snakket om Mark Blom, emn om hundene, deres opdragelse osv)

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #193   3. jun 2007 en hundehandler er en person, der henter hvalpe i udlandet med videreformidling for øje

    Fatter ikke, hvad diskussionen her går ud på.....synes jo opretterens indlæg taler for sig selv!!!


  • #194   3. jun 2007 går ud fra at det er mig du kalder Mette hvorfor ved jeg så ikke helt



  • #195   3. jun 2007 Kris - Min første hund var da heller ikke med tavle.. Han var en super lækker dejlig GD.. men han var syg..

    Og hvad brugte jeg så det til.. at lære om tavler og racestandarter at få muligheden for selv at tage et valg for at bedst muligt at få en rask hund.

    Tavlen er ingen garanti på en rask hund, men man har muligheden for selv at under søge linjer og for hver hund man for bliver man erfaringer rigere og dygtigere til at læse mellem linjerne.

    Jeg er selv kun en novice, men gør som Mark har gjort.. jeg trækker på dem som har års erfaring og håber at jeg engang kan blive lige så dygtig som dem.

    Så man kan ikke sige.. At man kun må ha DKK hunde for at støtte dem, man er nød til at starte et sted og man kan jo ikke bare kassere dem man har fordi man vælger at lære af sine erfaringer..


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #196   3. jun 2007
    PAS PÅ HUNDEHANDLER.

    køb ikke importeret hundehvalpe, de er ofte syge og svagelige, det gælder alle racer, lad jer ikke lokke af billige priser og smarte salgtriks, det koster dyrt i den sidste ende.

    dogsdating.net anmelder dagligt ulovlige hundehandler som importere hunde uden tilladelser, kontakt dogsdating.net FØR i køber hunde, måske har vi lige anmeldt den hundehandler som du er ved at købe hund hos.

    For hundenes skyld, støt IKKE en hundehandler, stol ikke på en hundehandler de er fulde af løgn og beskidte salgtriks, og anvender ofte taletidskort, så man ikke kan få kontakt med dem igen, når de viser sig at den hvalp/hund man har købt, er DØDSYG.!!

    Vi får ofte henvendelse fra folk, som har købt syge hunde hos disse griske hundehandler, hundene skal som reglen AFLIVES efter kort tid.

    KØB IKKE IMPORTERET HUNDE, HJÆLP MED AT STOPPE ULOVLIGT HUNDEHANDLEN, STØT DOGSDATING.NET MED DONATION/DONERÉ EN HUND vi kan kontaktes på : aj@dogsdating.net


  • #197   3. jun 2007 du fik så ikke lige svaret mig på om jeg osse var dobbeltmoralsk?

  • #198   3. jun 2007 Jimmy H

    Hvad for en dame? Jeg har hverken hængt køn eller navn ud! Så den suger du lige i dig igen


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #199   3. jun 2007 EN MEGET SLAP HOLDNING!!

    ganske enig igen


  • #200   3. jun 2007 og det jeg skrev var så til jimmy

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #201   3. jun 2007 karin...nej det gør jeg ikke...mon ikke de fleste her godt ved, hvem du taler om...og vedkommende med selv

  • #202   3. jun 2007 Drop dog det MSN fis.. Kald det en metafor i forhold til trådens udvikling..



  • #203   3. jun 2007 Kris - Hvorfor er jeg dobbeltmoralsk ??

    Hvor ser du det..


  • #206   3. jun 2007 som jeg skrev før

    sikke en børnehave HG er blevet til...


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #207   3. jun 2007 janne...nej ikke blevet til...det har den altid været.

  • #208   3. jun 2007 Kris: det må du da mene

    jeg havde 50 % hund med tavle 50 % uden

    og hvor er det lige han gør det modsatte?

    Princess og Deca er de første hunde han købte, fordi han blev klogere, skal han så sælge eller aflive sine hunde?


  • #209   3. jun 2007 Jimmy: sjovt nok har HG ikke altid været en børnehave

    men det er det sq blevet til

    det er blevet til, hvem kan svine andre bedst til


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #210   3. jun 2007 det blev den så til for lidt over tre år siden kan jeg forstå

    jeg har i hvert fald aldrig kendt den for andet!!!


