1.062 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Legetøjskurv stående fremme - fordele/ulemper Legetøjskurv stående fremme - fordele/ulemper

Jeg er i gang med de sidste forberedelser inden vores lille nye terrorist flytter ind smiley

Indtil videre har jeg flyttet om på hundekurve, vand/madskåle osv 4 gange og nu er det hele så flyttet tilbage til hvor det stod i første omgang haha.

MEN jeg har en stor kurv med legetøj som jeg ikke lige kan finde den rette plads til.. Og så kom jeg til at tænke..

Er det mon bedre ikke at have et stort "tag selv bord" af (ikke det vi bruger til træning) legetøj fremme, men derimod at når vi skal lege så det er noget vi "kun" gør sammen?
Eller er det fint hun både leger selv og med mig?

Altså vil ikke fjerne alt legetøj, hun skal selvfølgelig have lidt, det kommer helt af sig selv smiley

Har jeres hund en kasse/kurv med legesager de bare selv kan gå i? Hvorfor/hvorfor ikke? smiley

Og så lige et billede af min lækre lille lakrids smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Legetøjskurv stående fremme - fordele/ulemper
  • #1   23. jul 2020 Min har en kasse med meget små bamser stående inde i stuen.

Af en eller anden mystisk grund, så får han det flip at han skal gå rundet med sådan en i munden en gang om ugen cirka.

Han ødelægger dem absolut ikke! Det er hans omsorgsgen der lige får et flip tror jeg.

Da jeg boede sammen med en Broholmer blev meget af det lagt væk. For den åd nærmest legetøjet.

Så jeg tror det er mere et spørgsmål om hundens mentalitet der er afgørende i det tilfælde.

• #2   23. jul 2020 Mine har en lille bitte smule legetøj *host* - det er i baggrunden på billedet smiley

Bella bruger kun bold i træning, og har ikke (samme) bolde i kurvene, og er i øvrigt ikke rigtigt interesseret i bolde, med mindre vi er sammen om det.

Jeg synes det er praktisk at særligt hvalpe har meget legetøj at bide i, i stedet for møbler og sko smiley Men der skal ikke være fri adgang til trænings-legetøj.

profilbillede
  • #3   23. jul 2020 Aww, det er da for sødt smiley

Jeg har endnu ikke haft glæden af en hund der splitter ting ad, men har på fornemmelsen at det kommer jeg til nu hehe smiley

Mine tanker går dog ikke på om tingene bliver ødelagt, mere om der er noget strategisk feks i forhold til træning og/eller ro ved at have det fremme eller ej smiley

• #4   23. jul 2020 Tillykke med lakridsen smiley
    Mine hunde har en stor kasse med legesager stående fremme. De leger forholdsvist meget med deres 'sager'. Både alene og sammen (trækkelege). Og så er de begge typerne, der gerne vil have en bamse i munden smiley Jeg kan ikke huske hvorfor det i sin tid var at vi indførte legekassen; det er mange mange hunde siden smiley Men den har fungeret fint med både hvalpe og voksne gennem tiden. Selve kassen (en stor trækasse) har også 'hvalpepatina' smiley
    Jeg leger også med mine hunde som belønning under træning; her bruger jeg bolde, bidepøller og forskellige trækketov. DET ligger der ikke i legekassen.

• #5   23. jul 2020 Jeg har en hel skuffe i mit skab med diverse legetøj osv. Nu er meget af det bare spredt ud på gulvet smiley Jeg tror, min tanke er at det legetøj der er begrænsning på, er dét vi bruger til træning. Alt det andet må gerne flyde. Den eneste grund til jeg gerne vil købe en kurv, er fordi det er lidt rarere at have det opryddet.

Så ja jeg kommer nok til at lave et stort "tag selv bord" - er lidt ligeglad så længe det ikke er træningslegetøjet smiley Jeg kan sagtens følge tanken i at al leg er mest spændende hos mig og alt det fede foregår hos mig, men tror ikke jeg kan få det til at fungere

• #6   23. jul 2020 Træning og aktivitetslegetøj er selvfølgelig lagt væk, det er kun "hverdagslegetøj" så at sige smiley

Men om hun "bare" skal have 2-4 stykker liggende, en hel kurv fuld eller om det er ét fedt kan jeg ikke lige lure smiley

• #7   23. jul 2020 Jeg har haft samme tanke om ro - men det viser sig, at når vi har den der formiddag med ro og hun i stedet vil tonse rundt og lege bidehvalp, så vælger hun ikke det legetøj der flyder, men fodlister og tapet i stedet for smiley smiley

