1.729 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 77 Svar

Zuko halv dobber og halv labadore . Råd! Zuko halv dobber og halv labadore . Råd!

Hej alle sammen . Er der nogen eksperter eller kloge hoveder . Der kan bidrage med inputs .

Jeg har været til træning med zuko 4 gange nu i klub ellers bare en masse selv .

Han kan ikke finde roen på banen med de andre hunde .

Er det et spørgmål om tid eller ?

Derudover formår han at snige sig ud af halsbånd - sele whatever . Når han ikke får lov at snakke med andre hunde under træning .

Jeg fuldt ud klar over jeg skal arbejde med hans fokus på mig som hundeføre under træning da vi endnu ikke har den bedste kontakt til træning kun i rolige omgivelser . Han springer op af mig og napper i jakken . Bider i hans sele . Og har besluttet at droppe selen til træning for en stund .

Men er der noget jeg kan træne derhjemme der vil fremme hans ro til træningen ? . Selve stedet træner vi selv i weekender uden andre . og skal træne med nogen andre på søndag fra klubben på Andet område . Jeg fuldt ud dedikeret til min hund og dens træning . Blot uviden om hvad jeg skal gøre for få ro på ham til
Træning . Udover lukke ham
I bilen og giv ham et “break”

Jeg laver en masse reserach og ser en del film med de to racer der i ham . Og studer hans adfærd og hundesprog . Men hvad misser jeg? Overall er han super lærenem og en skøn kærlig hund . Der elsker sin far og det alt sammen dejligt . Men han lære ikke maget til træning. vis vi ikke kan få roen og kontakten. pgn de andre hunde og lyde omkring ham.”

Da jeg fik ham var han understimuleret og ku 2 kommander . Sit/kontakt . Kom fra en lille lejlighed . Og udviste adfærd der tyde maget på han have fået nogen på kassen .Den del har jeg arbejde
Maget med. Så nu kan jeg fint nusse hans hovede og lave arm bevægelser omkring
Ham . Det skal dog siges han har haft 2 hjem inden os. og vi det sidste hjem!. hjemme er han for det meste rolige . Men til tider urolige og kan finde på gø eller bide i sofaen samme sted altid “nok pgn kedsomhed eller opmærksomhed “ den del arbejder jeg osse på . Og der klart fremskridt på alle punkter . Alså vi fik ham som 7 mdr og skal love for Han trak mig igennem byen nu går han maget pæner!. Og han er 9 mdr nu . Så på 2 mdr er der alså sket maget bare læs min profil med hans tricks . Så det ikke fordi der intet sker og jeg vil ikke forhaste noget . Men derimod høre om i have nogen gode råd . Or derudover hvor maget må man træne tricks om dagen . Og mental
Træning ? og til slut vi skal ud og se rally holdet på torsdag . Er det No go eller go med rally med de udfordringer eller tror i ligsom
Mig at hundetræning og rally kunne være to rigtige gode træninger sammen? . Alt kritik er velkommen smiley - tak fordi du læste med vh Simon

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Zuko halv dobber og halv labadore . Råd!
  • #1   25. feb 2020 Hvor bor du henne?

• #3   25. feb 2020 Du skal træne en masse kontakt øvelser, altså at han kigger/har fokus på dig. Det er vigtig, at du har en kort belønningsord, fx Yes, Ja eller lignede.
    Når han er god til at kigge på dig, så øger du stille sværhedsgraden, ved at du fx vipper fra side til side, bevæger dine arme alt i mens skal han holde øjenkontakt med dig. Når han kan det i stuen, gør du det i haven, dernæst ude på fortovet, tom træningsplads, et med få forstyrrelser og så flere forestyrrelser.

Så længe at I ikke har en bedre kontakt vil I sandsynligvis ik få noget ud af at gå på et rally hold. Så det vil jeg anbefale at I får trænet noget mere inden.

Derudover så er han en ung hund/hvalp, så du skal også forvente at der pludselig kan ske tilbagegang i træningen, det må du ik blive frustreret over, men så skal du sætte kriterierne ned til ham for en periode.

• #4   25. feb 2020 Selv min hanhund, som er trænet fra han var 8 uger gammel, var vant til at koncentrere sig ude blandt andre mv. havde problemer som unghund med at koncentrere sig. Det er naturligt. Vores svingede meget frem og tilbage fra 6-8 mdr. gammel og frem til to år. Efter de to år er det ikke længere slemt, men han kan da stadig have dage, hvor han er mere ukontaktbar end normalt - han bliver snart 3 år. smiley

I perioden har han absolut også haft gode perioder - han har jo bestået flere forskellige prøver uden problemer.

Han absolut elsker alt og alle, så det gør det jo også liidt sværere at skulle koncentrere sig.

