Min dreng vil gerne gå i kjole... Min dreng vil gerne gå i kjole...
Efter snak med en veninde, har jeg brug for input fra det kloge panel
Hvis jeres 3-4 årige dreng gerne ville gå i kjole, gerne ville have håret sat op, ikke ville klippes og meget gerne ville lege med make-up (neglelak, øjenskygge, læbestift mm).
Hvad ville I så gøre?
Bonusinfo: Han går i børnehave - de er aldersinddelt og i hans gruppe (yngstegruppen) er de omkring 20 børn hvoraf ca 14 er piger.
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
Min mindst (pige) gider næsten kun "drenge" ting og der er aldrig nogen der rynker et øjenbryn
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 24 Emner: 40 Svar: 854
Jeg kan virkelig virkelig heller ikke se problemet. Vi har i dag været ude og købe en kjole, for det var lige præcis hvad han ønskede sig. Hans sko er lilla og han vil kun gå i lyserøde strømper. Når han skal være fin skal håret sættes op. Make-up er kun herhjemme eller til fest, men det er bare fordi han er lille (og har selvfølgelig købt noget uden for meget kemi) neglelak går han med hver dag. Hans største ønske til jul var en dukke med lyserød dukkevogn. Som han selvfølgelig fik.
Men ekspedienten i dag spurgte undrende: hvad skal du dog med en kjole? - jeg fik svaret lidt studst, at det var fordi han bare gerne ville have en.
Min mand er ikke vild med det - men fandt sig da pænt i at få øjenskygge på i dag (efter et par onde øjne fra hans kone).
Men møder bare meget enten: det er SÅ flot, at du lader ham gøre det, eller folk der er lidt skeptiske. Og jeg synes egentlig begge ting antyder, at det skulle være forkert, at han gør det. Tænker han er et helt normalt sundt barn, der egentlig bare agerer ud fra, at han omgåes mest med piger. Og hvis det fortsætter... så er jeg sgu også pænt ligeglad - bare han er glad.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.479
Jeg tror jeg ville vende den om og spørge mig selv: Hvad kan der ske, hvis han fik lov?
Jeg kan ikke få øje på noget der ville være skidt hvis jeg gav lov.
Omvendt ville jeg have det meget svært ved at forklare at det ikke ville være godt fordi det er ude for normen.
Det værst tænkelige er vel at de andre børn måske synes det er mærkeligt, og så må man tage en snak om det.
Jeg ville have det dårligt med ikke at acceptere mit barn som det er. Man kan vel undlade at fremskynde det, men blot efterkomme, hvis han ønsker sig noget specifikt.
I bund og grund ser jeg intet problem i at en dreng går i kjole. Men det kan da få en til lige at stoppe op, fordi det ikke er det man ser oftest.
Synes generelt det er vildt der er kommet så meget fokus på det med køn. Den stigning man ser med børn der vil være det modsatte køn.
Jeg tænker... Kan det mon være alt den fokus på køn, der er kommet? Ikke nødvendigvis på hjemmefronten, men når de færdes rundt omkring. Bliver der snakket om det i børnehaven?
Jeg husker ingen af mine jævnaldrende, som gik op i om man var en dreng eller pige.
Når vi legede med biler, så gjorde vi det, og når vi legede med dukker, så gjorde vi det. Helt uden tanke på om det var en drengeleg eller pigeleg.
apr 2018
apr 2018
Er glad for alle jeres svar. Jeg troede virkelig også det var sådan langt de fleste havde det - men synes faktisk ikke, at det er det, jeg møder
apr 2018
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.250
Senere blev det for min nervøs vedkommende til risengrød og pyrus året rundt, jeg elsker begge dele men der gik lige et par år hvor man ikke behøvede servere risengrød når jeg kom på besøg
Jeg synes at det er vigtigt at lade børn udfolde sig og ikke lægge en masse i det, for langt de fleste er det en periode, selvom jeg nu ikke ser noget galt i det uanset
Min nevø er blevet en stor helt normal teenager, som syntes at det var pænt pinligt at hans moster havde taget billeder så vi kunne bruge dem til hans konfirmation
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1318 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.550
Min datter er lidt af en drenge-pige, hun gider (lige som mig) ikke kjole og diverse smykker.
man skal kunne tåle at blive beskidt
hverken mig eller min datter ser os selv som drenge
okt 2010
hendes hår har været kortere, hun gider ikke langt hår
okt 2010
apr 2018
apr 2018
det er vel bare tøj....
nu går jeg selv i kjole og det er da nemmere end bukser til mange ting
Og make up er da handy. så ser man bare lige det bedre ud... Jeg har svært ved at se det bøvlede
jeg synes ikke om børn og make up. min pige skal vente med det til hun er ældre har vi valgt. men det er vores holdning. Jeg synes det tilhører en anden alder.
fx er en rød mund jo et symbol for noget som man kan Google. og lange vipper osv.... men det er muligvis mig der har læst for meget Desmond Morris
jeg har den samme holdning til børn og bikini. eller g streng når man skal se på de helt slemme tilfælde. men der er make up naturligvis mere uskyldigt men ja.... Jeg har en holdning der
okt 2010
apr 2018
apr 2018
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Hvad det ender med betyder ingenting, han skal bare støttes nu og her, så han kan imødekomme de udfordringer, der kommer.
