{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

AT
AT
Tilmeldt:
2. apr 2017
Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008

hvor finder man hund? {{forumTopicSubject}}

Hvis man gerne vil have en hund, omkring 3 års alderen - hvor skal man så lede?

Syntes nærmest alle sider hvor man før har kunne finde hunde, er tømte, ligeledes internater mm.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor finder man hund?
  • #1   11. dec 2020 Man kunne evt forhøre sig hos et par opdrættere af den race man er interesseret i , om de kender til nogen hunde i den alder som skal have nyt hjem

  • #2   11. dec 2020 https://genbrugshund.dk/
    Der er blandt andet en 3 år gammel gul Labrador.

    Der er også flere grupper med omplaceringshunde på facebook.


  • #3   11. dec 2020 En del specialklubber har en "omplacering rubrik" på deres hjemmesider.


    Måske du vil oplyse om, hvad hund du er interesseret i, så kunne vi sige til, hvis vi hørte om nogen der mangler nyt hjem.


  • #5   12. dec 2020 Der findes en gruppe på Facebook der hedder Omplacering med omtanke ??
    Den er udelukkende for omplacering af hunde fra private, ikke internater og opdrættere


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #6   12. dec 2020 Der er interesse i en mindre, men ikke lille hund.

    Gerne robust ift vind og vejr.
    Social, med et godt temperament (skal fungere i en familie med børn), skal kunne lide lange gåture, basis træning, også selvfølgelig være sammen med familien hele tiden, og være med over alt (mere eller mindre) smiley

    Der er ikke tale om en specifik race, men mere om hunden trives under de forhold.

    - der er selvfølgelig taget højde for at mange racer kræver for meget ift. Hvad der tilbydes.


  • #7   12. dec 2020 Abby er fra en af de mange Facebookgrupper jeg fulgte, fordi jeg var i en eller anden grad ikke så race interesseret. Det kunne nemt have været en anden, men tilfældet blev endnu en labrador.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #8   12. dec 2020 Ziva: der er jo meget fokus på at man nøje skal udvælge race/racer når man skal have hvalp.

    Er det anderledes ved en ældre hund? Er det da nemmere at gå efter det enkelte individ, og måske se mere bort fra racen?


  • #9   12. dec 2020 Når jeg jagter hvalp, jagter jeg også en særlig race, gerne aftegn, farve og andre krav

    Abby var ikke et ønske om at hun skulle kunne noget særligt, hun skulle egentlig bare være en hund, der kunne være udenfor og ikke være sygdomsramt. Hun kunne have ramt ufatteligt mange racer, og jeg kiggede kun efter individers personlighed og skævede til at hun reelt var en omplacering og ikke en skadet hund.


Kommentér på:
hvor finder man hund?

Annonce