730 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Delfin massakre (ik for svage sjæle) Delfin massakre (ik for svage sjæle)

Kan du se denne video uden at tårene pibler frem?
JEG SIDDER MÅLLØS.
Målløs over så meget ondskab der er i verdenen.

Jeg er ikke vegetar og finder det ok at slå et dyr ihjel. men jeg mener at de bør dø på en værdig måde.
De skal ikke lide. Vi skal vise dem respekt lige til det sidste. Og delfiner.. dette prægtige og hamrende intelligente dyr... hvordan kan man være så modbydelig over for dem.... jeg er målløs, arrig og har bare SÅ MEGET LYST til at gøre et eller andet.... men hvad?!

http://www.glumbert.com/media/dolphin

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Delfin massakre (ik for svage sjæle)
  • #2   4. okt 2007 det er ikke i forbindelse med tunfiskeri - men ren masakre på delfinerne - ligesom grindehvalerne på færøerne

• #3   4. okt 2007 jeg er selv total målløs... det er tuderen det der... :.o(

man siger at delfinen er det klogeste dyr på planeten, og så laver de masakre på dem... :o((((

• #4   4. okt 2007 Jeg kunne ikke se den færdig smiley

• #7   4. okt 2007 smiley

Det kan da ikke være lovligt ?

• #8   4. okt 2007 ej hvor er det synd at se... jeg må indrømme at jeg også fik det helt dårligt af at se den... forstår ikke hvordan de kan få sig selv til at behandle de stakkels dyr sådan...

• #9   4. okt 2007 Selvom det gør ondt at se den slags film, finder jeg det nødvendigt. Man må ikke lukke øjnene for hvad der foregår ude omkring i verdenen. så bliver det endnu mere umuligt at hjælpe.

Ligesom når jeg besøger internater i udlandet. Det skærer ind i hjertet, men jeg finder det en nødvendighed og bare det at kunne komme med råd og tage billeder for at vise verden hvon situationen er, er en hjælp i den rette retning. Folk kan ikke handle og hjælpe, før de ved hvon situationen ser ud. Hvis jeg ikke havde set denne video, ville jeg ikke være klar over dette foregik. Det ved jeg nu og jeg er i chok.. alt andet er pludselig ligegyldigt. Og jeg har intet imod tunfiskeri, jagt eller den slags. Bare dyret dør hurtigt og professionelt.

Men ren massakre som denne video. FOEJ FOR NOGLE IGNORENTE, UVIDENDE OG HJERTELØSE JAPANERE!

• #10   4. okt 2007 Puha det var slemt. Men at se de mænd bare stå og glo på de stakkels delfiner der lider en langsom død, Føj for fanden, siger jeg

• #11   4. okt 2007 Jeg ville nu ellers godt binde de mænd fast til en bil, køre et stykke med dem så de rigtig kan få ondt .. skære halsen over på dem og lade dem forbløde ...

de skulle sku selv udsættes for det ...

• #12   4. okt 2007 Kunne ikke se den færdig. Mennesket er dog en forfærdelig race.
    Måske skal vi til at indføre stamtavler på os, så sådanne primitive individer kan udgå af avlen.
    Jeg skammer mig over at være en del af racen, føj.

• #13   4. okt 2007 ÅÅååååååå de stakkels dyr... kunne heller ikke se den færdig...

Tænk at de kan få sig selv til det....

• #14   4. okt 2007 Jeg ville jo aldrig i livet kunne finde på og gøre sådan noget - overhovedet !

Jeg syntes bare at mennesket er så groteskt efterhånden, man tager ikke hensyn ..

Jeg kan bare ikke forstå hvordan man kan behandle et levende væsen sådan !

Man kan jo høre der er en der griner på videon !
    Så fejler man noget ..

Og jo , jeg er satme meget bedre end dem . For jeg kunne aldrig finde på og skade et andet dyr, men de ligner jo ligefrem nogle der nyder det ..

• #15   4. okt 2007 De skulle dælme have lov at få samme tur.....

• #16   4. okt 2007 HVAD LAVER DE 'MENNESKER' !!!
    Ej altså .. Jeg kan blive SÅ sur over sådan noget !!!

• #17   4. okt 2007 De skulle have samme bhandling de dumme svin, for at sige det rent ud!!!

• #18   4. okt 2007 ja, det siger jeg altså ogs!

• #19   4. okt 2007 Jeg kunne ikke starte den...:S
    Efter at have læst jeres indlæg!!!
    Det var nok til mig...

