627 visninger
|
Oprettet:
Øv Hunde bræk... {{forumTopicSubject}}
... Ja det var så Balto der desværre brækkede sig i bilen, da vi skulle kører kæresten til møde.
Han er ikke glad ved at kører i bilen i forvejen og de sidste 2 ture har bare været et maridt for ham. Sidste gang blev vi indvoldveret i en ulykke, og så i dag kaster han op i den lånebil vi har.
Og her står vi og skal til hunde træning kl 13.00 hvor han igen skal ud og kører, men er spændt på om han vil med.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 1.979
Håber det går bedre senere i dag :0)
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 542
Ellers ligger han sig bare og næsen løber på ham, og så sidder han sig op kigger og ligger sig ned igen.
Det er fordi næsen løber jeg ikke tror han kan lide at køre bil.
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Jeg har selv haft problemet men det kan vende på under 2 uger med træning.
Idag bliver mine helt skuffet når jeg passerer bilen og de finder ud af vi ikke skal køre
jun 2007
Gode råd modtages
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
2. Lukke døre og det samme.
3. Det samme men nu er bilen startet.
4. Kører et lille stykke, bare en km, ud og gå tur + leg og så hjem.
5. Herefter sættes længden af turen op efter havd hunden kan klare.
Vigtigt : Sæt altid et positivt mål for hunden i træningen. Den vil meget hurtigt forbinde bilen med "Yes, vi skal på tur".
Med Carlos tog det små 2 uger, og han er den der har været længst om at blive "omvendt".
jun 2007
Tror I det kan have noget at gøre med turen sidst hvor han var med i et færdslsuheld, og var i 3 forskellige biler på en time.
Han virkede dog meget rolig, dog oppe at køre til hunde træning så han Nogle gange er.
Intet at mærke på ham.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Vi forsøgte at gøre bilen til et hyggeligt sted, og brugte også tid på bare at spise lidt derinde og hygge - men synes ikke det havde den store effekt... Vi besluttede at HVER eneste gang hun skulle med i bil, skulle turen udmunde i noget rigtigt fedt - som en svømmetur, en lækker tur i skoven eller hundeskoven, eller for at lege med andre hunde... - Og tror at det nok er det der har "gjort det" - Nu, efter vi har fået bil - var hun heller ikke glad for at skulle med - men efter at have fortsat med at vi ALTID kommer til et dejligt sted, når vi har kørt - så er hendes angst helt forsvundet, og hun har det ikke dårligt på nogle måder - ofte stiller hun sig hen til bilen i håb om at vi skal ud at køre - og nu lægger hun sig heller ikke ned i bilen mere, som hun gjorde fordi hun havde det dårligt - hun elsker at sidde og kigge ud!!!
Øv Hunde bræk...