{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Marsvin bur - men hvilket? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle hundefolk.

Ja, jeg gad ik' lige oprette mig på Gnavergalleri og nu har jeg set, at flere herinde har marsvin, sååå.... smiley

Jeg står og overvejer meget, MEGET, kraftigt at skaffe mig 2 stks grise, men nu står jeg lidt i et dilemma omkring bur, og vil høre jer, der har marsvin, hvad end det er opdræt eller bare som kæledyr. smiley

Hvis I kunne vælge, og økonomi ikke er i spil, hvilket ville I så vælge?
https://www.voliere.dk/vare/lux-marsvin-bur-stor154x54x54cm/
Med underskab

Eller

https://candcguineapigcages.co.uk/product/standard-2-x-4-grid-cage/
Med stander.

Buret skal stå enten op af en væg, eller en sofa ryg - der har jeg heller ikke helt bestemt mig....

Umiddelbart vil jeg helst selv have nr. 1, både grundet design, men det ser også ud til at det er nemmere mht. at strøelse, hø osv ikke bliver spredt alt for meget rundt.

Dog hvis det skal stå op af sofaen bliver den høje væg nok irriterende, og jeg tænker, deres specialmålsløsninger bliver mega dyre smiley

Det andet er større i bredden og virker nemmere at rykke rundt på......

Og der er garanteret andre ting, jeg ikke har overvejet endnu, så....

Hmm....Jeg er stadig lidt i vildrede, så endelig byd ind, og hvis I kender et sted, hvor det er muligt at få specieldesignet marsvin bur smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin bur - men hvilket?
  • #1   25. okt 2020 Helt klart C&C. Coroplastbundene er langt nemmere at rengøre og der er også betydeligt bedre luftcirkulation end der er i LUX-burene. Don't get me wrong, elsker LUX og har selv et specialbygget fra alu modul byg. Men det er også linet med coroplast i bunden, præcis som CC-burene smiley

  • #2   25. okt 2020 Jeg følger en på insta som har nr.2, det virker til at fungere rigtig godt for hende og hendes to marsvin.
    Hun har så en slags specielle stofmåtter i bunden og ikke strøelse, hø hænger i mini-høhække (som til heste).


  • #3   26. okt 2020 Jeg har det her: https://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefige_freigehege/zwergkaninchen/kaninchenkaefig/563433

    Jeg har haft bure, uden top, dengang jeg opdrættede marsvin, for det var lettere at rense burene. Men til gengæld oplevede jeg også flere gange, at grisene var faldet ud over kanten, så den løsning turde jeg ikke satse på, da jeg besluttede at have grisene stående i min stue, ovenpå en skænk.

    Hvis jeg skulle vælge mellem de 2 muligheder, ville jeg vælge nr. 2, fordi kanten er højere.


  • #4   26. okt 2020 Jeg ville helt klar vælge C&C, jeg synes de kan lvet så fede, især hvos man køber det godt stort smiley Med hensyn til strøelse over det hele så har jeg været rigtig glad for at bruge fx fleece i buden med håndklæder eller andet under og grisene er vildt med det. Jeg suynes personlidt gerne burene til mutter må være af en vis størrelse både fordi det giver langt flere muligheder for at indrette dem på fede måder, men også fordi jeg vil få dårlige samvittighed over ikke at få mutterne ud i løbegård hver eneste dag - og ja så synes jeg hurtigt at selv de størrre marsvneburer bliver lidt små når man tænker på at de faktisk skal leve meget af deres liv i dem - hverken mine marsvinedrenge eller piger har konflikter i de mindre burer, men de keder sig. Altså med mindre jeg lige er der og aktiverer dem eller der lige er gjort rent eller sket andet nyt så sidder de mest bare og glor - da jeg fik et stort c&c var der meget mere gang i dem. Der er dog også mange ret fede byg selv burer (det er ret let self t bygge til mutter). Her kan google hjælpe med inspiration og billeder af forskellige hjemmelavede løsninger smiley

  • #5   26. okt 2020 Prøv evt. at kontakte ham her smiley

    https://www.foebyg.dk/profil.aspx


  • #6   31. jan 2021 Opdatering sådan 3 måneder efter;

    Valget endte på nr. 2 bur, og i dag flyttede de to nye beboere ind, og ja, det var dem, det handlede om for et par dage siden, (dem der ikke ved, hvad det drejede sig om: ligemeget ;))

    Mino (tv) - opkaldt efter hestefarven palomino, og Nick, opkaldt efter min favorit youtuber/vlogger smiley


    profilbillede
  • #7   1. feb 2021 Åh hvor er de søde. Herhjemme har vi jo lige fået svend og Åge fra Rikke herinde fra (nu Cuba og Bailey)
    Er du glad for dit bur? Jeg overvejer lidt om jeg skal have sådan et eller bygge selv, men jeg kan simpelthen ikke bestemme mig. Det haster heldigvis ikke, for de har et fint bur med, men mere plads er jo altid godt smiley


    profilbillede
  • #8   1. feb 2021 Det gik fint med både indkøb og levering af buret fra firmaet, der er linket til smiley Jeg er meget glad for det. Det er ret stort. 2x4 er i hvertfald fint til to marsvin smiley

    Dogm hvis jeg havde pladsen, havde jeg gået op til 2x5 også en mut til smiley


  • #9   1. feb 2021 Nu er det jo to drenge jeg har, så jeg kan ikke gå op i antal, men de går i 160x60 nu, så jeg vil gerne have noget der er omkring 180-200 cm og 75-85 bredt smiley
    De bliver 2 år til april og fungere fint i det bur de har, men man kan jo altid bruge mere plads smiley


Kommentér på:
Marsvin bur - men hvilket?

Annonce