{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
562 visninger | Oprettet:

Børnehave virus eller noget :( Øv {{forumTopicSubject}}

Øv øv min stakkels lille smølf er syg, og kaster op og har meget tynd mave............... og ja så han nummer 9 som er blevet syg på en dag i børnehaven. og er i forvejen meget utilfreds men hans børnehave så lige nu er man meget sure på dem.

hvordan kan en hel børnehave syg samme dag ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børnehave virus eller noget :( Øv
  • #1   14. jun 2007 Har de haft fælles spsining

• #2   14. jun 2007 nej det eneste de alle har spist er frugt i eftermiddags og så vand for en beholder

• #3   14. jun 2007 Og frugten har måske ligget i "vandbad" det er tit en meget stor smittekilde ?

• #4   14. jun 2007 God bedring med ham søde..

• #5   14. jun 2007 Ja noget fælles frokost eller eftermiddagsmad

• #6   14. jun 2007 vand fra en beholder ???

• #7   14. jun 2007 Jade er i forvejen ikke særlig obs der nede det vil helst side i solen og drikke kaffe. så tænkte nok det er frugten eller vandet

• #8   14. jun 2007 Men hvis så mange børn er ramt, så er det måske lige før en embedslæge eller lign. skulle kigge på stedet ?

• #9   14. jun 2007 mini

joooo Takker ;O)

hvorfor trist ?

• #10   14. jun 2007 Altså fordi pædagogerne sidder i solen med deres kaffe, er det jo ikke ensbetydene med de ikke passer deres job

• #11   14. jun 2007 rene
    hmm ja hvordan går man vider til sådan en, ???

• #12   14. jun 2007 nej men det gør de ikke der nede og det mener forældrene også så det ikke kun mig der lige syntes det

• #13   14. jun 2007 ved faktisk ikke engang om det er embedslægens område eller om det er en anden instans, men det er der sikkert andre brugere herinde der ved

• #14   14. jun 2007 tror lige jeg vil jeg prøve at ringe til vagtlægen og ellers ringer jeg til kommunen i morgen

• #15   14. jun 2007 Anja eller jesper -
    Det er en længere historie .. smiley

Er bare meget meget ked lige nu , så får at folk synes jeg er underlig kan de se mit navn..

• #16   14. jun 2007 Ja vagtlægen må da kunne fortælle dig det *S*

• #17   14. jun 2007 nå¨ja han sagen at enten var det i den vandbeholder som alle ungerne tapper deres vand af i løbet af dagen eller frugten.

men det kunne altså også være en meget smitsom virus som breder sig især når der bliver kastet op

• #18   14. jun 2007 Nu vil jeg som pædagog...ja nolge gange sidder vi i solen og drikker evt kaffe...men det er fordi jobbet tillader man kan være ude når det er godt vejr!
    Alle siger "nej hvor er i heldige I kan være ude når det er godt vejr"....ingen siger nej hvor er i heldige i skal være ude når i står i sne til knæene!
    Når der kommer sådanne tilfælde hvor alle i en institution har feks dårlig mave kan det skyldes mange ting: dårlig hygiejne - feks hvis der ikke bliver brugt papirshåndklæder, eller hvis børnene ikke er opdraget til at vaske fingre efter toiletbesøg(også hjemmefra) eller hvis nogle børn bliver sendt i børnehave selvom de er halvsløje...det kan være hvis de har badet og nogle af ungerne har slugt noget vand fra et badebassin, hvor alle ungerne har plasket rundt og evt også har tisset i det...
    Og så lige den lille biting at der er stuvet mange mennesker sammen på et alt for lille sted!

Det var lige set med pædagogbrillerne...er bare træt af folk ikke tænker på at normering i en børnehave er alt for skævt fordelt!

Men god bedring med den lille:-)

• #19   14. jun 2007 SS når der afleveres et sygt barn i en institution, fordi forældrene ikke kan eller vil tage barn syg, ja så smitter dette barn op til alle børnene. Pædagogerne gør hvad de kan, men det er forældrenes skyld, at de bringer smitten ned til de andre børn. Der er ikke ressourcer til, at alle børn finsprittes, afluses eller steriliseres.. bebrejd pædagogerne, men det er en forældre der har afleverte et sygt barn, + børnehavebørn snotter hinanden i hovedet når de nyser, de ligger på jorden og ruller rundt - når der er to pædagoger til at vogte 30 børn, så kan man vel ikke forvente de skal holde en dr. ilsestil og alle børn skal sidde stille, ikke røre ved noget eller nogle. Ingen leg i sandkassen, ikke røre gyngerne med mere.
    Jeg er ikke pædagog, men forælder til en pige på 6 og jeg bliver skidetosset når man lynhurtigt dømmer pædagogerne i at de ikke gør deres job ordentligt. Men okey - så prøv du at holde styr på 15 børn...Nej vel,det er derfor vi smider dem i institution..
    Ups, sorry GG det skulle ikke have været så langt SS

• #20   14. jun 2007 Nu arbejder jeg selv med børn og 9 børn syge på samme dag har jeg aldrig oplevet.

