{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

ny telefon? hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg ved der sidder nogle nørder herinde, der måske kan hjælpe mig!

Jeg skal ud og have mig en ny telefon... Min Huawei p10 synger på sidste vers smiley

Jeg har forelsket mig i den nye Motorola razr... Jeg er vild med ideen og designet!

Men er den pengene værd?
- hvis ikke, hvad kan i så anbefale og hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny telefon? hjælp!
  • #1   17. maj 2020 Altså jeg har en Motorola One Zoom - jeg er gået fra at have Iphone siden 2013 til den her. Den lever op til alle mine forventninger!
    Så den vil jeg da gerne anbefale smiley


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #2   17. maj 2020 Jeg var i 2019 og er stadig vild med den razr model
    (mindes med sorg mine klapmobiler)

    Men prisen er jeg absolut ikke vild med smiley



  • #3   17. maj 2020 Jeg er også pjattet med den... Men dens kamera på 16 mega pixel tiltaler mig ikke....

  • #4   17. maj 2020 Kvaliteten på skærmen vil hurtigt være årsag til fortrydelse.

    Det ser smart ud, og det er det da også.

    Teknikken er bare for ny endnu.

    Jeg tror du vil være glad i starten, for så at fortryde det senere.

    Sådan er det tit, når der kommer "revolutioner" i teknik.

    Nu er telefonen et arbejdsredskab for mig, derfor vægter jeg så også stabilitet og funktionalitet over design.

    Det kan du jo have en anden holdning til, og vil man gerne skille sig ud i dag, så er der vil nærmest kun den at vælge.


  • #5   17. maj 2020 Jeg tror mere det er nostalgien i at have en klap telefon, der tiltaler mig smiley

    Men du har nok ret. Det er MEGET nyt, og min kæreste nævnte også slid som et potentielt problem for skærmen..
    Øv, syntes den er fed! Men måske jeg skal kigge på noget andet.

    Hvad kan du så anbefale Martin?


  • #6   17. maj 2020 Jeg ville kigge på den nye Oneplus 7T, måske lige sammenligne med en Oneplus 8 inden køb.

    Men de ligner jo alle de andre.

    Ellers er der Iphones topmodel, de er jo til at sælge igen, når man bliver træt af dem.

    Iphone ligner så også alle de andre.

    Der er ikke meget ved telefoner mere.

    Huawei ville jeg undgå totalt.

    De er jo blevet bandlyst af den amerikanske regering, og det kan komme til at give nogen uventede problemer lige pludselig. Specielt fordi at situationen med Trump, er ret uforudsiglig.

    Plus Kineserne har en forkærlighed for, at regeringen kan kigge ind i alting. Nu er de nok ikke interesseret i dig som sådan, men finder alligevel tanken underlig.


  • #7   17. maj 2020 Jeg har kun alt godt at sige om OnePlus - jeg har oplevet 6, 6T og 8plus

  • #8   17. maj 2020 Hvordan er kameraet på oneplus?

  • #9   17. maj 2020 Som på alle smartphones - imponerende. Du kan sikkert finde en masse reviews på Google. Der er lidt småproblemer med bevægelse, men der går nogle år endnu inden at telefoner kan tage skarpe action billeder.

    Mængden af detaljegrad og kunne se dybden i skoven. Jeg har valgt Abby er på, fordi at sorte hunde er svære at fotografere og få tydelige nuancer med.

    Der er flotte effekter og nemt at redigere billederne hvis man har lyst, men jeg laver som regel højest en beskæring.

    Billedet er kun fra en OnePlus 6 - så der er sket store forbedringer til 8 pro som er ude nu


    profilbillede
  • #11   17. maj 2020 IPhone bliver det ikke... Jeg kan få de samme og endda bedre features i andre telefoner, til en helt anden pris.