Helt som alle andre
Det er min holdning til det
apr 2018
men altså. Der er vi jo slet ikke med en på 3
Pia - det er mig der er forælder - og jeg er overhovedet ikke bekymret. Jeg blev bare overrasket over endnu engang at møde: det er så flot som du håndterer det, det er så flot du lader ham osv. Netop fordi jeg jo ikke synes, at der er noget at håndtere.
apr 2018
Kan du ikke være ligeglad hvis du ikke skal knalde med ham du beskriver? hvorfor går du så op i hvordan han ser ud?
det har jeg aldrig fattet.
apr 2018
de tror det er udtryk for alt muligt som en 3 år og slet ikke rummer
Han er ikke kønsmoden endnu og dog ser folk en masse spøgelser..... Jeg undrer mig over at så mange ved så lidt om børns udvikling.... og jeg kan godt forstå du undrer dig.
han ser iøvrigt super sød ud!
apr 2018
okt 2010
apr 2018
Nej altså - havde min mand stået alene med opdragelsen havde han jo også 'håndteret' det anderledes åbenbart
apr 2018
vores datter har en pige fase pt. alt er pink.... Det går også over....med mindre det er lady gaga reborn
apr 2018
aug 2006
Faktum er, at det komplicerer - længere er vi jo ikke.
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Hold da op, hvor er han kær
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 469 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 215 Svar: 2.605
Der er det også faderen, der er lidt tilbageholden med at købe de mere feminine ting til drengen.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.325
Jeg tænker simpelthen at det er interessant og en del af deres udvikling. Min svigermor sendte et par uld underbukser i rød og lyserød. Han ELSKEDE dem.
Modsat så var der en dreng i børnehaven og der var det sygeligt synes jeg. Eller nej det er det forkerte ord, men han var nermest besat af at skulle gå i de største og mest glitrende kjoler, få prinsessesko osv. Det var det eneste han gik i. Der ville jeg nu nok mene at det ville overskride mine grænser.
Han blev senere diagnosticeret infantil autist og han havde heller ikke en normal social adfærd. Han havde det bedst med sine kataloger i hånden og iført prinsesse-outfit. Så skal det også bare være sådan!
okt 2010
apr 2018
Jeg går selv altid rundt uden make-up med håret i knold, sportsbukser og beskidte sko og trøjer - fordi jeg bruger dagen ved hunden, hestene og hønsene
apr 2018
okt 2010
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.742
Tænk, hvor må det være befriende for et barn, at få lov at klæde sig, som de føler for lige nu. For langt de fleste er det en fase, men for ganske få er det alvor. 70% af transkønnede har forsøgt at begå selvmord! Fordi de føler sig forkerte i deres krop, har lavt selvværd og så skal kæmpe med at få omverdenen til at acceptere, at de skifter til det køn, de føler sig.
For de som vitterligt føler sig fanget i den forkerte krop, er det alfa omega, at det bliver anerkendt inden de går i puberteten, så de ikke skal igennem flere år, hvor det de hader mest bliver mere fremtrædende.
At man som forældre, hellere vil se sit barn forsøge selvmord og have et forfærdeligt lavt selvværd, er ikke bare et udtryk for at være snæversynet, men er decideret manglende forældrekompetencer i min verden. At man vil ofre sit barn, fordi man ikke vil se ud over de almindelige kasser.
Hjemmegående, hvor er din knægt heldig at have en mor som dig
okt 2010
Så havde jeg været en mand idag, og låner da nogle gange min kærestes t-shirt hvis jeg ikke lige selv har fået en ren med.
apr 2018
man bliver ikke homoseksuel eller trans af at gå i kjole. små børn har slet ikke sådan nogle snævre kønsroller og idéer som voksne.
perverst er godt nok et stærkt ord.
lige som det vidner om en grundlæggende mangel på basis viden om børns udviklingstrin når man mener at forældre fremmer eller på anden vis blander sig i børns seksualitet.
en 3 årig er ikke en gang kønsmoden for pokker.....
men ja det er dejligt at se at flertallet ved disse basis ting
Vi har en pige der hver anden dag siger at hun er en dreng, at mor er en mand, at far er en pige og råber hej piger til drenge på gaden. min oplevelse er at hun ikke ved hvad hun eller vi er. køn spiller endnu ingen rolle for hende
og hun kan lide pink fordi hun har to veninder der kan. ikke fordi hun er pige. men fordi farven er pæn og fordi en kjole er sjov og måske med perler og det ser flot ud.... ikke fordi hun er et bestemt køn
hendes mor elsker blå. Jeg forsøger at få hende i den farve og når det lykkes bliver hun ikke en dreng.
Hun er ikke en pige eller en dreng i hendes verden. hun er iflg sig selv sit navn.
og for os et barn.
resten må vi se på senere.
apr 2020
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
Jeg tror også det er det, folk tænker, når de siger at du "håndterer det flot". Det er ikke fordi de egentlig mener, der er en situation der skal "håndteres", men fordi man kunne frygte det modsatte; at en lille dreng blev nægtet at følge sin egen, naturlige udvikling, fordi du KUNNE have reageret som en demonstrerer her i tråden.
Din knægt ser skøn ud, og var jeg hans mor, ville jeg nyde hans sunde udvikling og dejlige smil
apr 2018
ikke fra andre 3 årige da.... de er da ligeglade med hvad andre har på.... med mindre det er en farve de selv kan lide eller en Disney figur de genkender. så siger de se Paw patrol osv....
Men mere sker der ikke er vores oplevelse
og et sekund senere går legen med noget andet i den alder.
apr 2018
Kan man se forskellen på 3 årige i køn? hvordan?
glæden ved at klæde sig ud og kopiere mm er en helt basis fase som alle forældre burde kende. den hænger ofte sammen med selvstændigheden som spirer hvor barnet finder ud af at det kan træffe valg og påvirke sin verden via disse valg.
