Min hvalp er ikke til at komme i kontakt med! {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har en hvalp på nu 14 uger som slet ikke er til at komme i kontakt med når vi er andre steder
Vi har lige fra jeg hentet hende som 8 ugers trænede kontakt øvelser og gået til hundetræning 2 gange i ugen som nu grundet cororna aflyst til og med 31 maj
Jeg er lige ved at gå ud af mit gode skind prøver virkelig meget
Her hjemme er der ingen problemer og ekstremt lærenem
Så ville høre om nogen har oplever noget ligende og i evt har nogle gode råd
Vh Lærke og luka
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
Måske du har for høje forventninger og går for hurtig frem. Hunden skal ud at opleve verden i den alder. At forvente,at den skal gå og kigge på dig,er for meget forlangt.
jul 2010
Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 4
Her har jeg fået afvide af min hundetræner at det er vigtigt at kunne komme i kontakt med hende
Og ifølge de papir jeg har fået med fra opdrætter er uge 13-16 en kritisk periode hvor det vigtigt at kunne styre hvalpen men ved ikke om det bare er mig som har misforstået noget
jul 2010
Hun er ca 14 uger og mange tak prøver med noget andet imorgen
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 1.653
Så træn kontakt derhjemme og ude uden forstyrrelser og øg gradvis forstyrrelserne.
Sæt hvalpen op til succes.
Aftal nogle legeaftaler med jævnaldrende hvalpe i samme kategori og lad den møde nogle venlige voksne hunde. Men træn også i at hvalpen skal ignorere andre, så find den afstand hvor hvalpen kan dette. Hvis den ikke kan tilbyde kontakt og bliver vild er du alt for tæt på.
Og tag det roligt det haster altså ikke.
At skabe god relation tager tid og kræver arbejde.
Så nyd det og god arbejdslyst
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Regn med at det er stabilt når hunden er godt et år, hvis du arbejder flittigt.
Og nej, det betyder intet, at det ikke er på plads nu. Relationer bygges ikke på 4-6 uger...
jul 2010
Det er min første hvalp og har nærmest for kastet i hovedet rigtig mange steder fra at de nærmest ikke kan gå for hurtigt
Vil prøve og se om jeg kan komme i kontakt med nogle med hvalpe i denne svære periode (corona)
Vi har lige fra start hilst på mange voksne hunde med stor succes hver gang og tror også det derfor hun er så ivrig og glad for andre hunde ( ved godt det nok er lidt af et luksusproblem) vil bare helt undgå de dårlige oplevelser
jul 2010
Kan se du også har schæfer
Det er hende her også
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg ville træne det ved alle tilfældige møder og kun lade hunden hilse på hunde, du kender og hvis ejer du har lavet en aftale med et sted beregnet til det.
Hvis man ikke sætter hårdt ind med det, men lader den hilse på næsten alle, kan det blive et mareridt.
Forlang ikke kontakt nu - lad hende kigge, men gå forbi.
Kontakten kommer som sagt med tiden.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Jeres bånd og opbygning af tillid til hinanden, og til jer selv, er pt. det vigtigste at træne. Du skal være den trygge, sjove, den kærlige, den som hunden tilvælger. Og jo mere den ved, at du er der for den, jo mere tillid har den til, at udforske Verden, fordi du passer på den.
Det kan tage LANG tid, at få banket enkelte, ikke som sådan essentielle kommandoer, som gå pænt i snor, ind i en hund, dog har du valgt en race, hvor det kan være noget nemmere, når hvalpe/lømmelalderen ikke spiller for meget ind.
Obs. på at rose, når hvalpen tilbyder ønsket adfærd (i stedet for at blive træt af alt den gør "forkert").
Sæt kommando på adfærden og belønning. På et tidspunkt bør hvalpen fange, at bestemt adfærd hænger sammen med belønning. Fx. når hvalpen besørger, så put kommando på, det er en fantastisk brugbar kommando at have lært hvalpen, fremadrettet
Det kommer hen af vejen. Min vaps er 10 mdr. og hun er ikke den hurtigst opfattende hund i Verden. Mine krav skal derfor være rimelige, i forhold til hendes formåen pt. I perioder hvor hun er "stabil", der kan hun en masse ting, jeg ikke vidste, at hun reelt havde opfanget/lært. Bjæfere spejler ofte (det er der sikkert mange racer der gør, men jeg kender kun til bjæferen her). Så lige pludselig, så kan hunden, hvad du kan, især hvis den er kvik, og det kan blive en udfordring. Nyd hver dag nu. Lige om lidt, så er den ikke hvalp mere.
Nyd den tid her. Det går meget hurtigt, og ja, man føler man skal nå en helt helt helt masse, at man hele tiden, er bagud. Det kan tage meget af glæden ud af det. Hvalpen er meget ung, hjernen er meget ung, men vokser dog hurtigt, fra uge til uge, men alting med måde. Der er megameget at lære. Der er mange ting der er vigtigere at lære, i den alder
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.819
Du får ikke meget ud af din træning, hvis hunden er ved at eksplodere.
Prøv med en god gåtur i varieret terræn efterfulgt af et spor, og derefter så nogle få kontaktøvelser.
Start hjemme. Når det virker så træn foran huset. Når det virker, så træn ved vejen. Når det virker, så i parken osv osv. Langsom øgning af sværhedsgraden. Og du skal altid være mere spændende end omgivelserne.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Sådan noget socialt noget, det foregår efter aftale/screening af hund og ejer, og uden snor.
Hvis hunden får dækket sit behov uden snor, så burde den fint kunne ignorere andre hunde, i snor.
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 750
Hvalpen går til noget der er mere spændende, du må sprælle noget mere end du gør nu.
Min hvalp er ikke til at komme i kontakt med!