{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Kattegrus {{forumTopicSubject}}

Som nybagt ejer af to internat ungkatte, der skal holdes inde her i den første tid og derfor er blevet installeret i vores fyrrum .. har jeg fundet ud af, HVOR meget sådan en kattebakke kan stinke !!!

Jeg tænker, at der jo er forskel på kattesand - så kan I med katte, ikke dele jeres erfaringer om hvad der er bedst til at undgå alt for mange lugtgener?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattegrus
  • #1   4. dec 2019 Jeg brugte det med babypudderlugt; helst Maxi Zoo's eget mærke. Og fjerner klatter morgen og aften. Som med hunde, har foderet også meget at sige. Katten lagde lige så faste pøller som hundene smiley

    Babypudder er i øvrigt virkelig klamt! Men når man lige har vænnet sig til det, maskerer det ret godt stanken af lort...


  • #2   4. dec 2019 køb noget af det dyre der suger. kvalitet og pris hænger sammen.



    fjern klumper hver dag to gange dagligt og vask bakken i vand og sæbe mindst en gang i mdr. hæld løbende frisk i. tykt lag forhindrer det i at nå bunden

    skift al grus ca hver anden måned, måske oftere... dette afhænger af hvad du fodre med... dyrt foder uden korn giver færre lugtgener synes jeg. rc skider de mere af... osv osv... forsøg dig frem... de er individer jo

    husk... ingen sæbe som lugter af citron eller lignende som katte hader. jo mindre duft jo bedre. og skyl godt. vælg sæbe som de ikke dør af hvis de slikker på siderne.

    hvilket mærke? alle de dyre er lige gode synes jeg

    jeg har haft både fertile og utallige hittekatte og kun inde og ovenstående har virket her.

    du kan spare lidt ved at blande det dyre klumpende med brugsens billige klumpende

    placer bakken et roligt sted. fx Ikke på århus banegård eller op af en vaskemaskine... og er der låge i så tag den af... blot baseret på lidt erfaringer ad åre smiley


  • #3   4. dec 2019 De har bakke med låge efter at de startede med bare bakken, så bakken med låg på og så bakken med låg OG låge .. der er ingen problemer med brugen af bakken, det er lugten jeg godt vil have lidt bedre styr på.

    Det er i øvrigt urin den lugter af - ikke pøller - og som alle vores hunde, får kattene naturligvis RC .. de startede på et andet mærke, men efter skift til RC, er det kun det, der dur.

    Jeg må bare investere i noget dyrt grus så - vi købte noget med fra internatet, men det er jeg ikke ret begejstret for pga lugtgenerne.

    Tak for svar


  • #4   4. dec 2019 A - jeg kan jo for filan ikke gå ind i maxizoo og sige, at jeg godt vil købe noget kattesand, der lugter af babypudder smiley :D smiley

    Kan du ikke huske mærket ?


  • #5   4. dec 2019 De skider i øvrigt fine faste små kattelorte - det er ikke det, der er problemet, men som sagt den der fæle lugt af kattepis smiley smiley

  • #6   4. dec 2019 drop grus med duft... det kan de færreste katte lide.

    man risikerer de fravælger bakken

    desuden er det fuld af kemi


  • #7   4. dec 2019 Den grus som fungerer bedst herhjemme, det er den som hedder AK kattegrus.

    Premiere Excellent fra Maxi Zoo har også fungeret herhjemme smiley


  • #8   4. dec 2019 Der er meget stor foreskel..

    For mig handlede det om at finde noget der klumper ordenligt..

    Det fra Olivers gør det, og så noget gråt noget fra petworld (ser lige om jeg kan finde det) Det er lidt dyre, men er alle pengene værd.

    jeg siede så bare klumper fra 1 gang om dagen.


  • #9   4. dec 2019 nå det der ikke ud til de har det mere, skulle jeg købe idag ville det blive dette:

    https://www.petworld.dk/kattegrus-/vitakraft-compact-uden-babypudder--plus--25


  • #10   4. dec 2019 Er de kastreret?