Det har intet at gøre med en senere seksualitet eller kønsidentitet
at man genetisk er skabt som et bestemt køn er vi enige om, med mindre man selvfølgelig er begge som et fåtal er rent genetisk.
men det er ret irrelevant når vi taler børn på 3 år....
apr 2018
Og så får I sgu også lige et billede af møgerterne samlet - fordi jeg er mega stolt over begge mine lækre unger
sep 2017
Tøj var noget man arvede fra ældre børn, uanset køn. Frisure var noget man i udgangspunkt fiksede derhjemme. Og ingen havde nogen holdning til hvem der skulle være hvad, før man blev gammel nok til at begynde at kysse.
Jeg har ingen erindring om, at vi blev “delt op” eller påduttet noget som helst. Vi gik i bad sammen efter idræt, til og med 7. klasse. Det var bare sådan det var.
Ingen var udenfor eller unormale, vi var jo bare børn.
apr 2018
apr 2018
jeg kan heller ikke se forskel hahaha
apr 2018
apr 2018
apr 2018
Hun poserer og siger se jeg er en pige. men helt ærlig... Vi aner ikke hvor hun har det fra og vi oplever hende som total blank hvad angår køn... som i total blank lol
jeg tror det er så simpelt at hun gør det fordi omgivelserne siger neeeeeej hvor søøøøøød og fiiiiiiin... og det scorer hun opmærksomhed på.... men hun siger det sjovt nok ikke til mig... se jeg er en pige... for jeg er ikke så let at køre rundt som bedstefar fx er
til mig siger hun mor er en mand!
møgunge hahaha
apr 2018
så springer omgivelserne op og siger nååårh...
Ja de er kloge i den alder
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Selvfølgelig skal han da bare have lov at give den gas, være glad, være et normalt barn og gå i det han vil
Hvad der sker senere hen er ikke til at vide - men man kan gøre en del for at ens barn føler sig accepteret, inkluderet og elsket i øjeblikket; det er sværere at rette op på når først begrænsninger og udskamning har sat sine spor..
okt 2010
Mors møjbeskidte møjunge i lang t-shirt, der er også Short.
Vi sidder på et tag og ser Dannebrog (skibet) komme sejlende ind til Fredericia
Selv med det hår troede folk hun var en dreng
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.275
jan 2019
apr 2018
du skriver at det først er et problem hvis der fokuseres på det. Det er derfor jeg spørger om du har set videoen
aug 2006
De har haft forskellige fysiologiske vilkår under graviditeten, der udvikler både hjerne og krop forskelligt. Det løb er kørt, når de rammer 8. fosteruge.
Vi lægger meget ned over børn kulturelt, allerede fra første dag og i al kommunikation - men de responderer også forskelligt på påvirkninger.
Børns kønsidentitetsudvikling er en kompliceret affære som sker i et samspil mellem et væld af faktorer. Fysiologiske, følelsesmæssige, kulturelle....
Og altid i relationer.
Men det er noget, der sker inde i barnet og det er ikke noget vi hverken kan eller skal påvirke. Vi skal gøre det muligt, at barnet finder SIT sted og og trives med sin kønsidentitet. Uden skyld og skam, uden pegen fingre, uden forkerthedsfølelse.
Det kræver, at man er der i de store hormonmæssige udsving uden at stille spørgmålstegn ved, om det nu også er den rigtige vej.
Den rigtige vej finder barnet, det, vi kan have indflydelse på er, hvordan barnet har det med at være på den.
apr 2018
jeg taler om modnet køn og kønsidentitet som de ikke er. ej heller seksualitet som igen er noget andet.
Jeg oplever nogle blander de ting sammen.
man bliver fx ikke trans eller homoseksuel af at gå i kjole som 3 årig og barnets motiv fremstilles af enkelte helt skævt. fordi det motiv ikke er alderssvarende hverken fysisk eller mentalt
aug 2006
De bemærker forskellene og de har stort fokus på det, hvis de får muligheden.
Seksualitet ligeså.
Det er ikke ensrettede størrelser for børn, men de er der.
apr 2018
http://www.sundhedstjenesten-egedal.dk/sundhedstjenesten/smaaboern/boern-og-seksualitet
kan du give eksempler på det du mener? Så er det måske nemmere at forstå. Det er muligt vi taler om to forskellige ting eller det samme med forskellige ord.
jeg anser det for et helt andet motiv end kønslig og seksuelt når en dreng tager en kjole på som 3 årig. og jeg oplevet at når voksne synes det er perverst mm så er det.fordi de ikke evner at se det fra barnets motiv men ser det fra en voksens. Jeg mener ikke en 2 årig ved hvad der kan ligge i det at en mand går i kjole eller er homo eller trans. Det er barnet ikke gammel nok til at forstå
og ja børn anses i dag som individer. udviklingen kan ikke puttes i kasser heldigvis
jan 2019
Verden er deres, de skal ud og bruge deres liv til det de vil, ikke det vi vil have dem til:)
apr 2018
det du efterspørger er det de gør, fordi de satte fokus på de voksne
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.526
Det er langt mere acceptablet at jeg er en kvinde, der klæder mig somom en mand og på mange måder opfører mig som en mand end den anden vej rundt. Jeg har en bekendt, der er bøsse og meget feminin og som engang imellem klæder sig som en kvinde. Han bliver i mange miljøer anset for at være dybt unormal og han har sågar fået tæsk for det.
aug 2006
HL, du tænker seksualitet i voksen kontekst. Børns seksualitet er som alt andet - umiddelbar, ny, uudviklet og uspoleret.
apr 2018
men jeg mener voksne der ser et problem ved en kjole gør
aug 2006
aug 2006
apr 2018
børns seksualitet kan også beskrives som en nysgerrighed. men linket forklarer egentlig hvad jeg mener.
problemet opstår når voksne ikke ser børn alderssvarende. Det ved vi kan føre til alvorlige overgreb endda så ja det er et problem
apr 2008
Alting i verden skal ikke kunne tælles og måles og bedømmes på præstation og succes, nej. Men jeg synes det er vældig problematisk at mene, at man ikke "skal fokusere på det for så er det da først et problem". Det negligerer virkelig de udfordringer der findes i vores samfund.
