{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

spørgsmål om batterier og kørekort {{forumTopicSubject}}

morn
jeg har 2 spørgsmål håber der er nogle der kan hjælpe mig....
det første er om baterier: igår fik jeg nogle genopladelige batterier til den GPS jeg gav min forloved i fødselsdagsgave igår og i butikken sagde de at man bare skulle sætte batterierne i GPS'en og tilslut den enden til com. eller til cigarstikket i bilen og så ville de lade op men det har de ikke gjort :o( men jeg har en baterioplader til mine baterier til cameraet og nu er spørgsmålet så er der nogle der ved om man kan sætte de nye batterier i den oplader??? (eller vil jeg ødelægge batterierne???)

det andet spørgsmål er hvis man har et alm kørekort og skal køre med en bil og campingvogn (eller en trailer) hvor meget i totalvægt må man køre med der er der nogle der kan huske det???

håber i forstår spørgsmålene *SS* og at nogle kan svare.... *GG*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål om batterier og kørekort
  • #1   8. jun 2007 Totalt vægten må¨være 3500 for at alm kørerkort
    resten ved jeg intet om hehe


  • #2   8. jun 2007 Tusinde tak Anja du har lige redet vores dag *GG*

  • #3   8. jun 2007 Monica.
    Du kan sagtens lade batterierne op ved hjælp af dit kammera...
    Med hensyn til totalvægt...
    Det er rigtigt at total er = 3500 Kg.
    Men husk lige det fremgår af din Reg. attest på bilen hvor meget bilen må trække og husk så også lige at der er noget med et Traler-Kursus....


  • #4   8. jun 2007 Barok det er en transporter vi køre med og så en campingvogn efter og af hvad vi kan se så kommer vi "kun" til at veje 2400 kg det er så uden os og hundene så det skulle jo passe hvis man køre med et alm kørekort hvis man må køre med 3500 kg *GG*

  • #5   8. jun 2007 Barok det jeg mente med baterierne er at jeg har en oplader til de baterier jeg bruger til kameraet kan jeg godt sætte de baterier til Gps'en i den oplader alligevel at den ikke er lavt til de baterier????

  • #6   8. jun 2007 Monica..
    Hvis det er samme tybe batterier er det ikke noget problem *SS*
    Med hensyn til det andet så Kig lige på Bilens Reg Attest der vil det fremgå hvor meget bilen må trække på krogen for det er ikke sikkert den må trække den vægt som campingvognen vejer selvom den samlede vægt er under 3500 Kg.


  • #7   8. jun 2007 jamen ved vi og vi må trække over 1000 kr med bræmser og vi må MAX have en totalvægt på campingvognen på 850 kg så det kan du godt se...

    nej det er ikke samme type og det er derfor jeg spøger (for ellers var det jo ingen sag)


  • #8   8. jun 2007 Marianne det var i UBS stikket og computeren var tændt... men man kan også købe en oplader men da han sagde at man kunne gøre det andet så ville jeg ikke købe en (de gav batterierne gratis) jeg satte den i kl 15 igår og slukket først computeren kl 01.30 så den skulle da have fået godt med strøm....
    og det var så derfor jeg tænkte om jeg kunne bruge den oplader jeg havde for bor i en lille by hvor der ikke lige er de store butikker om hjørnet *GG*


  • #9   8. jun 2007 NYE REGLER: her ingen for meget kort fremtid (dage) kommer der jo en ny regel om kørsel af anhænger, der må man kun trække noget efter sin bil (lige gyldig hvor stor bil) på 750 kr uden at have trailer/anhængerkort. har man det er det jo ligegyldigt, men har man ikke må man kun trække 750kr. dvs ca svarende ti en okay stor trailer fyldt med haveaffald smiley (tota latterlig regel, men sådan er den!!) batt : aner det ikke smiley

  • #10   8. jun 2007 dem jeg har fået til GPS'en er dem der hedder GP NIMH batterier og dem til kameraet hedder Cyber-shot fra sony

  • #11   8. jun 2007 Ej det vil sige næsten alle med campingvogn skal ud og have et BE kørekort sikke da noget fis.... ved du hvornår den træder i kræft????

  • #12   8. jun 2007 jamen det med bat. det jo ligegyldigt, for de har bare givet nogle gode batterier og regner så med at du KØBER de dyre igne næste gang, for de har som regel begrænset opladninger såda nogle. og det er jo det samme om du køber brugsens de billige batt eller om du køber duracel.. så det lige gyldigt.. så hvis dem til kam. er opladet så stik dem i navi. men hvorofr bat hvis der er cigarstik i navi?? så er bat ikke nødvendig, for selvom du slukker bilen skulle dit cigatstik da stadig virke smiley

  • #13   8. jun 2007 vi to det er nogle gode bat de gav med pga de lavede en fejl :o) men det jeg spøger om er om jeg kan sætte de nye opladnings batterier i den oplader jeg har, eller er det forskelligt fra oplader til oplader hvordan de oplader baterier???????? og jeg syntes at det er en dejlig ting at have bat i hvis nu cigarstikket ikke virker eller sådan noget....

    Malene altså vores campingvogn har en egenvægt på 600 kg men du må så læsse i den så den har en total vægt på 850 kg og når vi skal have hundemad med til 4 og hvad de ellers har og tøj og desligende så kan du godt se så er 150 kg ikke meget.....


  • #14   8. jun 2007 Hej... regler for trailer afhænger altså ikke kun af at man ikke overskrider 3500kg...
    Du kan lave en bergning her
    (link fjernet)


  • #15   8. jun 2007 Marianne et erhverves kort er ikke det samme som et et B kørekort, og det var der jeg mente det....

  • #16   8. jun 2007 jeg kan se på FDB at vi må godt køre med det på vores alm B kørekort LÆKKERT!!

Kommentér på:
spørgsmål om batterier og kørekort

Annonce