  • #211   3. jun 2007
    Janne H



    Skrevet: 03-06-2007 19:36:47

    du fik så ikke lige svaret mig på om jeg osse var dobbeltmoralsk?


    Kris - SKAL GIFTES!!!!! !



    Skrevet: 03-06-2007 19:37:05

    Janne - Nej, det var til Mette W!...

    Så må jeg havde misforstået noget..

    Og angående MSN igen igen.. Så var det en metafor i forhold til trådens udvikling og hele heppekoret af nedgørelsen af Mark..


  • #213   3. jun 2007 nå?

    er det det eneste der skiller os *G*


  • #214   3. jun 2007 Så det er forkert at lære af sine fejl?

    Så vidt jeg har læst ud fra Mark's første indlæg, har han ikke købt en hund uden tavle i løbet af det sidste halve år - som er der hvor det går op for ham at han synes det er fornuftigt at avle med tavle... Hmm... Dobbeltmoral HVOR? Fordi han har lært af det, og ikke vil have FLERE tavleløse hunde, så må han ikke udtale sig om tavlehunde eller hvad?

    Jeg var sgu nok også skredet fra tråden med det sprog der har været... Også selvom jeg var opretter...

    Det der med hundehandel... Ka godt forstå logikken i at han siger at alle der sælger hunde = hundehandler... Meeeeen... det er blevet et meet værdiladet ord - og det ikke for noget positivt.

    Hans tur til Polen forvirrer mig lidt - han skriver:
    Så vi aftaler at når vi kommer ned og henter de to, kan jeg få den sidste hvalp med, og se om folk vil købe den når de ser den irl. mig og personen køre så til tyskland hvor vi mødes med opdrætter som har de 3 søde hvalpe med, vi får snakket lidt, får papirene på hunden, pengene bytter hænder mellem køber og opdrætter.
    Opdrætter var ligeglad med om hun ku få pengene med det samme, bare hvalpene kom ud til nogle gode steder, så kunne pengene altid overføres. En af køberne springer så fra efter problemer med familien, hvilket er sørgeligt, men Heldigvis er der en af mine gamle veninder som springer til efter hun har passet ham 1 dag smiley den sidste hvalp blev solgt til jylland og pengene overført via Western union til kennelen.

    Den sidste hvalp - en til privat ven, en til HG bruger, en der springer fra... Hmm... hvor bliver den sidste af?
    Han har ikke selv haft penge mellem hænderne...

    En helt anden ting er... man skal formulere sig så fandens korrekt herinde for at der ikke skal være en masse "forvridninger" af meningen... Meget hurtigt bliver alt (ofte) til noget ordkløveri...


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #215   3. jun 2007 Mette W



    Skrevet: 03-06-2007 19:07:17

    Skal da love for at jungletrommerne har været igang på MSN.. Hele hade klubben er jo til stede.

    Mette - Kan godt forstå du ikke gidder at læse hele smøren, der står det samme ligegyldige vrøvl hele vejen igennem..

    Og alle jer der har efterlyst svar fra Mark.. Tjaa det har i jo fået og hvad bruger i det til... tilsvining..

    I ønskede jo ikke svar, men kun en grund til endnu engang at køre på Mark..

    Dette er helt under lavmålet i mit univers og siger kun noget om visse brugers intelligens herinde, det handler ikke om hunde, men om personen og personligt fnidder fnadder.

    Mark - Jeg syntes det er et godt indlæg du har skrevet og syntes det er utrolig dejligt at læse om en fyr som kan erkende sine fejl og tage lære derved. (stor mangelvare herinde)

    Dorthe HA - Jeg syntes bestemt din kommentar er fuldstændig latterlig grundet du skal forholde dig neutral, og hvor blev takt og tone af.. Er det ikke det som er jeres job at prædike..

    Sorry..det var mette selv der startede msn metaforen!!!
    *LOL*


  • #216   3. jun 2007 OK.. Misforståelse..