Jeg tænker, der skal være en fornuftig balance, og den kan nok selvsagt være svær at finde. Men intet i yderpolerne er sundt.
Det handler vel ikke om at de skal bruge deres liv til det vi vil have dem til, men at ændre vores tilgang og det vi tilbyder dem, så de netop kan gå ud i verden og finde deres plads
apr 2018
apr 2018
min mands bror gik i kjole som 3 årig, og fik lov til det siger han lige.
apr 2018
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Han bliver hverken mere eller mindre det, han allerede er, af at få noget bestemt tøj på.
apr 2008
Det var hurtigt den pludselig kunne vendes, når man selv bliver ukomfortabel
okt 2014
apr 2008
Du skriver selv at ungerne skal have lov til at være hvem de er, i stedet for at skulle tvinges til bestemt aktiviteter og interesser. Du skriver selv, at dit barn på negativ vis er blevet dømt.
Når det så handler om en dreng, der vil have kjole på, så vil du dælme ALDRIG indfri hans ønske eller på nogen mulig måde deltage eller anerkende hans interesse.
Jeg kan da godt "stoppe mit pis" og lade være med at lægge ord i munden på dig, men så må du nok være lidt skarpere til at forklare dig.
For lige nu lugter det mest af alt af, at du selv er utroligt usikker i din egen maskulinitet, og heraf har et kæmpe behov for at trække meget sort/hvide grænser mellem dreng/pige/maskulint/feminint.
apr 2008
Så hvordan behandler man en dreng som en dreng, og en pige som en pige?
Hvordan "lader man knægte være knægte"?
apr 2008
apr 2008
apr 2018
apr 2018
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.419
I det hele taget er det der kasse-samfund ved at give mig pip engang imellem. Jeg kan ikke se ret meget godt ved det. Det er da blot med til at sætte mennesker i en masse dilemmaer og få dem til at føle sig forkerte, når man ikke længere passer ned i den kasse omgivelserne har forventning om, at man passer ned i.
apr 2018
jeg synes børn i den alder er til at snakke med om ting og få svar fra.
sådan er vores børnehave i hvert tilfælde ikke
vores barn har kun udviklet sig positivt siden opstart og hun springer op om morgenen for at komme afsted. når.man spørger hende så fortæller hun detaljeret om sin dag og griner højt af nogle ting. Det er simpelthen så dejligt.
pædagogerne er super dygtige og hun kan efterhånden alles navne og har fået et par foretrukne venner også.
den ene er sjovt nok en af de vildeste drenge og han er 4 år så nogle gange gynger han hende for vildt eller kaster sand på hende og så græder hun men så kommer de voksne jo ilende og kort efter sidder de og krammer. han kører også rundt med hende bag på en cykel hahaha diva! Han hedder Muhammed Ali og jeg tænker han skal være bokser for han er godt nok en vildbasse
der er 50 50 mandlige og kvindelige pædagoger der. Jeg tror det spiller ind positivt plus de er uddannede
børnehaven har også en højere normering og vi valgte den af de grunde her.
Det er vildt som vores pige har udviklet sig motorisk, i tale osv.
apr 2018
og jeg tror ikke du som så lille har kunnet forstå at skjule de tegn..
Jeg kan fortælle at jeg ved lidt om emnet grundet min opvækst. Jeg blev passet hjemme så ingen opdagede det men jeg havde tydelige tegn på mistrivsel.
apati, legede alene, stille, og begyndte først at gå da jeg var over 2 år.... og jeg har aldrig kravlet. Jeg kan huske at jeg lige som lod mig glide væk... Det var apatisk adfærd.
Vi skulle have været fjernet og jeg er sikker på at pædagoger ville have opdaget de ting her hvis jeg altså ikke havde været holdt skjult derhjemme.
desværre greb familien som så mig ikke ind.
der var flere tegn men alene det at et barn ikke går som to årig... den var skisme blevet opdaget i institutionen... Det råber jo til himlen...
så det er derfor jeg undrer mig.
apr 2018
men den gjorde jo at der blev ryddet op de steder.
Ja jeg undrer mig bare over at du kunne gå stille i den alder og udvikle så alvorlige ting uden dine forældre så det. eller andre. Det er jo alvorlige ting du nævner. Det burde vise sig i adfærden
samtidig er det tidligt at lyve om hvordan man har det.
men der er naturligvis forskel. Jeg har nok en anden baggrund til at bemærke små signaler fordi jeg selv har haft en del tydelige. samtidig er jeg øvet i hvordan man skal.spørge børn så man får et svar. og ellers kan de tegne ting frem osv. den viden har jeg fra et arbejde med seksuelt misbrugte børn mm som jeg har haft. der lærte vi nogle metoder. I dag bruger jeg dem når jeg interviewer børn
De ting er jeg sikker på at du også ville kunne med dit eget barn en gang
vores barn fortæller om både gode og dårlige oplevelser. der vil være nogle dårlige og så er det rart at kunne snakke det væk når man kommet hjem. fx hvis hun er faldet eller en har skubbet osv...
apr 2018
men du har en erfaring som kommer dit barn til gavn. Det ved jeg
Og det var fint den doku fik ryddet op! skrækkeligt var det
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.935
Mit yngste barnebarn .. ( dreng ) … kørte da han var ca. 1 år rundt med sin fodbold i en lille rød træ-dukkevogn.
