342 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Copyright. Copyright.

Hej alle,

Jeg vil høre om der er nogle af jer der ved noget om copyright.

Det er således at jeg har lagt en særopgave om hundemassage til husbehov, som jeg har lavet i 2002/2004, da jeg uddannede mig som hundeinstruktør, hvor jeg har oversat , omformuleret nogle steder og kopieret fra forskellige bøger og fra internettet.

Nu har en vred forfatter henvendt sig til mig og påpeget overfor mig at jeg bla har brugt hans bog som udgangspunkt og oversat den fra svensk til dansk.

Nu kommer mit spørgsmål til jer alle:

Når jeg har oversat en bog fra svensk til dansk og omformulerede sætningerne nogle steder samt anført kildehenvisninger...må man så gerne have det på sin hjemmeside eller kommer jeg i 'fedtefadet' ????

Jeg håber I kan hjælpe

En venlig hilsen
Ninna Oline.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Copyright.
  • #1   21. jul 2007 Hej Ninna.

Prøv at læse herinde:

http://147.29.40.91/_GETDOCI_/ACCN/A20040071029-REGL

• #2   21. jul 2007 Tak

Ved du hvor jeg skal kigge for jeg har tidligere været derinde men kan ikke finde det jeg skal bruge

• #3   21. jul 2007 Er det denne paragraf der er gældende for mig eller ????

Bearbejdelser

§ 4. Den, som oversætter, omarbejder eller på anden måde bearbejder et værk, herunder overfører det til en anden litteratur‑ eller kunstart, har ophavsret til værket i denne skikkelse, men kan ikke råde over det på en måde, som strider mod ophavsretten til det oprindelige værk.

Stk. 2. Ophavsretten til et nyt og selvstændigt værk, som er frembragt gennem fri benyttelse af et andet, er ikke afhængig af ophavsretten til det oprindelige værk.

Kopieret fra denne hjemmeside:
    http://147.29.40.91/_GETDOCI_/ACCN/A20040071029-REGL

• #4   21. jul 2007 Jeg tror at du skal fokusere på :
    "men kan ikke råde over det på en måde, som strider mod ophavsretten til det oprindelige værk."

Dvs som jeg læser det, skal du ind og fokusere på hvad den oprindelige ophavsret siger om værker.

Men jeg ved det ikke ;o)

• #5   21. jul 2007 Papirløse hunde >> Men det har Ninna jo også gjort.

Ninna Oline >> Umiddelbart ville jeg jo ikke mene der er noget galt i det du har gjort, med mindre at det er så stor og betydelig en del af hans bog du har skrevet af... Men jeg synes da helt klart du skal snakke med en god advokat om det. Det kan jo i værste tilfælde gå hen og blive temmelig dyrt for dig.

• #6   21. jul 2007 § 2. Ophavsretten medfører, med de i denne lov angivne indskrænkninger, eneret til at råde over værket ved at fremstille eksemplarer af det
    --> og ved at gøre det tilgængeligt for almenheden i oprindelig eller ændret skikkelse, i oversættelse, omarbejdelse i anden litteratur&#8209; eller kunstart eller i anden teknik.<--

Denne her tror jeg også er relevant for dig... Men igen... Jeg vil råde dig til at søge advokathjælp.

• #7   21. jul 2007 § 2. Ophavsretten medfører, med de i denne lov angivne indskrænkninger, eneret til at råde over værket ved at fremstille eksemplarer af det
    --> og ved at gøre det tilgængeligt for almenheden i oprindelig eller ændret skikkelse, i oversættelse, omarbejdelse i anden litteratur&#8209; eller kunstart eller i anden teknik.<--

Denne her tror jeg også er relevant for dig... Men igen... Jeg vil råde dig til at søge advokathjælp. § 5 synes jeg også siger noget om det "du har gjort". Håber det arter sig for dig.

§ 5. Den, som ved at sammenstille værker eller dele af værker frembringer et litterært eller kunstnerisk samleværk, har ophavsret til dette, men retten gør ingen indskrænkning i ophavsretten til de enkelte værker.

• #8   21. jul 2007 mange tak for jeres respons....jeg må til at tage handling

Kommentér på:
Copyright.

Annonce