• #21   4. okt 2007 Oki Annika, så hvad har du lært af ikke at se den?
    Intet smiley jeg syns det er synd folk reagere som du.
    sætte skyklapper på. blot fordi du ikke ser videoen ændrer det ikke på det har fundet sted og forsat finder sted. Måske videoen kan få dine øjne op og give dig lyst til at gøre noget. Der er derfor den slags videoer laves smiley

jeg bryder mig heller ikke om at se på dem, men jeg vil hellere konfronteres med den grumme sandhed, end pakke mig selv ind i vat og vacum

• #22   4. okt 2007 Jeg er født på Færøerne og har set mange drab af både grindehvaler og delfiner. Jeg skal indrømme at jeg har tudet hver gang, kan ikke have at et så stort, flot og intelligent dyr bliver slået ihjæl. Men at sammenligne de færøske grindedrab med det der synes jeg er langt hen i vejret. Det bliver som at sammenligne det at aflive en hund hos dyrlægen og at mishandle den til døde.
    Jeg spiser selv ikke hvalekød, og jeg bryder mig ikke om at de bliver slået ihjæl, men der er altså en væsentlig forskel:
    På Færøerne bliver hvalerne drevet ind mod en strand i både. Dette gøres ganske simpelt ved at man sejler bag dem, man sårer ikke nogen på vejen dertil eller noget, fører dem bare hen mod stranden. Der er så folk som er vadet ud til hovedet, som slæber dem ind på stranden og skærer halsen over. De bliver ikke slæbt langt op ad stranden, bare i vandskorpen og dette gøres på ganske få minutter. De bliver absolut ikke slæbt efter biler på veje eller noget i den retning. Selvom det ser voldsomt ud med alt det blod, så gør folk faktisk meget for at dette sker på en mild og human måde.
    Hvalene på Færøerne lider ikke mere end noget andet vildt der bliver slået ihjæl i skovene her. At man så ikke bryder sig om at slå hvale ihjæl i det hele taget er noget andet, men man kan ikke sammenligne de 2 måder det bliver gjort på, der er altså en væsentlig forskel.

• #23   4. okt 2007 May-Britt*

På en måde kan jeg godt følge dig!! Det er intet med at pakke sig selv ind i vat...
    Det er noget at gøre med at kende sig selv..
    Nogle mennesker besvimer når de ser blod..
    Og jeg har det med at besvime når jeg ser den slags ting!!! Nu har jeg ikke set det... Men det lyder helt bestemt som noget jeg vil blive meget dårlig af at se...
    Og bare kald mig en pyllerrøv!!!
    Men kan slet ikke tåle at se sån nogle ting...

• #24   4. okt 2007 Og lige en ting mere...
    Vi lever i år 2007, VERDEN er fuld af grusomme ting og onde mennesker...
    Stol aldrig på andre end dig selv...
    Tror de fleste mennesker er klar over der sker en masse grusomme ting ude i verden, både imod dyr og mennsker...

• #25   4. okt 2007 Vanja - godt at høre et synspunkt fra en der ved hvad hun taler om smiley jeg er slet ikke inde i den sag fra Færøerne, men føler mig en anelse klogere nu, tak smiley

• #26   4. okt 2007 Og så lige en bemærkning
    Delfiner er ikke fisk, det er pattedyr

• #27   4. okt 2007 Jo da lidt højere ppe i tråden

• #28   4. okt 2007 de skulle selv prøve at halv druknes og bagefter imens de stadig levede skulle de slæbes efter en bil de mennesker så skal jeg nok stå og grine af dem

• #29   4. okt 2007 a

• #30   4. okt 2007 Færøsk hvalfangst synes jeg kan sammenlignes med dansk vildtjagt på mange måder, det er også en "tradition". Og hvor humant det er kan også fint sammenlignes.
    Jeg vil så også lige understrege at det man ser på videoen her synes jeg absolut er forkasteligt!
    Jeg er godt klar over at greenpeace fanatikere har været deroppe og filmet osv og har også set nogle film, og må sige at det er overdramatiseret som det basker. De viser slet ikke hvad der egentlig sker, men viser blodet og selve slagtningen, og ærlig talt, hvilken slagtning er romantisk? Hvis man virkelig ville, så kunne man også få en jagt her i landet til at se meget dramatisk ud. Faktum er at de lider aldeles ikke mere end noget andet der bliver slagtet. Faktisk vil jeg mene at de lider langt mindre end f.eks. svinene, der fødes og opvokser i jernbure, har af og til sår pga omstændighederne de lever under. Transporteres mange kilometer for at blive slagtet. Hvor er værdigheden her?
    Hvalene og vildtet i skovene her har levet i naturen og får en forsåvidt smertefri død som muligt. Det synes jeg er et langt mere værdigt liv, og en mere værdig afslutning på det også.

