{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

Tysons skæbne (belgisk hyrdehund) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
En update på Tyson sagen.

Er dybt ulykkelig lige nu & skriver dette med tårer i øjnene :’( ..

Fra start til slut.

Jeg kontaktede et dyreinternat i Århus, som det første i dag. De kunne ikke hjælpe mig, da de ikke havde plads.
Efter at have læst nogle kommentarer på min annonce, valgte jeg at kontakte politiet, de sendte mig videre til dyreværnet & dyreværnet sendte mig videre til dyrenes beskyttelse.
Jeg blev derefter kontaktet af en frivillig fra dyrenes beskyttelse, der gerne ville prøve at hjælpe mig. Men da hun selv var ret langt væk, fik hun sendt en kollega ud for, at chipscanne ham.
Jeg mødes med hende på en stor parkeringsplads, Tyson hilser på hende & er helt rolig.
Han sidder pænt ved siden af mig & jeg nusser ham lidt, mens hun søger efter en chip. Hun finder ingen chip.
Kvinden stiller sig så bag Tyson & tager så hovedet ned til ham (altså så hun står med hovedet over hans hoved), det hele går så stærkt & han får så bidt hende i hagen, så hendes hage hænger løs :’( .. Jeg formoder, at han er blevet forskrækket eller bange.
Jeg får råbt efter hjælp på parkeringspladsen & beder nogle om, at ringe til en ambulance, mens jeg får ringet til politiet.

Har aldrig nogensinde oplevet ham aggressiv, så dette kommer som et kæmpe chok for mig & hele min krop ryster, også i dette sekund :’(:’( ..

Kvinden får hjælp, så jeg aftaler med politiet, at jeg går hjem med Tyson & venter på en patrulje.
De ankommer & jeg afgiver forklaring.
Ejeren, min “såkaldte ven”, er åbenbart godt kendt af dem i forvejen, hvilket jeg ikke vidste.
Løsningen bliver så, at politiet får Falck til, at hente Tyson & bringe ham til et internat indtil sagen er opklaret.
Tysons skæbne er usikker & jeg ved ikke om han ender med at blive aflivet eller ej.

Jeg er fuldstændig knust & i chok & tårerne bliver ved at komme frem. :’( ..
Stakkels kvinde & Tyson :’( ..
Jeg kunne se, at han ikke anede hvad han havde gjort, for da jeg tog ham væk derfra, lagde han sig på ryggen og ville aes & pludselig var jeg selv blevet bange for ham.

Men ja, det var enden på det smiley ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tysons skæbne (belgisk hyrdehund)
  • #1   17. feb 2020 Det var da noget af en udvikling på en allerede dum sag.


  • #3   17. feb 2020 Jeg havde nok valgt af køre den hund til aflivning med det samme. Nu kan han sidde der i flere uger, måneder.. øv en træls dag for jer smiley Det så synd når folk prøver, at hjælpe og faktisk ender med, at stå i en lorte situtation smiley Håber det bedste for dig og Tyson.

  • #4   17. feb 2020 Jeg må nok erklære mig enig med LP. Sagen var i forvejen noget lort og nu tog det bare endnu en dum drejning.
    Tænker han i den grad er kandidat til en aflivning efter episoden i dag, og der er ingen grund til at trække den.


  • #5   17. feb 2020 Har du skrevet om Tyson herinde før?

  • #6   17. feb 2020 Øv hvor trist det skulle ende sådan smiley

  • #7   17. feb 2020 Jeg kan ikke aflive en hund, der ikke er min. Jeg har fulgt den vejledning jeg har fået. Så alle kommentarer om, at jeg skulle have fået ham aflivet er unødvendige. Det er nemt at gøre sig klog på andres vegne.

  • #8   17. feb 2020 Ingen gør sig kloge, det er skrevet af hensyn til hunden.
    Hvad siger ejer af hunden? For han hænger jo på regningen.


  • #9   17. feb 2020 Ja, men dyr på et internat har det jo ikke dårligt eller bliver dårligt behandlet.

    I forhold til ejer, aner jeg intet. Han er jo som sagt ligeglad & den sag er nu hos politiet. Tænker de kontakter ham.


  • #10   17. feb 2020 De bliver ikke behandlet dårligt nej, men det er jo synd at han skal sidde på internat hvis han alligevel ender med at blive aflivet i sidste ende.
    Nu ved jeg ikke hvor voldsomt han bed, men det lyder voldsomt som du beskriver det og så er der nok ikke så meget at rafle om.


  • #11   17. feb 2020 Til alle der ikke kender til sagen om Tyson, får i den lige her.