Han har spillet fodbold i en klub fra han var 5-6 år … nu er han målmand og er 10 år.
Og forrige år … 8 år gammel …. sad han sammen med sin mor og lavede perleplader med nisser og hjerter , som skulle stryges og hænges i vinduerne i deres nye hus .
Hvad skal vi dog gøre ved ham ? ….
PS : … i øvrigt har han gået i en ganske alm. børnehave , hvor de bare var børn .
apr 2018
Jeg kender kun vores børnehave jo og der er vi en super forældre gruppe som også bakker de forældre op der ikke altid kan
apr 2018
jeg synes i øvrigt tråden er lærerig. Jeg har tit undret mig over at jeg har sådan en pige pige... Jeg er ikke selv en... men hun påvirkes jo mange steder. hendes to bedste venner er meget pyntet. men hun leget som sagt også med bokseren
apr 2018
Ja alt for få.
Vi valgte bevidst et sted med flere og uddannet personale. Vi fik dem anbefalet af andre forældre og så havde vi et møde med kommunens psykolog eller hvad hun er... Hun holder opsyn og styrer tobis osv... og jeg er ikke bleg for at være direkte så hun hjælp os med at finde det bedst egnede sted til vores barn... selvom hun egentlig ikke må gøre forskel og pege en ud. men jeg er en insisterende flåt af en mor når det handler om trivsel hahaha
apr 2007
Jeg arbejdede som pædagogmedhjælper og blev fyret og det er jeg på en eller anden måde glad for i dag. Jeg var enormt glad for ungerne, men det er slet ikke et job for mig. Ikke som det er i dag. Det er stressende, at man ikke kan gøre sit job ordentligt. Og man ved jo, at det er børnene, der bliver taberne.
apr 2018
Ville få mega fnidder hvis mine børn endte i institutioner som nogen af jer beskriver.
Og de dokumentarer - de gør SÅ ondt. Og ingen tvivl om, at der findes en helvedes masse dygtige pædagoger derude, der bare ikke har muligheden for at gøre deres arbejde ordenligt pga vilkårene
apr 2018
man kan hurtigt sprede en masse uro. og udstille en masse ansatte som gør et flot arbejde
apr 2018
de har jo ansat det flere og uddannede efter dokuerne må man huske
synes I den normering er lav? Jeg får normalt den modsatte reaktion hos forældre i andre kommuner og børnehaver. Jeg kender ikke de andre, kun en mere som vi overvejede. der var ca halvdelen af ansatte så det var en af grundene til vi valgte den fra
apr 2018
Jeg vidste, at der ville komme en spændende snak omkring emnet, hvis jeg postede herinde - så tak for det
apr 2018
apr 2018
apr 2018
kender dig ikke så det aner jeg intet om. Det bliver derfor lidt mærkeligt at svare på
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.469
Hvis man er transseksuel -ikke transvestit som nok er mere fetish (om end jeg ikke helt ved hvad det er) end kønsidentitet, så er der påvist flere mutationer eller forskelle i de 26 kromosom-par som er med til at kønsdefinere et menneske -og da genetik ikke ændres af beklædning så gør det reelt ingen forskel om man lader børn gå i den ene slags tøj eller den anden...
apr 2018
nej det er ikke den Holly
se her
https://www.tvmidtvest.dk/viborg/viborg-kommune-er-grebet-til-lommerne-ansaetter-mange-nye-paedagoger
i vores er børnene stadig delt op i grupper pga corona og der er det endnu tydeligere. der er 8 børn i hver gruppe og 3 voksne. ganske som vi fik at vide før opstart. de andre kender jeg ikke som jeg skrev herover. kun en. og den valgte vi fra pga normeringen var for lav
om eftermiddagen er de blandet men stadig ikke alle børn sammen. Jeg synes det er en fin børnehave
apr 2018
Ja den er lidt dyrere. men det er ok for os bare børnene trives
apr 2018
jeg kommer ikke til at skrive navnet. Jeg vil ikke skrive på nettet hvor mit barn går. Det er privat for os
Jeg gør af og til nogle sure pga mit job med kriminalstof så det værner vi om. men man kan sikkert se det hvis man går dem igennem på hjemmesiden over børnehaver.
aug 2006
Der er jo fantastiske normeringer overalt lige nu og børn og voksne stortrives.
Det bliver ikke ved sådan.
apr 2018
men det er også samme antal som vi fik at vide på besøget der før vi valgte dem.
