{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Mænd og Kvinder! {{forumTopicSubject}}

Jeg tror slet ikke mænd og kvinder er skabt til at bo sammen! I hvert fald ikke hvis de alle er som min..
Jeg har den mest forkælede kæreste (hvis jeg selv skal sige det - bedøm selv), jeg smøre hans madpakke hver morgen, jeg vasker hans tøj, jeg laver mad til ham, jeg handler ind, jeg rydder op efter ham (en gang i mellem tager han da også tørnen hjemme), ordner seng og lign...
MEN han sætter bare ikke pris på det. Og så har han den her kammerat jeg ikke bryder mig specielt om... Og han bor nærmest hos os - kæresten ved som regel godt han kommer men siger det ikke. Jeg redder hans seng, 2 gange har min kæreste endda spurgt om jeg vil vaske hans tøj (og jeg er for god af mig så jeg gjorde det - vil jo gerne være den søde "perfekte" kæreste)... Problemet er at det er stort ser hver weekend fre-søn han sover der.. nu er det så også blevet hverdage da han lige pt ingen job har - men jeg vil ikke ha han er alene hos os mens vi er på job.
Nu kommer problemet - min kæreste kan slet ikke forstå hvorfor jeg er så sur over det. Det er mit privatliv det går ud over - det er jo også mit hjem... Havde jeg vidst det var et bofællesskab jeg skulle bo i - var jeg fandme ikke flyttet med!
Jeg skulle bare lige ha galden ud...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mænd og Kvinder!
  • #1   6. jun 2007 Nå ja - og så hader jeg at 1 gang man siger nogen imod så er man en "dum kælling"...

• #2   6. jun 2007 Du skal helt sikkert ikke finde dig i det.. og du skal være RØV ligeglad med at blive kaldt en dum kælling. Det er dit hjem ikke kammeratens, og hvis din kæreste ikke kan se det, så er der ikke meget at gøre.

Du skal ikke finde dig i det, for de fleste mænd udnytter det bare.

• #3   6. jun 2007 Hey søde..
    Ja det kan han fan... heller ikke være bekendt overfor dig *S*
    Der må være noget i et forhold der heddet " gensidig respekt " og det er der bestemt ikke det...

Puuuh ha... han kan vidst være glad for at det ikke var mig han kaldte en dum kælling for så havde han fundet ud af hvor skabet stod og hvor døren var...

• #4   6. jun 2007 Heidi N: Nej det skal du ikke finde dig i, det er også dit hjem. Og det med at man bliver kaldt for en sur kælling med det samme, det er vidst hos nogle meget normalt, men det skal man heller ikke finde sig i. Du må vise ham at der er en konsekvens ved hans opførsel.

• #5   6. jun 2007 Han er SÅ sød og dejlig når bare den specifikke kammerat ikke er der...
    Og han kalder mig ikke kælling - men kender i det blik man får når man siger noget mens kammeraten er der? Det der - "Fuck du gør mig til grin for helvede" blik...
    Og jeg har det i øjeblikket skidt psykisk og det her hjælper bestemt ikke

• #6   6. jun 2007 ja kender godt det specielle blik, men kan du så ikke sige det til ham når i er selv? :O) ... og selvfølgelig skal han da have sine venner, men de behøver vel ikke ligefrem at flytte ind også.... :O(

• #7   6. jun 2007 Ja tror også du har været for god af dig....Du må til at sige fra. ja han er meget forkælet, men du har jo bare gjort tingene, uden at " kræve" noget igen....Et forhold er et ligeværdigt samarbejde, begge skal arbejde for det og acceptere den ene siger fra engang i mellem..

• #8   6. jun 2007 Jo jeg prøver at sige det til ham når vi er alene - men tror ikke helt han forstår hvad problemet er..
    Selvfølgelig skal han have hans venner - helt sikkert men nej, de behøver ikke ligefrem flytte ind til os.. han betaler intet for at være der og ud af 1 måned er han der i hvert fald 10-14 dage... det er ikke billigt at betale mad/vand til ham..