    Det gider jeg ikke. Har haft iPhone, og syntes ikke det kan noget specielt, i forhold til så meget andet smiley


  • #13   17. maj 2020 Denne her anvendelse er fint gennemarbejdet og der er gode billedesammenligninger

    https://www.tomsguide.com/face-off/oneplus-8-pro-vs-iphone-11-pro

    Men OnePlus snakker godt sammen med alle computere og tablets, der ikke er produceret af Apple smiley


  • #14   17. maj 2020 Jeg ejer ikke andet i Apple, så det er slet ikke en fordel med deres styresystem smiley men hvis man sværger til Apple produkter, kan jeg sagtens forstå man vælger iPhone!

  • #16   17. maj 2020 Jeg er en Samsung pige smiley

  • #17   17. maj 2020 Hvorfor?

  • #18   17. maj 2020 Har også Samsung.

  • #19   17. maj 2020 Elsker dem. kamera alt smiley

    er dog lidt træt af mine skrå skærm pt... Det der edge


  • #20   17. maj 2020 Det er lidt svært at vælge telefon ud fra "bare fordi" smiley
    Så det kunne være fedt med nogle lidt mere specifikke forskelle og features man er glad for! smiley


  • #22   17. maj 2020 jamen jeg kan bare godt lide dens design, kamera og bruger venlighed. min mand har den helt nye, den er for stor synes jeg.

    jeg tror ikke jeg kan beskrive smag nærmere. går ikke op i de tekniske finesser. den ligger godt i hånden- på mig smiley


  • #23   17. maj 2020 uha der er sket meget på 5 år hippie:)

    selv afskyr jeg iPhone lol har altid en for sjov hadedebat med min ven der elsker dem og hader Samsung


  • #26   17. maj 2020 Jeg har Iphone XR (snart 2 år gammel), men det er fordi at jeg har brug for stabiliteten der er i en Iphone. Softwaren i telefonen er ret god.

    Desuden fungerer ansigtgenkendelse bedre end alle andre mærker på markedet pt. Så skal man ikke fnidre med kode hele tiden, eller placere fingeren et eller andet bøvlet sted.

    Men jeg er ikke Æble blind.

    På PC'er kan jeg ikke hurtigt nok kan få installeret Windows. Så det er vitterligt i dag bare et spørgsmål om man kan lide designet og styresystemet. Altså i mine øjne.

    Det ene er ikke bedre end det andet, hvis man undgår de billigste modeller. Den smule forskel der, er minimal. Smag og behag.


  • #28   17. maj 2020 Jeg er til Sony.
    Kom engang til at købe en Samsung, men den blev hurtig byttet ud igen med en Sony.


  • #30   17. maj 2020 Det eneste jeg er utilfreds med hos min Sony er prisen, den kostede så meget at det gjorde ondt.
    Men synes generel at telefoner er for dyre.


  • #31   17. maj 2020 Herhjemme er der 5 Huawei og 1 IPhone. Vi har haft mange forskellige mærker. Vores Huawei er klart de mest driftssikre. Der har aldrig været bøvl med dem. Dårligt grundlag med en enkelt men ældstesønnens IPhone er godt nok noget møg. Den er dog heller ikke ny. En 6s mener jeg.

  • #32   17. maj 2020 Mike's, det er en XZ Premium.
    Ville gerne have den sidste nye, men alt for dyr når den gamle ikke fejler noget.

    For et par måneder siden købte jeg en Xperia 10, fordi jeg ikke ville have den anden me i stalden.
    Den er jeg så skuffet over.


  • #33   17. maj 2020 Når man køber ny Huawei skal man lige være opmærksom på, at hvis man køber de sidste nye modeller, (kan ikke huske årstallet, måske 1-2 år gamle) så er alt fra Google er udelukket

  • #35   17. maj 2020 Anni det er Google. Min mand købte én for nogle måneder siden. Der er "alt som det skal være".

  • #36   17. maj 2020 Louise, det er rigtig, microsoft er tilbage, har lige rettet det i opslaget.
    Men det kommer vist stadig an på, hvor gammel den model man køber er


  • #37   17. maj 2020 Anni det skal jeg slet ikke gøre mig klog på smiley

  • #38   17. maj 2020 Mike's

    Jeg købte den også fordi den var så smal.
    Mente, at den var god til min lille hånd, men den "føles" forkert.
    Måske er det bare en vanesag når nu jeg har været vant til den store brede. ??
    Brugte kun 10'eren i 3-4 dage.
    Du bor vist langt fra mig, ellers så kunne du låne den for at se om det var noget for dig.