Det vigtige er ikke at droppe træningen i den periode, den er stadig meget vigtig, men sæt kravene ned. Beløn for at han bare kigger på dig til en start. Det er ikke i disse perioder I kommer til at lære en masse nye øvelser smiley

Er han helt umulig, så skab større afstand til de andre - gå længere væk.

Har du prøvet et halvkvæl halsbånd? Det bruger vi til vores collie, da collier også nemt kan trække sig ud smiley

• #5   25. feb 2020 Jeg tænker sværhedsgraden ganske enkelt er for stor. Det ER svært at koncentrere sig, når man bliver læsset af i så travle omgivelser, som en træningsplads er.
    Forestil dig, at du skulle løse svære matematikopgaver midt på et fyldt diskotek - ikke nemt vel? Det ville være lidt nemmere, hvis du kun skulle regne 2 + 2 ud. Og endnu nemmere hvis du måtte sidde i et lidt roligere baglokale.

Så jeg ville starte med at øge afstanden til de andre. Se hvor langt væk i skal være for at kunne få kontakt.
    Og sænk kriterierne - bed om "2+2" frem for "brøkregning". Dvs ting der er nemme, og som hunden kan VIRKELIGT godt i mindre krævende omgivelser.

• #6   25. feb 2020 Mht issuet med at han sniger sig ud af sele og halsbånd så løses det problem med et halsbånd med 'halvkvæl' eller et kædehalsbånd.
    Og ja, så skal du træne kontakt, kontakt og atter kontakt som også beskrives her i tråden.
    Var det min hund så ville jeg melde ham til træning. MEN ikke for at deltage på holdet. Jeg ville komme på holdet og træne kontakt, kontakt, kontakt og mere kontakt. Dvs. du holder dig på en afstand af holdet hvor han er i stand til at fokusere på det mindst 80% af tiden. Så laver i noget sjov sammen og han får massere af ros for fokus på dig istedet for på de andre hunde. Lige så stille kan du så arbejde dig tættere og tættere på holdet.
    Med de to racer din hund indeholder har du sansynligvis fået en hund der lærer nyt virkelig hurtigt. Den vil sansynligvis ELSKE at blive belønnet med en bold. Du har så tilgengæld formegent også fået en hund, der i længden vil kede sig med rally og som gerne vil have noget mere 'action'. Den vil givetvis være god til at gå spor og den vil sikkert også elske at finde gemte ting og sager og mennesker. Der findes et hundesportsprogram som med 99% sikkerhed vil passe rigtigt godt til din hund: DcHs lydighedsprogram (lydighed, spor, rondering/eftersøgning og frit søg). Det kunne du måske overveje at prøve kræfter med smiley

• #7   25. feb 2020 Mette det program har jeg overvejet !

Alle sammen tusind tak for alle rådne dem tager jeg til mig . De alle sammen er brugbar . Tusind tusind tak for alle inputs . Glad for så
    Mange vil bidrage med råd! . og han kan sagtens lære nye ting
    Hjemme på 2/3 min afhæing af størrelsen af opgaven . Så tror mere på den med lave mat på diskotek . Det vil jeg jo Heller ikke kunne rumme . Eller nyde .

Michelle det er primære opgave pt at lave kontakt øvelser af forskellige øvelser som han kan . smiley

Milla . Ja har oplevet han er gået tilbage men kun 1 uge og så kom han tilbage i træning og kunne igen . Så det sker os her. Og self blir man lidt øv. smiley smiley

Aboutmydogs . Ja vi bruger dygtige . Er det for langt?

Pia . Tusind tak . Jeg skal vist læse lidt mere om det stadie i hunden “teenager” smiley smiley

Malene . Jamen jeg befinder mig nær vejen 6600
    smiley

Håber jeg fik svaret jer alle! Er super glad for i alle bidrager med inputs smiley

• #8   25. feb 2020 Det er jo noget du selv afgøre, men jeg syntes det er for lang og tager for lang tid at sige, da man også ofte siger dygtiiiig...
    Så jeg anbefaler mine kursister at finde et kort og præcist ord.
    Men jeg træner også efter klikker principperne, men et ord/lyd kan godt erstatte klikket.
    Grunden til at jeg gerne vil et så hurtig ord, lyd eller lignede for så du få forstærket på det helt rigtig tidspunkt. Inden du når at blive færdig med at sige dygtiiiig kan en hurtig hund havde nået at lave 10 andre og sandsynligvis uønskede ting og det er så det du risikerer at forstærke.

• #10   25. feb 2020 Aboutmydogs . Vil fakris give dig ret her . Selvom han har indlært det . Har jeg prøvet lave nyden hvor du klikker med tungen mod ganen . Det har hurtiger effekt men så begyndte vi til træning og de sage dygtige alle . Og sage sådan roste man .