• #9   6. jun 2007 Det er så trist at det er nødvendigt at skrue bissen på - at det ikke er logisk for ham.. tænker de bare anderledes end os?

• #10   6. jun 2007 Tror bare du skal sende ham hjem til sin mor igen.

Så lad ham sidde der og tænke lidt over forskellen på en mor og en kæreste, for han mener åbenbart det er det samme.

• #11   6. jun 2007 hvad med at du lod ham selv vaske sit tøj.... det kunne måske hjælpe lidt... så kan det være han ville værdsætte det... he he....

• #12   6. jun 2007 Heidi, hvis han ikke accepterer, at det også er dit hjem og at du lige pt. ikke har det så godt, så synes jeg du skal tænke dig godt om for at være ærlig. I et forhold skal man give og tage, gå på kompromis. Og det lyder det bestemt til du har! Nu er det så hans tur og vil han ikke det, så ved jeg snart ikke. Du skal i hvert fald ikke finde dig i det.

• #14   6. jun 2007 Det er okay at være god af sig, men det er ikke okay at blive udnyttet fordi man er det.

• #15   6. jun 2007 desuden har du lige så meget at sku have sagt i det forhold, det skal jo ikke kun komme an på ham... det er ikke kun ham der skal tages hensyn til...

• #16   6. jun 2007 Hans mor er også "under" hans far - tror det er der det kommer fra. Han kender ikke andet..
    Min søster er gift med min kærestes bror (hehe ja det bli'r i familien) og hun siger hun havde samme problem i starten... jeg tror simpelthen det er fordi de aldrig har set andet end "far bestemmer" i hele deres opvækst.

• #17   6. jun 2007 ja mænd er anderledes end kvinder, jeg ved herhjemme fra at manden ikke tænker over at der kan være rodet eller at der lige skal vaskes tøj, de skal gøres opmærksomme på det, han ser det ikke... jeg skulle lære det engang , at sige fra og til... sige direkte hvad jeg ville have, og så gik tingene meget bedre... smiler..

• #18   6. jun 2007 Det kan godt være han har svært ved at sige fra - har lidt overvejet at sætte mig ned og tage en snak med vennen om at det altså ikke går at han hele tiden er der. Han må da også kunne se det. Han må jo gerne komme - bare ikke hele tiden

• #19   6. jun 2007 Jamen jeg føler mig helt forkert hvis jeg siger : Jeg vil have du vasker op i dag eller Jeg vil ha du støvsuger
    Han burde være gammel nok til at tænke selvstændigt..
    Men jeg må jo "mande" mig op og til med pæne men store ord at nu er det nok..

• #20   6. jun 2007 Du bliver i hvert fald nødt til at sige fra, i skal jo begge have det godt i forholdet, ellers er der jo ikke så meget ved. Så bare frem med de store ord smiley

• #21   6. jun 2007 Mænd er vel ligesom børn, de bliver ikke mere forkælet end man lader dem blive. Og du kan jo forklare ham, at vi lever ikke længere i 1930, hvor det var kvinden, der sørgede for alt i huset, han forsørger vel ikke dig, det var jo sådan det var dengang, at kvinden passede huset, mens manden arbejdede og skaffede penge.

Men som de andre siger, er du nød til at sige fra, ellers er det klart at han tror at fordelingen er ok. Og så er du også nød til at sige, at ham kammeraten er du ikke så interesseret i at bo sammen med, og at du ikke gider bo i bofællesskab.

Hvis han ikke kan acceptere det, er det spørgsmålet om han er værd at samle på. Man skal gøre plads til hinanden i et forhold, som en anden skriver, så handler det om gensidig respekt. Det kan jo ikke nytte at han har det godt, hvis du bliver kørt i sænk. Om ikke andet, så er han ikke den eneste fisk i havet:-)

• #22   6. jun 2007 Jeg ved jo godt selv det er urimeligt af ham - men hold op hvor kan det være svært at bryde vanen og banke i bordet.. Jeg er nok bange for at miste ham hvis jeg brokker mig for meget.. og jeg ved at godt at hvis det skal køre sådan her, så er han slet ikke god for mig men det vil og kan jeg ikke indse...

