{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

At handle i afmagt! {{forumTopicSubject}}

Jeg får sikkert med riven nu, fordi jeg er én af dem som råber højst når det kommer til opdragelse af vores hunde og ALTID går ind for brugen af bløde metoder. Mit motto er kærlig konsekvens...

Men selv jeg kan handle i afmagt når det kommer til vores hunde.

Baloo har altid haft et svagt punkt for koste, gulvmoppe osv. med andre ord alt hvad der bliver "bevæget" hen over jorden (uden tvivl vores egen skyld fra da han var hvalp).
Yderligere har jeg personligt haft MEGET store problemer med Baloo da han var yngre. Så store problemer at vi havde adfærdsbehandler til at hjælpe. Jeg fik stor hjælp, og fik kontrol over Baloo. Jeg fik kontrol over mig selv. Der har ikke været nogle problemer de sidste to år.

Jeg ved ikke om han syntes at han lige nøjagtig idag skulle teste mig. Men jeg gav mig til at feje med en lille håndkost som han syntes var meget interessant. Med det samme jeg sagde nej, begyndt han at nappe i min arm istedet for - fuldstændig som "i gamle dage".

Jeg brugte selvfølgelig de tricks som vi havde lært dengang - nemlig at vende ryggen til og ignorere ham. Det fik ham så blot til, at hoppe op og bide i min trøje - ALT for at få en reaktion fra mig. Jeg holdt fast i, at han skulle ignoreres. Pludselig får han fat i min arm - han bider ikke - men får fat ved et uheld og det gør sindsygt ondt med sådan et nap...
Jeg blev naturligvis forskrækket og skreg AV samtidig med (og her kommer det så) at jeg skubbede ham væk (ret hårdt) og daskede ham med den lille håndkost!!!!!!

MEGET bestemt (mens jeg små tudede fordi det gjorde ondt OG jeg blev forskrækket) pegede jeg op i den anden stue, sagde "OP" og da han gik op med det samme, fulgte jeg efter og sagde "SÆT DIG" og gav ham en bliv kommando....!

Han blev meget pænt indtil jeg gav ham fri igen... Efterfølgende fulgte han efter mig overalt som en anden hæmoride - som for at sige "undskyld mutti"... Han rørte ikke kosten bagefter mens jeg brugte den. Og hvis han "kom til" at tage kosten aflevere han den så snart jeg kigger på ham og siger "aflever"....

Jeg har det SÅ skidt med at jeg mistede kontrollen overfor ham... Er der vitterligt aldrig andre der har "mistet kontrollen" på den måde????

Hilsen én som er ret frustreret over sin egen reaktion... !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At handle i afmagt!
  • #1   23. dec 2007 Alle kan komme derud hvor man fortryder sin handling bagefter.....

    Så du får ikke med riven herfra *S*


  • #2   23. dec 2007 Jeg synes ikke du har gjort noget forkert, man er nødt til at sætte sig i respekt og din hund er simpelthen nødt til at lære at det ikke er acceptablet at nappe efter dog, bare fordi den ønsker at lege.

    Jeg ser intet forkert i din handling.


  • #3   23. dec 2007 Kan jo ske for selv den bedste...


  • #4   23. dec 2007 René: Tak... ;O) Med den type hund vi har er det jo bare så vigtigt at der er styr på dem - så at sige (det er der jo ved alle hunde) at han så pludselig udfordre mig på dén måde og samtidig får fat i min arm - ja så knækkede filmen sgu...!

    Ane_Mari: Jo jo - men for mig er det et kæmpe skridt baglæns fordi at jeg har brugt så mange kræfter, energi og tålmodighed til at få et super fantastisk forhold til ham... Jeg er så bange for at have ødelagt det ved at miste kontrollen!


  • #5   23. dec 2007 det har vi vist alle prøvet - så op med humøret

  • #6   23. dec 2007 Malene: Men det er jo bare ikke den måde jeg ønsker at sætte mig i respekt...

    Christian: Jeg går heller ikke selv ind for det - det er jo det der hele pointen i min frustration...


  • #7   23. dec 2007 Platugler: I know - men som skrevet er jeg bare bange for at det kan påvirke al den træning vi har lavet i tiden med ham...