• #8   23. jul 2020 Mette, hun kommer til at have alt legetøjet for sig selv, de små gider ikke nedværdige sig til at lege med sådan noget eller med hende for den sags skyld smiley

• #9   23. jul 2020 Haha fünke, ja det er jo selvfølgelig også en mulighed at hun finder tøserne eller mine fødder sjovere at lege med smiley

I virkeligheden kunne jeg også bare prøve mig lidt frem, starte med lidt legetøj og så bytte ud/finde mere hen af vejen. Så er der altid lidt nyt smiley

• #10   23. jul 2020 Altså jeg har ikke oplevet at det har været et problem i forhold til ro, for når hun har besluttet at hun IKKE vil være rolig så vil hun det ikke, punktum - og hun bliver ikke urolig fordi legetøjet ligger fremme, hun vælger i lige så høj grad alt muligt andet inventar. Så her gør det vist ingen forskel smiley

• #11   23. jul 2020 Min erfaring er at de færreste hunde bruger legetøj selv, det betyder at legetøj er noget jeg styrer og jeg leger med mine hvalpe rigtig ofte, jeg har ikke en masse ting liggende rundt omkring, så mister det lidt værdien, jeg har altid et eller andet lommen som jeg hiver frem hver gang hvalpen bliver ud til bens smiley Hvalpen får tyggeben m.m til tænder ikke legetøj

• #12   23. jul 2020 Vi har altid haft legetøj fremme, som ikke er træningslegetøj.

Hun har både leget med det selv og kommet med det for at lege sammen med os smiley

Nogen vil helst kun skabe værdi i legetøj når man er sammen. Det er nok bare forskelligt hvad man er til smiley

• #13   23. jul 2020 Mine hunde leger tit, både med sig selv og med hinanden (og med mig, hvis de kan få mig med). For dem er det helt klart en bonus i hverdagen, og de skifter gerne mellem forskellige bamser og dimser.

Jeg kan selvfølgelig ikke sige noget om, hvordan de ville være hvis de ikke havde legetøj til rådighed hver dag smiley

• #14   23. jul 2020 Jeg har også altid haft det fremme, men har heller ikke rigtig haft brugshund før smiley

Og er da også kun fordi jeg ikke lige ved hvor den skal stå, at jeg kom til at tænke på det smiley

• #15   23. jul 2020 Hun skal bare have en masse forskelligt legetøj tilgængeligt hele tiden.
    Det er selvfølgelig fint ikke at have d
    alt fremme hele tiden, så du har lidt "nyt" at give hende, hvor du så fjerne et par af de andre ting, som så kan blive til "nye" ting igen. Men fjern aldrig det der eventuelt bliver hendes ynglings legetøj.
    Det er vigtig at hun har mulighed for at lege, både selv, men også med dig ellers bliver hun sandsynligvis umulig at være sammen med, fordi hun kommer til at kede sig. Og så får kreativiteten frit løb og det tror jeg ik at du ønsker dig.
    Hun kan sagtens finde ro og sove selvom der er en masse legetøj, det er hun vant til.

Trænings legetøjet skal hun selvfølgelig ik have liggende rundt omkring. De er noget I har sammen til træning.

Asti har altid haft en kæmpe kasse med alt muligt legetøj, bøffelhorn, gevir mv. til fri afbenyttelse og hun kommer tit med noget, som vi så skal lave sammen smiley
    Langtidsholdbar tyggeting er vigtige, da det kan få dem til at slappe af at ligge og gnaske lidt i.

• #16   23. jul 2020 Tak Majken, så er det sådan vi gør smiley Vi har også en masse tyggeting, klove, kaninører osv. mangler faktisk kun et gevir smiley

• #17   23. jul 2020 Nu behøver det jo ikke være i en kasse, det er bare lidt praktisk at have et sted at samle det når man støvsuger smiley

I deres hvalpe-fængsel ligger det over det hele også i deres sovesteder, fordi de slæber det der op smiley

• #18   23. jul 2020 Kan varmt anbefale bøffelhorn dem er de allerede meget glade for samt deres gevir.

Pas på med klove, når hun får stærkere kæber, dem kan hun flække og de bliver knivskarpe, men jeg brugte dem også til Asti, da hun var baby, men hun får dem ikke mere smiley

• #19   23. jul 2020 Sam har en kasse fyldt med alle hans legesager og bamser, han går med en bamse i munden hver dag, det er sådan han hilser, når han har været alene hjemme.
    Som hvalp havde vi legetøj som vi byttede ud af i løbet af ugen, så der hele tiden var noget "nyt" legetøj han kunne lege med, men her gav det god mening at have fri adgang til næsten alt hans legetøj, frem for kun et par stykker fremme. smiley

Aktiverings dimser og trænings legetøj er selvfølgelig ikke frit tilgængeligt smiley

• #20   23. jul 2020 Vi har en stor kurv til det hele, men forestiller mig at det er det eneste sted det ikke kommer til at ligge smiley

• #21   23. jul 2020 Mine har altid haft masser af legetøj til at stå frem i en kurv.
    Ingen af dem har mistet lysten fordi det står frem hele tiden.
    Legetøjet er altid blevet brugt meget, både til leg med sig selv og med mig.
    Hvis hunden har lyst til at lege kommer den med legetøjet og ser forventningsfuld op på mig.
    Har jeg ikke tid eller lyst til at lege, begynder de at lege med sig selv.

