{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Yndlingsfilm {{forumTopicSubject}}

Hej alle.


Jeg sidder og keder mig lidt, efter at have set en af mine yndlingsfilm og det bringer mig til dette emne: Hvilke er jeres yndlingsfilm (flere må godt nævnes).


Mine er (hvis jeg skal lave en top 10 - rækkefølge ikke kronologisk):

Dances With Wolves
Dschungelkind
Legends of the Fall
Nirgendwo In Afrika
Die Weisse Massai
The New World
Rabbit Proof Fence
Bram Stoker's Dracula
The Lion King
Beauty and the Beast


Vær med - sæt i gang smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yndlingsfilm
  • #1   28. jun 2022 Åh den er svær, der er så mange gode!

    Men for at nævne nogen af de bedre:
    The lovely bones
    Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
    Joker
    Up (af Disney)
    A Christmas Carol (den med Jim Carrey)
    Julens røde støvler (som jeg desværre ikke har set i mange år, da jeg ikke tror den findes på dvd)
    Harry Potter
    Og Ca. Alt med Eddie Murphy.

    Og så elsker jeg romantiske komedier, men kan selvfølgelig ikke komme i tanke om nogen når jeg skal smiley


  • #2   29. jun 2022 Hvis man er til sjove film, så kan Amatører til søs varmt anbefales.

  • #3   29. jun 2022 Jeg ser mange film. Nogle få bider sig virkelig fast og bliver set igen og igen og igen.
    Min liste:
    The big Lebowski - min absolutte favorit
    Fargo - min nr 2.
    Herefter i tilfældig orden smiley
    Red
    Red 2
    Jägerne
    Starman
    The hundred foot journey
    Stargate
    Starwars episode 4, 5, 6 (de nye episode er alt for meget fokus på special effects)
    Starwars Rouge One
    Tilbage til fremtiden 1 og 2
    Ringenes Herre og Hobitten - rub og stub
    Codename Mercury
    Young guns 1 og 2
    Vidnet
    The gods must have been crazy (en lille ret alternativ perle)
    Og hel del flere smiley
    Jeg har et meget stor bibliotek af film med alt muligt (mest sci-fi, komedie, fantasy og action, en del gys og thriller og ikke ret meget drama). Nogle kender jeg forfra og bagfra og er bare er totalt afslappende at sætte på. Andre kræver lige at man er i det rigtige humør og fx ikke er megatræt.
    Jeg er normalt ikke så god til serier, men altså Game of thrones er jeg totalt fan af.
    Jeg kan forøvrigt anbefale Bibliotekernes filmstreaming tjeneste 'Filmstriben' - her ligger mange virkelig gode film og det er ganske gratis smiley


  • #7   29. jun 2022 åh der er jo mange.... men skal vi ikke tage et par af de gamle klassikere

    Quo Vadiz
    Cat on a hot tin roof
    Showboat
    Marnie


  • #8   29. jun 2022 Forrest Gump. Den rammer bare noget..

    “Jeg er ikke en klog mand, men jeg ved hvad kærlighed er” smiley


  • #9   29. jun 2022 Stegte grønne tomater
    En verden udenfor
    De urørlige
    The Shining
    Den grønne mil
    Boogie Nights
    The full Monty

    .. og så er der nok nogle flere, som jeg kommer i tanke om når jeg trykker "send kommentar" smiley


  • #10   29. jun 2022 Det er egentlig ikke så ofte jeg ser helt vildt mange film. Men nogle gange ser jeg film, hvor jeg tænker "DET her er en forever favorit!" men så glemmer jeg det nok igen smiley
    Dem der sidder mest fast i mit hoved er:

    Totoro (selvfølgelig)
    Weathering with You
    Your Name
    De Urørlige (inspireret af Martine)


  • #11   29. jun 2022 Nå ja, Hobbitten melder jeg mig også på! Dem kan man se mange gange. Jeg elsker virkelig gennemførte film. Men ellers ser jeg mest serier - dem er der rigtig mange gode af smiley (*host* Stranger Things volume 2 på fredag....)

  • #12   30. jun 2022 Ahhh ja, Good will hunting og Stegte grønne tomater. Den sidste genså jeg forøvrigt for ca 3 uger siden. Den er altså bare god smiley Jeg synes Kathy Bates er en virkelig god skuespiller og det fik mig da til at tænke på endnu en film jeg virkelig synes er god Dolores Claiborne. Jeg kan ikke hænger lagner op på en tørresnor uden at komme til at tænke på den film smiley

  • #13   30. jun 2022 Jeg er med på
    Shawshank redemption/En verden udenfor og
    A beautiful mind

    Andre der virkelig har gjort langvarigt indtryk er:

    The butterfly effect
    Pay it forward
    Memento
    Sophies Choice
    The Others
    Iron Will


  • #17   30. jun 2022 Holder også meget af Ditte menneskebarn

  • #22   30. jun 2022 Der er rigtig mange gode film, men De urørlige er helt fantastisk.