• #23   6. jun 2007 Nej han forsørger mig ikke - jeg har en læreplads. Lige nu er fordelingen sådan at han betaler huslejen og jeg betaler mad og andet. det synes jeg er fair.

• #24   6. jun 2007 Tro mig, på sigt vil det ødelægge din kærlighed til ham, og man kan vel sige, at det er bedre at sige fra nu, selvom du er bange for at miste ham(det kan jeg helt sikkert godt forstå), men hvis han så skrider, så er det da også bedre at komme videre med sit liv, i stedet for at spilde en masse tid på noget der alligevel ikke fungerer. Husk på, at vi lever jo kun en gang:-)

• #25   6. jun 2007 Det er en meget fair fordeling - men det er ikke fair at du derefter skal passe ham og vennem op i hoved og røv og hjemmet selvfølgelig.
    Der må være en grænse, men den kan være svær at sætte når man i lang tid "bare" har gjort det hele.
    Du lyder til at være en super kæreste og din kærste burde være taknemmelig for dig og vippe vennen ud.

• #26   6. jun 2007 Hvad gjorde din søster da der skulle sættes grænser?

• #27   6. jun 2007 Heidi.
    Det du har gang i, lyder i mine ører til, at du er kommet ind i en rigtig dum cirkel.

Nogle mænd ved ikke bedre, ser ikke rodet, kan ikke se at de evige besøg fra vennen er til gene, ser virkelig ikke alt det du gør for ham... ikke før man stopper med det.

Jeg ved fra mig selv hvor hårdt det kan være, hvor ondt det kan gøre (især når man i forvejen ikke er helt 100 psykisk) at ens kæreste, ens holdepunkt, den der skulle være ens støtte, slet ikke annerkender eller accepterer ens følelser.

Det eneste der er at gøre er det der er sværest, nemlig sige fra!

Det du bør gøre er at tage en snak med kæresten, ryd en aften, sæt Jer ned, og så må du forklare ham hvordan du har det, skær det ud i pap om nødvendigt. Enhver mand med re´spekt for sig selv og sin kæreste vil så virkelig gøre en indsats for at ændre på tingenes tilstand. Men gør han ikke det, er du nød til, for din egen skyld at sige fra!

Uanset hvordan man psykisk har det, er man bedre tjent uden en kæreste der opfører sig, behandler en, på den måde.

Hvis du har brug for at snakke, kan du skrive til mig privat.

Mvh Tanja

• #28   6. jun 2007 I starten gjorde hun som mig - fandt sig i det.
    Men en dag fik hun nok og sagde STOP.. det virkede da til sidst (de har trods alt været sammen i 18 år)
    Dte har så taget lidt overhånd hjemme hos dem - nu må han ingenting.. hehe
    det kan også gå den anden vej rundt...
    Jeg sagde til kæresten sidste gang at hvis jeg skulle agere husholderske så ville jeg til at have løn for det..

• #29   6. jun 2007 Jamen så lyder det da til at der godt kan sive sådanne beskeder ind hos den families mænd..hihi.....

• #30   6. jun 2007 Jeg syntes han skal stå på egne ben- det er ikke godt at du er al for sød ved ham- når man er to burde man hjælpe hinanden og forkæle hinanden og det med du smøre hans madpakke, ville måske være ok, så kan kan smøre din. Din kæreste bliver mere og mere ligeglad med alt- du klare jo alt for ham- skal forholdet vokse skal der være ligevægt, kærlighed, troskab og respekt, samt ikke mindst hjælpsomhed. Spørg ham face to face om han elsker dig og gør han det må han samarbejde for at i begge er glade. Du må bare ikke gøre alt for ham- det bliver han bare forvendt og igoist af... Dette er bare min mening ..

