138 visninger
|
Oprettet:
Online Tilmeldt:
7. aug 2007 Følger: 49 Følgere: 89 Hunde: 9 Emner: 530 Svar: 12.936
Fra benzin til el {{forumTopicSubject}}
Så vidt jeg husker, er der et par stykker af jer, der er skiftet fra diesel/benzin-bil til el indenfor det seneste års tid.
Hvad er jeres erfaringer? Økonomi? Opladning? Tilvænning til ny kørestil?
Jeg vil rigtig gerne skifte bilen ud, inden det bliver vinter. En sporty model på lavprofil dæk ER bare ikke optimal, når man bor på landet, hvor der reelt ikke bliver ryddet sne
Og når jeg skal skifte, så må det blive til en el-bil denne gang.
nov 2012
Følger: 92 Følgere: 212 Hunde: 4 Emner: 290 Svar: 8.340
Vi regnede på det, og på daværende tidspunkt kørte min mand langt på arbejde hver dag, så det vi skulle betale mere i afbetaling på Kona, sparede vi i i benzin. Nu kører han ikke nær så langt, fordi han valgte ikke at forlænge kontrakten og finde andet arbejde, men vi er så glade for vores elbil, og den gør vores liv så meget lettere med en hund der ikke kan være alene hjemme, og når vi er til træning og de skal være i bilen. Så vi har ikke fortrudt. Hvordan økonomien er i forhold til benzin bil ved jeg ikke i dag, men jeg ved vi stadig sparer en del penge ved at kører el.
Vi snakker om på et tidspunkt at få en bil nr 2, og jeg vil virkelig gerne have en LILLE elbil, og de begynder da også at komme mere frem igen, så er det bare om jeg har råd til at købe en helt ny bil, eller om vi er heldige at de brugte falder lidt i pris inden, for billige er de ikke
aug 2007
Følger: 49 Følgere: 89 Hunde: 9 Emner: 530 Svar: 12.936
Fra benzin til el