Bil/kobling ekspert? Bil/kobling ekspert?
Hej, har vi en bil doktor til stede.
Google gør mig forvirret og ved ikke om det er et kobling problem eller gearkasse problem.
I dag da vi skulle hjem, koblede jeg ud som normalt. Koblingen klikkede og jeg måtte ikke skifte gear. Jeg slap koblingen og tog den igen, nu uden klik og jeg kunne skifte problemer. Undervejs på køreturen hjem, skete det samme næsten hvergang jeg koblede ud, hvor den klikke og var låst. Så måtte jeg hele tiden slippe koblingen igen og tage den igen. Kan ikke skifte gear, kun komme i frigear når det sker.
Ved i om det er koblingen eller om det er gearkassen som vrøvler?
aug 2017
Følger: 10 Følgere: 66 Svar: 936
En defekt kobling virker ikke on/off. Den går i stykker og så er det slut.
Selvjusterende koblingskabler derimod, kan være noget fanden har skabt. Især de billige. Men næsten alle biler med kabel kører med dem, undtagen min.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 619 Svar: 3.616
Vi kører ihvertfald ikke i bilen indtil mandag hvor hvis kan få den til mekaniker.
Med "låst" mener jeg at man ikke kan skifte gear, fordi koblingen ikke er taget. Så er gearkassen jo låst
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
aug 2017
Følger: 10 Følgere: 66 Svar: 936
Du kan evt. prøve at følge kablet ned til motor/gearkasse og se om det aktiverer den arm det er monteret på, hver gang der trædes på koblingspedalen. Hvis det gør det, så er det længere inde den er gal, måske trykfoden til koblingen, men det tror jeg ikke rigtigt på, fordi fejlen på din bil kommer og går.
Bil/kobling ekspert?