  • #217   3. jun 2007 Jeg kan slet ikke forstå at man bruger udtrykket " svine til" i denne tråd...Synes alle forholder sig til det Mark skrev og alle kommer med erfaringer i forhold til det....Mark forsvinder istedet for at argumentere sin sag ....Han kan da bare forsvare sig...Synes faktisk det er det alle råber op om....

  • #218   3. jun 2007 Jeg kan bestemt ikke se det er dobbeltmoralsk at Mark er opsat på at hans fremtidige hunde skal have DKK bog?
    Hvorfor burde han ikke være aktiv fortaler for det?
    At han har blandingshunde - hvad har det lige med sagen at gøre?
    Sådan en render der da også rundt herhjemme - men den skal som Marks heller aldrig have hvalpe.
    For ser du - hvis han eller jeg trak hvalpe på en af dem - DET er dobbelmoralsk!

    Og Jimmy - dig kan jeg kun sukke over!


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #219   3. jun 2007 kan heller ikke få øje på tilsviningen


  • #220   3. jun 2007 Jimmi - Ja du er hurtig.. Det var sådan set et svar på mit MSN indlæg..

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #221   3. jun 2007 jeg er ligeglad med Marks planer for fremtiden
    jeg er ligeglad med om hans hunde har tavle eller ej

    Jeg er ikke ligeglad med hundehandel


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #222   3. jun 2007 Og Jimmy - dig kan jeg kun sukke over!

    arrogant som altid


  • #223   3. jun 2007 Kris - SKAL GIFTES!!!!! !
    Næh... det svarer mere til en der HAR haft Sonofon, og nu er gået over til TDC fordi det er "bedre" (forkert ord, ved ikke hvad jeg ellers lige skulle bruge?)


    Man må ikke lære af sine fejl - hvis Mark vil tale tavleavl, så skal han aflive hans tavleløse hunde for at kunne gøre det?


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #224   3. jun 2007 Kris...du kan lige så godt opgive det..der er nogle herinde..de ved bedst...og alle andre er idioter

    I deres verden hører du og jeg til de sidste...uanset, hvad vi måtte skrive og mene


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #225   3. jun 2007 Man må ikke lære af sine fejl - hvis Mark vil tale tavleavl, så skal han aflive hans tavleløse hunde for at kunne gøre det?

    Nej, men måske ikke fare frem i tide og utide med sin bedrevidenhed


  • #226   3. jun 2007 Kris - Du er selv fortaler for DKK ikke ???

    For mig at se lugter det af person forfølgelse og ikke hvad det i realiteten handler om.

    Mark er gentagne gange bedt om en forklaring på sine valg.. Det er han så kommet med og straks bliver han overfaldet..

    Hvad med at overfalde de tøser der gang på gang skifter deres hunde som undertøj.. og på ingen måde er interesserede i at gøre noget godt for racerne..

    Mark ønsker at gøre en forskel og i mine øjne på den gode måde, han er da en yderst positiv fortaler for sin race.

    Og jeg syntes generalt folk læser med det blinde øje.. de vælger fra start at tolke negativt i stedet for det skrevne ord.


  • #227   3. jun 2007 Jamen for faen...

    Så du må ikke udtale dig om ting medmindre du er fejlfri?


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #228   3. jun 2007 jeg bliver nu altid negativ når jeg læser om importerede hunde og hundehandel

    desværre...men sådan har jeg det


  • #229   3. jun 2007 Mette W - afliv blandinger ser du det som posetivt? Ja det har mark skrevet, og under blandinger puttede han også tavleløse hunde fra "hans" race

  • #230   3. jun 2007 Mette W

    Så enig...


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #231   3. jun 2007 Så du må ikke udtale dig om ting medmindre du er fejlfri?

    'man skal ikke på frembrusende måde være nedladende og efter andre, der har samme "fejl", som man kun lige med nød og næppe er kommet over selv


  • #232   3. jun 2007 og ja så laver han senere en gruppe for muskelhunde hvor blandiger også er velkomne, det er hvad jeg bl.a ser som dobbelt moralsk

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #233   3. jun 2007 Mette W - afliv blandinger ser du det som posetivt? Ja det har mark skrevet, og under blandinger puttede han også tavleløse hunde fra "hans" race

    det er det, jeg mener. Måske han så skulle starte med sine egne.