Jeg har ikke ejerskab i den. hvis den forringes tager vi vores ud. Det kan jeg kun opfordre til
apr 2007
apr 2018
apr 2018
det er ikke alle børnehaver der har samm nomering her. Det var jeg vist skrevet et par gange, om hvorfor vi blandt valgte en anden fra.
men ja det er super dejligt at de steder findes
Caroline det lyder som hos os
apr 2018
Men de har også rigtig gode faciliteter både indendørs og udendørs.
apr 2018
apr 2018
Ja det gør vi Holly og med glæde
100... wow....Ja der har jeg nok nogle andre værdier men det ville jeg til gengæld ikke give 2 kr for
apr 2018
men nå nu kan jeg se, at det er med den på... så gider jeg ikke deltage. så spilder jeg jo min tid. Jeg svarede fordi jeg tolkede jeres spørgsmål som en oprigtig interesse.
det kommer jeg ikke til en anden gang, belært
hav en god aften og på med kjolerne
apr 2018
Det endte med 50 flere efter dokuen
https://www.viborgnyt.dk/viborgnyt/50-flere-voksne-til-boernene-i-Viborg-Kommune/artikel/439541
og siden er der tilført yderligere 9 millioner kroner i budgettet via omprioriteringer i år. frem til 2025 er der 27 millioner afsat ekstra derudover.
man er startet hos enkelte og så ser man på behov individuelt.
Jeg synes det er flot
Langeland er godt med
https://viborg-folkeblad.dk/artikel/postnummer-afg%C3%B8r-hvor-mange-p%C3%A6dagoger-der-er-om-dit-barn-2018-9-28(4)
apr 2018
apr 2018
vi betaler og så for det. Det er en mulighed som vi er glade for.
I 2019, før ændringerne og de mange penge nævnt herover, var der en normering på 3,5 i vuggestuer og på 6,2 i børnehaver i Viborg og andelen af uddannet personale er 70 %, før ændringerne.
https://www.berlingske.dk/danmark/se-normeringen-i-daginstitutioner-i-din-kommune
apr 2018
Emma en hjemmeside siger ikke ret meget. Du skal besøge og snakke med institutionen. plus pågældende kommune før du kan se det reelle tal. ledere skal ikke tælles med. Det blev de i første opgørelse men ikke den seneste. men tallene viser at man kan så det er positivt at se
apr 2018
det er jo umuligt for mig at svare på. Jeg kan dog slet ikke se hvorfor i alverden man skulle lyve om sådan en ting men det er helt fint. Jeg kan jo slet svare noget som viser at jeg ikke er fuld af løgn, så det er virkelig en sær situation at komme i online men så må det være sådan.
mine sidste ord vil derfor være at vi er super glade for vore børnehave og glæder os over de mange spændende tiltag der er gjort for snart forhåbentlig at privatisere den, og at det er en service vi gerne betaler for, fordi den er udvalgt med omhu netop fordi normeringen er en af de ting som et ekstrem vigtige for os.
og så håber jeg hjemmegående fik nogle gode brugbare svar og oplevede en støtte i sit forældreskab for jeg blev så glad af at læse så mange der bakker op om en dreng i kjole mm
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.197
måske er det lige nu som andre siger - bare en fase.
men der er absolut heller intet galt i drengen kan lide en kjole -.
Jeg kan sætte mig ind i det med min historie.
Jeg har så tidligt som jeg kan huske - HADET kjoler, "pige farver" osv.
mit værste mareridt var farven rød.
jeg blev som barn påtvunget tøj og farver jeg ikke ønskede mig, helt op i teenage alderen også.
og til min konfirmation - var jeg også påtvunget en kjole.
Det var i sådan en grad, at jeg faktisk begyndte at føle mig forkert.. fordi jeg ville jo have blå og grøn på, men det måtte jeg ikke.. fordi det var jo drenge ting.
så jeg begyndte faktisk i en lang årrække.. at føle jeg var født i en forkert krop.. jeg måtte jo være en dreng.. siden jeg følte mig så forkert i pigetøj.. når jeg jo var en pige.
og da jeg var stor nok at tjene mine egne penge og selv købe mit tøj - blev det også skiftet ud.
men jeg kæmpede en del år efter det også - med det psykiske i om jeg var "forkert".
og det var faktisk først da jeg mødte Rasmus for 8 år siden, at jeg smed den usikkerhed fra mig.
Jeg er en kvinde, og jeg går lige akkurat i det tøj jeg har lyst til.. og det gør mig ikke mindre kvinde af den grund.
apr 2018
Osvald er sendt hjem til sin mormor og morfar i dag - i sin nye kjole (som jeg måtte vaske i nat, da han ikke vil have andet på :D) og med sin rygsæk pakket med sine neglelakker, øjenskygge og læbestift - og så selvfølgelig dukkelise og hendes ting (og ja han har selv pakket)
Mormor og morfar er heldigvis også fuldstændig ligeglade om han har kjole eller blå trøje på.
Til gengæld er jeg lidt stolt af hans storebror - der ellers går meget op i om tingene er drenge eller pige ting osv. Over at han overhovedet ikke har været pinlig over, at følges med hans lillebror i hans kjole siden torsdag
PS. Jeg blev ikke konfirmeret - men jeg holdt nonfirmationsfest i UFO-bukser med lyserødt militærprint - så jeg kan ikke ligefrem påstå - at jeg kkke også selv valgte, hvad jeg ville dengang
okt 2010
apr 2018
apr 2018
Hvad er mon forklaringen på Langeland mfl. ved nogen hvad de gør anderledes?
apr 2018
der må være noget at lære af Langeland mfl. prøv at se deres tal.
apr 2018
hav en god dag og debat og tak for et super spændende og lærerigt emne om køn hjemmegående. Carolines video var virkelig god også
PS er i Esbjerg hos min mor. kæft hun er på toppen... sikke et forløb! miraklernes tid er ikke forbi. Jeg skrev herinde om det så synes jeg lige vil dele min store glæde også
aug 2006
apr 2018
Pædagogerne og de andre børn syntes han var mega-sej
Det samme gjorde en mor.