Så nu overveje jeg da at gå tilbage til det smiley

• #11   25. feb 2020 Kig ud forbi Hundestedet i Vejen (find os på facebook), så skal jeg nok give dig et par gode råd.
    Vores familiehundehold har god plads til teenagehunde - dem er der flere af på holdet smiley

• #13   25. feb 2020 Ida og figo. Det vil jeg tag til mig . Har måske nogen for store ambitioner smiley smiley . Tak

• #14   25. feb 2020 Malene . Var ude at se hundestedet men det koster ikke sandt? . Jeg ingen rigmand går allerede til hunde hvalpe fortsætter træning . Og en i hunde skoven i Lunderskov . Så ved ikke om det vil gavne at put mere på? Og hvad er priserne?

• #15   25. feb 2020 Pia . Hvordan roser du og i andre? smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #16   25. feb 2020 Jeg bruger yes i stedet for dygtig i træning. Det virker super og er let for hunden også

hvert yes følges af en godbid eller leg hos mig.

Jeg vil anbefale dig at finde en der kan lære dig at lege med hunden som belønning. Jeg ville ikke se hans drive som et problem men vende indstillingen til det og se det som en gave som du kan bruge til netop at få hans kontakt.

find en der kan lære dig det. Malene er ikke et dårligt bud. og umiddelbart ville jeg hellere lægge mine penge et sted hvor jeg henter noget brugbart frem for et sted hvor min hund øver sig på unoder som din gør nu.

er der ingen træner på det hold der kan hjælpe dig? ud fra det du skriver her ville jeg opsøge et bedre sted for du betaler for at deltage men lyder overladt meget til at stå med det selv.

han er bare teenager men du skal naturligvis have noget hjælp. Det er nemmere at få en til at vise jer hvordan end at skrive det

• #17   25. feb 2020 HL - mange tak

Er det nemt at udskifte rose lyden/ordet ?

• #18   25. feb 2020 Jeg bruger klikker eller mundklik til at symbolisere lige DER gjorde du det helt rigtige - og så kan jeg komme med rosende ord bagefter (dygtig, super flot, hvor er du god osv)

Nogle gange roser jeg undervejs i øvelsen, men det kræver at ens hund ved at man stadig skal fortsætte øvelsen - eksempelvis i en øvelse hvor hunden skal blive i en position siger jeg med lav stemme suuper godt.. Hvor er du god.. Og så falder klikket pludselig og belønningen kommer smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#19   25. feb 2020 Ja du siger ordet og giver en godbid hver gang efter.

gentag 10 gange.

herefter bruger du det og så lærer hunden det hurtigt

der skal altid følge godbid eller leg med dig efter

se resten af mit indlæg herover

• #20   25. feb 2020 Her er en meget gammel video, der viser klikket og så efterfølgende ros. Klikkeren er selvfølgelig betinget inden - hvilket betyder at hunden VED at der efter klikket kommer en belønning smiley

https://www.hundegalleri.dk/video/tricks-og-lege/45125-easy_naesten_4mdr___twist__shapet

• #21   25. feb 2020 Og jeg synes også det lyder til du måske skal finde et andet træningssted smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#22   25. feb 2020 og hvis jeg nå tilføje så er det skisme en flot hund! han ligner lidt en panter smiley

• #23   25. feb 2020 HL . Jeg synes selv han minder om en panter! smiley . Og mange tak . Han er sku en flot fyr smiley

• #24   25. feb 2020 hm... jeg synes nu ikke det tager særlig lang tid at sige 'DYGTIG'. Jeg tvivler også på at det har nogen meget stor betydning. Så længe hunden er klar over at det er en ros, så er den sikkert med på at den roses snart man starter med 'DY.....' i det rigtige tonefald.
    Til mine bruger jeg klikker men lige så meget dygtig, rigtigt, ja da, super, jubiii, weeeee osv. Hos mine hunde handler det mere om hvordan det siges smiley

• #25   25. feb 2020 Mange tak i kommer med super inputs! Men jo trænerne vil gerne hjælpe og vi har sågar en af trænerne på os i starten men kan jo ikke vente til hver mandag med at spørge om alt og ingen ting . Så derfor jeg søger “ekstra” råd her og i alle bare så gode og hjælpsom . Har betalt for 1 års kontinent i dch . Så ser det lige an vi har trods alt de første 3 gange været helt væk for flokken og sidste gang prøvede vi at være med uden held . de virker som gode træner men tror os det handler om mig som hundeføre der har svært ved at fat hvad de vil have mig
    Til at træne smiley . Hl jeg bytter bestemt min lyd ud for rose med kliken med tungen og ganen den virker super . Det der dygtige gøre osse bare hunden springer frem og tilbage så det måske
    Noget jeg skulle bruge under leg? I dont know