  • #8   23. dec 2007 Jamen Anne for pokker.. det var jo en reaktion.. og nej, den skulle ikke ske.. men du er ikke den første og ikke den eneste, der fortryder en handling..

    Så heller ikke riveslag herfra..


  • #9   23. dec 2007 Kender det ALT for godt, vi går også efter den bløde træning/behandling, men nogle gange så snapper det bare...

  • #10   23. dec 2007 Jeanette: Tak... Det trøster selvfølgelig lidt og vide at det er naturligt at handle - men det er SÅ frustrerende når man har brugt SÅ meget tid og energi på at få "styr" på hvem der "bestemmer" og hvorfor... Så kommer han pludselig og udfordre mig - og så knækker filmen...

    Og ja han fik altså fat - men jeg burde sgisme have reageret som vi har "trænet"....


  • #11   23. dec 2007 Mads: Ja - det må jeg da så lige indrømme idag....

  • #12   23. dec 2007 Det er bla. derfor man ikke skal være så meget efter andre herinde...... man kan lige pludselig selv stå i nøjagtig de samme situationer....... ... men det er sikkert meget sundt at opdage , man selv er et menneske ..... lige som alle andre.

  • #13   23. dec 2007 Anne: du er kun et menneske..

  • #14   23. dec 2007 *NITTIB* * MOPS & CAVALIER* fan *: Når jeg "prædiker" herinde om at bruge den bløde opdragelsesform og lignende, så er det fordi det er dét jeg tror på... Jeg ved godt at jeg kan fejle - derfor havde vi også de problemer med Baloo da han var yngre... Men eftersom jeg troede vi havde fået styr på dét - mener jeg netop godt at jeg kan råde andre til hvordan man kan gribe det an...
    Det tvivler jeg så på nu...!?!?!


  • #15   23. dec 2007 jeg synes du har gjordt det rigtige nu ved din hund den har gjordt noget galt og gør det ikke igen,. jeg havde nok gjordt det sammen hvis det var mig. .. når min hund har stukket af ud af vores have tager jeg han i nakker og kaster ham ind over der hvor han løb ud. efter den gang har han ikke gjordt det med mindre der er har været adgang til at komme lige ud. jeg går heller ikke ind for vold mod dyr når man oprager men ved mit tilfælde stedet for at bruge en øvelse og hunden løber igen og igen. så en i mumsen og tilbage så gør den det nok ikke igen..

  • #16   23. dec 2007 Jeanette: I know... Men folk som har enten læst historien på vores hjemmeside eller som rent faktisk har vidnet det - ved hvor store problemer jeg har haft med ham... Og så er det sgu lidt et knæk i både stoltheden men også i personligheden, at man pludselig står sådan...! ;O)

  • #17   23. dec 2007 Trunte: Jamen det var jo lige nøjagtig sådan noget jeg ville råde folk FRA at gøre.... Altså det som du beskriver og det som jeg selv lige har udsat Baloo for...
    Vores reagerer super godt på træning og på "blød" opdragelse... Og jeg har det også bedst med dét...
    Tak for din "støtte" men synes ikke selv jeg har gjort det rigtige....


  • #18   23. dec 2007 Jeps.. men det er op på hesten igen..

  • #19   23. dec 2007 jeg er HELT ening med dig jeg oprager IKKE min hund med vold. kan jeg slet ikke få mig selv til. men i mit tilfælde hvor han stak af. det har hjulpet meget. han stikker ikke af mere efter den gang..
    men kan forstå dig at du ikke har det godt med du daskede ham,..


  • #20   23. dec 2007 Jeanette: Der er selvfølgelig ikke andet for... :O) Og det var selvfølgelig også lidt en træst at han jo var fuldstændig obs på at NU var mor altså sur... Meeeen jeg nægter da så grueligt at skulle helt derud før han forstår det... Og som det har været de sidste par år har jeg ikke haft behov for at blive sur... :O)

  • #21   23. dec 2007 Trunte: NEJ - det har jeg nemlig ikke...

  • #22   23. dec 2007 Jeg har godt nok aldrig taget mine hunde i nakken... og KASTET dem nogen steder hen........ lyder sgu for mig lidt for voldsomt.....