Gaddafi har ikke ret meget legetøj, da det tager under 5 minutter at splitte det ad.
    Han overtog over 40 bamser efter Taliban.
    Nu har han kun "museskindet, æselskindet, abeskindet" mm.

• #22   23. jul 2020 Mine har altid haft en stor kasse stående fremme - og når der er hvalp i huset, så tager jeg et par (nye) håndfulde fra den kasse hver eneste dag, og spreder ud over gulvet, specielt når de skal til at være alene.

Jeg ved ikke, om det udelukkende er pga. det, men 7-9-13 har mine hunde(hvalpe) stort set aldrig bidt i eller ødelagt noget, der ikke var deres smiley

Træningslegetøj er selvfølgelig noget helt andet. Alt med "pels" er fx. no go, hvis man ikke leger med mig.

• #23   23. jul 2020 Mine har også masser af legetøj stående fremme og det bliver brugt både til alene leg, leg med hinanden og leg med mig. Selv den gamle diva, Ghini på 10, kaster dagligt rundt med bamser og kommer ofte hen og inviterer til leg.
    Foruden legetøj har jeg pt. tomme papkasser stående som de små banditter på 14 uger kan flå i småstykker og der ligger en del tyggeting rundt omkring.

Jeg oplever ingen forskel i deres glæde ved det legetøj vi bruger til træning, det betragter de altid som noget særligt, fordi det kun bruges der. Det samme med bold i snor, som kun er med på vores gåture

profilbillede
  • #24   23. jul 2020 Karina, her er det også pelsting, der bliver brugt til træning og kun der

profilbillede
  • #25   23. jul 2020 Jeg har ikke en kasse med legetøj til at stå fremme, men det er mest fordi, at jeg ikke har plads på min 19 kvm smiley , men Atlas har altid 3-4 stykker legetøj til at ligge fremme og så bliver det skiftet ud indimellem. Så er der selvfølgelig specielt træningslegetøj, som kun bliver brugt sammen med mig, og så har han en enkelt bamse, en stor golden fra Ikea, som kun kommer frem en gang imellem, og som han kun må lege med i en begrænset periode, for han kan slet ikke rumme den. Han kan stresse helt op over den, begynde at humpe og have svært ved at falde i søvn, fordi han skal holde øje med sin bamse smiley

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 263
    #26   23. jul 2020 Alle mine hunde (1 af gangen) har haft en stor kurv
    med alverdens lege / bide ting.

Når de trængte til ny underholdning
    - tømte de kurven for at få fat i det der lå nederst
    - så de sørgede selv for udskiftning. smiley

• #27   23. jul 2020 Mine hunde er ved at DØ af spænding, når jeg kommer hjem fra Ikea, for så får de en ny bamse, og de elsker det smiley

Ikea-bamser og så de der ænder (dem med posen og elastikken indeni, som én var ved at dø af forargelse over for nogle mdr siden) er favoritter. Ingen af delene holder særlig længe, men det er sjovt så længe det varer smiley

• #28   23. jul 2020 Ænderne er helt sikkert også favorit herhjemme smiley

• #29   23. jul 2020 Vi har en af de store plastik kurve med hank fyldt med legetøj.

Ingen af vores rottweilere splitter det ad og Knirke elsker, som i ELSKER, at rode med hele femøren rundt i den og finde det helt rigtige. Eller at fordele hele kurven rundt om i stuen, på den måde at hvert stykke legetøj får en velfortjent flyvetur.

Ganske underholdende at se på smiley

• #30   23. jul 2020 Vi har altid bare haft hundenes legetøj til at så fremme hele tiden, så har de selv kunne tage det når de har haft lyst, hvilket især Ozzy har gjort rigtig meget og stadig gør i en alder af 11 år smiley

Så her bliver kurven stående når Henning flytter ind, og så regner jeg med at det nye legetøj jeg har købt til ham kommer i en lille kurv ved siden af hans seng i stuen smiley

Kommentér på:
Legetøjskurv stående fremme - fordele/ulemper

Annonce