Men ok vi har også kun en små 50 stykker.

• #21   14. jun 2007 annaZ: tak...jeg takker af hele mit hjerte...en forælder der har forstået det hele:-)
    Jeg indrømmer der findes pædagoger som beskrevet men der er fåtal af dem...

• #22   14. jun 2007 Jeg er bestemt heller ikke misundelig på jeres job som pædagoger og hjælper.... Tror og ved at I må have bredde skuldre med dagens børn, forældre og nomeringer....

• #23   14. jun 2007 SS velbekommen - kender til dilemmaet at man står med et barn der burde blive en dag extra hjemme, men man har måske ikke mulighed for det og afsted og så er der dømt roskildesyge eller øjenbetændelse til hele banden, eller børneorm eller lus etc SS vores datter fik lus 8 gange mens hun gik i børnehaven, pædagogerne vidste hvilket barn det var og sagde det til forældrenen som var skide ligeglade..sååå bebrejd forældrene og ikke "gogerne" SS man skal ikke som forældre skyde alt ens eget ansvar over på institutionerne, vi har valgt at få vores børn og må tage ansvar for dem! selvfølgelig kræver dette et tæt samarbejde med institutionerne, fordi børnene er placeret der i op til 9- 10 timer dagligt..Da jeg mødte kl 7 blev hun afleveret sharp 630 og hentet 1530 - det er fandme en lang arbejdsdag for de små...Så tag hellere at få indkaldt til et forældremøde, hvor du kan bebrejde dem der er skyld i epedimien...eller spøge om "gogerne" vil hjælpe dig med dette...

• #24   14. jun 2007 smiley skønt at høre:-)
    Jeg har været med til at passe 3 børn ud af 60 på grund af roskildesyge...vi var så også kun 2 pædagoger der slap uden om....og hygiejnen var i top...handkser, afspritning af alt inkl fingre...

• #25   14. jun 2007 *handsker

• #26   14. jun 2007 S i vores gamle børnehave var der før 68 børnehave børn og 40 fritterbørn, men så valgte kommunen at nedlægge fritten og få 40 børnehavebørn extra ind. Uden extra tilførsel af ressourcer - dvs 100 børnehavebørn fordelt i 2 huse og med mindre "goger" end før, det er sgu uansvarligt at kommunerne skalter sådan med vores børns ve og vel..Hvem får skylden for at være dovne? "gogerne" fordi de tillader sig at tage deres pause på legepladsen fordi der ikke er nok til at hjælpe alle 100 børn,..Næhhh, så skal man jo også lige tænke på alle de nye krav; sprogscreening ex nu skal pædagogerne til udover at være pædagoger være psykologer, vurdere og måle, dokumentere med videre..alle de ting, der før var kommunens ansvar har man losst over på "goerne". og så skal der lige være tid til at uddanne nye "goger" arj altsåå det er fandme for meget.....sorry men bliver sgu så harm SS

• #27   14. jun 2007 Ja jeg er åbenbart heldigt stillet vores normering på sfoén er squ ganske god, ingen klager herfra.

4 voksne til omkring 50 unger

• #28   14. jun 2007 ss rene godt at høre du er tilfreds, men I kunnevel godt bruge nogle flere hænder? er selv i et fag med nedskæringer og man indordner sig bare og må prøve at få det bedste ud af det...S

• #29   15. jun 2007 Min søn har været syg med akkurat det samme siden sidste onsdag. Opkast og tynd mave. Han formåede at smitte mig, sin far, sin lilesøster, sin mormor og sin morfar. Vi er først ved at være ovenpå igen alle sammen, undtagen mormor og morfar som passede lillisøster i weekenden fordi hun ikke skulle smittes ;o)
    Det var vist for sent. *LoL*

Det meste af institutionen ligger eller har ligget med det, både børn og pædagoger, og de er altså gode mht. hygiejnen dernede. Ifølge vagtlægen er det bare en meget kraftig virus der er i omløb.

Kommentér på:
Børnehave virus eller noget :( Øv

Annonce