Mila. Jeg ser lige videoen tak smiley

• #26   25. feb 2020 Mette ja tonefald har stor betydning samt ens indre sinds ro og føles , det tydligt at se hos min hund . smiley

• #27   25. feb 2020 Zuko- det er super, at du holder dig til noget, som han kan. Så ville jeg bare prøve at gøre det nemmere ved at øge afstanden til de andre - du skal så langt væk, at han faktisk kan løse opgaven.
    Og så små korte træningspas. Mange steder træner man en time eller mere, og man styrer selv det med pauser. Hvis det er tilfældet der hvor du træner, så husk pauserne...
    Hvis det er så svært at give kontakt, så nøjes med måske 1-2 minutter og så en pause, hvor i går lidt væk og leger, nusser eller måske endda pause i bilen, hvis han er ok med at være der.
    Så kan I tage 1-2 min mere, ny pause osv.

Det er bedre at have 1 minut med fokus og succes end 30 min hvor hundens hoved er ved at eksplodere over alle de indtryk.

Jeg tager af og til tidligt hjem fra træning - jeg har også teenagehund og fokus har i øvrigt været svært for han også uden hormonforvirringen, så jeg træner en del hjemme og bruger så træningspladsen til at få prøvet det vi har trænet med distraktioner. Så de dage, hvor han synes det er svært får vi fx 3 x 2-3 min virkeligt gode træningspas, så ryger han i bilen og vi stopper for den dag.

• #28   25. feb 2020 Nu taler jeg ikke om at ros skal erstattes af et kort ord eller klik, men at man har et kort ord/lyd, så man kan forstærke på det helt rigtige tidspunkt. Særlig ved indlæring er det vigtig.

Jeg bruger selv en masse rose ord, dygtiiiig, super, hvor er du god, rigtig, sådan osv. Men under indlæring vil mit forstærker(præcision) ord/klik altid komme inden.

• #29   25. feb 2020 Michelle tusind tak se det kan jeg bruge til noget! Amen i alle så gooode til byde ind smiley

• #30   25. feb 2020 Aboutmydogs . Det lyder os fornuftigt i mine øre . Vil klart tag det vider og se hvad der bedst for min basse smiley

• #31   25. feb 2020 Jeg kan desværre ikke hjælpe med noget der ikke allerede er kommet. smiley sådan er teenagere vidst bare hehe.

Vi bruger dygtig som ros, for det har vi det godt med. Men som de andre siger synes jeg da bare at du skal bruge det der fungere for dig og din hund.

Jeg går selv til træning ude ved Malene og kan varmt anbefale hende, hun har virkelig hjulpet mig meget, både med at knække koden til træning med min yngste og så er vi i fuld gang med at træne min ældste i at være tæt på andre hunde smiley
    Noget af det gode ved Malenes form for træning, er at man betaler fra gang til gang, så der er ingen binding til bestemte hold eller lign. Så hvis du får mod på det, synes jeg da bestemt du skal komme til en træning, det er enormt hyggeligt. Jeg kommer ofte på familiehundeholdet, selvom min hund kan tingene i forvejen smiley normal træning koster 50 kr pr gang, så det er ikke fordi det er så dyrt, og jeg føler man får rigtig meget ud af det. Og så er vi ikke særlig mange pr hold.
    Du kan finde holdene og melde dig til på Facebook, der står også priser og beskrivelse af de forskellige ting smiley

Det bliver derude jeg kommer til at gå til træning når jeg får hvalp.

• #32   25. feb 2020 My only. Amen det frister mere og mere og nej hold nu op det ikke galt med hensyn til penge . Kunne være jeg allivel skulle vende snuden derud .

Men hvor maget må en Hund træne pr uge ? Jeg hjemme gående da jeg sygemeldt med stress indtil vidre . Det så det andet fedeste ved at have min basse . Han afstresser mig helt vildt! . Men anyways har masser tid til træning og stimulans smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#33   25. feb 2020 så længe hunden får hvile ind imellem sker der ikke noget ved at træne mere end en gang i ugen ude blandt andre.