Og igen, det er slet ikke for at bagatellisere dette klip. Men færøsk hvaledrab kan ikke sammenlignes med det der, men derimod kan det sammenlignes med hvordan man jager og dræber vildt her.

Ikke for at dreje diskussionen, og som sagt er jeg ikke tilhænger af at dræbe hvaler, men dog synes jeg ret skal være ret og at man lige må vide hvad man taler om, inden der tales om dyremishandling og masakrer (her kun talt om de færøske forhold, ikke det der ses på klippet her, for det kender jeg intet til, bortset fra hvad der ses her).

• #31   4. okt 2007 Yamapi

?ahva?...(for en fisk...øh delfin?) smiley

• #32   4. okt 2007 vanja l du kan da overhovedet ikke samligne vildt jagt her med det der er her dør med det samme det gør de sku ikkke de delfiner vildt jagt her hjemmme er da faktis bedre at skyde ænder end at havde grise i fangskab og de skal leve sådan men en and der har haft et frit liv og lige pludselig bliver skudt er da meget bedre så det er da ikke noget du kan samligne overhovedet

• #33   4. okt 2007 x

• #34   4. okt 2007 Susanne - Tror du har misforstået hvad det er jeg skriver. Jeg sammenligner færøsk hvaledrab med vildtjagt her, fordi humaniteten i det kan fint sammenlignes, og begge dyr har levet vildt hele livet og får en lige værdig afslutning på livet, og så smertefrit som muligt.
    Det klip der vises her vil jeg på absolut ingen måde sammenligne med vildtjagt, slet ikke! Og det mener jeg heller ikke færøsk hvaledrab kan!

• #35   4. okt 2007 helt ærlig en and der bliver skudt mærker sku da ikke noget så den får da ikke en smertefuld død jeg ved ikke med hvalfangst

• #36   4. okt 2007 det er sku også synd men de fleste jæger jeg kende skyder dem hvor de dør med det samme

• #37   4. okt 2007 Og alle grindedræbere jeg kender dræber dem som de dør efter nogle sekunder smiley

• #38   4. okt 2007 ...

• #39   4. okt 2007 Jeg har ikke læst det hele, men af det jeg har læst ses der tydeligt forskellen i den færøske og japanske metode at gøre tingene på. Det der skrives om den færøske metode i dit første link er også helt korret smiley Det der står om færøske metoder i andet link er ikke helt korrekt. De inhumane metoder japanerne bruger, bruges ikke på færøerne og net bliver heller ikke brugt. Jeg bryder mig i forvejen ikke om grindedrab og jeg ville absolut kritisere det hvis jeg mente det var inhumant. Det ser blodigt ud, men det er absolut ikke mere inhumant end noget andet drab. En forskel på japanerne og færingene er f.eks. at færingene driver dem i land ved hjælp af både, ikke net eller noget, og de ligger ikke i dage eller engang minutter, de bliver slået ihjel med det samme. Skulle der være en amatør der ikke helt ved hvordan det skal gøres, og kommer til at skære forkert, som hvalen ikke dør omgående, bliver dette også omgående opdaget og hvalen bliver slået ihjel ordentligt + at personen der har foretaget det forkerte snit får en alvorlig skideballe, for der bliver ikke accepteret fejl under disse drab. Selvfølgelig kan folk skære forkert, nøjagtig som de danske jægere kan skyde forkert, forskellen er bare at med hvalene bliver det opdaget og gjort ordentligt omgående, med vildtet kan de løbe væk og gå sårede rundt. I grindedrab bliver der holdt skarpt øje af de ældre at alt foregår så humant og hurtigt som muligt, og det er faktisk sekunder der tales om, og der er en væsentlig forskel på sekunder og dage. Alle hvale bliver slået ihjel på stranden, ved vandskorpen, de bliver ikke slæbt flere meter eller noget der ligner. Og som der står i linket, de der slipper væk får også lov at slippe, de bliver ikke jaget ind igen.
    At man af personlige årsager, såsom at de er søde og intelligente osv, ikke bryder sig om disse drab kan jeg fint sætte mig ind i. Pga kviksølvindholdet kan jeg egentlig ikke forstå at folk overhovedet spiser det. Men at gøre dette om til dyremishandling synes jeg er helt forkert. I så fald skulle hele verden være vegetarer, for så ville ethvert drab af dyr til føde være dyremishandling. Synes også der må være en eller anden grænse for hvor langt vi som kødædere kan gå for at "redde verden", og også liiiige se på de egentlige forhold, ikke udelukkende dømme på baggrund af personlige holdninger. Faktum er at dette absolut ikke er mere dyremishandling end noget slagtesvin, kylling, vildt eller noget andet.

Kommentér på:
Delfin massakre (ik for svage sjæle)

Annonce