{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamle bøger
  • #1   28. jan 2021 Check lige i den kommune om bæger skal i papircontaineren. Der er jo lim osv i dem. I nogle kommuner (bla. min) skal de en seperat beholder på genbrugsstationen.
    Du kan også aflevere dem i en genbrugsbutik. Min mor har lige afleveret en hel masse i kirkens korshær. Bøger var vist noget at det de solgte temmelig meget af.


  • #2   28. jan 2021 Genbrugsbutikker eller måske i gratis-grupper på Facebook?

  • #3   28. jan 2021 Mette, i vores forening skal de i hvert fald i papircontaineren. Men tak for tippet smiley
    Kan være jeg skal aflevere dem hos KK så!


  • #4   28. jan 2021 Vi har bogskabe udenfor Brugsen, hvor man kan sætte bøger af.
    Men ikke i store mængder.
    Jeg smider gerne et par stykker i tasken, når jeg skal handle.
    Ja, og ellers som skrevet Kirkens korshær m.fl.


  • #5   28. jan 2021 Du kan lave en gratistråd herinde med dem smiley

  • #6   28. jan 2021 I min kommunes genbrugsplads er der et lille rum hvor man kan lægge bøger/ting til genbrug smiley Jeg er ret sikker på at andre genbrugspladser har noget lignende.

  • #8   28. jan 2021 Du kunne prøve at slå dem op her i en gratis tråd.
    Eller som andre foreslår giv dem til genbrug eller foreninger der samler ind til loppemarked.
    Du kunne også give dem væk i en af Facebook grupperne.


  • #9   28. jan 2021 Altså, jeg samler en lille smule på/er afhængig af bøger, så alt efter hvad det er for nogen, vil jeg da måske gerne overtage dem smiley

    Jeg har da i hvert fald slet ikke nok endnu smiley


    profilbillede
  • #11   28. jan 2021 Der er noget hyggeligt, små-tosset professor over det smiley
    Jeg er lige flyttet fra en 1-værelses til en 2-værelses, så nu er der endelig plads til en ekstra bogreol. Jeg skal bare lige finde tid til at få den købt smiley


  • #12   28. jan 2021 Genbrugsbutikkerne er jo lukket pt, så tænker ikke det er særlig nemt at komme af med dem den vej pt, man kan i hvert fald intet aflevere her i byen smiley

    Du kunne jo også evt smide dem op i sådan en gives bort gruppe på FB for det område du bor i smiley


  • #13   29. jan 2021 Haha Amalie, mind mig lige om at jeg skal tage et billede af det værelse jeg havde hos mine forældre en dag smiley
    Det er gået fra at være Astrids værelse til at være bibliotek/gæsteværelse, i den rækkefølge xD
    Det ligner dit billede, bortset fra at der er omkring på størrelse med min stue, med bøger på 3 vægge + på gulvet. Den sidste væg er seng og vindue xD


  • #14   29. jan 2021 Rikke, ja, de er nemlig lukket pt. Så jeg tror, jeg prøver at smide dem op herinde og på FB.

    Amalie, jeg er præcis ligesom dig og kunne jeg klemme mere bogreolsplads ind på mit værelse, gjorde jeg det også smiley
    Jeg har en stak til alle de bøger, jeg får læst på et år - elsker at kunne holde øje med det smiley
    Men alas, har været nødt til at tømme ud, efter jeg flyttede ind på et mindre værelse...
    Hold øje med forum, jeg lægger dem op i en gratistråd i løbet af dagen smiley


  • #15   29. jan 2021 God ide at lægge dem op herinde smiley
    Det er ikke alle genbrugsbutikker, der holder lukket!
    Mystisk men sandt smiley


  • #16   29. jan 2021 Inge, her i nærheden er det desværre dem alle smiley

  • #18   29. jan 2021 Haha, Bumle, det lyder som et skønt værelse. Jeg drømmer om et få et hjemmebibliotek en dag!

    Det vil jeg gøre, Anine, hvis arbejdet tillader det smiley


  • #19   31. jan 2021 Håber det er ok jeg hijacker tråden lidt.
    Jeg har 2-300 bøger i en 1-værelses, men så snart jeg får arbejde flytter jeg i noget større. Jeg overvejer dog lidt, om jeg faktisk skal halvere samlingen til de absolut nødvendige. På den anden side burde der jo være plads... smiley

    Men der er tale om ret nye engelske sci-fi/fantasy bøger og i stort antal. Er det også bare Facebook (og HG) som er vejen frem, hvis man nu på et tidspunkt skulle overveje den skøre idé?


  • #20   31. jan 2021 Fünke, HG virkede da i hvert fald ubeklageligt for mig - jeg har fået afsat 95 % af bøgerne smiley

    For ikke at sige, at jeg gerne ser dig lægge dem op herinde... det er nemlig lige mine genrer smiley
    #nejjegtænkerikkekunpåegneinteresser smiley

    FB er også et godt sted at gøre det.