  • #11   4. dec 2019 De er begge neutraliserede ja - ellers kan de jo ikke rende frit rundt smiley

    Tak for jeres svar.


  • #12   4. dec 2019 Martine - Det er desværre mange der gøre alligevel smiley Tisset kan nemlig godt lugte mere skarpt end hvis de ikke var det smiley

  • #13   4. dec 2019 Klumpende kattegrus med duft er klart vejen frem.

    Inden Inge (ja, det hedder katten) blev så meget udekat, at hun klarede det udenfor, brugte jeg det her med duft af citrongræs.
    https://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/klumpende/tigerino/571312


  • #15   4. dec 2019 Jeg syntes så det med pudder lugter langt værre smiley

  • #17   4. dec 2019 Hvis de først er kastreret for nylig … ( hvis det er hankatte ) kan der godt være en "stram" lugt et stykke tid … men det fortager sig mere og mere … smiley

  • #18   4. dec 2019 Vi har brugt noget som det her i mange år. Det er det der fungerer bedst hos os.

    https://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/tigerino/silikatgrus/182440

    og

    https://www.anthons.dk/shop/everclean-kattegrus-multi-crystals-17540p.html?gclid=EAIaIQobChMIi8rItaOc5gIVhOiaCh0REQ6qEAQYBSABEgLWAPD_BwE

    Aldrig noget med duft, da det er noget værre stads for dyrene - og kattene kan finde det så afskyeligt, at de besørger andre steder end i kattebakken.

    ...Og tillykke med dyrene. smiley



  • #19   4. dec 2019 Jeg har prøvet mange forskellige og bruger nu kun Petworld's Classic grus smiley Den med babypudder er på tilbud i denne uge til 100 kr.

  • #20   4. dec 2019 Vi sværger til cats best ØKO plus.
    Det er lavet af træ hvorfor det dufter af træ, uden al muligt kunstig duft og parfume som jeg ikke ser grund til at fylde mit hjem og dyr med.
    Det klumper rigtig fint, så det er let at samle tis og prut op.
    Drøjt i brug - vi har to bakker som tømmes løbende og hver 14 dag skiftes den mest brugte helt. Mens den mindst brugte bliver total tømt og rengjort hver måned.
    Vi fylder lidt op løbende.
    Det hænger ikke ved i vores kattes pels og poter - rene gulve.
    Skulle en hund stikke hovedet ind efter noget, så er det træsmulder og ikke grus/sten de indtager.
    Det skjuler ikke lugten af lort nej - men tis har vi aldrig kunne lugte fra det. Hverken med hankat eller vores nuværende to hunkatte.
    Når de går i fyrrummet vil det unægteligt også lugte lidt mere fælt end ellers - varm lort kontra kold lort smiley

    Også herfra tillykke med det nye liv som katteslave.


  • #21   4. dec 2019 Nå kan så se det nu bare hedder original... cats best original..

  • #22   4. dec 2019 Her i huset har vi 5 katte.
    Vi har derfor afprøvet en masse kattegrus. Jeg synes bestemt der er stor forskel, og det er ikke alt det dyre der er godt.
    Vi har blandt andet afprøvet : tigerino, og Extreme classic. Det var vi egentlig ret tilfredse med indtil vi prøvede ever clean. Nu bruger vi altid ever clean med lavendel duft. Hver gang jeg afprøver andet bliver jeg skuffet.
    Vores katte har aldrig haft problemer med at kattegruset dufter. De bruger altid kassen.
    Vi har afprøvet at have ever clean med duft i en bakke og ever clean uden duft i en anden. Kattene er fløjtende ligeglade.


  • #23   4. dec 2019 Jeg købte også en sæk Tigerino først, og var præcis lige så tilfreds, som det fra Premiere Excellent. Men Tigerino var (så vidt jeg husker) i en 15 kg sæk, og jeg er lidt en vatpik til at løfte - og så er sådan en sæk virkelig uhandy!!

