Legetøjskurv stående fremme - fordele/ulemper Legetøjskurv stående fremme - fordele/ulemper
Jeg er i gang med de sidste forberedelser inden vores lille nye terrorist flytter ind
Indtil videre har jeg flyttet om på hundekurve, vand/madskåle osv 4 gange og nu er det hele så flyttet tilbage til hvor det stod i første omgang haha.
MEN jeg har en stor kurv med legetøj som jeg ikke lige kan finde den rette plads til.. Og så kom jeg til at tænke..
Er det mon bedre ikke at have et stort "tag selv bord" af (ikke det vi bruger til træning) legetøj fremme, men derimod at når vi skal lege så det er noget vi "kun" gør sammen?
Eller er det fint hun både leger selv og med mig?
Altså vil ikke fjerne alt legetøj, hun skal selvfølgelig have lidt, det kommer helt af sig selv
Har jeres hund en kasse/kurv med legesager de bare selv kan gå i? Hvorfor/hvorfor ikke?
Og så lige et billede af min lækre lille lakrids
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.812
Af en eller anden mystisk grund, så får han det flip at han skal gå rundet med sådan en i munden en gang om ugen cirka.
Han ødelægger dem absolut ikke! Det er hans omsorgsgen der lige får et flip tror jeg.
Da jeg boede sammen med en Broholmer blev meget af det lagt væk. For den åd nærmest legetøjet.
Så jeg tror det er mere et spørgsmål om hundens mentalitet der er afgørende i det tilfælde.
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.742
Bella bruger kun bold i træning, og har ikke (samme) bolde i kurvene, og er i øvrigt ikke rigtigt interesseret i bolde, med mindre vi er sammen om det.
Jeg synes det er praktisk at særligt hvalpe har meget legetøj at bide i, i stedet for møbler og sko
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 7 Emner: 91 Svar: 2.808
Jeg har endnu ikke haft glæden af en hund der splitter ting ad, men har på fornemmelsen at det kommer jeg til nu hehe
Mine tanker går dog ikke på om tingene bliver ødelagt, mere om der er noget strategisk feks i forhold til træning og/eller ro ved at have det fremme eller ej
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.526
Mine hunde har en stor kasse med legesager stående fremme. De leger forholdsvist meget med deres 'sager'. Både alene og sammen (trækkelege). Og så er de begge typerne, der gerne vil have en bamse i munden
Jeg leger også med mine hunde som belønning under træning; her bruger jeg bolde, bidepøller og forskellige trækketov. DET ligger der ikke i legekassen.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Så ja jeg kommer nok til at lave et stort "tag selv bord" - er lidt ligeglad så længe det ikke er træningslegetøjet
maj 2007
Men om hun "bare" skal have 2-4 stykker liggende, en hel kurv fuld eller om det er ét fedt kan jeg ikke lige lure
apr 2008
maj 2007
maj 2007
I virkeligheden kunne jeg også bare prøve mig lidt frem, starte med lidt legetøj og så bytte ud/finde mere hen af vejen. Så er der altid lidt nyt
apr 2008
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.275
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.479
Hun har både leget med det selv og kommet med det for at lege sammen med os
Nogen vil helst kun skabe værdi i legetøj når man er sammen. Det er nok bare forskelligt hvad man er til
sep 2017
Jeg kan selvfølgelig ikke sige noget om, hvordan de ville være hvis de ikke havde legetøj til rådighed hver dag
maj 2007
Og er da også kun fordi jeg ikke lige ved hvor den skal stå, at jeg kom til at tænke på det
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.135
Det er selvfølgelig fint ikke at have d
alt fremme hele tiden, så du har lidt "nyt" at give hende, hvor du så fjerne et par af de andre ting, som så kan blive til "nye" ting igen. Men fjern aldrig det der eventuelt bliver hendes ynglings legetøj.