    “Sagen er den, at jeg skulle passe Tyson for en “ven” i 14 dage. Nu er han fuldstændig ligeglad med hunden & ønsker ikke at have noget med ham at gøre. Jeg kan desværre ikke selv beholde ham, da jeg har en hund i forvejen & kun må holde 1 husdyr i min kommende lejlighed. Jeg har kontaktet dyreinternatet, men de havde ikke plads. Han er en super dejlig hund på 3 år, der søger meget kontakt. Det ville knuse mit hjerte, at skulle aflive ham & ville ønske at jeg selv kunne beholde ham.
    Ejeren var ikke at træffe, trods gentagne opkald og beskeder. Fik en anden kammerat til at kontakte ham & hans svar til ham var, at jeg kunne slippe ham løs i en skov eller binde ham til en pæl, for han var ligeglad med ham.”


  • #12   17. feb 2020 tak for forklaringen smiley

  • #13   17. feb 2020 Selvfølgelig er det synd for ham & ville da bestemt ønske det ikke havde foregået som det gjorde. & skal han aflives, er jeg bare glad for, at hans sidste dage/uger/måneder, så bliver med noget omsorg & varme & ikke skal tilbage til sådan et usselt menneske. Jeg gjorde hvad jeg kunne.

  • #14   17. feb 2020 Jeg glemte lige at pointere, at jeg endte med at have ham i halvanden måned. ^^^

  • #15   17. feb 2020 Sådan er det desværre af og til når man prøver at hjælpe folk og deres hunde. Så ender man selv med "lorten" i sidste ende.
    Jeg håber det ender godt for Tyson men det ser godt nok sort ud.


  • #16   17. feb 2020 Hvordan går det med personen der blev bidt? Hvor alvorligt var det?

  • #17   17. feb 2020 Jeg ved det faktisk ikke, men er i kontakt med hendes kollega, som var hende, der sendte hende ud.
    Men det så voldsomt ud!


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #18   17. feb 2020 Helt urimeligt at du skal stå i den situation. Rigtig trist historie. Du har gjort hvad du kunne. For hunden er det nok ikke noget at gøre. Stakkels hund.

    Man bliver helt dårlig over hvordan man kan som ejer kan være så ligeglad. Skylden er hans alene. Du må prøve at overtale ham til at aflive. Hunden er ikke tjent med et liv sådan et sted.


  • #19   17. feb 2020 Jeg synes godt nok heller ikke, at det er fair :(..

    Jeg har stadig ikke fået kontakt til ham & opsøger den heller ikke længere. Jeg ved ikke om han kan finde på, at komme & genere mig.
    Tænker også at beslutningen om aflivningen, ligger hos nogle helt andre end den reelle ejer. Han er slet ikke inde i billedet, men får forhåbentligt sin straf! Han burde slet ikke må have hund!


  • #21   18. feb 2020 det var sgu synd.... jeg sidder på mine hænder og nøjes med at skrive det her

    du gjorde det bedste du kunne med din viden og nej man må ikke aflive andres dyr. hjerteskærende opdatering.



  • #22   18. feb 2020 Det er simpelthen bare sådan en trist sag.

  • #23   18. feb 2020 Det er synd for damen, der blev bidt. Det er synd for hunden, og for TS, som bare ville hjælpe.
    Når det er sagt, mener jeg at håndteringen er foregået noget mærkeligt. Mødestedet er bestemt ikke smart, og den der med at gå bag en ukendt hund, og (som jeg læser det) bøje sig ned over hovedet på hunden, det er efter min mening ikke særlig smart. Det er mange hunde ikke vilde med.
    Håber på det bedste for hunden.


  • #25   18. feb 2020 Tak for at du lige kom med en opdatering - og tak for at du tog alle vores råd til dig, som vi skrev på annoncen. De var absolut velment.

    Jeg ønsker alt det bedste for damen der blev bidt, for dig og ikke mindst Tyson.


  • #26   18. feb 2020 Kram til dig, du har gjort alt hvad du kunne. Det er ejeren der er skyld i alt det her.
    Selvf. kan du ikke få aflivet en hund du ikke ejer, og heldigvis for det.



  • #29   19. feb 2020 Så kom turen til mallen - som jeg har sagt i flere år. Alle skal have sådan en, alle skal avle sådan en .. fordi den er feeee - og se mig, jeg kan sagtens håndtere sådan en.
    Kæft, jeg har fået på puklen for at skrive, at hold jer nu væk, køb en schæferhund - for næ nej, SÅ svær er den heller ikke.

    Afliv ham der - han er som han er, og det passer ikke ind i den måde vi holder hund på i Danmark. Jeg har en, som havde gjort præcis det samme i samme situation. Han er ikke angst eller har smerter eller hvad de kloge ellers kan komme op med af foreslag. Han er bare en malinois og nogle af dem, står bare ret højt i tænding.

    Ham der kan kun omplaceres til mennesker, der har forstand på racen og respekterer den for hvad den er - og sådanne mennesker køber ikke / overtager ikke, en hund med den start i livet.

    Sorry - men videre med ham, andet er ikke en mulighed. Og tro mig, ham der bliver ikke den sidste af racen, der ender sine dage på den måde.


Kommentér på:
Tysons skæbne (belgisk hyrdehund)

Annonce