{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

Huslejeregulering - nogle kloge hoveder? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Nogle kloge hoveder på lejekontrakter?

Jeg er i dag blevet varslet husleje stigning. Pr 1. Februar..
Det kommer selvfølgelig ikke bag på mig, men jeg under mig at dette sker nu, da jeg synes at forstå ud fra kontrakten at det først må ske til næste år?

Noget andet er så at boligen er i ringe stand.. Pisse utæt og koster en formue at opvarme.. Ting som udlejer er blevet gjort opmærksom på fra starten af, men vælger ikke at gøre noget ved..
Kan man godt nægte husleje stigning før tingene er udbedret?

Jeg har lagt et billede ind af teksten fra min lejekontrakt.

Kommentarer på:  Huslejeregulering - nogle kloge hoveder?
  • #1   27. jan Er der ikke noget der hedder lejernes landsorgination eller lign der kan hjælpe dig.

• #2   27. jan #1 ... smiley .... hvor ligger den mon ? ....... smiley smiley smiley .... Sorry ... ku' ik' la' vær' .

• #3   27. jan Der står sådan set, at der reguleres pr. 1. januar - men så også 1.10.23. Det er lidt underligt.
    Du kan kontakte LLO, men om du får hjælp uden at være medlem, ved jeg ikke.

Du kan ikke bruge huslejen som pressionsmiddel i forhold til mangler i boligen - desværre. Betaler du ikke, kan udlejer opsige din lejeaftale.
    At boligen er dyr at opvarme, kan du ikke gøre noget ved. Hvis der er seriøse mangler, skal disse udbedres indenfor rimelig tid. Hvad dette så er, kan jeg ikke helt finde ud af - heller ikke med hjælp fra LLO. Jeg står selv i en lignende situation.

• #4   28. jan Vi har brugt:
    https://lejernesretshjaelp.dk/

De har virkelig været gode til at rådgive. Jeg vil anbefale at du selv trækker udlejer i huslejenævnet. Det kan du også gøre, hvis du er i tvivl, du skal bare formulere dig som om du er stensikker i din sag smiley
    llo er ikke særlig behjælpelig...

Kommentér på:
Huslejeregulering - nogle kloge hoveder?

Annonce