Skiferie - hvornår og hvorhen? {{forumTopicSubject}}
Hvem skal på skiferie og hvornår, hvorhen, og hvordan kommer I dertil. Hvorfor lige der? Er nysgerrig, for det skader da aldrig at få udvidet sin horisont.
For 13. gang tager vi til Østrig. På fredag kl. halv elleve om formiddagen sætter vi snuden mod Berlin. Om aftenen kører min mand, jeg og bilen ombord på Biltoget og bliver transporteret til Salzburg alt imens vi sover. Næste morgen lidt i otte er vi fremme, og så er der kun lidt over 100 km. til Sct. Michaels som ligger i Lungau distriktet i Kärnten. Her skal vi bo på et dansk ejet hotel med halvpension. Der mødes vi med nogle vi traf dernede sidste år, så der er nogen at løbe sammen med. Vi køber liftkort til hele Salzburgerland området, så vi kan køre hvorhen vi vil.
Når den første uge er gået kører vi 50 km nordpå til Wagrain for at møde vores venner, som kommer samme dag. De har deres trillinger med på 10 år og de har stået på ski siden de var 3 år gamle, så det er ikke dem vi skal vente på. Her skal vi bo i lejlighed hos de værter vi er kommet hos igennem flere år.
Hjemturen er også med Biltoget fra Salzburg til Berlin, så der bliver 15 hele dage at stå på ski. Med det sne der er kommet dernede, så er det alletiders grundlag for at få en god ferie. Sidste år kom vi til grønne løjper og kun lidt sne, det var ikke så spændende.
Det der er så fedt ved Østrig er at man køber et liftkort til 14 dage, og så kan vi køre i rigtig mange skiområder. Det kan lyde uoverskueligt, men det forklarer bare hvorfor vi ikke er blevet trætte af Østrig endnu. Med en bil kan man komme hvorhen man vil uden at tænke på om vi må løbe på ski der.
God tur til alle jer der også skal på skiferie.
jul 2007
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 151 Svar: 1.003
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
God tur.
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Jeg synes ikke, at Canazei er så børnevenlig...man kan let blive væk fra hinanden...
jul 2007
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 151 Svar: 1.003
Manden gider ikke med, så jeg smutter afsted med resten af familien. Så han er hjemme til at styrer terroristen
Skiferie - hvornår og hvorhen?