    Hvis han absolut skal have dem aflivet...blandingshundene


  • #234   3. jun 2007 Ratster Zoo .

    Det er jo netop fordi han er fortaler for racen.. for på længere sigt bliver den jo nok forbudt pga alle dem uden tavle som laver lort i ry-et om racen..

    Så på hvilken måde er det muligt at forbedre ry-et og bibeholde racen herhjemme..

    Ja forbud er en af dem..


  • #235   3. jun 2007
    Mette W - forbud og aflivning er altså ikke det samme..


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #236   3. jun 2007 man kan sgu da ikke mene at blandingshunde skal aflives og så være i besiddelse af samme slags selv, så er man den onde lyneme dobbeltmoralsk

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #237   3. jun 2007 det kan jeg så også Britta.
    Ved du hentyder til at jeg ikke vil købe hund of opdrættere der slår deres hunde.
    Og det vil jeg ikke af en eneste grund: jeg er 100 procent modstander af at slå hunde!!!!


  • #238   3. jun 2007 ratster

    Ja, den var så ik liiige skide smart... (altså fra Mark's side)

    Medmindre det er for at overbevise folk om at deres næste hund skal være med tavle*S*

    Jimmy H
    Det er da det tidspunkt hvor man tydeligst ka huske hvad man har været igennem (nu snakker jeg generelt)


  • #239   3. jun 2007 Raster: pas lige på med at lægge ord i andres mund

    Mark har aldrig sagt afliv blandings og tavleløse hunde

    han har til gengæld sagt forbyd avl på dem

    det er noget helt andet

    Camilla: hvad er det du ikke kan følge med de hvalpe?


  • #240   3. jun 2007 Nu vil jeg lige skarpt tilføje, at jeg IKKE har skrevet på MSN.......eller hvad det nu hedder..........jeg har det overhoved ikke.

    Jeg har heller ikke noget imod mark som hundeejer........jeg er sikker på, at han gør et stort arbejde for sine hunde og elsker dem overalt.

    Det jeg anfægter er hans væremåde overfor andre herinde.......hans måde at skrive til folk på........det virker nedladende og bedrevidende.........han behøver ikke pådutte mig noget....han behøver ikke hjælpe mig til at se lyset........jeg klarer mig fint uden........og derfor deltager jeg meget sjældent i hans tråde, som altid bliver på mindst 100 indlæg........ved ikke om de bliver så lange p.g.a diskutioner eller fordi folk skal fortælle hvor meget han har ret.........

    Og en sidste ting: Jeg er ikke med i nogen gruppe.......jeg kender ikke nogle af dem som har deltaget i tråden...........jeg undre mig faktisk over, at fordi man er en samling mennesker, som er enige om noget så bliver det altid lagt ud som om man har rottet sig sammen................

    Og jeg taler faktisk altid ordentlig til andre men man har da vel lov at ytre sig ind imellem.........


  • #241   3. jun 2007 Ja aflivning er osse lige voldsomt nok i mine øjne.. Men forbud og stirilation (staves ?) er en mulighed..

  • #242   3. jun 2007
    Kris - SKAL GIFTES!!!!! !

    Okay - den sammenligning kan jeg nu ikke følge...

    Raster Zoo

    Og din bemærkning her fra tidligere:
    Ratster Zoo .



    Skrevet: 03-06-2007 14:29:54

    Kris - du skal lige give ham en bedere chance for at få kræft før han skal forsvare sig *g*

    Den er godt nok syg!!




  • #243   3. jun 2007 Janne H

    Jeg synes der mangler en hvalp i billedet?
    3 hvalpe, 2 købere, 1 der springer fra, veninden køber den i stedet. Eller var det køberen til den sidste hvalp der sprang fra som veninden købte i stedet?



  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #244   3. jun 2007 jeg har læst hans start indlæg her i tråden

    Og...jeg har været her før


  • #245   3. jun 2007 3 hvalpe

    jeg køber og betaler den ene dernede
    nr 2 springer fra, der bliver fundet en køber i jylland
    nr 3 køber veninden

    1 2 3

    med nu? *S*


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #246   3. jun 2007 britta....du har så ikke fået overtalt Mark, kan jeg forstå

    GGGGG

    nåååå...han var så lige en undtgelse...måske fordi han har skaffet en del importerede af slagsen til landet...meeeen...til gode folk selvfølgelig

    jeg står af!!!!


