1.262 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Kan man leve af det?? Kan man leve af det??

Kan man leve af at være proff. hundeadfærdspsykolog, proff. hundetræner, drive hundepension med egen hundesvømmehal (hvor folk udefra også kan bestille tid) og en lille butik med foder og div. tilbehør??
Altså det hele i en virksomhed.

Ville du betale lidt ekstra for at få din hund passet hvis den fik:

1: En pipette mod flåter og lopper når den ankom.

2: Hvis den kom ud og svømme 1 dag om ugen.

3: Blev trænet med og fik gået ture, evt. leget med andre hunde (hvis den kan enes med dem selvfølgelig, ikke 10 hunde men måske 1 eller 2). Evt. rådgivning hvis du har problemer med den.

4: Kom i et dejligt bad inden den blev hentet.

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Limfjorden skænk jysk 1.000 kr.
  • Opsætning af 4 loftslamper 400 kr.
  • Opsætning af loftslamper 1.600 kr.
  • Udskiftning af induktion kogeplade 3 faset. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man leve af det??
  • #1   14. jul 2007 Aner ik om man kan leve af det , men det må være fedt .. smiley

Og ja , jeg ville klart betale ekstra , hvis der blev gjort lidt mere ud af at de skulle have det ekstra godt .. smiley

• #2   14. jul 2007 Jeg tvivler på ret mange kan leve af det... Måske hvis den ene part har et deltidsjob ved siden af eller... Men prøv da at kontakte et par pensioner og hør hvordan (og om?) de får det til at løbe rundt?

Personligt vill jeg ikke betale ekstra for nummer 1, 2 og 4. (der er heller ikke meget menig i at give hunden pipette, hvis den efterfølgende kommer i bad eller svømmehal jo)
    Og nummer 3 mener jeg altid bør være inkluderet i prisen man udbyder smiley

• #3   14. jul 2007 Nu hører jeg til de negative, der kun ville bruge pensionat i yderste nød.

Samtidig ville jeg flå andre der trænede mine hunde ;o))

MEN, var jeg mere "normal" i den øverste, synes jeg det lyder tiltalende.

• #4   14. jul 2007 1, 3 og 4 ville jeg ikke betale for...men mine hunde er så også dækket ind hvad angår flåter og lopper så ingen grund til at skrue op for giften...

• #5   14. jul 2007 Ja må altså indrømme at jeg ville være meget ked af hvis andre trænede med mine hunde uden jeg var der. Man arbejder jo hårdt for at få tingene til at lykkes. Og det tager ikke lang tid at ødelægge det, hvis der bruges andre metoder end det man selv bruger.
    Nu siger jeg ikke at der er nogen der ville gøre noget forkert med vilje... men man kender bare bedst sin egen hund...

Hvis jeg (som jeg ikke håber) skulle komme i en situation hvor jeg blev nødt til at benytte en pension ville det være mere vigtigt at det var et sted hvor de kun havde få hunde, så de kunne være inde i huset om natten og ikke skulle være i bur. Lidt lissom det "australsk..." fortæller om.

Men jeg synes det lyder fedt med svømmehallen!

• #6   14. jul 2007
    Det skal lige siges at det ikke skulle være pensionen jeg skulle leve af, men at arbejde som hundetræner, adfærdspsykolog OG hundepension.
    Min uddannelse ville cære taget ved Lone Greva.

Pensionen skulle være noget eksklusivt, ikke BARE en pension, men lidt a la wellness for hunde.

Og pasningen foregår selvfølgelig også på ejerens præmisser, altså ment på den måde at hvis man ikke vil have trænet sin hund, eller at den kommer ud og svømme osv., så får man dt til en anden pris, f.eks. :0)

Det skal også lige siges at Jazzy aldrig har været i pension, og nok aldrig kommer det da vi har nogle der gladeligt passer ham, de få gange om året det r nødvendigt. Men der er jo andre der har brug for det.

