{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Nogle der vil sige sin menning om min {{forumTopicSubject}}

Stil,såret vilddyr?

Mine tanker om billedet er trist, farverne er triste. øjnene på dyret er skræmte og urolige.
Det kan være sygdom eller kærestesorg som maleren har tænkt, da han malede det.
Han har brugt de triste og kolde farver, den røde farve i baggrunden, kan vise at der er håb forude.
dyret kan forestille mangel på frihed, dyr som er spærret inde i små burer, eller f.eks. en måge der ligger på strandkanten, med olie smurt rundt på hele sin krop. ligger der og venter, må frygte for sine jægere.
hører grene knække og bølgerne bruse.
Olien klister, hænger i fjerene. Mågen går i panik, hører en tyssen bag sig. Der står jægeren. bukker sig ned over mig. Det bliver mørkt, jeg ligger på noget blødt, falder i søvn. vågner lidt efter, ved at blive løftet op og ned i en balje. Der var lunket vand der nede, dejligt.
jeg bliver taget op og tørret, skønt var det.
jeg ser en masse fugle i nogle mærkelige kasser af jern,devar også rene.
jeg baskede med mine vinger, jeg var fri. Fri af frygten, fri. Da jeg blev fanget af olien, troede jeg det var slut, men tværtimod. Jeg blev redet inden.
jeg blev sluppet fri, ved et andet hav,som var rent. Nu skulle jeg ikke tænke på at blive fanget af frygten igen..
Den blå farve var frygten, men den røde kom til sidst og var redningen.



Vil Meget gerne hører hvad i syntes om den, om der skal være med handling, eller andet. Er glad for ærlighed.
på forhånd tak. smiley
www.silkeborgkunstmuseum.dk/dk/ommuseetsamlin...
Det er det billede der hedder Såret vilddyr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle der vil sige sin menning om min
Kommentér på:
Nogle der vil sige sin menning om min

Annonce