• #32   6. jun 2007 Vi bor til leje i lejlighed og vi står begge på kontrakten - så der er ikke så meget der. smiley
    Ja jeg er for god ved mig - men det er blevet en vane og nu er det med at bryde den.. det er svært men gøres skal det jo.
    Jeg har også prøvet at lade det hele flyde for at se om han så tog sig sammen og gjorde noget selv.. men næ - så flyver hundehårene rundt og der flyder med opvask.. Så kan jeg ikke holde det ud og gør det til sidst selv.
    Man kan godt mærke han kommer direkte hjemme fra mors skørter

• #33   6. jun 2007 Jeg har tænkt på at lave et skema - mandag gør han det og jeg gør det osv- bare lidt hver eller hver anden dag. Så det bliver fordelt. Så holde weekenderne frie.

Vennen har ingen kæreste - men han kan tage hjem til sin mor.

• #34   6. jun 2007 Sæt jer ned sammen og lav en arbejdsplan over de huslige ting.

Det kunne da være han ikke havde så meget overskudstid tl vennen, samt I delte de huslige pligter lidt mere

• #35   6. jun 2007 Hej Heidi....

Det kan være rigtig svært at få forkælet mænd til at forstå at de er forklædet..

LMit råd er at stoppe allede ting du gør for ham. Dem ALLE også at ryde op efter ham. Ryd kun op efter dig selv. lad mad til dig selv, vask kun dit eget tøj...
    Tro mig der går ikke længe før ham selv kan se hvor godt han havde det og sætte pris på det.. Han vil end da selv begynde at ryde op når han vil have venner på besøg.

Det kan være hårdt men bare hold ud det betaler sig i den anden ende...

• #36   6. jun 2007 Hej Heidi
    Kender dit "problem" alt for godt... nemlig meget af det sammme her. Hvor længe har i været sammen?
    Min mand siger ikke direkte til mig at han værdsætter det jeg gør, men har hørt fra venner at han alligevel praler lidt med at han har det godt.

• #37   6. jun 2007 Jeg har kendt ham siden august 99 - vi har dog været fra hinanden.
    Jeg kender ham så godt at jeg ved hvad han vil sige før han siger det... Den eneste grund til at jeg forkæler ham er jo at jeg er så forbandet glad for ham...

• #38   6. jun 2007 Ja man vil dem kun det bedste.
    Jeg plejer at sige til min mand at han har et fantastisk hus der selv rydder op og har maden klar, også når der er venner på besøg. Det er som om det har hjulpet lidt, da det ikke er en direkte måde at fortælle ham at han faktisk er godt forkælet, og at han samtidig ikke opfatter det som et surt opstød.

• #39   6. jun 2007 Ja men det skal ha en ende det her - i har ret, jeg skal sige stop inden det blver endnu værre og jeg bliver endnu mere nedtrykt.

• #40   6. jun 2007 Hej Heidi, har næsten nogenlunde samme problem sóm dig, det så bar helddigvis mig der står for lejligheden, og ejer næsten alle tingene i lejligheden . Men jeg kan heller ikk undvære min kæreste uanset hvor idiotisk han så kan være at høre på .

I sidste uge der havde vi en tur, hvor vi kom op at skændes, og ikk snakkede sammen før dagen efter, der syntes han også at han ville stå og kalde mig for luder . Men når vi begge er faldet ned igen, så kan han lige pludselig godt se at han kan være modbydelig overfor mig . alså lige til næste gang der er en uoverensstemmelse .

Han har også sagt til mig, (altså, vil gerne ha en chihuahua, og han vil gerne ha en amstaff, eller engelsk bulldog) at hvis jeg fik en chihuahua, så gad han ikk være i lejligheden ved mig .

Så kan man også rigtig se hvor meget man betyder for ham .

• #41   6. jun 2007 Jeg ville gøre som nogen af de andre forslår.

Ryd op efter sig selv, vask kun dit eget tøj, lav kun mad til dig selv, køb kun lækkert mad til dig selv, og lad resten være rugbrød,

Når han så står uden rent tøj eller noget at spise, kan det være at han sætter pris på dig smiley

Og du skal på ingen måde servicere din kæreste ven. Så er det jo fedt at være hos dig.. og gør det klart for ham at han ikke er velkommen til at overnatte.

