{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Puha For En Grim Tone! {{forumTopicSubject}}


Jeg blev vildt begejstret dengang jeg 'faldt' over HundeGalleri.. Et sted hvor man kunne "dele" sine hunde, sine oplevelser og sine nedture. På godt og ondt troede jeg...

Men jeg syns efterhånden der er SÅ mange herinde, som fører sig frem som bedrevidende og belærende. Oven i købet med en grim og nedladende tone!

Hvad er det for noget !?!

Kan man ikke snakke/skrive til folk på en pæn og respektabel måde. Og hjælpe folk der måske ikke ved ligeså meget som en selv, på en ordentlig måde..?

Vi er alle hunde-ejere herinde, med hver vores fantastiske 4benede og jeg tror det er tvivlsomt at vi alle har den samme måde at opdrage vores hunde på. Eller har den samme indgangsvinkel til nogle ting og situationer..

Hvorfor ikke drage nytte af vores forskelligheder og bruge vores forskellige erfaringer på en positiv og konstruktiv måde???

Jeg ved ikke med jer, men jeg mener ikke at der kommer noget godt ud af og "fare op og fyre små-grimme ting" af..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha For En Grim Tone!
  • #1   10. aug 2007 Hørt og FULDT ud enig.... :O)

  • #2   10. aug 2007 har også tænkt på.. det er ikk pænt! =')

  • #3   10. aug 2007 Kunne ikke være mere enig - men man løber desværre bare hovedet imod en mur.

  • #4   10. aug 2007 Du har ganske ret,

    nogen gange er det sådan at man si dder og krummer tære over det og tror ofte at folk hellere vil lade være med at spørger om noget en at blive latterlig gjort fordi man ikke er et omvandrende lesikon.

    Desværre er det ofte at man for svar som det burde du vide inden du købte hund, og er det ikke lidt sent at sætte sig ind i, osv..

    men er det ikke bedre folk spørger om de problemer de har? så de kan få noget hjælp, en at lade være og så ender det med at de måske sælger hunden fordi de ikke kan magte dem alligevel?


  • #6   10. aug 2007 Så enig så enig
    derfor deltager jeg sjældent i "debatter" herinde
    men sidder hovedrystende og titter på..
    Ups nu kom jeg til at deltage i en alligevel ;0)


  • #7   10. aug 2007 Ja! Men det burde jo ikke være sådan at man ikke kan ytre sig fordi andre skal være modbydelige! Det er jo tydeligt at det er dem der er galt afmarcheret ...

    Jeg ved ikk med jer andre, men jeg valgte sgu ikk min hund fordi hun havde fine papirer! -Jeg valgte hende fordi hun var sød og passede til MIG!

    Og jeg læste heller ikk 14bøger og 8 leksikon før jeg fik hende...

    Hmm?! Jeg er så en MEGET uansvarlig hunde-ejer :o)


  • #8   10. aug 2007 fuldt ud enig.. nogle gange lyder det næsten som om folk sviner hinanden til.. det er jo ikke det siden er til..!

  • #9   10. aug 2007 Jeg synes her er hyggeligt ;o)

  • #10   10. aug 2007 Lila - Hvem siger vi har valgt vores ud fra et fint stykke papir ? og hvem har sagt de har gjordt det ?! .

  • #11   10. aug 2007 Theis, så er vi to der hygger os herinde ;o)

    Og den ene af mine hunde er valgt ud fra et fint stykke papir. Hvad er der galt i det, når hun skal bruges til noget specielt?


  • #12   10. aug 2007 Jeg syntes nu ikke det er så slemt, der er naturligvis nogen der går over stregen en gang i mellem, men syntes hvis man selv skriver i en ordentlig tone, jo svare folk som regel også i en ordentlig tone.

    Men er enig der er nogen der godt kunne tænke sig lidt om inden de skriver, og syntes det ser lidt ud som om jo yngre man er jo grimmere skriver man til folk.

    Det kan der jo være flere grunde til, det kunne også være at nogen engang i mellem misforstår folk lidt og måske tager det lidt for nært, fordi man ikke er vandt til tonen. Bare en tanke.

    Men naturligvis skal man behandle hinanden ordentligt;-)


  • #14   10. aug 2007 vi er 4 . . ;o))

  • #15   10. aug 2007 Pernille . eeh må vi så ikek spørge til det ?! .
    mener da ikke vi gør noget forkert ? . .