    Gurli foretrækker et meget tykt lag grus, og jeg skiftede det hele hver 14. dag smiley


  • #24   4. dec 2019 Da jeg passede mine forældres kat i en uge var jeg på randen til at kaste op hver gang den præsterede at lave en lort smiley Men urinen lugter ikke - og de bruger altså bare Remas kattegrus.
    Men måske der også bare er forskel på katte og deres lugte?


  • #25   4. dec 2019 Hold da op det er da en mindre videnskab smiley

    Endnu engang - tusind tak for alle jeres input.

    Det er kun indtil at de kan gå ud at de skal have bakken - jeg synes seriøst ikke der er ret meget mere klamt end katte, der skider og pisser indendørs .. så når de vænner sig til at gå ude, så bliver bakken droppet.

    Fyrrummet er ikke i forbindelse med selve huset så i virkeligheden er det nok bare mig, der er lidt sart .. men KUNNE man få lidt mindre lugtgener, så er det da værd at tage med smiley

    Kattene vil iøvrigt aldrig få adgang til huset - gider ikke katte inde - så om jeg bliver deres "slave" .. hmm .. nej, det tror jeg nu ikke helt smiley
    De skal bare gide at blive hængende og fange mus, og sørge for at holde sig på lang afstand af hundene - så kvitterer jeg med noget god mad smiley


  • #27   5. dec 2019 Øh .. jeg er ikke helt med lige nu ?

    Hvis jeg ikke boede som jeg gør, havde jeg ikke katte .... nu har jeg valget mellem en masse musefælder eller at købe et par katte.
    Hvis de ikke tager mus, så er de her bare ikke mere ... men gør de, så får de løn.

    Hvordan kan du få det til at jeg er deres slave?


  • #28   7. dec 2019 på landet med et job og ejer. Det lyder som et godt liv smiley

    i kattenes optik ejer de os smiley


  • #29   7. dec 2019 Jeg håber dæleme også de bliver hængende. Vi har jo fået de to som ingen andre ville have og som formentlig var blevet aflivet, fordi de ikke kunne omplaceres.
    De er ikke vant til mennesker, men de hvæser og river ikke - de er bare bange.
    Jeg - og kæresten - har spenderet timer og atter timer ude på gulvet i det fyrrum for at vinde lidt af deres tillid .
    Nu er vi kommet så langt, at de gerne vil kæles (især hannen spinder højlydt) og at de nogenlunde kan spise ude på gulvet, selvom vi er der.
    De holder øje med os - men .. de er blevet mere rolige og har vist vænnet sig lidt til, at de der to fjolser gir mad og ... ja, iøvrigt ikke udgør nogen fare.

    Helt tamme tror jeg aldrig de bliver, men det gør ikke noget. Drømmescenariet er, at de gemmer sig når vi kommer, fordi der KAN være en hund med os - men omvendt at de kommer frem, når hundene ikke er ude.

    Så kan de leve i fred og fordragelighed på vores 5 hektar store grund, og skoven lige overfor, hvis de tør .. og så ellers finde hjem, når de bliver sultne.

    Vi håber de bliver hængende - vi har ikke lukket dem ud endnu, og venter også lige lidt længere, så de også kan finde retur igen smiley


  • #30   7. dec 2019 Hør, må vi ikke se et billede af dem? smiley

  • #31   7. dec 2019 Fantastisk at læse. Det gør mig bare glad!

    jeg har haft et par af den slags selv. et års tid... så var de vant til mig.

    Det skal nok komme!


  • #32   7. dec 2019 De er lidt svære at tage billeder af smiley - det her er fra da kæresten hentede dem og de lige var blevet placeret i katteburet i bilen.

    Jeg skal nok prøve næste gang jeg går derud smiley



    profilbillede
  • #33   7. dec 2019 De er fine smiley

  • #34   7. dec 2019 Hannen, den bagerste, er min favorit. Han var den mest usikre, da vi fik dem, men han er omvendt den, der har rykket mest smiley
    Hunnen er mere reserveret virker det som om ?


Kommentér på:
Kattegrus

Annonce