  • #247   3. jun 2007 Jimmy: sikke noget pis du sidder og skriver lige nu

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #248   3. jun 2007 janne...er det pis
    nej du, det er pis at tude op om hundehandel skal forbydes......men når bare det er en vi kan lide, så er det i orden.
    Det er pis


  • #249   3. jun 2007 Hoooldd da kaaaaje .............havde jeg sådan lyst til at skrive - men gjorde det naturligvis ikke!

    Det er da den værste gang vrøvl jeg har hørt herfra?
    Hundehandler - det kan alle blive kaldt for - bare man bliver lagt for had!


  • #250   3. jun 2007 sjovt nok er de der forsvare mark blom de som han ar på vennelisten, kan han ikke selv.

  • #251   3. jun 2007 Janne

    Jepper, nu er jeg med *S*
    Læste det som om det var veninden, som så oss var fra jylland, der købte den hund hvor køberen sprang fra... så manglede der nemlig en hund, he he


  • #252   3. jun 2007 forklar mig lige hvor du ser hundehandel henne?




  • #253   3. jun 2007 Moster Lagkage .
    Så vidt jeg ved er jeg ik på hans venneliste?


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #254   3. jun 2007 janne..det ser jeg ved at hente hvalpe i udlandet til videreformidling herhjemme

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #255   3. jun 2007 Britta...læs tråden

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #256   3. jun 2007 sjovt nok er de der forsvare mark blom de som han ar på vennelisten, kan han ikke selv.

    også min tanke


  • #257   3. jun 2007 Har lige tjekket efter - nope, det er jeg ikke...

    Så moster lagkage, det var ikke en udtalelse der holdt smiley


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #258   3. jun 2007 Britta...ærlig snak...jeg kan ikke tage folk der slår deres hunde alvorligt

  • #259   3. jun 2007 Uh ha da...Jeg er sq også hundehandler.

    Jeg tog en lille hvalp hjem i tirsdag der skulle ud af huset her og nu. Den var "solgt", men den nye ejer kunne ikke hente da bilen røg på værksted.

    Næste dag ser jeg mig nødsaget til selv at køre til fyn med hvalpen da den er for hård ved min tæve til jeg var rolig ved situationen.

    Og ved I hvad? Ikke nok med jeg overbragte pengene til sælger, jeg tog sørme også bropenge.........

    Slemme slemme mig da !!!!!


  • #260   3. jun 2007 jimmy

    jamen har du intet fattet

    min hvalp var skam købt inden vi tog derned

    en anden var faktisk osse solgt men køber sprang fra kort efter vi kom tilbage til DK

    måske du havde vendt om og afleverede den igen, jeg gjorde det altså ikke efter at havde kørt i knap 15 timer


  • #261   3. jun 2007 Janne H

    Vil tro hundehandlen er der hvor han tager den sidste hvalp med til DK for at finde en køber til den. I stedet for at lade den blive alene tilbage.


  • #262   3. jun 2007 Susie

    Helt enig med dig smiley



  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #263   3. jun 2007 ja ja janne..hvad er det der står i advarslen...hentet her på HG?

    en hundehandler de er fulde af løgn og beskidte salgtriks!!!!!

    såååå


  • #264   3. jun 2007 Undskyld men det er altså Mark der bruger ordet hundehandler om alt og alle....Synes det er ærgeligt at Mark slet ikke selv kommer frem og argumenterer for sin sag, i stedet for dette...Det er sgi da for barnligt....

  • #265   3. jun 2007 Marianne....Hvad skal Mark argumenterer for?????

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #266   3. jun 2007 Hvad grund havde mark overhovedet i at tage til polen?
    Han kunne sku da tage hen til det næreste internat og redde 3 hunde


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #267   3. jun 2007 men I skulle lige have tre muskel blandingshunde mere til DK, så i kan bevare missionen: ikke avle på dem

  • #268   3. jun 2007 Ja at alle spørger ind til hans erfarings grundlag, og stiller ??, men nej Mark forbliver væk....