Håber du får styr på det hele... sender en masse tanker så du kan få brudt den onde cirkel smiley

• #42   6. jun 2007 Maria - Måske du skulle overveje om det forhold var værd at blive i? Måske hvis du tog en uge hjem til en dine forældre eller en veninde, og bad ham tænke sig lidt om.

Du skal ikke lade dig behandle på den måde, det er ikke fair.

• #43   6. jun 2007 Held og lykke med eksamen - og den efterfølgende "fight". Du blir nødt til at stå op for dig selv smiley

• #44   6. jun 2007 Vi af det rigtige køn må jo stå sammen smiley

• #45   6. jun 2007 Ja, men skal lige siges jeg oz er god til fyre ord i hovedet af ham også når det når til det punkt .

Og ved ikk hvorfor, men tager ham tit i forsvar hvis mig og mine veninder eller mor sidder og snakker om os . og hvordan det har været på det sidste .

Og er oz skide ked af detmed hunden, da det er noget jeg længe har villet, men ikk kunnet, først på grund af min lillebrors astma blev udløst af hundeskæl, så har aldrig haft hund . jo da jeg var 5 år gammel havde v en golden retriever der hed django . men vil gerne ha en lillebitte hængetrold ;b

• #46   6. jun 2007 Annie E:
    Her hjemme er der en rang orden.... Kæresten ryger før hundene hvis han har et problem med dem så kan han finde døren.. Og han var der før hundene kom... Bare ærveligt hvis han vil stå i vejen for dinne drømme så er han ikke en mand for dig.... Bowle ham ud af din lejlighed..... STRIKKKKKKKKKK

• #47   6. jun 2007 Min mand gør mange af de samme ting som I beskriver, men heldigvis kan jeg da snakke med ham om det, og det er også blevet meget bedre. Men synes nu også vi kvinder(ikke for at forsvare jeres kærester, men mænd generelt) skal huske at der er stor forskel på mænd og kvinder. Vi vil gerne have en mand der kan vaske tøj, men han skal sgu også kunne ordne vandhanen der drypper....

• #48   6. jun 2007 Nå tøser, godt nyt ;p har fået snakket med min mand . Og Forklarede ham lige et par ting om hvordan han selv brugte sine penge på nogle latterlige måder til tider .

Vi har fået snakket alt ud, alt simpelthen . Har aldrig taget alle tingene med ham før, og han undskyldte også meget for de ting vi netop har diskuteret her . Fordi han ikk gør det bevidst .

Og med hensyn til det med hunden, er han også helt med på nu, fordi han sagde han vidste han ville komme til at elske den alligevel . Tror vi brugte lidt over 2 en halv time på at snakke . Det lækkert ;p

• #49   6. jun 2007 Annie dejligt høre, og ja nogen gange gør man jo ikke tingene bevidst, men måske bare fordi det er nemt(altså når der er en anden der gør tingene for en, hvorfor skal man så lave om på det). Men det er da dejligt at i har fået snakket ud om tingene, det er en meget vigtig ting i et forhold.

Maria, held og lykke med dine eksamener.

• #50   6. jun 2007 Det rigtig dejligt, men tror aldrig jeg havd taget mig sammen hvis ikk jeg havde været herinde og st det ikkk kun er mig der ha det problem og at det rent faktisk hjælper at banke i bordet ;b

• #51   6. jun 2007 Sådan er det jo mange gange:-) Men du skal nok forvente, at det kan ske at komme tilbage i vante gænge, hvis du ikke er opmærksom, de er jo ikke dumme de kære mænd...he he.

• #52   6. jun 2007 Men så må man jo bare banke i bordet igen;-)

• #53   6. jun 2007 Godt at høre, Annie! Bank i bordet og fortæl så hvor skabet står smiley

Thumbs op herfra smiley

Kommentér på:
Mænd og Kvinder!

Annonce