    Ja, 5'eren er den nye


  • #39   17. maj 2020 Louise, det skal jeg hellere ikke, har bare set det i en pc gruppe hvor man kan få hjælp til pc og telefoner.
    Der har været skrevet en del om det. smiley


  • #40   17. maj 2020 Mike's

    Jeg købte den også fordi den var så smal.
    Mente, at den var god til min lille hånd, men den "føles" forkert.
    Måske er det bare en vanesag når nu jeg har været vant til den store brede. ??
    Brugte kun 10'eren i 3-4 dage.
    Du bor vist langt fra mig, ellers så kunne du låne den for at se om det var noget for dig.


  • #41   17. maj 2020 @Louise.
    Der skulle ikke være problemer pt, da USA og Kina blev gode venner igen, og Trump trak forbuddet tilbage.

    Dog anbefales det bare ikke at købe Huawei grundet balladen mellem USA og Kina pt., og balladen er jo kommet tilbage for fuld skrue. Hvis Trump trykker stop så er det nederen at have købt den model.

    Desuden er Huawei da også ved at udvikle deres eget software nu. Den Kinesiske regering har besluttet at de ikke må køre på andet end eget software indenfor 10 år.

    Denne regel gælder også Huawei.

    Plus, husk det er Kinesisk. En del af lovgivningen i KIna er, at regeringen har til enhver tid adgang til alle data, på kinesiske produkter.

    Der er en grund til at det meste af EU landene har indført regler om, at Huwai er bandlyst i kritisk infrastruktur.

    Bliver du nogen gange overrasket over hvad facebook, google og Apple ved om deres bruger, så skal nok gange med 100 der.

    Kvaliteten er fuld ud på højde med alle andre. Har selv haft en Pro Mate.


  • #43   17. maj 2020 Jeg har en Samsung Galaxy s9, som jeg er super glad for. Den er hurtig, tager gode billeder, holder fint strøm, og fungerer upåklageligt med 2 simkort i - dette er en nødvendighed for mig med mit arbejde.
    Selvom jeg både har Mac og IPad herhjemme, må jeg indrømme, at jeg aldrig skal ha en iPhone. smiley


  • #44   17. maj 2020 Mike's den er ikke læ gere end XZ'erne.
    Den syner nok længere fordi den er smallere


  • #46   17. maj 2020 Jeg har lige købt Huawei p30 pro. Fantastisk telefon og den har Google og Android. Efter den bliver det oneplus eller Asus telefoner.
    Aldrig om jeg vil eje skrammel til iPhone. Samsung er der alt for meget der æder strømmen ift hvad jeg bruger på min telefon. Resterne mærker hamler ikke op med de nævnte.

    Jeg håber at Asus får lagt bedre kamera i deres telefoner på de år der kommer til at gå inden jeg skal have ny smiley


  • #47   17. maj 2020 Se der kom der noget jeg kunne bruge! Tusind tak alle sammen! I giver mig noget at tænke over, inden jeg vælger ny telefon smiley

  • #48   17. maj 2020 Jeg har fornylig skiftet min Huawei Mate 9 Pro (som jeg var afsindigt glad for) ud med Huawei Mate 20 Pro, og jeg er desværre blevet ret skuffet. I 9´eren sad fingeraftrykslæseret i "rammen" og den var lynhurtig og præcis. I 20´ere, skal man trykke på selve skærmen, og det er mere reglen end undtagelsen, at den efter 3-5 forsøg skælder mig ud, fordi den ikke kan genkende mit fingeraftryk.
    Ansigtsgenkendelsen er bestemt heller ikke særligt stabil..

    Jeg kunne selv godt finde på at kigge mod Motorola igen til den næste telefon. Jeg har haft flere Motorolaer for år tilbage, og de kan altså noget med design, som tiltaler mig, når alle de andre modeller ligner hinanden til forveksling.


  • #49   17. maj 2020 Det er faktisk derfor jeg hænger i med Iphone pt.

    Ansigtsgenkendelsen på min XR virker altid og med det samme.

