{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
397 visninger | Oprettet:

Hvad er det for en mentalitet… {{forumTopicSubject}}

Efter at have hørt at brandvæsen og ambulancer ikke tør kører ind i visse område / bebyggelser uden politiet først har sikret område, på grund af flaske- og stenkast fra visse grupper.

Hvilken katastrofe kan der ikke ske, huset brænder ned til grunden, hjertepatienten dør, osv.

Hvad får folk dog til at kaste ting efter redningskøretøjer og mandskab… de er der kun for at hjælpe, så skaderne bliver mindre og redde mennesker..

Hvad fanden er det for et samfund, som vi efterhånden har fået, ingen respekt for andres tinge eller førlighed..

Hvor er forældrene til disse grupper henne??

Hvad er det for en mentalitet som er kommet hertil??

Hvad er jeres mening om dette.. ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er det for en mentalitet…
  • #1   11. sep 2007 Jeg forstår det simpelthen heller ikke..
    Kan de virkelig leve med at de muligvis er grunden til at folk dør..?

Jeg har simpelthen ingen anelse om hvad der sker i hovederne på dem.. Der må være sket en kortslutning. Synes simpelthen det er modbydeligt. Og det er jo ikke kun sket en gang, men er efterhånden sket ret mange gange. Nogle folk er nogle utaknemmelige skarn. De sætter livet på spil for andre folk stort set hver dag og det er takken..? Gud fader bevares..

• #4   11. sep 2007 Jeg kan heller ikke lige se pointen i at kaste ting mod redningsfolk, det er forkasteligt... de har ikke en skid respekt for redningsaktioner, men måske går det ud over dem selv en dag, og hvad sker der så, ja så er fanden løs, for så har redningsmandskabet ikke været hurtige nok... !!!

Her i byen, render der unger rundt på 10, 11 år og ødelægger skolerne og biler og greyhoundbanen, i det hele taget hvad de kan få fat i , ødelægger de... jeg siger også bare, hvor i h****** er forældrene... ???????

• #5   11. sep 2007 undskyld sproget... men bliver så sur og gal...

• #6   11. sep 2007 Det er en syg mentalitet.........de må være yderst fatsvage, hvis de gør sådan.........måske de ikke kan kende forskel på politi og ambulance........:o(

Håber da virkelig deres forældre er stolte af dem........sådan nogle dygtige børn de har :o((

• #7   11. sep 2007 Det sideste var i Slagelse, her mådett man tilkalde politiet der mødet op med 10 hunde, for at brandvæsnet kunne slukke ilden..

De 10 hunde, kunne bruge andet sted, til andre vigtige opgaver..

• #8   11. sep 2007 De burde fise hejm til dem selv og smadre deres eget land... Røvhuller

• #10   11. sep 2007 jeg forstår dem godt, jeg har været i et af de områder og da de forsøgte at køre ind i området, gik folk/unge helt amok, de måtte vende om og vente på der kom 8 politibiler og så kom de frem,

skal vi ikke sige de kom ikke frem i tide, vi ventede i 1 time og patienten døde inden han kom på sygehuset, ugen før havde de lovet at stoppe det,

det et sørgeligt syn og så siger de at dette område er blevet meget bedre at bo i,

JA KLART, vi kan ikke engang stille vores firma biler der, uden de forsøger at stjæle dem

• #11   11. sep 2007 Øv for nogle uopdragne møg unger... deres forældre skulle have en røvfuld for ikke at opdrage børnene ordentligt! smiley

• #12   11. sep 2007 Jeg blev også så rasende da jeg hørt om det i nyhederne, synes mange af vores unge har et brist et eller andet sted, i mine øjne skulle de have en stor røvfuld, ved godt det måske ikke lige er det mest pædagogiske, men hvad bilder de dem ind...
    Og vil give Addi ret, tror at problemet ligger begravet der, nemlig hos forældrerne, som ikke lige har gjort deres arbejde helt færdig...

• #13   11. sep 2007 det skal så os siges at det ikke KUN er udlændingene der laver det lort,
    ^^ og til er til jer alle der skriver alt muligt om dem !! eller meget gerne ville,

• #14   11. sep 2007 michael

der var ikke nogen der nævnte at de kun var udlændinge, der blev snakket generalt,

det eneste der bliver sagt er at det er forældrenes mangel på opdralgelse der gør det

klap lige hesten ikke

• #15   11. sep 2007 ...disse mennesker har mangel på respekt og opdragelse...!!!

...det er virkelig sørgeligt, som Danmark har udviklet sig her på det sidste...øvøv... :o(

• #16   11. sep 2007 Problemet er bare, at de nok er uden for pedagodisk rækkevidte, Det gælder både de unge og deres forældre.