  • #21   31. jan 2021 Hahaha godt nok - jeg skal da i hvert fald have HG i tankerne hvis det bliver en realitet så smiley
    Lige nu er jeg meget følelsesmæssigt knyttet til dem. Men ærlig talt har jeg også 100-150 bøger der bare står og... ikke har nogen værdi


  • #22   31. jan 2021 Anine er du ved at "downsize" din samling? Jeg kan simpelthen ikke beslutte mig for om jeg tør gå af med så mange af mine bøger - jeg ville gerne være mere minimalistisk og kun have en mindre reol, men jeg har arbejdet SÅ mange år på at få mit eget lille bibliotek. Hvad nu hvis man fortryder? Jeg synes det er så svær en beslutning om man skal gå af med dem eller ej..

  • #23   31. jan 2021 Fünke, jeg er flyttet fra et stort værelse i lejligheden til et, der er meget mindre. Og jeg har simpelthen ikke plads til så mange bøger, som jeg ellers gerne ville... Så ja, en form for downsizing.

    Jeg har måtte gå benhårdt og fuldstændig realistisk til, hvad jeg ville komme til at læse og hvad jeg ikke ville komme til at læse. Jeg havde mange bøger stående, som jeg aldrig nogensinde ville komme til at samle op, hvis jeg skulle være helt ærlig med mig selv.

    Og så har jeg desværre også være nødsaget til at smide nogle af de bøger ud, jeg allerede har læst. Det er lidt sværere for mig, for jeg har en følelsesmæssig tilknytning til mange af dem, som du også selv nævner.
    Men jeg har valgt at beholde dem, som jeg har fået noget helt specielt ud af, som jeg specifikt husker eller som kan genlæses igen engang. Så blev det mere overkommeligt at komme af med de bøger, jeg har læst men ikke nødvendigvis huske som værende noget betydningsfuldt.

    Og så har jeg det LANGT bedre med, at de sendes videre til andre læsere end jeg ville have det med bare at smide dem ud. Så føles det lidt som at give en oplevelse videre smiley


  • #24   31. jan 2021 Sådan nogle som de mangabøger, Minion har fået lov at få, dem har jeg haft UTROLIGT svært ved at give slip på. fordi æstetikken ved mangabøger er virkelig tillokkende for mig - de har godt nok været frem og tilbage fra hylde til 'kasseringsbunke' mange mange gange smiley

    MEN, jeg har jo læst dem og ved godt, at jeg nok aldrig kommer til at kigge på dem igen. Så de må videre smiley


  • #25   31. jan 2021 Præcis, jeg tror mindst halvdelen af mine bøger er nogen jeg ikke har læst endnu, men de er rare at have "hvis nu" smiley Og flere af dem jeg har læst, ved jeg godt at jeg ikke ville genlæse for så meget værdi har de bare ikke. Men jeg er også materiel.. og jeg kan virkelig godt lide at kigge på et flot "bibliotek", lidt ligesom dine mangabøger - og well, jeg må altså indrømme at jeg har bøger stående som jeg synes er skuffende eller dårlige, af den eneste årsag at de fuldfører mine reoler....

    Hmm, måske jeg kaster mig ud i det en dag, når der skal ske noget helt nyt og jeg har brug for en god minimalistisk renselse smiley hvor er du sej, at du bare er gået hårdt til værks og har kunne sortere sådan


  • #26   31. jan 2021 Jeg prøvede faktisk engang at sortere totalt hårdt i alle bøgerne og kun efterlade de allermest essentielle og værdifulde (der var overraskende få tilbage da jeg lagde følelserne til side).

    De kasserede bøger stod i poser på gulvet et par dage. Så kom de op på hylderne igen smiley men det var nu en fin øvelse..


  • #27   2. feb 2021 Apropos, så er jeg i gang med at læse bøgerne bag The Witcher serien. Og jeg er ved at blive skør!
    Jeg ejer kun de første to bøger i serien og skal til at købe de næste. Men den forsidetype, de to bøger, jeg ejer, har, den er døjlme ikke til at opspore...

    Har søgt hele nettet tyndt uden held. Og nu er jeg i vildrede, for man kan jo ikke have bøger, der ikke matcher! smiley


  • #28   2. feb 2021 Åh nej det er simpelthen det værste! Min Throne of Glass serie har også en bog med et anderledes cover (og højde!), og jeg har været SÅ tæt på at købe en dublet bare fordi det ser så hyle grimt ud med en udstikker i midten smiley

  • #29   2. feb 2021 Jeg kan slet ikke tåle, at de ikke matcher. Det er altså bare galt at se på smiley

  • #31   2. feb 2021 Sofia, den er nemlig virkelig god! Så jeg må jo nok ende med at ofre boghyldeæstetikken i denne omgang smiley

Kommentér på:
Gamle bøger

Annonce