Jeg ville helt klart bruge hans lyst til at lege og lære det hos en der kan

Når jeg har hund træner jeg hver dag og 3 mindst ude. Det er en voksen hund

• #34   25. feb 2020 Jeg træner min derhjemme hver dag. 2-3 gange i ugen ville jeg ikke have problemer med at tage til træning, men det afhænger nok både af hund og ejer smiley

Jeg skifter meget imellem hvilke hold vi træner på, netop fordi vi ikke skal komme fast på 1 hold, så når det er tricks vælger vi ofte det fremfor det andet, fordi det er det vi har mest fokus på, men der er også både familiehold, hvor der trænes helt basis ting, og der er fokus på kontakten mellem hund og ejer, og rally, hvor alle også kan være med, selvom man aldrig har prøvet det før. smiley

Jeg synes der er rigtig god plads derude til at arbejde på de ting man har svært ved og at gå lidt væk og træne for sig selv, hvis hunden har brug for det. Når vejret bliver lidt bedre, kommer jeg til at være til træninger, hvor jeg vitterligt bare er til stede, fordi jeg har en hund der ikke har det så godt med fremmede hunde, så vi bruger bare den times tid træningen tager på at kigge på de andre og forsøge at skabe kontakt så vi forhåbentligt ender hvor han kan flytte fokus fra hundene til mig smiley der er Malene altså en fantastisk hjælp og super forstående overfor hunden og de grænser den har.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#35   25. feb 2020 Malene er nemlig dygtig. hun kan rådgive dig og du har mere ro til at lære det selv.

Jeg tror også med det mix at du har fået en rigtig god hund at arbejde med og at du går hjemme er et kæmpe plus i den alder

Send hende en pb om priser. så ved du hun ser det

• #36   25. feb 2020 HL tak smiley

My only . Nu min hund en der rigtig gerne vil bruges og trænes . Han elsker det . Så at stå stille er han ikke kendt for men det skal han self osse lære “bare at være tilstede” så det lyder da fornuftigt men de ting kan jeg osse der hvor jeg er . Det helt op til en selv hvad man kunne tænke sig at træne smiley

• #37   25. feb 2020 HL jeg vil giv det en tænker omkring hundestedet . måske det skulle kombinere med dch og hundestedet i dont know smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#38   25. feb 2020 dch har ofte lidt flere på holdene og de private steder kan være en god kombination da man der kan få lidt mere tid med trænere og mere direkte hjælp med specifikke behov

• #39   25. feb 2020 HL . Ja det kan du så have ret i smiley . Alså på søndag skal jeg ud og træne med 2 fra holdet og 1 af trænerne på en ikke træning dag normal smiley . Så det der osse muligheder for engang imellem men du har helt ret og derfor overvejer jeg det ! smiley

• #40   25. feb 2020 UPDATE . Reager nu på klik lyden som godbid på vej og ros . Derudover træner vi fakris leg selv . Med “tag” og så pege på legetøjet og han tager legetøjet . Han elsker at lege . Og “slip” hvor han gir mig den . og så får han lov at vinde en masse kampe med træk . Legetøjet vi bruger til træk kan bruges som belønning allerede glemte jeg at nævne tidligere . smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#41   25. feb 2020 dejligt med en ejer der griber muligheden for leg i stedet for at træne ro ro ro

min erfaring er at det når du længere med på sigt fordi din hund får afløb for noget han naturligt trives med via sin drift

mange ejere tør ikke lege når hunden spræller lidt og det er sådan en skam for det kan opb5gge et super samarbejde

• #42   25. feb 2020 Du kan sagtens gå på to hold i ugen.
    Der kommer mange hos mig, som går på et fast hold et andet sted, og så bruger min træning som supplement, til at arbejde med specifikke udfordringer eller til at udfordre sig selv med nye sportsgrene smiley

Det lyder til at han godt kan arbejde med dig, men at han nemt optages af omgivelserne. Løsningen er, som mange allerede har beskrevet, at opsøge omgivelser med forstyrrelser i små bidder, og så øge sværhedsgraden af disse.
    Det handler generelt om at være mere spændende end omgivelserne, så måske han er sådan en hund, der kræver ostetern eller en rød bøf, for at kunne finde fokus frem. Sådan er det i hvert fald med slædehundene nogle gange, hvis ikke de helt har fået opbygget det solide bånd til ejer endnu.

• #43   25. feb 2020 Malene har haft ham i 2 mdr og et par uger . Så båndet mellem os er stadig ved at bygge op .
    Men han elsker og trives med følges med mig .

Han er maget trofast og jeg den der blir mest beskyttet så ved min plads er øverst herhjemme . Så det mest det som du skriver med omgivelser og opmærksomheden og han skal lære at jeg er mest spændene .malene jeg skriver en pb imorgen smiley . og HL . Ja vi begge elsker leg og han er go til stoppe . og er faktisk ret rolige derhjemme . Det blir bedre og bedre . men roen til træning skal jeg have fundet frem i ham . Så der opgaver forude smiley

• #44   26. feb 2020 Update!