  • #269   3. jun 2007 Jimmy H
    Det står der i det første indlæg - han blev ringet op af opdrætteren fra Polen, vælger så at hente 2 hvalpe for folk der allerede har købt dem (at den ene så springer fra er en anden snak), og tager den sidste hvalp med hjem efter aftale med opdrætter for at finde en ejer til den sidste...

    Hvorfor skulle han hente internathunde i DK?
    Prisen på den første hvalp han får fra opdrætter, som så bliver vidreformidlet tyder på at der er tavle på, det er der sjældent på internathunde...


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #270   3. jun 2007 camilla...en hundehandler er en, der henter hunde i udlandet for videreformidling hjemme

    og han hentede altså hele tre ...netop til videreformidling..da han jo ikke beholdt dem selv
    Det kalder jeg en hundehandler


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #271   3. jun 2007 og han havde selvfølgelig husket at få tilladelse til at indføre disse hunde ikke?

  • #272   3. jun 2007 jimmy.. hvorfor er de blandingshunde ?

  • #273   3. jun 2007 janie F

    Og du er endda en af de helt slemme forhandlere .... jaaa ... vi skal nok få spredt lidt "rugter" om dig i en fart...


  • #274   3. jun 2007 Jimmy :......Er det ikke meget anderledes at skulle sidde og diskutere Marks holdninger og handlinger med andre mennesker, som lige ved hvorfor Mark gjorde som han gjorde ??????????

  • #275   3. jun 2007 Jimmy

    Han hentede to for venner der havde betalt opdrætteren for dem - det er sgu ikke vidreformidling?


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #276   3. jun 2007 For det tredje er det forbudt! Medlemmer af DKK og DKK's specialklubber må ikke bedrive hundehandel. Hundehandlen be­tyder, at man opkøber hunde med videre­salg for øje. Det er ikke tilladt efter DKK's love. Idéen med kennelklubberne er at samle opdrættere, som interesserer sig for en race og udfører et stykke avlsarbejde med henblik på selv at fremavle gode hunde af den pågældende race.

  • #277   3. jun 2007 Marianne....de ? folk stiller er jo i bund og grund besvaret i hans startindlæg og senere svar efter hvad jeg sådan liiiiige kan se.

    Kan muligvis have overset noget, det udelukker jeg ikke. Det er en laaaaaang tråd det her.



  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #278   3. jun 2007 (link fjernet)

  • #279   3. jun 2007 Jimmi - Hvorfor er det forkert at lave fejl og derefter at erkende dem ???

    Du er måske fejlfri..

    Jeg vil da osse gerne vide hvilken hunde du har..


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #280   3. jun 2007 ja, jeg har hund....købt af dansk opdrætter, registreret i DKK

    Og det har ikke en skid med det her at gøre


  • #281   3. jun 2007 Camilla >>> Så læser du ikke rigtigt hvad Mark skriver...Mark fortæller at han fandt nye ejere til hundene...

  • #282   3. jun 2007 blandingshund??

    min hund er sq med tavle!

    og det er hans 2 brødre sq osse

    så den der med at han henter 3 blandingshunde hjem kan du stikke skråt op

    du har da tydeligvis din helt egen opfattelse af tingene


  • #283   3. jun 2007 Karin, ved godt jeg hænger i en tynd tråd........

    Jeg har jo også tavleløs hund, men samme indstilling til avl på dem som Mark.

    Må hellere gemme mig nu ;o)


  • #284   3. jun 2007 Sakset fra Marks indlæg :::mens vi i fællesskab ledte efter en perfekt familie til ham. og det fandt vi så et godt stykke tid efter, et kæreste par, som Elskede at gå lange ture, han kan komme med på arbejde, ud og svømme mm. og der er izo den dag i dag, og de er rigtig glade for hinanden, har ofte kontakt med ejer, og har set izo nogle gange efter smiley får tit videoer af ham.