  • #24   23. dec 2007 *NITTIB* * MOPS & CAVALIER* fan *: Hvis du læser igen - så kastede jeg ham ikke nogen steder hen - men skubbede ham hårdt væk og gav ham et dask med kosten....


    Densetsu weed. . : Jamen det er jo helt naturligt at man laver en hurtig bevægelse... Og jeg slog ham jo ikke bevidst!!! Som overskriften siger - afmagt...


  • #25   23. dec 2007 Næ Anne, vi har sgu da allesammen prøvet det.

    Jeg går også 100 % ind for de bløde metoder, men samtidig har jeg altså et hysterisk temperament, så af og til flyver hovedet altså lige af, når hunden gør noget, den bare IKKE skal!

    Og gu fortryder man bagefter, men sådan er det bare.. Det vigtigste er jo at man ved, at det ikke går, hvis man er sådan overfor hunden hver dag ;o)

    Så op med humøret. Vi har alle været der ;o)


  • #26   23. dec 2007 det kan ske for alle at de i "kampens hede" kan komme til at handle anderledes end man egentlig ønsker.
    men tror ikke du skal være bange for at du har ødelagt alt hvad i hidtil har arbejdet på, for som regel glemmer hunde hurtigt sådanne ting. det gør min i hvert tilfælde.
    jeg tror også jeg havde reageret sådan hvis min lige pludsselig havde nappet mig ikke fordi jeg går ind for voldelig opdragelse men der er simppelthen nogele få ting jeg ikke vil finde min i bla. bide det skal min hund bare ikke gøre. og så kan det godt være at den får en lille en over snuden e


  • #27   23. dec 2007 *Lille blub - nu med nyt job *

    Det var heller til dig.... det var noget en anden skrev længere oppe.... :O)


  • #29   23. dec 2007 Belinda: Du om nogen ved jo hvilke metoder vi har brugt - fordi vi har lært det meste fra Bodil... Og du har vel også hørt om mine problemer med Baloo...
    Derfor ligger det mig så fjernt at reagere sådan overfor Baloo... (Det er kun Peter der får mit temp. at mærke normalt *ss*) Men det gjorde sgu ondt, og så bliver man altså forskrækket... Og så reagerer man... Selv om det er uhensigtmæssigt...


  • #30   23. dec 2007 *NITTIB* * MOPS & CAVALIER* fan * : Sorry - my mistake... ;O) Troede jo den var til mig *ss*


    christinna O: Ja man kan jo åbenbart blive overrasket over sig selv indimellem...

    Densetsu weed. .: Ja hvis bare man kunne nå og tænke inden man reagerer...


  • #31   23. dec 2007 Anne, Jep, jeg ved det. Og jeg ved også hvor langt du er nået med ham, og kan SAGTENS forstå, at du bliver drønked af at du har reageret på den måde...

    Men jo. Vi ER altså ikke supermennesker, der kan styre alle vores følelser på ethvert tidspunkt. Sådan er det bare ;o)

    Min fars hund er også alt for voldsom, når hun skal hilse.. Jeg gør det, at jeg ignorerer hnde, og jeg er klart den, hun efterhånden hopper mindst op ad. Men af og til bliver hun lige for vild, og forleden fik hun hoppet med hele kroppen op i min næse. Da kunne jeg altså heller ikke ignorere hende mere, for man får sgu et chok, når det gør ondt..


  • #33   23. dec 2007 jow jow det kender jeg også godt til og det er jo ikke en bevidst handling, men en reaktion fordi man bliver forskrækket.
    Jeg oplevede det engang til træning hos lillen, hvor min arm også kom i vejen og jeg i situationen tolkede det som om min hund bed mig (hvilket hun ikke gjorde) og hun fik en over snuden - ikke noget jeg normalt praktiserer men ganske simpelt en reaktion som jeg også godt kunne være foruden.
    Men jeg tror du har det langt værre end hunden! op med humøret!