Totalt go ro i ham idag . Vi har træner masser kontakt

Og han lærte et nyt trick “tagret” på 2 min og er super god kan flytte hænder super hurtigt og han dudder stadig med snuden på den rette hånd smiley

• #45   27. feb 2020 Godt at hører smiley En dober lærer nyt meget hurtigt: Ofte er man nede i under 5 gentagelser før den har fanget pointen smiley De er også gode til at generalisere og har de først lært et eller andet så glemmer de det aldrig. Udfordringen er så at at de også lærer fejl og 'unoder' lynhurtigt smiley Og at de også er temmelig selvstændige.
    Labber lærer også lynhurtigt. Så mon ikke du har fået dig en god træningskammerat smiley Rigtig god fornøjelse med ham smiley

• #46   27. feb 2020 Haha kan kun være helt enige! smiley .

Vi begyndte igår at arbejde maget med tricks på gå turen . Og det må stoppe op og nyde naturen omkring os . Der skal arbejde en del med
    Dette . Han har næsten Inter fokus på
    Mig under gå tur smiley . Så endnu engang tager jeg gerne imod flere råd . Er det forkert at holde hunden i kort snor og stå
    Stille og sige hans navn gentagende gange indtil han kigger og så “klik” og ros ? Eller smiley

• #47   27. feb 2020 Jeg ville ikke sige hans navn gentagne gange - det udvander jo fuldstændigt signalet (gælder alle kommandoer - du vil jo også gerne have, at han sætter sig på sit, ikke på sitsitsitsitsitsit)
    Så jeg ville stå og tie stille og så belønne, når der er kontakt - så han tager kontakt til dig og ikke omvendt.

• #48   27. feb 2020 Siger med mellemrum . Følger dogwishper.dk videoer . Han er genial . smiley . Men tak for rådet vil afprøve det !

• #49   27. feb 2020 Mellemrum eller ej - man indlærer ikke et godt og effektivt signal ved at sige det 100 gange uden respons fra hunden smiley

Og jeg ville finde en anden at følge - der er Self rigtig mange tilgange til træning og der er ikke én måde, der er rigtig. Men ham der har for det første faktisk ingen uddannelse, kurser eller noget som helst andet, kun sone egne hjemmestrikkede teorier, og for det andet er disse hjemmestrikkede teorier overhovedet ikke i tråd med, hvad videnskab/forskning viser om hyrdeadfærd og læringsteori.
    - men han er dygtig til at sælge sig selv, det skal han da have.

• #50   27. feb 2020 Michelle der står da han er uddannet ?

Og der syg mange træner der bruger ham til spare med har jeg set . smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#51   27. feb 2020 zuko jeg ville finde en anden... hans metoder er mildest talt omdebatterede... du kan starte en tråd her og spørge ejere. så vil du se svarene

Hvis du siger navn eller sit, dæk, kom osv flere gange så lærer du hunden at tælle ikke at reagere på signalerne/kommandoerne. start et sted det er let fx hjemme i stuen. sig det en gang og når han reagerer så klik i det han gør det ønskede og giv en godbid.

forestil dig at du med klikket tager et foto af det han gør og bagefter belønner fotografiet.

gradvis gør du det sværere. først i stuen. så i haven så på tur... så hvor der er en anden hund så hvor der er to hunde osv osv

• #52   27. feb 2020 På hans hjemmeside kan jeg kun finde at han er uddannet købmand, intet andet.

Jeg ville også holde mig langt væk fra ham, jeg bryder mig ikke om hans tilgang smiley

• #53   27. feb 2020 Michelle og milla og især HL tusind tak! Jeg så glad for jeg kommet herind! . Vi igang hl så vi træner det bare herhjemme indtil det indlært og så rykker vidre ? smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#54   27. feb 2020 Det ville jeg gøre. så er chancen for succes større.

jo flere rigtige foto, jo hurtigere lærer han det rigtige

• #56   27. feb 2020 Ida har du et link til det med tv 2 smiley . HL det vil jeg gøre . Pyha er træt har været i hundeskoven i 1 Time og 20 min idag startede kl 18:20 . Vi var 5 hunde derude smiley mega hyggeligt smiley . Så nu har jeg en rolige træt hund der bare putter smiley

• #58   27. feb 2020 https://www.google.dk/amp/s/www.tv2east.dk/amp/33280

Fandt et link . Jeg ikke fan af det sted de befinder sig hundene . Blir de ikke “skadet” af det? og bruger han ikke en form for tvang når han skal ændre ders adfærd og den slags ? Hundens øjne ser ud til den frygter ham smiley

• #60   27. feb 2020 Ej alså! Godt jeg ikke fik min hund derop allivel . Have overvejet det for 3 uger siden!

manden er jo syg han tænker kun på “easy fix” “easy money” :i blir fandme... suuur. Tak endnu engang . smiley

