{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Kreatråd {{forumTopicSubject}}

Vi skal da have en kreatråd. NU har jeg nemlig været en lille smule kreativ. Engang var jeg megakreativ og tegnede en hel masse, men så var der andre ting der blev prioriteret. Så nu er tegneriet lidt rustent. Til gengæld så fik jeg prøvet noget jeg aldrig har prøvet før igår aftes. Jeg har drejet i træ smiley Noget jeg altid har synes var vildt fascinerende så da gemalen ønskede sig trædrejegrej i julegave slog jeg til smiley Igår tænkte jeg så at NU måtte jeg altså prøve og gik i værkstedet og fik instrukser af gemalen. Så TAAADAAAA mit første forsøg ud i trædrejning. Det fik en enkelt lidt dyb ridse jeg ikke helt kunne slippe af med efterfølgende, men synes selv det blev OK ellers smiley Men elsker altså det der med at man inde i et råt stykke træ kan finde noget der kan blive så glat og fint og silkeblødt at røre ved. Det er asketræ for de interesserede smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kreatråd
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 137 Emner: 32 Svar: 4.393
    #1   21. mar Det er super flot smiley

• #2   21. mar Tak smiley

• #3   21. mar Sejt, det gad jeg godt kunne - min bedstefar var god til træarbejde og min bror har arvet hans drejebænk og kan også den slags, men det er helt sikkert ikke et talent jeg går og gemmer på smiley
    Jeg synes det er ganske fascinerende, hvad nogen kan få ud af et simpelt stykke træ.

Jeg har gang i et strikkeprojekt - deltog i en knit along der startede i slut januar. En trøje, hvor der hver uge er blevet frigivet en ny bid af mønsteret, og så ved man jo først den sidste uge, hvordan den kommer til at se ud - nogen er lige blevet færdige, men så er der mig (og heldigvis også andre), der kom lidt bagud. Jeg har vist for lidt strikketid, når man også skal arbejde og Sten og jeg træner til at vandre Bornholm rundt til maj = lange weekendture mm.
    Så jeg har nok ca 3 ugers strikkearbejde tilbage

profilbillede
  • #4   22. mar phewww det ser kompliceret ud smiley Strikning er så bestemt ikke et talent jeg har smiley

• #5   22. mar Jeg strikker i øjeblikket et halsrør i fair Isle. Jeg kan desværre ikke få lov at poste billeder. Der kommer hele tiden en fejlmelding.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#6   22. mar Det er vildt flot, Michelle. Jeg kan desværre kun strikke ligeud i én farve ad gangen smiley

• #7   22. mar Efter ikke at have strikket i flere år (mistede simpelthen lysten noget tid efter min mor døde for snart 6 år siden) er jeg kommet igang efter en kreaeftermiddag på mit arbejde for 2-3uger siden smiley
    Tror måske jeg skal til at være "sådan en der strikker" igen, er glad for resultatet er hvert fald:)

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#8   22. mar Jeg er vildt imponeret over, at du har fået strikket nærmest en hel sweater på 2-3 uger smiley smiley

• #9   22. mar A-S hvor er den fin. Hvilken model er det?

• #10   23. mar Isabelle, jeg er også selv lidt forbløffet, men jeg har startet med en meget nem opskrift:)

Louise, det er Louvre Sweater fra PetiteKnit, jeg foretrækker absolut at strikke oppefra og ned, og det gør hun vidst næsten altid:)

• #11   23. mar A-S helt enig. Jeg har lige strikket en Linka Neumann vildmark sweater til min mand. Det er nedenfra. Det var absolut ikke lige til med længden.

Louvre har jeg faktisk selv strikket, dog med tykkere garn. Den er jeg rigtig glad for.

• #12   23. mar A-S hvad er det for noget garn, det servirkeligt lækkert ud?

• #13   23. mar Det er min standard kombination (fra dengang jeg farvede selv): entrådet 100% superwash merinould 366m/100g i kombination med silk/mohair 400m/100g. Det er vanvittig blødt hvilket det er nød til at være, da jeg slet ikke kan udholde uld der kradser det mindste! smiley

Lige det her garn kommer fra Life in the Long Grass smiley

• #14   23. mar Det ser også bare sådan rigtig blødt og lækkert ud smiley

• #15   24. mar Det er godt nok en flot trøje A-S smiley Min svigermor strikker trøjer til mig. Jeg elsker hendes dejlige sweatre. Jeg er den eneste i familien, der går med den slags så jeg får massere af trøjer smiley Ved ikke hvad jeg skal gøre den dag hun ikke er her mere. Hun er vildt hurtig til at strikke; hun ringede en uge før min fødselsdag og spurgte hvad jeg ønskede mig. Jeg sagde tja bum bum jeg kan jo godt bruge en ensfarvet lyserød trøje med en dejlig stor rullekrave. Og vupti det fik jeg ugen efter - med fint mønster smiley smiley smiley

• #16   24. mar Mette vi nød også godt at svigermors dejlige sokker og andet strik. Da hun døde, var der bare ingen strikkede sager til os. Jeg måtte så selv gå igang med pindene. Det har jeg ikke fortrudt. Super balsam for sjælen at sidde med et strikketøj

• #17   24. mar Uuhhh jeg har bare ikke temperament til den slags håndarbejde smiley Jeg har prøvet at lære at strikke mange gange. Jeg er opvokset med at man skulle lære den slags og min mor er dameskrædder og elsker håndarbejde. Jeg er blevet sat til at sy, brodere, hækle, strikke osv Jeg er bare virkelig virkelig dårlig til det. Så resulatet ender altid med at være virkelig grimt: Jeg kommer til at kede mig og så sjusker jeg for at blive færdig smiley Heldigvis for min mor har min søster arvet perfiktionistgenet og evnen til at fortsætte med et projekt i lang tid smiley Jeg har arvet min fars; 'Nå, så må det være godt nok. Nu til noget andet' smiley Min far og jeg byggede et lysthus i haven sammen da jeg var en 14-15 år. Det gik ret stærkt og der blev lavet et par 'spøjse' løsninger et par steder. Min mor rystede på hovedet, hver gang hun kiggede op i loftet og så de par steder hvor 'katten var rendt med målet' og vi havde lavet en 'øgning' (hun kaldte det lapper) smiley Vi var selv megastolte af vores fine lysthus.
    Min sjælebalsam er en god gåtur, at træne med mine hunde, strigle en ko, yoga og den slags.
    Trædrejningen var genial for det tog faktisk ikke særlig lang tid at lave ægget smiley Jeg har planer om at prøve kræfter med nogle juletræer også smiley

• #18   24. mar Man kan bestemt ikke kalde min strik perfektionistisk, jeg HADER at trevle op, så hellere fikse rundt og få et halvgodt resultat smiley
    Den her ovenfor tog jeg fx også ukorrekt ud i starten men fiksede rundt så jeg endte med rigtig masketal efter et par omgange og ja, så er halsen måske lidt skæv, whatever smiley

• #19   24. mar Mete min far er uddannet kvalitetsingeniør. Jeg er sygt perfektionist. Super svært, når kun 2/3 i familien er det. Den ene søn pga sin autisme. Jeg vil helst kreere/bygge/reparere ting selv. jeg hader sjusk ??
    Synes du strik er kedeligt, så er det jo heller ikke en oplagt idé, at starte på dét projekt. Jeg strikkede et fair Isle skal til min mor. Det tog et års tid...

Kommentér på:
Kreatråd

Annonce