Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep. af udendørs vandhane 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 stk. 40t tv på væg(beton) 699 kr.
  • Montering af vægreol (L:80 B: 22: H: 142) 600 kr.
  • Håndvaskrør skal skiftes ud 1.500 kr.
  • Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulvehund
  • #1   26. jun 2007 Jeg mener ikke at de dicideret ulvehunde racer, er hunde der er krydset med ulv, men hunde der er avlet til at se sådan og sådan ud (fx irisk ulvehund)

• #2   26. jun 2007 Raster - synes du en irsk ulvehund ligner en ulv ??

• #3   26. jun 2007 Ratster - der findes ulve hybrider - tamhunde der er avlet med ulve. De er så vidt jeg har hørt ikke nemme at holde da de har meget af ulvens skyhed.

• #4   26. jun 2007 *Louise og de skæggede damer (Odense) * - Nej, jeg skriver den er avlet til at se sådan og sådan ud ikke at den ser ud som en ulv.. Men den hedder stadig ulve hund.. der er også en tjekkisk ulvehund, der ligner mere en ulv, men den er også hudne der er avlet til at se sådan og sådan ud

* Rilou's Pink Cow * - Ja, men et er ikek det samme som en raceren ulvehund smiley Jeg går slet ikek ind for hybridavl overhovedet, jeg kan ikek se menignen med det, ved mange dyrearter går det grueligt galt

• #5   26. jun 2007 Ratster, så du er altså godt klar over at visse racer er blandet med ulve? Det lød nemlig ikke som om du troede på det smiley Saarloos wolffhound f.eks. og er også ret sikker på at den tjekkiske er en ulve hybrid.

• #6   26. jun 2007 Ja langt tilbage er den måske, men det er ikke sådan at man slæber en hund hen til en ulv go så får hvalpe smiley Hvis man vil have en ren, skal det være en tjekkisk parret med en tjekkisk smiley

• #7   26. jun 2007 Ratster - Så vidt jeg har forstået er det ikke så langt tilbage som man skulle tro. Prøv at søg på google og læs om ulvehunde, så ved du lidt mere om det. Ville gerne selv, men render frem og tilbage fra køkkenet pt.

• #8   26. jun 2007 hehe okay smiley

Men uanset om den er "nylavet" (læs hybrid) eller om den er renrace hund, så tror jeg ikke jeg vil turde have den..

Jeg har på fornemmelsen af at det er en hund der skal "holdes nede" hele tiden plusman konstant skal lære den at mennesker er okay (så vidt jeg har forstået er ulve sky af natur)... Og jeg tror ikek jeg vil kunne magte de "kampe" der hele tiden skal være (plus jeg PT slet ikek har viden nok til de t:D)

• #9   26. jun 2007 Raster> Irsk ulvehund hedder sådan fordi den er avlet til at jage ulve!!! Ikke fordi der er ulv i eller den har lignet en ulv tidligere... Du ved - ligesom karelsk bjørnehund ikke har bjørn i sig smiley

De eneste rene (FCI) racer med ulv i (som er i blandet af mennesker) er tjekkoslovakisk ulvehund og saarloos wolfhond. Der til er der nogen der mener der i grønlandshunden ind i mellem sker indkrydsninger -om det har noget på sig skal jeg ikke kunne sige...

Ellers er der nogle som unden tankevirksomhed avler krydsninger uden at have tjek på hvad de egentlig laver... Dette kan og vil jeg aldrig nogen sinde støtte eller sige noget positivt om overhovedet! Det er idioti i mine øjne!

• #10   26. jun 2007 I USA (ja hvor ellers) avler man hunde og ulve.
    Der har været flere udsendelser i TV, om disse blandingers "farlighed", og at man fraråder at skaffe sig et sådant dyr.
    Det har vist sig at være nærmest umuligt at avle ulvens væsen ud af blandingen.

• #11   27. jun 2007 Ceteris Paribus- Cleo the VID - Very Important Dog - Må man? *Overrasket*

• #12   27. jun 2007 min far har i mange år boet i Alaska og der var det ikke usædvanligt at have en hund der var en blanding af ulv og tamhund - han havde selv en og det var en rigtig sød hund - dog kun 25% ulv. Men jeg ville aldrig selv eje en - det er svært at vide nøjagtig hvilke instinkter blaningen arver fra ulven og hvilke den arver fra hunden -

• #13   27. jun 2007 Reese:Ulven er en jæger, så ikke et godt dyr at blande med en hund, hvis man bor i parcelhus!
    Platugler: Har som sagt set udsendelser om ulv/hund blandinger, og selvfølgelig var der nogle dejlige blandinger. Mener faktisk at der højst må være 25% i sådan en blanding.
    Har jo selv en blandingshund, ægte hund alligevel :o), elsker ulven som det dyr det er, men ville slet ikke drømme om at få en blanding med en sådan.
    Kræver bestem også en mere konsekvent ejer, end mig :o)

• #14   27. jun 2007 Ceterus Paribus: Der skal speciel tilladelse til at holde ulv (læs bogen om UNA), Tigre og bjørne må ikke holdes som "kæledyr" i Danmark. Heldigvis, måske?

Kommentér på:
Ulvehund

Annonce