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #285   3. jun 2007 jeg har skrevet i indtil flere tråde om min hund

    så den holder vi lige uden for denne tråd..det hører ikke til emnet


  • #286   3. jun 2007
    Britta-snart med eget hus B: nu er jeg selv den lykkelige ejer af 2 blandingshunde. Og ingen af dem skal aflives fordi at de er blandinger. De er ligeså gode hunde som dem med tavle.
    Maximus er blevet kastreret da han var krypchorcid men Monty er ik og bliver det heller ik.

    Synes det er noget mærkeligt noget at sige at blandingshunde enten skal aflives eller forbydes.


  • #287   3. jun 2007 Jimmi - Hvad race har du ??

  • #288   3. jun 2007 Karina - Det er ikke "blandingshunde" men blandinger af muskel racer.

  • #289   3. jun 2007 Marianne: ja det er Izo

    hans tavlehund


  • #290   3. jun 2007 Marianne.. Izo er Marks hund,men den bor ikke ved ham

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #291   3. jun 2007 Det er ikke "blandingshunde" men blandinger af muskel racer.
    øhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh????????????


  • #292   3. jun 2007 Jeg læser det han skriver:

    Bliver kontaktet af en fra HG som rigtig gerne vil have en, og en af mine private venner vil også rigtig gerne have en . så det er 2, hvalpe, men ville ikke lade den sidste sidde helt alene. Så vi aftaler at når vi kommer ned og henter de to, kan jeg få den sidste hvalp med, og se om folk vil købe den når de ser den irl. mig og personen køre så til tyskland hvor vi mødes med opdrætter som har de 3 søde hvalpe med, vi får snakket lidt, får papirene på hunden, pengene bytter hænder mellem køber og opdrætter.


    Så vidt jeg forstår ud fra det han skriver, så har han hjulpet to i kontakt med opdrætter, de har besluttet sig for hvalp INDEN Mark tager ned og henter hundene. At den ene køber springer fra, ja, det gør det til vidreformidling, og at haan tager den tredje hvalp med, ja, det er vel også vidreformidling.

    Pengene bytter hænder mellem køber og opdrætter tyder på at der har været min. 1 af køberne med dernede (ud over Mark)

    Jimmy

    Dit link virker ikke...


  • #293   3. jun 2007 Har lidt svært ved at se hvad Jimmy´s hund har med sagen at gøre !

    Og hvorfor kommer Mark ikke selv på banen og svare på de spørgsmål som folk har stillet ?


  • #294   3. jun 2007 Mette W: Jamen så er jeg lidt i tvivl. For nogen siger at mine hunde er blandinger af muskelhunde da der er Rottweiler i dem, og andre siger at de ik er.
    Skal de så aflives eller ej?


  • #295   3. jun 2007 Jimmi - Øhhhhh hvad ??

    Og hvad race har du ???


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #296   3. jun 2007 Bliver kontaktet af en fra HG som rigtig gerne vil have en, og en af mine private venner vil også rigtig gerne have en . så det er 2, hvalpe, men ville ikke lade den sidste sidde helt alene. Så vi aftaler at når vi kommer ned og henter de to, kan jeg få den sidste hvalp med, og se om folk vil købe den når de ser den irl. mig og personen køre så til tyskland hvor vi mødes med opdrætter som har de 3 søde hvalpe med, vi får snakket lidt, får papirene på hunden, pengene bytter hænder mellem køber og opdrætter.

    Lige præcis...HUNDEHANDEL!!!!!!!!!!!


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #297   3. jun 2007 INDEN Mark tager ned og henter hundene.

    ansvarlige hvalpekøbere henter vel deres hvalp selv


  • #298   3. jun 2007 pengene bytter hænder mellem mig og opdrætter

    pengene for min hund

    det er de eneste penge der bytter hænder der og ingen andre


  • #299   3. jun 2007 Jimmy: det gjorde jeg da osse

    så vidt jeg husker kørte jeg selv bilen derned og hjem


  • #300   3. jun 2007 Karina - Det er ikke mig der går ind for aflivning.. Spørg Britta.. Jeg går ind for forbud + avlsforbud.

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #301   3. jun 2007 okay, du var den ene køber...hvor var de to andre???