Det er vigtig at hun har mulighed for at lege, både selv, men også med dig ellers bliver hun sandsynligvis umulig at være sammen med, fordi hun kommer til at kede sig. Og så får kreativiteten frit løb og det tror jeg ik at du ønsker dig.
Hun kan sagtens finde ro og sove selvom der er en masse legetøj, det er hun vant til.
Trænings legetøjet skal hun selvfølgelig ik have liggende rundt omkring. De er noget I har sammen til træning.
Asti har altid haft en kæmpe kasse med alt muligt legetøj, bøffelhorn, gevir mv. til fri afbenyttelse og hun kommer tit med noget, som vi så skal lave sammen
Langtidsholdbar tyggeting er vigtige, da det kan få dem til at slappe af at ligge og gnaske lidt i.
maj 2007
sep 2008
I deres hvalpe-fængsel ligger det over det hele også i deres sovesteder, fordi de slæber det der op
sep 2008
Pas på med klove, når hun får stærkere kæber, dem kan hun flække og de bliver knivskarpe, men jeg brugte dem også til Asti, da hun var baby, men hun får dem ikke mere
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.815
Som hvalp havde vi legetøj som vi byttede ud af i løbet af ugen, så der hele tiden var noget "nyt" legetøj han kunne lege med, men her gav det god mening at have fri adgang til næsten alt hans legetøj, frem for kun et par stykker fremme.
Aktiverings dimser og trænings legetøj er selvfølgelig ikke frit tilgængeligt
maj 2007
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Ingen af dem har mistet lysten fordi det står frem hele tiden.
Legetøjet er altid blevet brugt meget, både til leg med sig selv og med mig.
Hvis hunden har lyst til at lege kommer den med legetøjet og ser forventningsfuld op på mig.
Har jeg ikke tid eller lyst til at lege, begynder de at lege med sig selv.
Gaddafi har ikke ret meget legetøj, da det tager under 5 minutter at splitte det ad.
Han overtog over 40 bamser efter Taliban.
Nu har han kun "museskindet, æselskindet, abeskindet" mm.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 516 Svar: 12.543
Jeg ved ikke, om det udelukkende er pga. det, men 7-9-13 har mine hunde(hvalpe) stort set aldrig bidt i eller ødelagt noget, der ikke var deres
Træningslegetøj er selvfølgelig noget helt andet. Alt med "pels" er fx. no go, hvis man ikke leger med mig.
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.993
Foruden legetøj har jeg pt. tomme papkasser stående som de små banditter på 14 uger kan flå i småstykker og der ligger en del tyggeting rundt omkring.
Jeg oplever ingen forskel i deres glæde ved det legetøj vi bruger til træning, det betragter de altid som noget særligt, fordi det kun bruges der. Det samme med bold i snor, som kun er med på vores gåture
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.993
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.963
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 263
med alverdens lege / bide ting.
Når de trængte til ny underholdning
- tømte de kurven for at få fat i det der lå nederst
- så de sørgede selv for udskiftning.
sep 2017
Ikea-bamser og så de der ænder (dem med posen og elastikken indeni, som én var ved at dø af forargelse over for nogle mdr siden) er favoritter. Ingen af delene holder særlig længe, men det er sjovt så længe det varer
sep 2008
aug 2006
Følger: 45 Følgere: 47 Hunde: 12 Emner: 194 Svar: 1.228
Ingen af vores rottweilere splitter det ad og Knirke elsker, som i ELSKER, at rode med hele femøren rundt i den og finde det helt rigtige. Eller at fordele hele kurven rundt om i stuen, på den måde at hvert stykke legetøj får en velfortjent flyvetur.
Ganske underholdende at se på
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.795
Så her bliver kurven stående når Henning flytter ind, og så regner jeg med at det nye legetøj jeg har købt til ham kommer i en lille kurv ved siden af hans seng i stuen
Legetøjskurv stående fremme - fordele/ulemper