  • #16   10. aug 2007 Haaii Laila . .

  • #18   10. aug 2007 Pernille.....der bliver skrevet "jeg ved ikke med jer andre men jeg valgte sq ikke min hundfordi hun havde fine papirer !".

    Det læser jeg som et noget der skal svares på. Så jeg svarer OG stiller selv et spørgsmål.



  • #19   10. aug 2007 Lila i grove træk ja hehe.

    Nej naturligvis er du ikke det, men du er klart blandt gruppen af folk der har højere risoko end andre til at få problemer. Dermed ikke sagt at du gør og ikke at du ikke har styr på.

    Men mange af de hunde der er problemer med er ejet af unge fyre i starten af tyverne, der har en hund uden papirer de ikke ved så meget om.

    Hvor meget du ved om din hund har jeg ingen forudsætning for at vide;-) men du er en pige og der falder du klart uden for katagori;-)


  • #20   10. aug 2007 Syntes nu også der er hyggeligt herinde smiley
    Men jeg syntes nu også en god diskussion re god, så sidder man da ikke og falder i søvn over stemmerunder og karaktertiggeri :o)


  • #21   10. aug 2007 Jeniki, vi er helt enige, en hyggeligt menings udveksling i en ordentlig tone er da super;-)

  • #23   10. aug 2007 Nemlig "Lars" smiley

  • #25   10. aug 2007 Pernille.......

    Det kan da sagtens tænkes du har ret.

    Jeg faldt bare det ! der var sat bag ved. Og tolkede der måske var noget galt i at vælge hund efter papirer :o)


  • #26   10. aug 2007 Pernille, jeg er helt enig med, syntes også jeg har set dig i et par gode debatter idag og syntes faktisk de har været i god tone, bortset fra et enkelt element hist og her?

  • #28   10. aug 2007 Hørt og 100% enig...

  • #29   10. aug 2007 SkiiLotte: Jeg sagde ikke at i havde valgt jeres fordi den havde papir. Det var en kommentar til hvorfor jeg mener NOGLE folk herinde, har det med at fare op over at ens hund ikke har tavle! -Det er klart tavlen betyder noget for folk, fordi at de gerne vil udstille deres hund og deltage i konkurrencer, og det ser jeg da slet heller ikk noget galt med. Jeg mente det ganske enkelt på den måde, at jeg syns det er trist at nogle folk herinde er af den mening, at hvis hunden er uden papirer er den lille så meget værd som et falsk stykke mærkevare! Det var ikke rettet mod dig :o)

  • #30   10. aug 2007 lille = lige

  • #31   10. aug 2007 Jeg vil skrive to ting til dette.....:

    1. Hvis en hundeejers uvidenhed går ud over hunden så den lider eller bliver pint enten fysisk eller psykisk, mener jeg at det er på sin plads at fortælle vedkommende det.

    Jeg kan altså ikke høre på at folk siger......"jamen jeg kender altså ikke noget til hunde", når dyret lider overlast og man ved almindelig fornuft kan sige sig selv at man handler imod dyrets tarv.

    2. Uenighed om et emne er ikke det samme som at man "sviner til" Vi har alle lov til at have vores mening og på dette forum er det meningen at alle skal kunne sige deres mening. Selvfølgelig skal det være på en sober måde ellers bliver ens budskab heller ikke modtaget og forstået.

    Hilsen Lise


  • #32   10. aug 2007 lise Ø:

    Selvom en hundeejers uvidenhed går ud over hunden, kan man sagtens sige tingene på en pæn måde! JO man kan sgu på pisset i kog nogle gange og at nogle folk ikk ved bedre. MEN vi er ikke alle ens... Og man kan give sit B7 med, og så håbe på det bedste ...

    Der er folk der direkte sviner TIL og så er der folk som jeg skrev, siger nogle ting på en nedladende og unfair måde! Og kommer med skjulte hentydninger...

    Nogle folk har ja anskaffet sig hund uden at vide specielt meget om deres behov, psykisk såvel som fysisk. Men at de så bruger forum herinde til at blive klogere på og til at få hjælp fra (af folk som vel at mærke har hunde og måske selv har siddet i lignende situation) anser jeg ikke for uansvarligt. Det betyder egentlig for mig, at de bekymrer sig om deres dyr og har et ønske om at gøre noget bedre, eller ændre på noget ...

