418 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

angående foder angående foder

nu for min hund noget som hedder Arion til voksenhunde- jeg vil høre jeres mening, jeg lægger så noget af hans normalt tørfodder i sammen med noget andet fra dyrlægens tror jeg det hedder har købt denne 3 kg pose for nogle måneder tilbage, normalt fodder jeg kun med arion vosken fodder, men det ser ikke udsom om han har særlig meget lyst til at spsie det, er det ikke dum at skifte foddert ud når han kan spise det med en smule lerverposteg, jeg mener hvis han er sulten nok spiser han det, er han mon bare forkælet, jeg prøver elles kun at holde mig til Arion for det var det som min opdratter sagde jeg skulle bruge i følge min hund stamtavle har jeg pligt ifølge opdratter at bruge det fodder de anbefaler indtil han er 2 år, men hvis han ikke gider at æde det, bliver jeg da nød til at skifte, men mange fodderskift kan vel også give foderalergi og samt jeg aner ikke om det fra dyrlægen somder står uden på posen bla jeg har køt i Kvickly om der er alt det han skal bruge af vitaminer...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  angående foder
  • #1   24. jun 2007 for at aktiverer ham hjemme når jeg er ude nogle timer / gang / uge sætter jeg radioen til, han har vand, legetøj, kalkenben og fra imogen prøver jeg aktiveringsbolde med fodder i, men han gider kun at spise det fra der hedder Dyrelægenes , men det som min opdratter anbefaler gidder han kun at spise hvis man propper lidt lervpostej i, jeg har sådgår fået at vide at hunde burde kunne spise alt, men det har måske en sammenhæng det hele med 3- 4 operationer i han øjne, samt kæresten og jeg er godt fra hinanden, flytning med det er jo snart ½ år siden

• #2   24. jun 2007 Har du prøvet at snakke med opdræteren om det?
    Det kan jo være hun har et alternativt foder, som hun vil være med på kan bruges i stedet for arion... ("Dyrelægens" fra supermarkedet er sikkert ikke et af dem.). Eller måske har hunet forslag til noget du kan puttei i stedet for leverpostegen?
    Men ellers er det retnormalt nogle hunde i nogle perioder ikke spiser lige så meget som andre - min jana spiser f.eks. meget lidt når det er meget varmt ude. Og en stressende periode som flytning osv. kan sagtensgive det udslag. Så længe hunden er sund og rask, har godt med energi og ikke taber sig - så ville jeg ikke bekymret mig alverden...

• #3   24. jun 2007 Hvorfor får han tilbudt et andet foder,end Arion ? Har du prøvet at lade ham ha mad i 10 min,for så at fjerne det.. Han skal først tilbydes det igen til aften... Det kan godt ta et par dage,før de fatter at de intet andet får end hvad du beslutter dig for...

Hunden dør ikke af sult så længe den får det tilbudt og man er stædig nok smiley

Væk med guffer og leverpostej

• #4   24. jun 2007 Vi har prøvet Arion, uden nogen succes.

• #5   24. jun 2007 stine jeg gør som jeg atid plejer at gøre, fjerne aldrig madskålen- det gjore jeg heller ikke med min tidl hund, jeg har den 3 kg sæk nok 1 kg tilbage fra december- min hun ville fra den dag vi gik hver til sit ikke spise sin mad- joo det gjore han efter mange timer, ellers plejde han altid være glad for spise- så fik jeg af vide af en hundeteapuet at man kunne vænde ham til at spise det han plejer ved evt at komme lidt leverpostej i røre det godt rud og gradvis trappe det ned og det vil han staig gerne bar ikke unden leverpostej- der er så mange ting som køre i hans hovede, pupertet osv at man skal passe på med ikke at bland for mange ting sammen...

• #6   24. jun 2007 Sender besked til dig Karin ;O)

• #7   24. jun 2007 Bodil der stå det er er optimal/ balance/ Adult og med en rund ring hvor der står Veternä¨rens garanti fra dyrlægens og denne er tilpasse de voksne hundes behov

• #8   24. jun 2007 ok Sus kigger forbi

• #9   24. jun 2007 undskyld sjuskefejl

• #10   24. jun 2007 Du ka i området få Olivers Adult leveret lige til døren >
    280 kr. / 15 kg. ;O)))

• #11   24. jun 2007 Men inden du evt. går ud og skifter foder og bruger en masse penge der på - så kontakt da opdrætteren (hvis du stadig er bundet af den klausul op til de 2 år!) Der er da ingen grund til at bryde denne, hvis i kan finde et foder mærke som både du og opdrætteren kan være enige om smiley
    Opdrætteren har sikkert i sat denne klausul for at være sikker på hunden får et godt foder under hele opvæksten- så hvis hunden evt. senere skulle udvikle f.eks. Hd - så kan man ikke give fejl-ernæring skylden...(Dette er jo også din sikkerhed).

• #12   24. jun 2007 Så længe du tilbyder ham mad, dør han ikke af sult. Jeg vil nu osse foreslå at tage maden væk efter 10-15 min. Det lærer hunden at spise når der bliver serveret.

Da jeg fik Møffe var hun vandt til menneskemad/tørfoder blandet med masser af leverpostej, og hun nægtede at spise andet.
    Efter 4 dage hvor hun blev tilbudt tørfoder 2 gange om dagen, begyndte hun endeligt at spise en smule. Det har taget næsten 2 måneder at få hende til at spise fuld ration (hun kunne så osse godt tåle at tabe sig lidt hehe), men nu lommer hun med det samme når jeg finder foderet frem.
    Så tålmodighed, og så vær lidt hård, det er ikke rart at se at hunden ikke spiser, men den dør altså ikke af det, den skal nok spise når den bliver sulten.

Den store forskel kom da jeg skiftede til Oliver's. Det er hun glad for.

Kommentér på:
angående foder

Annonce