• #7   14. jul 2007
    Med træne mener jeg heller ikke lige TRÆNE, på dn måde, mere at den får noget hjernegymnastik, så den ikke får pensionskuller.........

• #8   14. jul 2007
    Det med pipetten er fordi jeg har hørt en del der siger at deres hund har fået lopper når de har været i pension.
    Det med badet er fordi mange siger at deres hunde stinker når de har været i pension.

Der skal selvfølgelig være forskellige priser alt afhængigt af hvad man vil have med i "pakken".

• #9   14. jul 2007 Jazzy: jeg synes det lyder vældig interessant - og ja jeg ville gerne betale ekstra for bedre behandling af min hund.
    Men om du kan leve af det det ved jeg ikke - så skulle man ind opg lave en række markedsundersøgelser...

- jeg kontakter dig eventuelt senere, da jeg sidder med en opgave - lidt i den boldgade,

• #10   14. jul 2007 Jeg ville ikke bryde mig om at min hund blev trænet og svømmet med af en fremmed..

Jeg er nok lidt sær, men min hund er MIN hund, han er helt speciel og ekstremt førerfikseret (mor-syg) og ingen andre skal rende rundt og kommandre med min hund..

niks niks..

Jeg har det ligesom Janie, private hjem hvor hunden er vant til at komme må passe min hund, føler jeg mig ikke tryg ved dem bliver hunden passet andetsteds.. kan hunden ikk blive passet bliver jeg hjemme =)

Men men men... ideen lyder go =)
    - og jeg ville gerne leje mig ind til at svømme med min hund, bare jeg selv fik lov at føre ham =)

• #11   14. jul 2007
    Jeg ved ikke om jeg formulerer mig forkert, men som jeg skiver længere oppe, skal det nemlig IKKE være en pension hvor de bare er burhunde i den tid de er der, men en forkælelse, så alle parter er tilfredse og trygge ved at aflevere hunden.

Den skal nyde det :0)

Det jeg skriver/mener er bare at man kan have muligheden for nogle ekstra ting, såsom svømning og en dejlig bade/børstetur.

Hvis man kan læse mellem linjerne spørger jeg også om lidt hjælp til hvad I som hundeejer gerne ser ved en hundepension, HVIS I nogensinde skulle aflevere jeres hund i pension.
    Det jeg gerne vil lave er jo det bedste for hunden, og ikke hvad jeg kan tjene mest på!!!!!

Hellere have 5 hunde i pension, end 20 hunde som ikke får den opmærksomhed som de fortjener :0)

Det skal også ses som en virksomhed med flere "emner", nemlig: Hundetræner og adfærdspsykolog, evt. hunde i pleje med henblik på omplacering osv., generelt arbejde med hunde på forskellige områder...... Kan man leve af det??

• #12   14. jul 2007
    HVIS det nognsinde bliver til noget, så ligger det helt fast at "stalden", bliver med lyse klinker, gulvvarme, dejligt behageligt lys. Evt. nogle sofaer i burene, altså prøve på at gøre det så hjemligt og hyggeligt som muligt, og ikke en betonlade med gamle lysstofrør i loftet.

Igen, et forsøg på at lave det lidt a la wellness for hunde :0)

• #13   14. jul 2007
    Det skal lige siges at min mand er selvstændig inden for et erhverv der er i ekstrem udvikling, og tjener jævn pænt på det.

Så virksomheden ville skulle inddrive det der svarer til min løn.

• #15   14. jul 2007 Jeg ville gerne betale ekstra for:
    Eksta kvalitetstid med hunden(børstetid, hyggetid, legetid, eksta gåture, svømning o.l.)

Jeg mener dog at det skal være en selvfølge at der er et minimum af tid til hver hund, så den ikke står i boks hele tiden. Og der ud over kan der betales for eksta "goder".