    Den virker også med alle apps jeg bruger.

    Der mener jeg at have læst at Samsung ikke er godkendt til NemID (ville virkeligt pisse mig af), men det må jeg der bruger Samsung vide?

    Kan man åbne NemID med ansigtet?, eller skal man til at trykke på en læser?

    Jeg er ikke mærke fanatiker, og forstår viterligt ikke at nogen kalder Iphone skrammel. Jeg vil til enhver tid vælge den telefon der er mest praktisk i hverdagen, da jeg bruger vel 4 timer om dagen på skidtet.

    Sony har jeg også haft i øvrigt, og var utroligt glad for den. Kan huske, at den valgte jeg fordi at det var den første vandtætte telefon (ned til en meter mener jeg).

    En telefon der ikke er vandtæt er helt godnat for mig, så da Sony smed den på markedet var jeg solgt. Fremragende telefon!

    Men så kom Iphone med en vandtæt og ansigts genkendelse der er så hurtig, at jeg ikke engang lækker mærke til at den er aktiveret. Så Fedt!


  • #51   17. maj 2020 @Sofia.
    Alle smartphones kan håndtere NemID.

    Men NemID har høje krav til ansigtsgenkendelse.

    Virker det ikke, så er mobilen ubruglig i mine øjne.

    Jeg gider ikke at fedte rundte med koder eller fingeraftryks læser.

    Det er for langsomt.


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #52   18. maj 2020 Jeg kan anbefale mærket Oneplus, har selv en 5T lige nu og har planer om at købe en 8 Pro. smiley

  • #53   18. maj 2020 Havde også en one plus 5t (til jeg smadrede den sidste måned)
    Virkelig god telefon. hvis det ikke var fordi den er så gigantisk, havde jeg klart overvejet at købe den nye.. men mine hænder er bare for små haha


  • #54   18. maj 2020 Jeg har lige købt en Huawei p30 lite og er rigtig glad for den til prisen smiley
    P30 pro skulle dog være bedre hvis man vil bruge pengene på det, det ville jeg ikke. Jeg skulle bare have en mobil der virker og samtidig har et ok kamera og det synes jeg bestemt at jeg har fået. Jeg havde også Huawei før og har været fuldt ud tilfreds.

    Dette billede var et af de første jeg tog med min nye mobil smiley


    profilbillede
  • #55   18. maj 2020 Ja, på den front er jeg også virkelig tilfreds med Huawei. De tager suveræne billeder!!

  • #56   18. maj 2020 Mine Huawei har også altid taget knald gode billeder. Lavede en opdatering og efterfølgende har det været noget møg. Jeg aner intet om fotografering og derfor heller ikke hvad der gik galt. De er bare ikke skarpe mere.

    profilbillede
  • #57   18. maj 2020 Det har jeg også prøvet.
    Jeg fik en der er god til mobiler til at gå ind i indstillingerne på telefonens kamera.


  • #58   18. maj 2020 Martin - hvis man går op i det hardware der er i telefon så er iPhone skrammel. De nye kan aldrig måle sig med nye fra huawei/oneplus/samsung

  • #59   18. maj 2020 @Anya.
    For mig drejer det sig ikke om hvad der er bedst ydende, målt på enkelt punkter. Det giver altså ikke mening i daglig brug.

    Stabilitet, hastighed i praksis og kvalitet er det jeg går efter.

    Der har jeg kun oplevet at min Sony kunne følge med Iphone.

    Samsung og Huawei kommer hurtigt til at virke slidt, og fremfor alt er der for software fejl.

    Oneplus mangler jeg stadig at prøve af.


  • #60   18. maj 2020 Jeg er ikke enig. Jeg er på min Nr 2 huawei og har aldrig haft problemer eller følelsen af de slidt og de har aldrig haft software fejl heller.

    Oneplus er i øvrigt også kinesisk hvis man er bange for de lytter skal man nok ikke vælge det heller.


  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

    Emner: 8 Svar: 147
    #61   18. maj 2020 Der er mange ting man skal kigge efter når man vælger telefon, også hvad kamera andgår og hvad man skal bruge telefonen til.