En anden mor troede jeg havde fået en pige og en træls far spurgte Osvald: Osvald. Hvorfor har du kjole på? Er du da en pige?
Jeg svarede for Osvald: nej - han er bare Osvald, der gerne ville have kjole på.
feb 2006
apr 2018
PS - det barn fylder mig med så meget kærlighed, stolthed, glæde og sjov hver dag.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
Det er der ikke noget ondt i, men måske man kunne have det i mente, om det her er noget han virkelig vil, i så stort et omfang, om han får lige så meget positiv kontakt, når han opfører sig som en "dreng", eller er det noget han gør, fordi så får han, og hans Mor noget anerkendelse ud af det ...?
Hvordan han sætter sit hår, eller får andre til det, og hvad han iklæder sig, betyder ikke så meget, i sig selv, i mine øjne, fred være med det.
Motivationen ville jeg være undersøgende overfor.
apr 2018
Ligesom hans storebror aldrig har set eller spillet Fortnite - men leger Fortnite, danser Fortnite danse og er vild med sin Fortnite- bluse fordi hans nærmeste jævnaldrende legekammerater må se og spille Fortnite.
apr 2018
jun 2007
apr 2018
apr 2018
frodes kommentar: øhh Osvald - du ligner jokeren.... med blomster.
Osvalds svar: nej - jeg har læbestift på.
Mit svar: Frode har nu lidt ret i, at du ligner jokeren - men en FLOT joker
apr 2007
Fedt nok at sådan et stavehjul lige kunne give dig din mand tilbage. Tror du, man kan gøre det med mænd, man ikke kender også? Det lyder lettere end at skulle på en masse dates
Og ja, et lotteri gad jeg også godt vinde. Eller pengene, i hvert fald.
Der er også en herinde, der lige har mistet sin cykel. Kan man mon få sin cykel tilbage ved hjælp af den der magiske e-mail adresse?
sep 2017
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.478
Måske den magiske tosse har en usynlighedskappe
maj 2015
apr 2007
apr 2008
apr 2007
jun 2007
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.473
aug 2006
sep 2017
feb 2006
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.795
Så hvis man mener noget haster/er vigtigt, eller man bare observere noget stride imod reglerne, så er det smarteste at sende en pb, for den kan jeg se uanset om jeg er på telefon eller computer, og er der noget jeg ikke selv kan reagere på, ja så kan jeg gå videre med det.
Der var en der var sød at sende mig linket tidligere i dag, fremfor bare at øffe i tråden her over at jeg ikke har reageret.
Den omtalte bruger er udelukket da der var udstemmer nok til at jeg kunne gøre det uden at skulle have fat i Big admin, som jeg normalt ville gøre hvis der enten ikke var udstemmer, eller hvis det bare ikke var så åbenlyst hvorfor personen havde fået udstemmer .
Og altså så synes jeg det er lidt sjovt at folk normalt synes der ikke burde være Haèr herinde/ at de blander sig for meget , men når der så lige en sjælden gang går lidt tid inden der reageres på noget der egentlig er ret uskyldigt i modsætning til personangreb mm, ja så er den helt gal
apr 2018
apr 2018
maj 2009
Håber ikke at han bliver mobbet af de andre børn.
aug 2015
apr 2018
maj 2009
feb 2006
apr 2018
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
apr 2018
feb 2006
Men hun er heldig, at det er netop jeres familie, hun blev født ind i. Også selvom I fik rodet lidt rundt i det med at være en dreng en periode
Og shit hun rocker det tylskørt!!!
jun 2007
apr 2018
Julie - tak
Og ja - vi var på vej til første dansetime - kæmpe succes
maj 2009
Jeg håber, at hun kommer til at gå gennem livet uden alt for meget modgang, for børn kan godt nok være onde ved hinanden.
Og varme tanker til jer forældre, for det kan vist ikke undgås at i forældre kan være lidt nervøse for hvordan det kommer til at gå for hende.
okt 2010
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.082
aug 2015
om Osvald så vælger at være pige for evigt eller hvis hun skifter mening.
Det bør nemlig ikke være ens køn der er vigtigst, men ens personlighed og individ.
Og hvor er det bare flot at hun sådan tør at "springe ud" og komme og fortæller det er det hun føler - det beviser jo bare at den forståelse og accept der har været fra starten, simpelhen har givet hende mod på ikke at holde sig tilbage
apr 2018
apr 2018
okt 2010
maj 2015
apr 2018
okt 2010
sep 2017
Jeg bliver helt varm i maven på hendes vegne. Tænk at være vokset op så tryg, at man bare siger det. Og at folk omkring bare gør det
Jeg stemmer for Olivia
apr 2018
apr 2018
apr 2018
apr 2018
apr 2018
apr 2018
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.795
maj 2009
Giv hende et stort kram og sig tillykke med det nye navn, som bare er sejt.
