{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

Coca Cola ... shit jeg troede liiige {{forumTopicSubject}}

Hører lige flygtigt på TV2 News ...at man vil sætte Cola - reklamer på pause pga. racisme.
Hurtigt flyver det gennem min "hjerne" ... at det er farven på Colaen i dåsen , der skal forbydes fordi den er sort / mørk . ... smiley

Tænker hurtigt videre ... og hmmm ... hvad så med indianerne og vores røde Hindbærbrus ... og hvad mon Finnerne siger til Dansk Vand .. ( hvilken farve den mon så skal have smiley )

Man må gerne grine lidt af sig selv ... ikke ??? ....... nu da jeg har fundet ud af den rette sammenhæng. .... smiley smiley smiley smiley smiley


Kommentarer på:  Coca Cola ... shit jeg troede liiige
  • #1   27. jun 2020 NITTIB, du er ikke alene.
    Det første jeg tænkte på var, hvilken af deres reklamer mon var racistisk, jeg kunne ikke komme i tanke om nogen.
    'Den næste tanke gik så til farven af Cola, men det synes jeg godt nok var for usandsynlig, så jeg blev nød til at læse artiklen.


  • #3   27. jun 2020 Ida - det har vi da gjort før. I min barndom kunne man få klar cola.
    - men ville det ikke være racistisk... at tage en god, mørk ting og gøre den hvid smiley


  • #6   27. jun 2020 #5 ... john .... Sikken hukommelse du har ... eller har du læst det et eller andet sted ? ... Fniiis . smiley

    God historie og fed film .... men den bliver jo snart censureret også . ... ( filmen altså )


  • #7   27. jun 2020 Tror nu ikke den bliver censureret, min ikke bare der kommer en disclaimer på ?

  • #9   27. jun 2020 Sofia - filmen er gammel, så du kan næppe undskylde med alder smiley

  • #12   27. jun 2020 Ja det er lidt vildt, at vi ikke skal længere tilbage end det - det føles som sådan noget der skete "i gamle dage", men det er jo slet ikke så længe siden.

  • #13   27. jun 2020 man kan stadig få albino cola smiley Det er Frem der laver dem

  • #14   27. jun 2020 Ok, jeg troede faktisk ikke de fandtes længere - nu er jeg da nødt til at købe nogen smiley

  • #16   28. jun 2020 I sin tid var det Harboe, der kom med de klare colaer.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #17   28. jun 2020 Men brun creme er helt fint. Jeg må være blevet gammel for jeg forstår ingenting. Folk er blevet rablende gale.

  • #18   28. jun 2020 Hvad farve mon Pjerrot så må have ... .. måske zebra-stribet ... bare for ikke at støde nogen .

    Ja ... Max H .... folk er blevet rablende gale .... det hele ender i een STOR gang pløre.


  • #20   28. jun 2020 Det mest underlige ved de produkter der giver en mere lys hud er, at de sælges jo stort set ikke i vesten. Det giver jo ikke rigtigt mening som sådan.

    Det er produkter der er populære i nogen Asiatiske lande? Der er det jo et skønheds ideal at være lys i huden.

    Hvis man har set nogen af de kinesiske kvinder, så kan jeg hilse og sige, at man som Vestlig af orientering næppe finder det specielt smukt, når man møder en af dem der aldrig har været ude i solen som sådan!

    Faktisk har vestlige generelt en præference for asiater med tanned skin. Det har medført, at i Thailand, er kvinderne nu begyndt at være ligeglade med den lyse hud. For så kan de også bade og svømme i havet, samt gå ture i solen som alle andre mennesker uden parasol.

    Man ser i Thailand generelt ikke de der evindelige sol parasoller mere. Ser man en, så er det altid en kinesisk eller Koreansk turist.

    Alligevel, jeg vil næsten kalde det vestlig imperialisme, at vi skal definere andre landes skønheds idealer om hvad der er rigtigt eller forkert lige pt.


  • #22   28. jun 2020 @Sofia A
    Du tænker på en Geisha.

    Skulle man følge nuværende trend, så er det jo den vildeste racisme, som når en hvid maler sig sort i hovedet (det har nogen tosser også besluttet er racisme).

    For pokker traditionen er flere hundrede år gammel, og hvis nogen hvid for ondt i røven af det. Så er man dummere end dum i mine øjne!