    Jeg selv ville havde en med et godt kamera, og var ikke sikker på hvad af de nye telefoner der ville være bedst til det jeg skal bruge, der er min kæreste god at spørge da han går meget op i det og han ved hvor man skal kigge, jeg ville havde enden den nye Samsung eller Oneplus 8 Pro, min kæreste fandt så en video af en han følger som viste de to plus den nyeste Iphone og der er tydeligt forskel hvad hver kamera var gode til, det er dog lang tid siden jeg så videoen så husker ikke det hele.
    Men kan huske at der på et tidspunkt var taget billeder af stjerne himlen, der vandt Iphone.
    Der var et andet tidspunkt hvor der blev filmet hvor der skiftevis blev kigget på en mur og over muren for at tjekke fokus på kameraet, det samme hvis man løb imens man filmede og der vand Oneplus 8 Pro
    Osv altså det var kun de 3 der var kig på her, og det var forskelligt hvad der virkede bedst.

    Huawei er ikke noget jeg gider begive mig ud i, men mest fordi at man ikke helt ved hvad der vil ske for dem, pt har jeg bare hørt noget om at de nye de vil lave vil vidst ikke havde android system men vil ende med en Huawei vidst selv laver, men den del er jeg usikker på om sker. smiley


  • #62   18. maj 2020 Huawei:

    Tja, så stopper den debat vist nu.

    https://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/huawei-presses-ud-af-danmark/8127725


  • #63   18. maj 2020 Dog skal man også bemærke advarslen til sidst:

    "Andre er i fare
    Selvom det er Huawei, der de seneste år har været i skudlinjen, kan også andre selskaber fra Kina forvente at blive kigget grundigt i kortene fremover.

    Det gælder blandt andet Lenovo, OnePlus og Nokia, der er domineret af kinesiske interesser."


  • #64   18. maj 2020 Jeg synes det en skam hvis huawei og oneplus bliver skubbet ud. De eneste der laver kvali telefoner som ikke er fyldt med alle mulige lorteapps man ikke kan afinstallere af dem jeg kender. Apple, HTC og Samsung er fyldt med dem.

    Ellers køber jeg Asus tlf og et kamera hvis ikke kamera i de telefoner bliver bedre med tiden


  • #65   18. maj 2020 @Krøllet.
    Men der gør da valget nemmere for dig:

    Der er Sony, Iphone og Samsung. smiley

    PS: Du bør måske også tjekke Doro mobilerne. smiley


  • #66   18. maj 2020 Slap nu af Martin. Man kan stadig købe huawei med Google og oneplus er langt bedre end Samsung og iPhone.

    Og de kan ikke bare vedtage at oneplus og huawei ikke må være her så en masse menneskers telefoner bliver ubrugelig heldigvis.

    Men af en verdensmand at være er det sjovt du er så modstander af huawei og oneplus.


  • #67   18. maj 2020 @Anya.
    Slap af? hvis jeg slapper mere af, så falder jeg i søvn.

    Jeg har selv anbefalet Oneplus længere oppe.

    Det er sjovt, at det at se nyanceret på ting provokerer en del herinde.

    Jeg er ikke modstander af noget som helst. Jeg er netop ikke mærkevare fixeret.

    Jeg lægger endda en kilde, så du kan se at jeg ikke bare påstår ting.

    Men tak for den fine betegnelse. Jeg vil dog ikke selv bruge sådan et fint udtryk om mig selv.

    PS: Tjek Google Pixel. De er også helt rene i deres software.


  • #69   18. maj 2020 Tak alle sammen, i sætter en masse tanker igang, jeg slet ikke have overvejet smiley

    Elvira jeg kan så ikke genkende billedet, om en skrøbelig og langsom p10.
    Min er købt da den udkom, og den holder stadig. Jeg har ingen panserskærm, men alligevel ingen revner. Jeg har kastet den efter en møgkat der angreb mine hunde, og det overlevede den smiley haha
    Den kan køre de fleste spil og opdateringer uden problemer, og oplever ingen problemer med at den fryser..
    Du må have fået en mandags model, eller så er jeg bare heldig smiley

    Min skal sådan set kun skiftes ud, fordi mikrofonen i den er gået i stykker.. Så jeg kan ikke ringe fra den uden headset.


