{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

- 2 tigere.. (zoo) {{forumTopicSubject}}

Ved ikke om i andre har set det i tv. Men mener det var københavn zoo der har aflivet 2 sunde og raske unge tigere fordi der var 2 nye fødte og så knibede det lidt med plads...
Nøj hvor blev jeg gal.. Kan man ikke have de dyr skal man da ikke anskaffe sig dem! Synes ikke det er nogen undtagelse bare fordi det er en zoo og fordi det er tigere.. Det gør INGEN forskel i mine øjne...
Synes at dette netop overhovedet ikke burde forekomme da det er en zoo,.
Jeg ville ALDRIG avle på en hund hvis jeg ikke havde plads til hvalpene,. Og så slet ikke aflive mine andre hunde for at få det!! Uhh hvor jeg bare synes det er noget svineri...
Det kan godt være at hunde og tigere ikke er samme dyr. Men det synes jeg slet ikke det kan gøres op i.. Jeg kan ikke se forskællen...

(Undskyld hvis dette emne har været oppe, jeg er ikke så god til søgefunktion)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  - 2 tigere.. (zoo)
  • #1   7. jun 2007 I giveskud zoo afliver de hvert år de løve ugner de ikke kan sælge til andre zoo's..

    Det er fordi babydyr trækker publikum..


  • #3   7. jun 2007 SS så det godt og i første omgang blev jeg forarget, men der er ingen zoo i europa der kan tage dem ej heller reservater - det er begrænset i henhold til tigernes og andre folkdyrs adfærd, at der kun er et vist antal. I dyrehaven bliver der skudt en masse hjorte hvert år af samme grund, på amager fælled bliver der skudt vildt for at bestanden kan forblive sund og mentalt stærke..
    Så jeg synes da det er synd, men sådan er livet vel bare?? I naturen var de blevet ædt eller slået ihjel af en ældre han...


  • #4   7. jun 2007 Jeg synes i det heletaget zooér burde forbydes!

  • #5   7. jun 2007 Nej synes godt nok det er noget svineri :s Så må man da sørge for at de ikke kan få babyer (kasterere eller lign.) i stedet for sådan noget svineri..

  • #6   7. jun 2007 om de så er truede eller ej, så er det jo samme princip, hvis de ikke kan bruges så skal de ud..

  • #7   7. jun 2007 Anna - Jeg kan bestemt ikke se det samme i aflivling som naturlig død...
    Når de kan aflive kan de vel også kasterere...


  • #8   7. jun 2007 man er jo nødt til at bevare muligheden for drægtige dyr, da det jo er en truet dyreart og for at sikre imod indavl - jeg er da glad for, at det ikke er mig der er dyrlæge SS men det er en nødvendighed SS

  • #11   7. jun 2007 Louise og Asya - Så du mener også at en hund skal aflives når den er 2 år? Og alle hunde skal have kuld?

  • #12   7. jun 2007 Er det ikke noget med de bruger de aflivede dyr som foder dyr bagefter?

  • #13   7. jun 2007 I naturen aflives der også SS der er det bare andre dyr fra samme art, der lige kværker de små sunde unger, fordi de måske er en trussel mod hannens magt! eller er det løver? SS i naturen ville sikkert ikke være nogle overlevdende af det kuld, selvom de var sunde og raske, fordi de udgør en trussel mod de andre dyr i flokken eller en anden flok S

  • #14   7. jun 2007 Anna - Jeg synes bare at det ikke er naturligt længere når det er i bur.. Og når mennesker har kontrol over det synes jeg det er babarisk at gøre sådan...

  • #15   7. jun 2007 Chalotte - Så mener jeg ikke man burde have sådanne dyr i fangeskab..

  • #17   7. jun 2007 har slet ikke noget problem med det - om man afliver en ko fordi vi skal spise det eller vi afliver en tigerunge fordi dens flok skal have lov til at leve et normalt flokliv og man så ikke kan finde plads til de kønsmodene ungern - det er et fedt for mig

  • #18   7. jun 2007 Jeg synes da også det er synd ved første tanke, men for pokker da, man er jo nødt til at gøre noget for at holde en sund bestand. Nu var de to så bare så uheldige at være hanner, og der er jo ikke brug for samme antal hanner som hunner. For at få de hunner man skal bruge, må man jo så tage konsekvensen af de hanner der måtte komme som man ikke kan finde nye hjem til.

    Det er jo ikke kun i zoo det sker, det sker jo også via jagt i naturen, og nogle opdrættere af kæledyr vælger jo også at aflive hvalpe i et kuld, enten pga størrelse, farve eller andet. Dyret lider ikke.


  • #19   7. jun 2007 SS solva - der er ikke meget i vores univers, der er naturligt udover naturen og dens gang SS jeg synes da også det er ærgerligt at se to sunde tigerunger miste livet, men når det så er sagt - studer livet på savannen, der ville denne tigerfamilie måske ikke have bestået! SS fordi de var udraderet af en gnaven hanløve eller en elefant der var pissed over at blive bidt i røven SS

  • #20   7. jun 2007 Det er ærgeligt med de to tigre, men for at bevare racen er de nødt til at holde hannerne fra hinanden, da de ellers vil slå hinanden ihjel.
    Der var ikke plads til dem i andre zoologiske haver i Europa, så hvilke muligheder har de??

    Læste lige den anden tråd også, og de to han bjørne fra Aalborg zoo blev også nævnt.
    Der var faktisk lavet en aftale med andre zoo, men de sprang fra i sidste øjeblik, og de havde ikke mulighed for at finde andre steder til dem.


    Jeg er enig i, at det ikke er optimalt, men de har ikke så mange muligheder, når de vil bevare en hvilken som helst race.

    Men trist, det er det helt bestemt...





  • #21   8. jun 2007 haaargh haaargh chalotte GG så meget havde jeg ikke nærlæst det, men der gælder vel samme regler i sibirien?? SS

Kommentér på:
- 2 tigere.. (zoo)

Annonce