• #17   11. sep 2007 Jeg tænker ikke lige bestemt på unge indvandrer, men unge i det hele taget, de har ikke nogen repekt for noget som helt, fordi efter min mening har forældrerne så travlt idag at de overlader deres børn til skoler og ligne til at opdrage deres børn, hvilke ikke lige er deres opgave...

• #18   11. sep 2007 Michael
    Så er du heldig ikke at bo hvor der er så mange af dem.
    Her hvor jeg bor er vi ved at drukne i dem, og når jeg skal ned om aftenen med mine små hunde, går jeg i en stor bue uden om de klynger af unge der står og hænger på gaden.
    Biler er et helt andet problem, de kører som om de ejer gaden og vi andre må springe for livet.
    og som de andre i tråden siger, hærværk og ballade er hverdagskost.
    Det kan sgu ikke være rigtigt at man ikke kan gå på gaden uden at skulle være bange for at få en kniv i ryggen eller blive skudt ned, fordi man lige stod i vejen

• #19   11. sep 2007 Dorte--->>> Enig...!

...og ikke nok med det...de unge får sgu i hoved og røv pga. forældrenes dårlige samvittighed....

• #20   11. sep 2007 Jeg har en veninde som er skolelærer, og hun er blevet truet flere gange af eleverne (som også er indberettet), men hun er heldigvis så godt rustet rent psykisk, er gammel plejer i psykiatrien, så hende kan de ikke lige løbe om hjørnerne med. Men hun har en ung kollega som måtte sige jobbet op, fordi hun ikke kunne klarer alle de trusler...det hører ingen steder hjemme...

• #21   11. sep 2007 uden for pædagogisk rækkevide... det tror jeg nu næppe de er; problemet ligger i at der IKKE bliver arbejdet med dem..
    - efter min mening i hvert fald...

og det er tragisk ud over alle grænser, at redningsfolk ikke tør komme visse steder.. forrykt !

• #22   11. sep 2007 Ja, hvad gør vores hunde hvis de ikke får opmærksomheden, så laver de alle de ting de ikke må og ved det godt...tror nogle af de unge gør det som et råb på opmærksomhed fra deres forældres side, negativ opmærksom er jo også opmærksomhed, og hvis det er det eneste man kan få, så gør man nok de ting for at få det.

• #23   11. sep 2007 Samfundets udvikling er vel gået i en retning, hvor alle mener at have 'retten på deres side' til at gøre de ting de sætter sig for. Loven og myndighederne har ikke længere den samme præventive effekt, som gjorde sig gældende tidligere. Flere opfatter et fængslesophold eller en reprimante fra myndighederne som en noget man ikke skal tage så tungt eller rette sig så meget efter.

Vi som mennesker er blevet mere egocenterede og mindre tolerante generelt, og det er vel det som afspejles i samfundet udvikling.

På arbejdsmarkedet kræves der spidse albuer, hvis man vil frem i livet og i privatlivet er man hurtig til at udskifte partneren, hvis ikke denne lever op til bestemte kriterier - det er en brug og smid væk kultur, hvor mange lades tilbage og dette skaber en frustration som kommer til syne og bliver mere udpræget i nogle samfundsgrupper, hvor vold og generelt modstand mod myndighederne bliver hverdagskost.

Manglende tilpasningsdygtighed er et stort problem, og selvom der gøres et stort arbejde med at få misledte børn og unge på rette spor igen, er indsatsen ikke i overenstemmelse med den til tider destruktive udvikling, som er at finde i ungdomskulturen og samfundet generelt.

• #24   11. sep 2007 Jeg vil lige sige jeg tag hatten af for jer alle sammen.... Ikke en eneste gang har jeg hørt ordet perker eller de skide fremmede arbejder( med mindre jeg har overset det).. Jeg er virklige imponerede.... Det var ingen slag under bælted...
    Tag forbehold for stave fejl..

• #25   11. sep 2007 Der er noget svineri. Jeg forstår mest af alt ikke, at folk synes det er fedt at udsætte redningsfolk for sådan noget. Hvad er det lige der sker med folk? Helt ærligt. Det er jo ubegribeligt!

• #26   11. sep 2007 Jeg giver jer nu ret.... min store søster bor i et område hvor der er meget ballade og det er virkelig belasende de har endda deres egen nær station.. Skal så sige mange derude har anskaffet sig en hund og det er blevet meget roligere..

• #27   11. sep 2007 Sådan har det jo også været i taastrup i mange år... Jeg synes at det er utroligt at nogle gider at opfører sig så latterligt....

Kommentér på:
Hvad er det for en mentalitet…

Annonce