brugtbil forhandler - ny motor efter to måneder brugtbil forhandler - ny motor efter to måneder
I er så kloge på mange områder.. så nu prøver jeg chancen her, og håber i ved mere end mig!
jeg købte i februar en brugt RenaRenault Clio IV
til knap 75.000,-
Bilen er fra 2014, haft en ejer og kørt 139.000 km.
Jeg prøvekørte den og aftalte at den skulle leveres nysynet, klargjort indvendig og udvendig samt at han fjernede en plet på det ene bagsæde.
Da jeg afhentede bilen, havde han ikke lige fået ordnet sædet - men det fik vi fikset senere.. Alt godt..
I april begyndte bilen at rasle og lyde underligt, samt motorlampen lyste og der stod "check pollution system" i displayet.
Jeg afleverede bilen hos mekanikeren om aftenen d 18/4.
Onsdag ringer jeg og forhøre mig, jamen kæden var blevet for slap og den dryppede med olie.. muligvis en ny motor..
fredag ringede jeg igen og forhørte mig og konklusionen lød nu på en ny motor - men det dækkede garantien!
Han havde bestilt en motor og ville få den skiftet.
Jeg brokkede mig og fik stillet en lånebil til rådighed d 27/4. Ingen kontrakt eller noget, men må heldigvis have Kaos med i den.
jeg slog den op på nettet, den er gået betinget gennem syn og skal vist omsynes igen sidst i maj. Jeg har ikke hørt fra forhandler siden d 27/4.
Forhandleren har forsøgt at gøre brug af noget der hedder Autoconcept. Jeg har fra Autoconcept modtaget mail angående betingelser og besvaret opkald..
De fortæller mig, at de har afvist at dække skaden, da de har påvist at skaden var der, da han solgte bilen til mig.
Jeg har nu meldt mig ind i FDM i håb om noget rådgivning.. Jeg går ikke ud fra at forhandleren vil tage bilen tilbage og jeg er bare super træt af situationen!
Jeg har købeloven på min side de næste to år, men føler mig så magtesløs overfor forhandleren. jeg ønsker jo faktisk ikke længere bilen, fordi hvem ved hvad der mere går i stykker, når ikke engang motoren er ok.
Nogle gode råd? Hvad gør man lige i denne situation?
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.510
De hjalp mig da en mekaniker snød mig, også selvom jeg først meldte mig ind efter de havde tjekket bilen.
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 1.642
Motoren er jo det der oftest går i sådan en lille bil.
Så jeg ville bare kontakte forhandler og høre hvornår bilen er færdig.
brugtbil forhandler - ny motor efter to måneder