2.483 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Koi og guldfisk. Koi og guldfisk.

Håber der er nogen som har lidt forstand på fisk smiley
Igår købte jeg to små nye koi til min havedam. Men siden de to nye kois kom i, har den gule koi ikke fået en pause. Mine tre røde guldfisk jagter den rundt nonstop. Igår var det 8 timer, idag forsætter det. Det ville være synd hvis den kom tilskade eller døde af det. De grupper sig sammen omkring koien og holder den nede på bunden og ligger sig i en bunke omkring den. De puffer til den og prøver at holde fast i dens finner.
Jeg ved ikke hvorfor de gør det? Nogen siger de skal finde hierarkiet og andre siger det er parring/gydning. Jeg synes bare det skal stoppe og de skal leve sammen i ro og mag.
Jeg har overvejet at dele dammen op, så koi kom på den ene side og guldfiskeflokken på den anden.
Har i oplevet det før? Jeg havde ellers hørt at guldfisk og koi sagtens kunne gå sammen smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Koi og guldfisk.
  • #1   9. jun 2020 Om det er det ene eller det andet, ved jeg ikke, men det lyder rigtig meget som mine fisk. Og de er godt i gang med at formere sig smiley

• #2   9. jun 2020 Umidelbart lyder det mest som parringsleg, jeg vil tro du har mange guldfiske hanner så bliver de ret livlige hvis der kommer en hun

• #3   9. jun 2020 Stakkels dame. Hun bliver angrebet nærmest.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #4   9. jun 2020 Jeg ville skille dem ad. Hun skal jo ikke parre med guldfisk og ved andre dyr ville man jo heller ikke bare stå og se på

• #5   9. jun 2020 Hun er kun et år, så tror slet ikke hun kan ligge æg pt. Nu når jeg observere virker der til at de ikke er lige så ivrige. Hun får lidt flere pauser hvor drengene laver noget andet. Hun har også været oppe og spise lidt. Så må hun bare vokse lidt.

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#6   9. jun 2020 men det er da synd for hun kan jo ikke komme væk.

man ville jo heller ikke lade en tæve fx sidde i et indlukke og klare det selv.

Jeg ser ingen forskel på om det er en fisk eller et andet dyr

Jeg ville adskille

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#7   9. jun 2020 ps vi har fisk og der er racer vi ikke har mere fordi de sloges og åd hinanden. derfor skriver jeg sådan. Det et ikke for at genere dig, men for at hjælpe.

Jeg er dyreven og ved du er smiley

jeg kan ikke holde ud at se på det ved vores. Vi har derfor handlet på det

• #8   9. jun 2020 Tro mig, jeg syntes ikke det var fedt. Kunne næsten ikke holde ud at sove i nat, fordi hun blev jagtet. Jeg må kører ud og finde noget fiskenet, som jeg kan dele dammen op med.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#9   9. jun 2020 jeg har det på samme måde... fisk kan være barske!

• #10   9. jun 2020 Man kunne jo også vælge at give fiskene forhold så de kan leve naturligt, fx ikke have så mange fisk i et lille område at de ikke kan gemme sig.
    Men der ud over er naturen sådan at guldfisk gyder, det ser ret voldsomt ud og jeg Kan garantere dig for at fisken er med rogn, for ellers sker det ikke, desuden vil jeg nok sætte spørgsmålstegn ved om det reelt er en koi du har fået, mon ikke det er en guldfisk smiley

• #11   9. jun 2020 Er ret sikker på at guldfisk ikke har skæg smiley Hun skulle gerne være en sommerfugl koi smiley

• #12   9. jun 2020 jeg ved ham her holder Koi karper https://www.facebook.com/allan.poulsen.31

Kommentér på:
Koi og guldfisk.

Annonce