{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
265 visninger | Oprettet:

hg´s logo på billederne {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg set et par profiler, som har skrevet ved deres profilbillede, at hg skal fjerne deres logo, fra deres hundebilleder. Min tanke er så, at jeg egentlig er glad nok for at hg´s logo er på billederne, da det sikre, at folk ikke bare kan bruge mine billeder på andre sider. Det skal forståes på den måde, at jeg har oplevet, at mine hundebilleder er havnet på sider som www.minstald.dk uden min tilladelse, og det eneste sted, hvor de kunne tage billederne fra var HG. Så at HG mærker billederne er for mig en sikkerhed i at mine billeder ikke pludselig findes på andre hjemmesider uden min tilladelse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hg´s logo på billederne
  • #1   8. aug 2007 Jeg synes også det er rart! De gør det samme på Hestegalleriet, og der er der mange der bruger billeder fra hestene derinde, til deres netpony sider, go det er ikke så fedt. Jeg sys det er helt ok.

• #3   8. aug 2007 Team vomløs (Gitte) P>> Det er desværre ikke nogen garanti for at dine billeder ikke bliver lånt. For noget tid siden formåede Jydske Vestkysten at "låne" et billede herinde fra og endda angive HG som ejer af billedet.

Hvis man endeligt vil låne et billede herinde og bruge et andet sted, så er det ikke så svært at fjerne det logo igen.

Dertil kommer at det er dybt ulovligt, og HG har i forvejen meget travlt med at brugerne skal overholde loven inkl. HG egen lovsamling, så må de også gå foran og selv overholde loven.

• #5   8. aug 2007 Jeg kan virkelig heller ikke forstå at folk bliver VED med at brokke sig.. Det er som om at det er kommet på mode at gange up om at brokke sig....

De gør det bla også på Hotpeople og Dating.dk og der er der sgu ingen der brokker sig.. De koncentrerer sig om det sitet egentlig handler om....

*hvis man ikke kan li' lugten i bageriet' dækker vist meget godt her.......

Hvis folk mener at det er ulovligt så lad dog være med at støtte dette kriminelle fortagende !!

• #6   8. aug 2007 de har haft taget flere af kambei derinde . .
    og de har bare skåret lidt af i bunden . . såå navnet forsvandt . . også var det jo lovligt igen . .

men det er jo enlig det samme som at vi sætter vores eget logo på . . så må de heller ikk tage det . .

• #7   8. aug 2007 Moster Stella: jeg synes at have oplevet, at de børn som leger nethunde o.s.v ikke tør tage billederne, efter hg logoet, men det er jo min opfattelse.
    Men jeg kan godt se dobbelt moralen i problmatikken, HG vil ikke have at man bruger navnsnævnelse p.g.a sagsanlæggelse, men de er ikke bange for selv at gøre noget ulovligt

• #8   8. aug 2007 Skiilotte>> Logo eller ej, ligemeget hvis logo det er, så er det ikke tilladt at tage andres billeder ect. på nettet, og bruge det andre steder uden tilladelse fra den der har retten til billedet.

• #9   8. aug 2007 Team vomløs (Gitte) P >> Det er for mig især dobbeltmoralen der genere mig. Vi må intet, de tillader sig alt, og pisser højt og flot på brugerne.

• #10   8. aug 2007 nå men jeg var da lige for hurtig, med at sige at, de børn som benytter minstald ikke har brugt mine billeder. Jeg har lige fundet et af mine billeder, hvor der tydeligt stod copyright på. Så jeg ringer til min advokat og snakke med dem om sagen, er der nogle, som vi havde, at jeg skal tage jeres sag med

• #11   8. aug 2007 Var der nogle som ville have deres sag med, nu når jeg snakker med advokaten????? han snakker lige i telefon, og vil derfor ringe tilbage senere:-)

• #12   8. aug 2007 Team vomløs (Gitte) P >> Jeg har endnu ikke funde mine billeder nogen steder, men tak for tilbudet.

Der er nogle herinde der har snakket om at kontakte en advokat ang. HG-logo på billederne.

• #13   8. aug 2007 Men vil da gerne høre hvad din advokat siger til sagen når du har snakket med ham, det kunne jo være man en dag fandt sine egne billeder et sted man ikke ønskede.

• #14   8. aug 2007 Jeg synes det var helt ok at før jeg fandt ud af at der, som nævnt af andre, var blevet taget et billede herinde fra og brugt i avisen. Desuden SKAL man kunne se det logo der står på billedet, hvis man har fået taget af prof. fotografer, såsom Tosafoto. De har jo retten på billederne. De må dog gerne komme i avisen hvis Tosafotos logo stadig står på, men hvis de kan blive nuppet herindefra med hundegalleriets logo på, så er det jo bundulovligt..! Så jeg har fået noget imod det nu, da jeg har fundet ud af at det absolut ikke hjælper på noget som helst..

• #15   8. aug 2007 Moster - i know . . meeen man kan stadig ikke tillade sig at slette det nederste for så at tro man må , .

• #16   8. aug 2007 Jeg har lige snakket med advokaten, han fortæller, at de ikke bare må bruge vores billeder, og at der helt klart er en sag at køre. Yderligere når det handler om billeder, som prof. fotografere tager, så skal man henvende sig hos dem, og få dem med i sagen, da det også handler om at sider som minstald.dk tjener penge på noget som fotograferne har lavet og derfor skal de bl.a. have et beløb af det indtjente. Men de fleste prof. fotografer har tit nogle til at hjælpe sig på området, så derfor bør man slå sig sammen med dem, da det så vil koste mindre for den private person

• #17   8. aug 2007 jamen så laver jeg en gruppe, hvor vi samler os, og så er det bare at snakke med advokaten igen, og så få sagen op:-) det vil kunne komme tíl, at koste os ca 5000 kr at køre sådan en sag, men hvis vi er mange, så bliver pengene jo mindre for hver enkelt....

• #18   8. aug 2007 Kasper: til at starte med sagde han 5000 kr.

• #19   8. aug 2007 Nu skal jeg lige være sikker på hvem der skal lægges sag an mod, HG for at klistre deres logo på, eller dem der ulovligt låner billederne?

• #20   8. aug 2007 Vi har haft henvendt os hos en advokat for en lign sag ..

Alene det at sende et brev kostede os 5500 kr . Skal du køre en sag , er det et Civil Søgsmål , vi fik prisen på et sådan som mellem 30.000 - 50.000 .kr .
    Sagen er skråsikker , og man vil vinde , men den erstatning man opnår kommer ikke i nærheden af de udgifter man har .. derfor kan det som lille forretning ikke betale sig , mm man vælter i penge .

Men sagen kunne være spændende for en privat , her er det jo muligt at søge fri process smiley ..så kan det da ikke koste alverden , men selvfølig noget man skal undersøge på forhånd.

• #21   8. aug 2007 Man kan kun få fri process hvis man ikke ejer konmgens mønt.

Kommentér på:
hg´s logo på billederne

Annonce