{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål ang en Uddannelse
  • #1   22. aug 2007 Det er pædog du skal være. Og så skal du lægge din hovedvægt på socialpædagogikken i dine valg af opgaver. Hvis du kan få to af dine praktikker inden for det socialpædagogiske felt, vil det være optimalt, men, det er de færreste forundt...

• #2   22. aug 2007 jeg mener det er pædagog.. du kan evt se om du kan finde noget på www.ug.dk

• #3   22. aug 2007 okay tak, så tænker jeg hvad skal man ha af forudgående uddannelser/eksamener- Gymnasiel eller er der bare specielle fag man skal ha afsluttet på et hvis niveau ?

• #4   22. aug 2007 læs på ug smiley

• #5   22. aug 2007 Der er jo mange plan man kan arbejde med unge på... bla de som du nævner.
    Jeg er selv igang med pædagog udd. så hvis du har nogle specifikke spørgsmål om det svarer jeg gerne.

• #6   22. aug 2007 Ved ikke hvad du skal ha, men kan fortælle det er et hårdt men spændende arbejde..
    Mine forældre ejer en stor privat skole, plus huse hvor de har unge boende smiley På skolen går der alt fra 13 årige til 23 (de har også erhvers skole tilknyttet)

• #7   22. aug 2007 super, mange tak allesammen og JanniPigen: jeg kommer nok til li at ha et par spørgsmål til dig i Pb smiley

• #8   22. aug 2007 sorte slyngel, jeg er socialpædagog og arbejder netop med den gruppe unge, du beskriver;o)
    Som pædagog er det relationsarbejde. Man kommer tæt på de unge og på deres problematiker. Man mærker sig selv i allerhøjeste grad og skal være villig til at lære sig selv at kende - at se sine egne dæmoner i øjnene. Ellers kan man ikke gøre noget for denne gruppe.
    Oftest (desværre KUN oftest) er der supervision på denne type arbejdspladser og det skal man også være villig til at lægge noget personligt arbejde i.
    Man skal ligeledes være villig til at være personlig i kontakten til de unge, og man skal vide, at man konstant bliver udsat for manipulationer - man kan blive rystet i sin grundvold en gang imellem.
    Men - det er et meget spændende arbejde, hvis man kan holde til det. Det er hårdt og krævende, men tager man den rette vinkel til det, så giver det mere end det tager...

Du skal selvfølgelig have nogle kvalifikationer for at søge ind på pædagogsemiariet og den letteste og korteste er en gymnasiel uddannelse.

Kommentér på:
Spørgsmål ang en Uddannelse

Annonce