  • #302   3. jun 2007 hmmm..... går britta ind for aflivning af tavleløse hunde???

  • #303   3. jun 2007 Jimmy

    Hvis man ikke har mulighed for det?

    Marianne
    Izo blev købt 1½ år før de 3 hvalpe

    Janne
    Var du med nede og hente hvalpene?


    Og generelt

    De tre hvalpe er MED tavle - ikke blandinger af nogen som helst art...


  • #304   3. jun 2007 Noget andet der ikke har en skid med noget at gøre - det er Jimmys ide om Hundehandel....
    Inden du kommer med sådanne beskyldninger bør du sætte dig ind i hvad og hvornår det bliver betraktet som hundehandel.
    Hvis der er mere tvivl kan du jo henvende dig til DKK med dine formodninger - jeg er sikker på de tager godt imod dig!


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #305   3. jun 2007 hvorfor hentede I ikke hundene hos opdrætter, så I så forældrene til hvalpene...hvorfor skulle I mødes i Tyskland???

    Altså undskyld mig, men det stinker af hundehandel!


  • #306   3. jun 2007 Jimmy H
    Mark havde været dernede 1½ år tidligere og hente en anden hvalp. Så han stoler vel på opdrætter?


    Folkens, jeg bliver nødt til at smutte nu. Har en eksamen i morgen kl 8.30 jeg ikke er færdig med at læse op til :S


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #307   3. jun 2007 Hvis man ikke har mulighed for det?

    Så køber man en hvalp, hvor man har mulighed for at hente den selv...hvis man er en ansvarlig hvalpekøber.
    Hvis man er en ansvarlig hvalpesælger sørger man for at aflevere hvalpen til køber og ikke en mellemmand!!!


  • #308   3. jun 2007 camilla: ja vi skulle ned og hente min hvalp til mig

    så jeg var selvfølgelig med


  • #309   3. jun 2007 Jimmi - Det stinker lige så meget at du beskylder folk du ikke kender for hundehandel..

  • #310   3. jun 2007 Hold da op Jimmy........Hvordan kan du tillade dig at sidde og kalde andre alt muligt og selv gemme dig????

    Synes mere det er din gemmeleg der efterhånden stinker.


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #311   3. jun 2007 Karin, jeg ved hvad hundehandel er
    Og jeg er medlem agf DKK
    vil bestemt lade denne historie komme dem for øre

    de vil så gerne komme den slags til livs nemlig


  • #312   3. jun 2007 det er vel hundehandel når det er med vidersalg for øje, og det var den tredie hvalp jo, eller kald det formidling eller hvad i vil. men ja jeg syntes også her lugter lidt af hundehandler.

  • #313   3. jun 2007 Britta: ja eller USA, Frankrig, Sverige, Ungarn, Spanien, Rusland whatever

    kæft jeg kender mange uansvarlige hundeejere så



  • #314   3. jun 2007 UNDSKYLD! hørte jeg rigtigt at Britta går ind for at aflive hunde uden tavle??????????????????????????????????????????????????????????????

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #315   3. jun 2007 janne...ja det er muligt at du var med...du købte en hvalp...men I havde to mere med hjem

    Det er det, jeg mener for fanden

    Og jeg gemmer mig ikke en skid.
    Hvis I vil vide hvilken hund jeg har...så led i forum, for det har jeg sgu fortalt indtil flere ´gange


  • #316   3. jun 2007 Jimmi - Tror sgu de griner af dig i DKK med den henvendelse..

    Hvad med at få fat i de RIGTIGE hundehandlere..


  • #317   3. jun 2007 Tja Mette - jeg vil kalde det injurier...

    Og nu er jeg den der er smuttet....


  • #318   3. jun 2007 ja må sgi give Jimmy ret....Det er hundehandel, ligesom det er det at være opdrætter i følge Mark....

  • #319   3. jun 2007 men men om manden skal meldes, det er vist lidt langt ude Jimmy.....

  • #320   3. jun 2007 Er der så nogle kloge hoveder der kan fortælle mig hvilken hund Jimmi har.. Nu han selv skal lege hemmeligheds leg..

Kommentér på:
Mark Blom Selvbiografi.! LÆS.

Annonce