  • #24   30. jun 2022 Dolores Claiborne smiley smiley

  • #25   1. jul 2022 Åh, Bagdad Café havde jeg helt glemt. Og ja, den er SKØN (nu kan jeg høre titelmelodien for mig, og har nok "glæde" af den henover hele weekenden) smiley

    Var der ikke også noget med, at den kørte som serie?


  • #27   1. jul 2022 Åh, havde da helt glemt "Into The Wild" - den er også rigtig god!
    Tak for påmindelsen *Fru Christensen* smiley

    I andre har da mange gode film, I ser smiley Af serier kan jeg nævne "Det Lille Hus På Prærien", "The Walking Dead" og "Vikings".


  • #28   1. jul 2022 Lille hus på prærien kan jeg ikke "tåle" smiley

    Siden jeg var lille pige, har den ramt mig sååååå dybt, og jeg har ikke tal på, hvor mange afsnit, der har fået mig til at bryde hulkende sammen (har også stortudet over bøgerne)

    Og jeg er aldrig vokset fra det. Jeg elsker serien, men hold nu op, den trækker tit tårer. Ét af afsnittene kan jeg ikke engang fortælle om, uden at få tårer i øjnene smiley


  • #29   1. jul 2022 Det Lille hus på prærien hænger mig efterhånden ud af halsen. Den bliver konstant vist igen og igen på nogle programmer, og når det sidste afsnit er færdig, så starter de forfra.

    Vikings synes jeg er meget god.


  • #31   1. jul 2022 Karina sådan har jeg det også lidt. Lidt ligesom Anne fra Grønnebakken haha...

  • #32   1. jul 2022 Åh ja... Anne er også "hård" smiley
    Dog ikke så meget den nye serie - den er faktisk ret hyggelig smiley


  • #33   1. jul 2022 Den har jeg faktisk endnu til gode.

  • #34   1. jul 2022 Der er nævnt rigtig mange gode film. Men derover særlig 3 film, som rammer mig.
    Papillion
    Der Hunter.
    An officer and a gentleman

    De to første er virkelig stærke film om en uskyldig dømt og den næste om 3 unge mænds skæbne i vitnam krigen.
    Den 3. Er en kærlighedsfilm.


  • #35   2. jul 2022 Anni: Tja, sådan er vi så forskellige og det skal der også være plads til smiley

    Jeg har set hele serien fire eller fem gange siden jeg var en bette pjevs (har den på dvd i dag) og overvejer at se den igen snart smiley men lige nu er jeg i gang med TWD (The Walking Dead) og Vikings, så Det Lille Hus må vente lidt smiley

    Karina: Hehe, hvor sødt egentlig smiley Jeg kan da også fælde tårer eller smile meget bredt, samt få følelsen af vrede når der sker noget uretfærdigt i serien, og det selvom jeg har set den før smiley

    Og så er der Out of Africa. Har set den én gang, men vil gerne se den igen.


  • Sandra J
    Sandra J Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 13
    #36   2. jul 2022 Taken (mini serien fra 2002 om aliens)
    Voyage of the Unicorn
    The 10th Kingdom
    Anatomie
    The Devils Arithmetic
    Das Experiment


  • #38   8. jul 2022 Den grønne mil selvfølgelig, hvordan kunne jeg glemme den.

    Jeg har lige set the shawshank redemption den er på hbo, og kan virkelig anbefales. Den er absolut en af mine nye favoritter, virkelig rørende, og lægger synes jeg op ad den grønne mil.

    Det er længe siden jeg har siddet og set en film uden at kigge på mobil eller miste koncentrationen, men denne var jeg helt opslugt af fra start til slut.


  • Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 750
    #39   9. jul 2022 #38..

    Det er ret forståeligt at man synes Den Grønne Mil og Shawshank Redemption lægger sig tæt op af hinanden.

    De er begge to filmatiseringer af Stephen King bøger.... smiley


  • #40   9. aug 2022 Må lige tilføje en film.
    The father med Anthony Hopkins.
    Hold op en stærk men vanvittig god film. Fantastisk skuespillerpræstation.


Kommentér på:
Yndlingsfilm

Annonce