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 865
okt 2018
Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
Ja, det er begge dine unger
Vi har en dreng som blev født som en pige. Det er noget værre rod når det sker. Heldigvis kan man helt selv bestemme hvad man vil være
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Min datter sad ved siden af og sagde "se en prinsesse mor"
Børn er nogle imponerende små størrelser synes jeg. Tænk at kunne sætte ord på så store tanker når man er så lille
apr 2018
apr 2018
Selvfølgelig med enkelt V -det er Osvald jo også
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.468
Som “næsten” ny mor gør det mit hjerte varmt helt ind i hjertekulen
Tak for at dele
apr 2018
Ja de siger dog også nede i børnehaven, at de har absolut 0 erfaring med 'situationen' - men vi skal til møde med dem og psykolog + sundhedsplejerske på torsdag og ellers vil de gerne kontakte foreningen for transkønnede børn for vejledning. Synes det er dejligt at de bare er ærlige omkring egen manglende viden. Det er mest i forhold til at skulle formidle til de andre børn osv
aug 2011
okt 2010
den handler om 2 drenge der som 11 årige fandt ud af de ikke var piger
De er i go morgen Danmark og tale lidt om det, blandt andet det med at de ikke juridisk kan skifte køn når de er under 18 (altså CPR nummer)
apr 2018
Har snakket med flere forældre til transkønnede børn efterhånden - og alle minder lidt om vores historie.
Ps - osvilda er stadig vild med osvilda - og kaldes ikke andet nu
okt 2010
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
Arbejder selv med børn, og det er så skønt når børn får lov at være lige præcis som de er.
Og du har bare det mest fantastiske barn.
apr 2018
apr 2018
Det er hendes eget ønske. Hun blev 5 år den anden dag. Hun stortrives og alle omkring hende har accepteret navn og køn - også alle de andre børn.
apr 2018
apr 2018
en hilsen fra min favorit skuespiller Robin Lord Taylor passer godt ind her.
apr 2018
apr 2018
maj 2009
Oswilda er heldig at hun har så dejlige forældre som jer.
Håber at omgivelserne vil blive ved med at akceptere Oswilda uden forbehold.
jun 2007
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 276
aug 2011
Bliver simpelthen SÅ rørt over, hvordan I alle favner og rummer Osvilda, med alt hvad hun er
Og selvfølgelig stort tillykke med fødselsdagen, skønne Osvilda
apr 2018
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.611
okt 2018
Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
apr 2018
aug 2015
Jeg har selv flere transkønnede venner i min omkreds.
og jeg kan sige - ja det er desværre rigtig besværligt og hårdt..
Ikke nok med at ventetiderne er helt ekstreme, men de er virkelig også strenge med alt.
og du bliver stillet vildt grænseoverskridende spørgsmål om ALT
aug 2015
Man kan ikke blive andet end i varm i hjertet over at hun har nogen så dejlige og forstående familie og omgangskreds.
Det er bestemt en støtte og forstående hun vil få behov for igennem det hele, for det er helt ok at føle sig som noget andet end den krop man er blevet givet
apr 2018
apr 2018
Vi bor på Fyn - så ja det er da lidt en køretur til KBH - men altså - det er jo trods alt kun nogle timer
jun 2009
Det var også enormt omstændigt og besværligt. Kan ikke helt forstå hvorfor, det skal være så svært at "få lov".
okt 2010
jun 2009
okt 2010
og så henviser de til denne side:
https://www.personregistrering.dk/soenderjylland.html
hvor der står: "Navneændring
Hvis du ønsker at ændre navn, skal du henvende dig til den kommune hvor du er født. "
Så nej det ser ikke ud til at være lavet om for sønderjyder.
sep 2017
okt 2010
sep 2017
okt 2010
sep 2017
At det handler om noget så stort, som en lille pige der skal kæmpe en kamp, for at få lov at være den hun er. Fordi hun tilfældigvis er født i den forkerte krop. Men som er så ufattelig heldig, at hun har et sæt forældre, som giver hende al den støtte og kærlighed, hun fortjener. Uanset om du skifter navn eller ej
okt 2010
Hvilket jeg ikke gør
sep 2017
Hun fortalte bl.a. at man på PET-scanninger kan se, hvis børn er transseksuelle. Og så har hun en masse forskning og viden om børn, pædagogik og udvikling. Måske kan I finde noget hos hende, som kan hjælpe jer med at hjælpe Osvilda bedst? Jeg ved ikke hvor travl hun er, men hvis I sender hende jeres historie, kan I være heldige at hun svarer jer.
apr 2018
apr 2018
apr 2018
apr 2018
okt 2010
og rigtig dejlig billede af de 2 børn
Har du vænnet dig til hun har skiftet køn?
apr 2018
okt 2010
apr 2018
"Ja jeg ringer fordi Osvilda har fået forhudsbetændelse. Det har hun haft to gange nu - så jeg skal lige høre, hvad vi kan gøre, og om hun skal undersøges"
.... dyb tavshed i den anden ende....
Læge: "undskyld - men en pige kan ikke have forhudsbetændelse"
Nårh nej - jeg forklarer lige forfra
Og så er vi møgtrætte af tests - fordi hun hver gang konfronteres med, at hun hedder Osvald på sygesikringskortet. Og det gør det stakkels testpersonale meget forvirret. Så nu husker jeg at have en seddel med, hvor der står: mit barn er transkønnet.
okt 2010
Men tak fordi du gider tage kampen, det er der bestemt ikke alle forældre der vil
Jeg er sikker på at folk som dig gør at folk i fremtiden er mere åben overfor transkønnede børn
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 516 Svar: 12.543
Ikke pga. hovedpersonen, men pga. de fuldstændig fantastiske, støttende, forstående forældre - godt der er flere som jer derude.
Det har børnene brug for
okt 2014
apr 2018
apr 2018
nov 2008
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.715
Er både navn og cpr nr så rettet til en pige?
sep 2017
apr 2018
maj 2009
Og hvor er hun heldig at have jer som forældre.
okt 2010
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 516 Svar: 12.543
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.414
apr 2018
apr 2018
jun 2007