• #16   14. jul 2007 Jazzy - har du undersøgt hvad det koster at lave en hundesvømmehal ?? Kan fortælle dig at det har nogle af mine venner - det er MEGET dyret og der SAKL være samme rensninsanlæg, kemikalier osv som til svømmehaller for mennesker = meget dyr i drift alene...
    Det er GULD med en hundsvømmehal, ingen tvivl om det.

• #17   14. jul 2007
    Smydi: Min mand har eget firma hvor de laver spa, pool, al elektronik til det, service osv. + de laver klimaanlæg, affugtere osv. Så ALT til svømmehallen kan fåes igennem ham !!!!!!!!! Fedt med sådan en mand :0D)
    Nej undersøgt det har jeg ikke, men manden siger det ikke vil blive så dyrt (som for andre, selvfølgelig:0))

• #18   14. jul 2007
    Humbug H: Tja, hvis hundeshampoo osv er godt nok til dig, så må du da gerne :0) *LOL*

• #19   14. jul 2007 Ja jeg ville jo godt have at man kunne leve af det:-)

MEN det tror jeg ikke, man kan i Danmark.. endnu..

Jeg ville ikke selv sætte min hund i pension.. Kan hun ikke komme med eller i nødstilfælde ikke kan blive passet af familie og venner, jamen så skal jeg ikke afsted..

Jeg ville rigtig gerne have enten en, der kunne gå med Luna (og være sammen med hende til jeg kom hjem) eller en evt dagpleje et par gange om ugen..

Men de få, der eksisterer herhjemme pt, er alt for dyre til mig.. Så det er ikke en løsning heller.

Men ville som sagt rigtig gerne selv kunne leve af det, så jeg kan komme vær fra mit nuværende job og beskæftige mig med det, jeg allerhelst vil.. Hunde..

• #20   14. jul 2007 Ja, hvis location mm er iorden

• #21   14. jul 2007 Jeg ville nok føle mig fornærmet, hvis det først folk gør er at give den en loppekur, medmindre jeg selv har givet dem den med..

• #22   14. jul 2007
    Ratster: Det er skam ikke for at fornærme, men for at jeg ikke får skyld for at din hund har fået lopper mens den var ved mig :0)

Det er jo ikke alle der drypper deres hund...........

• #23   14. jul 2007 Luna får ikke loppemiddel.. Og skal ikke have det... Så det var ikke noget, jeg ville betale ekstra for.

• #24   14. jul 2007 *~Jazzy~* - ved at du giver den lige når den kommer er det samme som at sige "Din hund har lopper og det kan du ikke selv behandle" det føler jeg.. Hvis min hund har lopper, giver jeg den en behandling inden den kommer afsted, hvis jeg så bliver informeret om at kuren ikke har hjulpet køber jeg en mere og sender/giver den til passeren..

Det er jo heller ikke alle hunde der kan tåle det, plus det ikke virker på alle hunde..

Desuden kan en tur i hundeskoven/hvor der er andre hunde være nok til der kommer lopper

• #25   14. jul 2007 Ratster: Jeg forstår godt hvad jeg mener, men som sagt, så er det ikke for at fornærme nogen.
    Det er jo heller ikke noget den SKAL, men et tilbud, så du er sikker på at din hund ikke kommer hjem med lopper, jeg (som passer), ville i hver fald være rigtig ked af at få af vide at Joy havde fået lopper af at blive passet ved mig.

Og man giver jo ikke bare en hund en pipette, man tilbyder først, så kan man jo sige ja eller nej :0)
    Det er jo ikke sikkert at hunden kan tåle det, og jeg vil i hvert fald ikke være skyld i at den bliver syg!!!!!

Det hele skal ses som tilbud, ikke noget man SKAL :0)

Håber du forstår hvad jeg mener??

• #26   15. jul 2007 jeg ville aldrig lade min hund blive passet sådan..kun til de nærmeste jeg kender.

• #27   15. jul 2007 Okay, så forstår jeg det bedere smiley

Kommentér på:
Kan man leve af det??

Annonce