6.453 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Pergo-gulve??? Pergo-gulve???

Ja, kæresten og jeg er igang med at ombygge hele huset og derfor skal vi have nye gulve i hele huset.

Vi har haft kigget på trægulve, i eg og ask og havde egentligt fundet ud af vi ville have eg.. Men var også i tvivl eftersom vi har hunde og barn, måske snart børn, og så ville et trægulv jo være ærligt, for hundene vil jo ridse det..

Så var vi hos maleren og han viste os Pergo-gulv. Det var bare så fint, og det han kunne fortælle ja det var jo lige det vi ville høre.

Bla. sagde han at det er umuligt at ridse gulvet medmindre man tar en skruetrækker og en hammer.. Og at der er 50 års garanti på det, men; gælder den mon ved hunde og børn ind over gulvet?

Har du pergo gulve og er det så svært at ridse som vi har fået fortalt??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pergo-gulve???
  • #1   8. okt 2007 Vi har pergo gulve, de har ligget i 1½ år nu, og man kan ikke se vi har hund, og jeg går med stiletter. MEN de ser hurtigt beskidte ud!! jeg støvsuger een gang om dagen, og render rundt med kosten 2-3 gange.

• #2   8. okt 2007 hej.. :o)

Jeg har engang boet i en lejl. hvor der var pergo gulve.... he he ja de er svære at ridse... et spejl faldt engang ned, med hjørnet, og det kunne give hak i gulvet... smiler

Vi valgte selv at lægge hårdt trægulv istedet, så vi valgte merbau.. det er super flot, kan ridses, men kan så til gengæld på et tidspunkt slibes ned...

• #3   8. okt 2007 Jamen det med rengøringen er ikke et problem.. smiley Vi støvsuger i forvejen hver dag pga hundene og kattene. Vi ville bare være sikre på at det er et godt produkt som ikke kan ridses ved hundeklør..

• #4   8. okt 2007 Hej Helene.

Vi står i samme situation, vi skal også have lagt nye gulve. Vi har valgt at lægge Alloc gulve i vores hus, der er livstidsgaranti på gulvene, og de er utrolig flotte, de skulle ikke være til at ridse, og dem vi har valgt ligner hvidskuret fyrtræs planke gulv.

(link fjernet)

• #5   8. okt 2007 Mette: Wauw, det er da superflotte gulve.. Åhh nu bliver jeg sgu da i tvivl.. Hvad er prisen pr kvm? jeg kan ikke se den nogle steder...

• #6   8. okt 2007 Helene.

Vi har fundet det i Bauhaus til 199,- De havde lagt det derude, og jeg prøvede at ridse det med en høj hæl jeg havde på, men det var ikke muligt... og det er nødvendigt i vores hjem når hundene leger. Vi har Pego nu, men synes det er for glat(hundene skøjter rundt..), og så kan det ikke tåle når der kommer vand på. Det fra Alloc kan holde til vand, ridser og sågar en cigaret glød.. De anbefaler det også til offentlige rum, så det må godt nok være stærk.. Jeg har jo ikke haft det på endnu, men jeg er super glad for at jeg fandt det, så det både udsendemæssigt, og brugsmæssigt passer til det jeg gerne vil ha.. (-:

Nej jeg får ikke procenter på salget.. ha ha

• #7   8. okt 2007 Ikke om jeg fik det forærende ville jeg installere Pergo i mit hus... Så hellere klinker i hele hytten.
    Jeg er klar over at det er smag og behag men jeg har kun dårlige oplevelser med pergo gulve og de "larmer", gynger, bliver slidt og grimme meget hurtigt hvis man "bruger" gulvet i hverdagen.

Bare mit øf ;O)

• #8   8. okt 2007 Mette: Det var da en overkommelig pris.. Det pergogulv víi har kigget på, koster 280 kr pr kvm og vi skal bruge 140 kvm, så det løber hurtigt op..

• #9   8. okt 2007 Ej jeg lytter lige med, da vi også inden længen skal have lagt nyt gulv overalt..

• #10   8. okt 2007 Alloc gulvene er også lydsvage, det er også et af mine kriterier til nye gulve. Uh jeg er glad for at jeg har fundet dem. (-;

Asta, jeg har haft mine Pergo i 3 år, og er meget træt af dem, de larmer og de er "kolde", og hundene skøjter virkelig rundt på dem. Desuden skal man hurtig tørre op hvis der er spildt, for ellers buler det op..

Ville også blive meget træt af alm. trægulve, det går slet ikke til vores brug.. det må jo gerne være lidt pænt selvom man har hunde...

• #11   8. okt 2007 jeg har også haft Pergo gulv. Det du skal tænke på er at Pergo intet har med træ at gøre.
    Hvis du nu mærker på et Pergo gulv er det is koldt - det er ikke varmt som et rigtig trægulv er.
    Hvis i også får børn - som jo ofte også vil være på gulvet - er Pergo for koldt.
    Jeg synes nu godt at et Pergo gulv kan få ridser - det havde vores i hvertilfælde og da havde vi ikke engang hund endnu.
    Så min mening - vælg et rigtig trægulv - hvis det bliver grimt - så slib det ned og det er flot igen :-))

• #12   8. okt 2007 Gg jeg har taget beslutningen på min kærestes vegne. Vi skal ha alloc og så meget gerne den der hedder Cappuccino. smiley

Tak for det super link, Mette og tak for Jeres meninger om Pergo. smiley

• #13   8. okt 2007 du kunne evt. prøve at køre ud i forretning hvod de sælge begge dele - stil dig i strømpesokker med den ene fod på en plade af Pergo og den anden på en plade af rigtig trægulv - så kan du tydelig mærke hvad jeg mener

• #14   8. okt 2007 Held og lykke med det Helene, jeg har set det i Bauhaus i Glostrup, der havde de lagt det i indgangen, så man kan se det lagt, har jo ikke lagt mærke til "dit" men de havde det i fyr som vi gerne vil ha og til 199,- pr. M2.

Er der nogen der har erfaring med alloc?

• #15   8. okt 2007 ja, trægulve er lækre og varme.. he he... de kan slibes ned og det bliver som nyt igen... vores skal snart poleres med olie igen... det er super flot og har en varm farve...

• rune b
    rune b Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #16   4. okt 2017 med rigtigt trægulv... indgår parketgulv også der?

Kommentér på:
Pergo-gulve???

Annonce