• #62   27. feb 2020 Det jeg da utrolige glad for du skriver . Synes nu osse jeg er en ret god hundeejer . Jeg have en hobby der hed ps4 og gaming om aften med gutterne . Nu hedder den zuko / zuko / smiley elsker min hund og gøre vitterlig! Alt for blive en bedre hundeføre og ejer samt træner . Studer og observerer . Socialisere smiley . og nu vi igang . Har du nogen bøger du kan anbefalde “adfærd” “hundesprog” sådan ? smiley . Never han blir i hans hytte med mig og hunde buret når
    Det nat . Ellers intet bur til ham haha! ( han går frivilligt i buret når det senge tid . Så intet tvang/dyremishandling der . Tværtimod er det fandme det bedste jeg har købt for skabe ro på ham” smiley

• #64   27. feb 2020 Haha! . Der kommer nok en og skriver imorgen ellers må jeg lave et Forum mere med emnet smiley . Der skal da ses!

• #65   27. feb 2020 Hold kæft en sjov video ;D hahah! . Men tror stadig jeg skipper gaming . Er bedre uden . Det utroligt . Jeg som trode jeg nyd det . Men det var mere en virkeligheds flugt fra stressen end “hygge” . Så kan ik tak min Hund nok :).

• #66   29. feb 2020 Eksperterne har talt.

Ja, når man bliver anklaget for alt muligt, så har man måske en attitude der signalerer forsvar, kender ikke HL, men alle piger kan ikke lide ham, mændene er lidt for ham.

Det samme med Ceasar Milan, han har reddet mange hunde fra aflivning, andre trænere har givet op, han fikser den på 1-5 dage hos ejeren, pigerne siger han overskrider hundenes grænser, mændene synes han er fabelagtig.
    Så død eller HL eller CM, der er frit valg.

Jeg synes du lyder som en ansvarlig hundeejer, du har viljen og tiden, det skal nok blive godt.
    Dobermann er en følsom og lærenem hund, Labrador er mege lærenem med god psyke, det er et godt mix.

Har selv Basse, halvt Rottweiler og halvt Labrador, vi kommer også ovre i hundeskoven bag Harte Nord tanken, så vi ses nok, han ligner en Labrador med lidt stort hoved.

• #67   29. feb 2020 Allan tusind tak smiley . Syns osse han er et dejligt mix .

Det gør vi nok ??

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#68   29. feb 2020 Det sidste min modstand mod hl og millan har med at gøre er mit køn.....

• #69   1. mar 2020 Allan - for du tænker alternativet til "pigetræning" (ja mænd er åbenbart ikke til træning baseret på videnskab, læringsteori mm det er åbenbart forbeholdt piger smiley ) er aflivning for TS's hund, der sådan set bare er en utrænet unghunde - så vidt vi er informeret er den hverken aggressiv eller på anden vis farlig... Men du tænker simpelthen At det er enten HL eller aflivning? Vildt nok.

Modsat CM så har jeg egentlig ikke indtryk af, at HL er brutal mod hundene, han er bare ikke en specielt dygtig træner, han har ingen uddannelse, han siger noget værre sludder og kloger sig om ting han ikke gider sætte sig ind i først (siger det bare, se hans video om klikkertræning - det er helt fair, at han ikke vil bruge klikker, men inden man fortæller om, hvorfor det er en dårlig metode, bør man nok liiige informere sig om, hvad klikkertræning er) osv.
    Han er dygtig til at sælge sig selv... Og det er så det. For dygtig hundetræner er han ikke - og det uanset om han så brugte el-halsbånd eller 100 % godbidder... Han ved ganske enkelt ikke hvad han snakker om.

• #70   1. mar 2020 Michelle synes lige vi undlader at generalisere. Jeg går maget ind for videnskaben og psyken .

ved godt det ikke var rettet mod mig :).

Jeg mere til “pige træning “ så haha!

• #71   2. mar 2020 Michelle
    Jeg ser ikke sådan på det, men nogen har dømt en hund til aflivning, og så er der de to typer som kan fikse det, ikke noget jeg har fundet på.

Fakta er at piger ikke kan lide de typer, HL og CM, selv arbejder jeg efter DCHs principper med berøringsfri træning og belønner med godbidder.
    Shaping og operant indlæring.
    Klikker har jeg kun brugt på min egen hund, har dog ikke uddannelse i det.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#72   2. mar 2020 Jeg er nødt til at ændre brugernavn Lmao

Allan det er altså ikke pga mit køn at jeg ikke synes at de to er en fis værd. Det siger heldigvis mere om dig at du Kan finde på at skrive den slags

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#74   2. mar 2020 hahaha Ida god pointe smiley han har også 2 koner ikk?

• #75   2. mar 2020 Med hensyn til cm, og "pige træning".. Enhver idiot kan fikse en hund på få dage, det handler alene om hvor meget man vil overskride hundens grænser og ødelægge den mentalt. Det er for mig den "nemme vej" ikke at den er nem, for man skal være fuldstændig ligeglad med hundens grænser hvis man bruger den, men man får lynhurtigt et resultat, hvorfor mon man gør det?