    / Trine


  • #34   23. dec 2007 Anne.......du skal tage det helt rolig......baloo har ikke taget skade af dette lille optrin....han blev sikkert lige så forskrækket som du gjorde.......dasket med kosten fik han lige tilbage til virkeligheden og kommandoen fik ham ned på jorden igen.......og så kom den bette fedterøv op i ham *GG*

    Jo jo.......kender det godt.......i Emma´s unge og vilde dage (ja sådan har hun også været) gjorde jeg da ind imellem noget i ren refleks.......og så kom hæmoriden op i hende og hen og fedte.......og så bliver man jo blød som smør.......man kan altså ikke være så perfekt og kontroleret altid.......og de kære kræ er nu ikke så sarte, at de tager skade af nogle enkelte fejltrin .........så op med humøret.......det er værre for Baloo, at du er ked af det.......for han forstår ikke hvorfor :o)


  • #35   23. dec 2007 Belinda: Nej det er sandt - vi er jo ikke supermennesker selv om vi indimellem gerne vil være det... Men man bliver nemt skuffet over sig selv, når man har arbejdet så hårdt på at reagerer "som man skal"... Men det kom SÅ meget bag på mig, at han pludselig syntes at kampen skulle tages op igen... Og i mine øjne tabte jeg dén kamp fordi jeg som leder mistede kontrollen og overblikket...

    Polski: Jeg tror du har ret i, at jeg har det værre end hunden... Men det må man jo så lade komme an på en prøve næste gang jeg tager fx kosten.... :O)


  • #36   23. dec 2007 susie: Ja uha - det er jo din lille Ambull-dreng (selv om du ikke kender ham *ss*) men slet ingen tvivl om, at han blev forvirret over at jeg blev ked af det efterfølgende... Men han fik INGEN opmærksomhed efterfølgende... Jeg skulle lige have temp. ned igen før jeg kunne tale med ham igen... Men i al den tid hang han som en hæmoride... ;O)
    Men det er sgu rart at høre, at det ikke kun er mig der har reageret i afmagt ....


  • #37   23. dec 2007 Blub

    Jeg kan overhovedet ikke se du har gjort noget forkert.

    Tværtimod synes jeg det er ved at være fuldstændig grotesk så kvalmebløde vi skal være. Det er jo lige ved at være dyremishandling hvis man siger "fy" lidt for hårdt til Fido.


  • #38   23. dec 2007 C E
    jeg er meget enig man må ikke ikke tage dem i nakken uden man bliver meldt for dyreplageri
    går dog ikke ind for en voldelig opdragelse i det store hele men gør hunden noget forkert bider snupper ting der ikke er dens så mener jeg at det er på sin plads at fortælle den at det er forkert med enten et klap i røven eller tage fat i nakken


  • #39   23. dec 2007 Anne.......ja gu er han så........jeg er sikker på, at han er lige så dejlig som jeg forstiller mig han er *S*

    CE.....ja se det er jeg tilbøjelig til, at give dig ret i :o)


  • #40   23. dec 2007 CE: Det kan du jo have ret i... Men jeg tror stadig på at man kommer længst ved at holde hovedet i ro - så at sige.... Og det gjorde jeg absolut ikke...
    Meeen der er jo også grænser for hvad man skal finde sig i fra sin hund...


  • #41   23. dec 2007 susie; det er han også som regel... *ss*

  • #42   23. dec 2007 Lille blub..

    jeg tror nu hverken du blir sat tilbage i din træning eller der sker noget videre ved det smiley

    Det var en reaktion og det sker smiley



  • #43   23. dec 2007

  • #44   23. dec 2007 Tak stine.... Det var rart og høre....

  • #45   25. dec 2007 Kan altså ikke se noget forkert i det...
    Havde gjort det samme uden at ha' dårlig samvittighed bagefter...
    Jeg synes altså nogengange at der går lidt for meget pædagogik i den...

    Og nej jeg går ikke ind for at tæve ens hund hverken fysisk eller psykisk, men de går sgu ikke i stykker af at blive skubbet væk og så at vide at de skal 'skride', hvis de engang imellem går over stregen...


    Men som du så selv skriver så er der enorm meget prædiken herinde og derfor kan man ikke sige at man har sagt 'fy' til sin hund uden at blive slagtet og stemplet som dyreplager af værste skuffe...


Kommentér på:
At handle i afmagt!

Annonce