Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slankebrød
  • #2   7. apr 2021 Tjek - men jeg er ikke verdensmester i bagning, og tænkte bare på, om der var en der kunne henvise til en opskrift, der var rigtigt god, så derfor min tråd smiley

• #4   7. apr 2021 Måske sådan nogen her?? Har ikke selv prøvet dem, men har haft en kollega der spiste dem, og de så gode ud.

https://madogkaerlighed.dk/proteinboller/

• #5   7. apr 2021 Jeg har bagt dem her en del gange. Laver dem dog flade - så flade at de stadig kan deles - så der kan være mere pålæg på smiley

Kan ikke huske kalorieberegningen, men den kan sgutte være voldsom, da de primært består af havregryn, æg og hytteost smiley

De minder meget om dem, Michelle linker til.

De er nemme at bage, kræver blot en stavblender/foodprocessor, et par skeer, lidt varmt vand (til at forme dem med) og en ovn smiley

https://mummum.dk/proteinboller/

• #7   7. apr 2021 Nå ja det var en del smiley

• #8   7. apr 2021 Pia, sådan lidt hurtigt og løst regnet, er der omkring 3.000 kcal i hele den portion "slankeboller", hvilket giver omkring 185 kcal pr. bolle (minus birkes).

Hvis man er glad for ost, er de der hytteost/havregryn-boller ok. Jeg synes bare at jeg hurtigt går død i dem.

Jeg bager nogle koldhævede boller, hvor der er godt med fuldkorn og kerner. De er lækre og mætter rigtig fint. Jeg laver dem i en glutenfri version, men jeg tænker at de nemt kan laves "almindelige". Dejen skal røres på en maskine, og så skal de overnatte i et køleskab og bages næste morgen. Jeg ved ikke om det er nemt nok. Jeg deler gerne opskriften, hvis den har interesse smiley

Edit: Jeg skrev mit indlæg imens #6-7 blev skrevet.

• #11   7. apr 2021 A jeg vil også meget gerne bede om opskrift. Jeg spiser KETO, da jeg ikke tåler gluten, og det er den eneste måde jeg kan tabe mig på. Der findes et fantastisk "rugbrød" men der er jo en del fedt i men stort set ingen kulhydrater.

• #12   7. apr 2021 22-24 store boller

750 ml håndlunt vand
    50 g gær
    3 spsk husk (den gule)
    6 spsk honning eller sukker (eller sukrin gold)
    2 tsk salt
    90 g solsikkekerner
    300-350 g revet gulerod (passer med en pose revet gulerod fra Rema)
    3 æg
    100 g flydende margarine
    850 g mel*
    Hæld vand i en skål, og opløs gæren heri. Tilsæt sukker/honning og salt. Put husk i, og rør det på maskine i ca. 7-8 minutter. Massen skal være sådan, at den ikke klæber til fingeren, når man rører den.
    Tilsæt revet gulerod, solsikkekerner, margarine, æg og ca. halvdelen af melet. Rør, og tilsæt resten af melet undervejs.
    Det skal røres i små 10 min på maskine, så væden kommer tilbage ud i dejen.
    Sæt film over skålen, og lad den stå i køleskabet natten over.
    Dejen tages ud og sættes på en bageplade med en isske eller spiseske. De kan sættes tæt, så de bliver til brud, eller med afstand så de bliver boller. Hvis de laves som brud, skal de lige have 2 minutter ekstra i ovnen.
    Lad dem efterhæve i mindst 30-45 min, og bag dem i 18-20 minutter ved 200 grader. De er færdige når de lyder hult, når man banker på bunden. Jeg tager gerne skålen ud af køleskabet når jeg står op, og venter et par timer med at bage dem. I så fald, behøver de ikke efterhæve i længere tid, end det tager ovnen at blive varm.
    Vent med at skære dem over, til de er kølet af - de må gerne skæres lune, men skæres de varme, er de meget klæge.
    *mel: jeg blander ca. 300 g rød finax, 150 g Schär mix B, 250 g havremel og 150 g majsmel (ikke majsstivelse, men majsmel).

Med melet eksperimenterer jeg lidt, og bruger hvad jeg lige har. Det vigtigste er dog at blande både fint mel og fuldkornsmel, og (når man bager gf) at bruge mindst 3 forskellige slags mel. Hvis de laves som almindelige boller med gluten, ville jeg nok bare blande hvedemel (og eventuelt også fuldkornshvedemel) havremel og majsmel. Og så skal der jo ikke Husk i. Og så er det vist noget med, at der måske skal 5-10% mere mel i, hvis det ikke er glutenfrit.

• #13   7. apr 2021 Louise, de er jo så på ingen måde keto, næsten tværtimod smiley

• #14   7. apr 2021 #6 + #9 Pia - Kom til at tænke på, at det jo kommer an på størrelsen af bollerne. Jeg får flere end i opskriften, fordi jeg laver dem ret flade smiley

#8 A - De smager af æg ja...men jeg blev faktisk positivt overrasket over, hvor meget de ændrede karakter i at komme en tur i risteren (de skal ristes ret længe) smiley Men “rå” er de ret æggede smiley

• #16   7. apr 2021 Louise
    Jeg bager osteboller. Synes de smager super godt.

240 g revet ost, 5 æg, 1 1/2 dl Pofiber og 2 tsk bagepulver.

Det hele blandes bare og så i en varm oven på 200 g i Ca 16 min.
    ( alt efter hvor store man laver dem)

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 121
    #17   7. apr 2021 Pia de 3000 kcal er fra den opskrift du selv linkede til.

• #19   7. apr 2021 Super med alle forslagene.

Jeg har et par gange lavet de her - jeg er ligeglad med kcal og "den slags", men vi får besøg af en, der er på kur, og jeg ville godt lige imponere hende med at jeg også gør mig i slankemad smiley

Men så dur de her måske ? De er superlækre og latterligt nemme.

https://sund-mor.dk/grovboller-nemme-sunde-boller/

• #20   7. apr 2021 Pia, som Jinx skriver, er det dem du linker til i #3, som vist er langt fra “slanke” smiley

Martine, de ser mega lækre ud. Jeg tænker netop at det er med at få kalorierne fra kerner og grove meltyper - når nu det skal være.

• #21   7. apr 2021 A - men decideret "slankeboller" er det ikke, eller hur?

• #22   7. apr 2021 Hvis du så min krop, ville du vide, at jeg ikke har en skid styr på “slanke” smiley

• #23   7. apr 2021 smiley smiley smiley

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

Emner: 8 Svar: 133
    #24   7. apr 2021 Denne her er god. smiley Det er fra min kærestes Keto bog. smiley

profilbillede
  • #25   7. apr 2021 Martine - De ser sgu gode ud! Dem må jeg prøve smiley

Jeg rører som regel en bolledej torsdag aften, koldhæver og bager dem fredag så der er frisk brød til weekenden smiley Om de er slanke boller eller ej, aner jeg ikke. Det vigtigste for mig er smagen, krummen og skorpen smiley ...og så det der kommer ovenpå smiley smiley

Tager udgangspunkt i Gourministeriets opskrifter og tilpasser efter humør smiley

• #27   10. apr 2021 Det bedste slanketrick jeg kender med boller, er at bage med fuldkorn og kerne, kun spise én og så komme en hel pakke pålæg på, så det er proteinen og kernerne der mætter - og ikke spise sig mæt i kulhydraterne fra bollen.

Boller/brød er bare meget rige på kulhydrater, og derfor meget hurtigt fedende.

Kommentér på:
Slankebrød

Annonce