Man kan også tage den lange vej, og arbejde med hunden indenfor de rammer den hund kan klare afhængig af dens problem, og på den måde komme ud på den anden side. Det kræver at man vil lægge tid og tålmodighed i hunden og kan acceptere at der ikke kommer et mirakel på få dage, men at hunden tager små skridt i den rigtige retning over noget tid, men det kræver meget af ejer, og så er det da nemmere lige at fikse det med cms metode. Desværre.

I sidste ende handler det vel om at kunne se sig selv og sin hund i øjnene når dagen er omme.

• #77   2. mar 2020 HL
    Jeg har ingen steder skrevet at det er fordi i er piger i ikke kan lide dem, hvor ser du det henne?

• #78   2. mar 2020 Angående CM,måske han ikke er klar over han overskrider hundens grænser, måske han simpelthen bare er dum og gør det han tror virker, og får det til at virke, uvidenskabeligt.

Enhver idiot kan ikke fikse en hund på få dage, nogen kan, men ikke alle, min mor vil ikke kunne, bare for at nævne en.
    Min mor er da lidt imponeret over at hendes rebelske søn kan få sådan nogen store hunde til at være rolige, bare ved at vise dem nogen små stykker mad og snakke med dem smiley

Sov godt piger smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#79   2. mar 2020 Allan det gør du da i #66

ellers må du lige forklare det du skriver der om piger og drenge og hvad de kan lide og ikke lide pga deres køn.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#81   2. mar 2020 og i #71 gentager Allan det

Fakta er....

jeg kan ikke citere fra mobil men det er da let at finde

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#83   2. mar 2020 Tak smiley

• #84   2. mar 2020 Alså da jeg fik zuko for 2 mdr og 1 uge siden . Have han Haft 2 hjem inden mig og lært to kommandoer . Sit/kontakt . Og rystede som en i helvede og var mega stressede og man måtte ikke røre hoveder fordi han have fået dask der . Han bid min kæreste til blå mærker og bid mig lidt . Og kunne ikke falde til ro . 2 mdr sener 20+ kommandoer . En maget bedre ro i hjemmet . Mindre stress nærmeste intet . Han napper kun når han er rigtig glad og kun hos mig og kæresten intet hvor det gøre ondt . Han er en dejlig kærlig putte Hund osv osv .. alt kan lade sig gøre med den rette træning/fokus/overskud . Og ikke mindst kærlighed og forståelse!

• #85   3. mar 2020 Man spørger 100 piger om de kan lide disse personer, det kan ingen, så konklusionen er at alle adspurgte ikke kan lide dem, ikke alle i hele verden, men alle adspurgte, så det er jo 100% af dem i undersøgelsen, men det er ikke alle piger. Siver det langsomt ind nu?

Forstår godt alle tråde bliver så lange herinde, man skal skære alt ud i pap for nogen.
    "Læs og forstå" var et godt remedie i skolen, men det er åbenbart afskaffet nu.

Vil ud og gå en tur med Basse, han forstår alt smiley

• #86   6. mar 2020 ( jeg har ikke læst hele tråden)
    Jeg mener dit problem med din hund bunder i “fri leg” i hundeskoven.
    Din hund forbinder andre hunde med frikvarter og selvbelønning.
    Du kan ikke hamle op med “vennerne”
    Relationen imellem dig og din hund skal styrkes massivt.
    Stop alt “fri leg” i en periode og beløn massivt for kontakt, hvor din hund fravælger andre hunde. Afstanden skal være så stor så der kan holdes fuld kontakt og afstanden mindskes langsomt.
    Beløn evt med legetøj f.eks trækketov, bold i snor. Etabler en god leg imellem jer, hvor du styrer legen

Rallytræning vil være fint men igen det kræver din hund kan fokusere på dig selvom der er andre hunde.
    Hvis du ændre konceptet nu burde du let kunne rette op på problemet med din unghund.
    Pøj pøj med det

• #88   6. mar 2020 Skal man ikke være en lidt særlig form for dum hvis man ikke kan se det er forkert at kvæle en hund til den besvimer for at skabe frygt og lydighed??

Eller er det bare mig??

• #90   6. mar 2020 AG han har meget mere ro til træning nu . Forumet er ved at være lidt ældre . Generalt har jeg en maget roliger hund og bedre kontakt . Men tak for de fine råd . der delt meninger omkring hundeskov ved træner og instruktør og adfærds konsulenter smiley

• #91   8. mar 2020 Hvem er det som kvæler hunde nu?

Kommentér på:
Zuko halv dobber og halv labadore . Råd!

Annonce