    Alt den der udskamning af farve er så dum, at jeg næsten kunne græde over idiotien.

    Det er ikke racisme at en hvid maler sig sort i hovedet. Ligesom når en "gul" maler sig hvid.

    Slut prut finale!


    profilbillede
  • #24   28. jun 2020 @Sofia A.
    Du fremviser jo den vildeste racisme der! smiley

    Disse 4 piger er nuværende klassiske eksempler på racisme. De er jo alle nærmest hvide i huden. Det gør jo ondt i os hvide i følge den nye trend!

    Dog tror jeg at Blackpink ret ligeglade med Vestens nuværende udfordring med alt omkring hudfarve! De er jo alle med den der porcelænshud.

    https://youtu.be/IHNzOHi8sJs

    PS: Lisa er min helt. Det har jeg fået af vide af kæresten jeg skal være! smiley


  • #26   28. jun 2020 Martin - jeg tænker ikke, det er selve det at male dig sort, der er skyld i den opfattelse, men derimod hele den kultur der har været omkring blackface... Det har trods alt ikke rigtigt været nogen sammenlignelig "whiteface-kultur".

    Så selvom det måske nok har taget lidt overhånd, når man graver 20-30 år gamle billeder frem og på den baggrund lægger folk gør had, får dem fyret osv, så kan jeg godt forstå, at folk forarges, hvis nogen i dag maler sig sort..


  • #27   28. jun 2020 @Michelle.
    Fair nok at du har den holdning, og nej, man skal ikke male sig sort i hovedet i dag. Det har mærkelige mennesker gjort er upassende, selvom jeg godt forstår at børn synes det er sjovt uanset race.

    Jeg synes det er tåbeligt i dagens Danmark. Hele den kultur du beskriver har vi jo aldrig haft. Selv udtrykket neger, var ingen dansker jo klar over var stødende, indtil nogen forklarede os, at det kom af Nigger (hvilket faktuelt er forkert, men det er sådan det blev).

    Jeg ved godt at der findes racisme i DK, men det er dæleme lidt. De få spader er jo ligegyldige, og antigruppen af dem (ligeså store spader), skal ikke ikke definere hvad der er rigtigt eller forkert.

    Det er desværre hvad der forgår pt...

    @Sofia A.
    Fik hudkræft og døede.

    Sådan er det. smiley


  • #28   28. jun 2020 Martin - nu var det mere fordi du skrev om at hvide ikke føler sig krænkede, når asiater maler sig hvide. De to ting kan bare ikke sidestilles, det var sådan set blot min pointe - dels pga tidligere tiders blackface og dels fordi asiaterne jo ikke prøver at imitere et andet folkeslag.

    Men nej, jeg mener heller ikke vi har de samme problemer som i USA. Racisme har vi da helt sikkert også her, nogen steder mere end andre, men ikke på en måde, der tåler sammenligning med det der sker derovre.


  • #29   28. jun 2020 @Michelle.
    Helt enig med det du skriver.

    Det er jo derfor jeg synes det at tosset at firmaer tvinges til at ændre navne på hudprodukter fordi at nogen påstår at det er racistisk. Det er noget pjat opfundet af irrationelle mennesker.

    Det er nogen Asiater der er storforbrugere af den slags produkter. Intet med racisme at gøre! Men deres kultur, og det skal vi sorte eller hvide ikke blande os i, endsige forsøge at at gøre til et problem....


  • #31   29. jun 2020 Ej, det er da bare for mærkeligt smiley

  • #32   29. jun 2020 hey Det er da hende tyskeren der lignede en lædersofa sidst jeg så hende ... Jeg troede hun var stoppet.... Det er hun så ikke....

  • #33   29. jun 2020 #30 .... smiley smiley smiley ... man må da håbe hun ikke vælter forover med de babser ... og skraber det sorte af næsen ... smiley

    ( endelig fandt du din " drømmepige " john ) smiley


  • #35   29. jun 2020 HL, jeps, hun er rablende sindsyg.
    Hun og manden er tit i tysk tv.
    Manden har været næsten lige så mørk som hun, men hos ham forsvandt det igen.
    Sidst jeg så hende i tv ville hun have endnu større bryster.