  • #70   18. maj 2020 Jeg havde en Huawei mate 10 lite inden den jeg har nu, og jeg har kun fået ny fordi batteriet var ved at være sødt. Den fungerede såmænd fint nok, men jeg bruger min telefon rigtig rigtig meget, så den kunne ikke holde strøm ret lang tid af gangen mere i forhold til hvad jeg brugte den til. Jeg har aldrig haft problemer med skærmen og jeg har også tabt den er utal af gange uden at det har ødelagt den, og jeg havde heller ikke noget ekstra på skærmen.

    Min forlovede har en p20 lite eller sådan noget og han har heller ikke oplevet problemer og virker også fint tilfreds med hans smiley


  • #71   19. maj 2020 Jeg er helt skudt i de nye "foldbare" mobiler, men den eneste grund til, at jeg ikke køber dem (udover jeg ikke står med 10.000 kr jeg lige vil brænde af) er: jeg VED jeg kommer til at tage billeder på stranden, lige hive den op ad lommen i regnvejr, bruge den selvom der er mudret osv osv.

    Og det er de simpelthen ikke gearet til endnu smiley

    Jeg har en Huawei mate 10 lite som synger på sidste vers, den er langsom og fryser ofte, og kameraet er delvist gået i stykker. Jeg afventer lige og ser om jeg kan presse den et halvt år endnu, men ellers vil jeg nok gå efter Oneplus eller en Samsung uden buet skærm.
    Jeg passer såå fint på den de første uger, men derefter ved jeg også godt, at mobilen er til de der hurtige situationer hvor jeg ikke skal være super påpasselig.


  • #72   20. maj 2020 Tusind tak for alle jeres tanker!
    Jeg tager ud og køber min nye telefon idag, og vil have denne tråd i baghovedet når jeg vælger smiley

    Skal nok give en update, på mit valg.


  • #73   20. maj 2020 Jeg valgte den nye Motorola edge smiley så den kommer i næste uge! Og jeg glæder mig til at hente den!

  • #74   20. maj 2020 Den kendte jeg ikke.

    Sikke et kamera...

    Men en lille advarsel du have!

    Den er 5g forberedt. Du bliver en omvandrende Zombie siger nogen! Det er noget med illuminati at gøre. Det er ikke for sjov! smiley


  • #75   20. maj 2020 Er der ikke også noget med corona og 5g? smiley

    Jeg tager chancen!


  • #76   20. maj 2020 Jo, jeg forstår ikke at du tør!

    5G er noget af det farligste i verden!

    Nu er du advaret!


  • #80   22. maj 2020 Hvad er det for en Mike's?

  • #82   29. maj 2020 min nye telefon er endelig kommet! Og den lever så meget op til mine forventninger! Og mere til!
    Glæder mig til at lege noget mere med kameraet. smiley
    Jeg kan af en eller anden grund ikke sætte billeder ind her i tråden. Men den tager langt bedre billeder end min gamle telefon.


  • #83   29. maj 2020 Farvel Krøllet!

    Om kort tid kan du ikke huske hundegaleriet mere! smiley


  • #84   29. maj 2020 jeg tvivler. Jeg har været her i så mange år, at det var den første app jeg installerede smiley

  • #85   29. maj 2020 Krøllet lige inden du forsvinder, så send Melani hjem til mig. smiley
    Jeg skal nok være god ved hende smiley


  • #86   29. maj 2020 Hende og Gaddafi ville helt sikkert have en fest, og du bliver helt sikkert endnu mere gråhåret smiley

  • #87   29. maj 2020 Pyt med de grå hår, jeg er jo gammel.
    Men jeg synes altså at Melani er så lækker smiley


  • #88   29. maj 2020 du må også være ved at blive blind smiley

  • #89   29. maj 2020 Nej nej, har lige fået nye briller ??

  • #90   29. maj 2020 Så må du få pengene tilbage smiley hun er en god hund, men lækker? aaarh

Kommentér på:
ny telefon? hjælp!

Annonce