    ;o)


  • #33   10. aug 2007 Jeg synes at det er få og de samme der skriver provokerende ting....

    Jeg har selv været med i nogle debatter hvor jeg har været meget uenig med en eller flere andre. Men til sidst ender det flere gange med at man forstår hinanden og nogle gange bliver enige om at være uenige... Uden at være ubehagelige..... Altså det har været lidt tilspidset , men så bliver vi 'mennesker' igen smiley

    Men som sagt. Jeg synes at det er få der får det til at se meget negativt ud..


  • #34   10. aug 2007 Jeg er en af de helt bastante tavleryttere, men alligevel er jeg ikke uvenner med ret mange der er uenig med mig. Jeg tror også at den "nedladende" tone ofte er noget der læses ind i det skrevne ord. Ligesom "jeg ved ikke med jer, men jeg har ikke valgt pga papir" sætningen kan lyde enormt selvhævdende, selvom det ikke er ment sådan.

    Jeg er selv blevet sprunget på op til flere gange fordi jeg spørger ind til noget som folk automatisk tror jeg er imod (læs: spørgsmål bliver ofte opfattet som provokation). Og det er enormt ærgeligt når man faktisk forsøger at lære noget (eller lære fra sig).


  • #35   10. aug 2007 "jeg ved ikke med jer, men jeg har ikke valgt pga papir", skulle ikke opfattes selvhævdende! Og sådan en sætning villle jeg heller ikke selv opfatte sådan...

    Jeg er ret sikker på, at folk er klar over 'den tone' jeg påpeger i mit indlæg! -For den er ikke til at tage fejl af...

    havde et indlæg forleden, som jeg slettede til sidst fordi jeg syns der var så mange grimme kommentarer :

    * Hvordan vil du kunne forvente at avle på en tavleløs hund? Det er da noget værre fis...

    * Håber ikke din hund er drægtig, og hvis håber jeg ikke du kommer af med hvalpene!

    * Du er uansvarlig og burde ikke have en hund

    Og så videre, med meget MERE grimme undertoner...

    Men nej, det er ikke alle...

    Mit indlæg er blot en opfordring til de folk (som uden tvivl er klar over deres omgangstone) om at være LIDT mere voksne og forstående i deres debat-tone :o)


  • #36   10. aug 2007 Oki. Jeg kunne jo så bare af gode grunde ikke vide præcist hvilke indlæg du tænkte på.. smiley
    Tak for opklaring


  • #37   10. aug 2007 Jeg hygger altid herinde:-)



  • #38   10. aug 2007 Jeanette - Du er da også altid så positiv ! smiley

  • #39   10. aug 2007 taark Stine:-)

    Jamen jeg vælger så også at lade være at deltage i en debat, hvis jeg ikke føler at jeg har noget relevant at sige

    Og ellers tuller jeg bare rundt og hygger mig.. Har gang i en tråd med Tanja.. den er nu en uge gammel.. Hylende morsomt:-)


  • #40   10. aug 2007 Jeg synes nu heller ikke her er så skrækkeligt som nogle mener at her er...
    Det kommer vel meget an på hvor meget man lægger i det skrevne og hvordan man fortolker det folk skriver.. Alt man misforståes hvis man vil det.


  • #41   10. aug 2007 Jeanette - God indstilling, men jeg kan godt selv li' at give min mening til kende i mange ting så jeg bliver nok lidt mere irriteret smiley ....

    Ja, 'græsset er grønnere' ... I er sgu fjollede, blev nød til at hoppe af tråden da jeg ikke kunne følge med i jeres 'fnidder' smiley ..


  • #42   10. aug 2007 Rigtigt Mie....og kan tages MEGET personligt ;o)

  • #43   10. aug 2007 Det er fordi græsset ikke er græs, Stine *gg*

  • #44   10. aug 2007 Jeanette - smiley .... Se nu der.. Er allerede lost igen! Er der overhovedet andre der kan følge med endnu ?! smiley

  • #45   10. aug 2007 Jep mig og Tanja og Kai *g*

Kommentér på:
Puha For En Grim Tone!

Annonce