  • #37   29. jun 2020 hende jeg tænker på er muligvis tan mom... hahaha altså de foto der kommer.når man søger

  • #39   29. jun 2020 John, hun er en kommunefarvet hvid tysker, så blev hun blondine, og som blondine var hun virkelig køn.
    Derefter blev hun så en grim sort....
    Utrolig at hun kan finde på at gøre sådan noget ved sig selv.

    Her er et billede af hende, hvor hun var blondine


    profilbillede
  • #41   1. jul 2020 Den finske forsker Tatu Vanhanen dokumenterede tilbage i 2012, at etniske forskelle forklarer 66 pct. af årsagerne til konflikt i samfund. Sølle 34 pct. er tilbage til forhold som f.eks fattigdom, manglende demokrati og korruption.

    Såå... hvem er det i Danmark, der er de virkelige ofre for racisme?
    https://politirapporten.dk/112/gaatur-med-hunden-endte-galt-braekkede-kindben-og-bloedning-i-hjernen

    Disse overskrifter er dagligdag, hvis man følger lidt med i et bredt udsnit af de danske medier og lokalmedier. Det er (mindst!) 365 ofre hvert år, der får fysiske og måske psykiske mén pga. voldelige overfald fra vidt fremmede overfaldsmænd af anden-etnisk baggrund.
    Og det er hvis vi antager, at der skrives om ALLE overfald, og det tror jeg personligt ikke at der gør. Der skrives om de groveste..

    Men det er ååh så synd for de farvede hele tiden. Og så glemmer vi også lige at over 1 million hvide europæere blev taget af arabiske slavejægere, og solgt til liderlige sheiker og til arbejdskraft. Nej shyy det taler vi ikke om, og heller ikke om at der stadig den dag i dag, handles sorte slaver i den arabiske verden.

    Jeg brækker mig.

    Hermed også en opfordring til at komme med bare eet eksempel på et lignende overfald, bare med omvendt fortegn..


  • #42   1. jul 2020 Den her havde givet mig 30 dages karantæne på Fb..

    profilbillede
  • #43   1. jul 2020 Og angående USA hvor dette krænkelsesmareridt har bredt sig fra, så er der TI gange så mange voldelige overfald fra sorte imod hvide, end omvendt. Selvom de sorte kun udgør 13% af befolkningen.

  • #44   2. jul 2020 @Ikkesom.
    Jeg ved, at 97 procent af anden etnisk baggrund i Danmark ikke har lavet noget ballede. Det siger statistikkerne.

    Ja, det er så 2 procent point mere end etnisk danskere. Det ved jeg også godt. Jeg ved faktisk hvad jeg udtaler mig om, og ser ikke bare sort eller hvidt på tingene.

    Ja, der er nogen udfordringer, men hvad har det at gøre med hvad det foregår i USA. Dit billede er da da bare dumt. Altså nedladende i mine øjne. Hvad skal jeg bruge det til?

    Hvad har udfordringerne i USA med Danmark at gøre? I mine øjne, så er du ligesom feminister der forklarer nuværende feminist tvang med, at der er problemer i x andre lande. Gaab...

    Jeg hapser til enhver tid en gul frem for en hvid. Gør det mig til en racist?

    PS: Jeg svarer kun, fordi feministerne lukkede røven. smiley


  • #45   2. jul 2020 Næsten hver anden mand af ikke-vestlig oprindelse mellem 18 og 30 år, har en dom for kriminalitet.

    Hvor du har dine 97% fra ved jeg ikke, og jeg er sådan set også ligeglad. Jeg har læst noget andet og nej.. jeg gider ikke skulle finde det frem. Jeg er færdig med at "kæmpe" for at folk skal blive oplyst, det er som at tale til et køleskab - spild af tid.

    Hvad har problemerne i USA med Danmark at gøre? Ja det ved jeg sgu heller ikke, men utallige BLM demonstrationer, overmaling af danske statuer og kritik af Shu-bi-dua sange osv. siger noget andet. Folk og medierne rider på bølgen af idioti, og jeg bliver så træt...


  • #46   2. jul 2020 Ok, lavede lige en simpel google, og øverste link var dette: https://www.berlingske.dk/samfund/aargang-87-naesten-hver-anden-ikkevestlig-mandlig-indvandrer-doemt-for-at

  • #49   2. jul 2020 Der er ingen bortforklaringer i denne tråd. linkene viser at både Martin og ikkesom har ret Holly.

Kommentér på:
Coca Cola ... shit jeg troede liiige

Annonce