{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.057 visninger | Oprettet:

Hjæælp - bil kan ikke starte!! {{forumTopicSubject}}

Nu poster jeg lige dette herinde også, da jeg er lidt desperat efter et godt svar...

Jeg har lige et enkelt spørgsmål, eller to... Igår kørte jeg vores bil, Opel Vectra 2,0i 16V CDX, på værksted, da vores kobling skulle skiftes. Bilen har tidligere haft lidt besvær med at starte når der var fugtigt, men vi har altid kunne få den igang.
I dag ringer automekanikeren så og siger at efter de har skiftet kobling og ordnet det hele, kan bilen overhovedet ikke startes. Den er fuldstændig død! Det skal lige siges at han selv har startet bilen og kørt den fra parkeringspladsen og ind på værkstedet...

Skal jeg forvente at jeg selv skal betale for evt. ny reperation, fordi den nu slet ikke vil køre, selvom den kunne køre da jeg afleverede den? Og hvis ikke, hvad skal jeg så sige til ham?
Nogle som har en ide om hvad der kunne være sket, efter de har skiftet koblingen, siden den er helt død nu?

Håber på noget hjælp! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjæælp - bil kan ikke starte!!
  • #1   16. jan 2008 Du skal absolut selv betale for at få lavet den fejl der gør, at bilen ikke kan starte.

Men du kan jo vælge at få den hentet og slæbt til et andet værksted eller hjem til dig selv..

• #2   16. jan 2008 Okay, også selvom den altid har kunne starte og jeg selv er kørt derop i den da jeg afleverede den?
    Mekanikeren har også selv kørt den ind da den skulle laves...

• #3   16. jan 2008 Der er overhovedet ingen tænding..

• #4   16. jan 2008 Og mon så ikke, det er starteren, der har det skidt?

Synes ofte en slidt starter begynder med at sætte ud periodisk og så pludselig en dag dør den helt..

Det er kendetegnende ved, at der overhovedet ikke kommer andet end en KLIK-lyd, når man drejer nøglen..

Drejer motoren rundt, men går ikke i gang, kan man udelukke starteren..

En kliklyd kan også være mangel på strøm fra batteriet - og det er jo ofte noget der hænder på denne tid af året, hvor der er fugt og kulde...

• #5   16. jan 2008 En ny starter der ikke helt billig - men man kan købe en renoveret og sætte den på..

Det har vi gjort et par gange med succes (altså på forskellige biler ;o) )

• #6   16. jan 2008 Starteren virker fint, der er bare ingen tænding.

• #7   16. jan 2008 Jeg vil mene, at hvis bilen kunne køre da du afleverede den - ja så kan den også kører når du modtager den igen - du kan jo ikke vide, om det bare er noget han siger for at tjene lidt ekstra.

• #8   16. jan 2008 Mia, alle fejl på bilen er på din regning. Også selvom fejlen opstod mens den stod hos mekanikeren. ;o)

• #9   16. jan 2008 Jamen så kan det være noget så banalt som tændrørerne, der skal skiftes.. eller tændkablerne, der skal have noget fugtfortrænger

Og så et utal af andre muligheder..

• #10   16. jan 2008 Ulla, den holder ikke..

Hvis jeg kører et gammelt lig til mekanikeren med et utal af periodiske fejl, så er det ikke hans ansvar at udbedre alle dem, der opstår mens den er i hans varetægt ;o)

• #11   16. jan 2008 Hvis alle fejl som opstår ved mekanikeren skal betales af ejeren, så vil jeg da aldrig have lavet det hos sådan en, tænk alle de penge de kan tjene på det så??

• #12   16. jan 2008 Jeg sætter aldrig min bil på værksted, man ved aldrig hvad de finder på, at der pludselig er galt med den :-))

• #13   16. jan 2008 Det vil sige mekanikeren kan ikke lave fejl? Jeg synes det virker lidt skummelt...

• #14   16. jan 2008 CH - nej men han skal gennemgå bilen og give en pris før han starter med at lave den.

• #15   16. jan 2008 Mia - jamen det er skummelt, at sætte sin bil på værksted. :-))

• #16   16. jan 2008 Jo, mekanikeren kan sagtens lave fejl - men at bilen ikke kan starte har intet med at skifte koblingskabel at gøre..

Og du ved jo i forvejen, at bilen laver numre med netop det at starte...

• #17   16. jan 2008 Ulla, ja han skal give en pris før han laver den - hvis det er det, man beder om.

Og så skal han selvfølgelig ikke lave noget før det er aftalt.

• #18   16. jan 2008 Det er jo hele koblingen der er blevet skiftet, altså har de skulle flytte hele gearkassen for overhovedet at kunne komme til det. Så det har ikke været helt nemt. Så en simpel reperation har det ikke været.
    Bilen har altid kunne starte, men den har bare lavet det nummer at nøglen skulle drejes to gange før den startede.

• #19   16. jan 2008 Jamen jeg synes da du skulle prøve at ringe til forbrugerrådet og høre dem ad - men jeg tror ikke du skal forvente noget...

• #20   16. jan 2008 øh hvis den periodisk ikke kunne starte og nu vil den slet ikke starte er det vel ikke mekanikerens skyld :O.. ,, og det er da muligt det er nøglekontakten der er helt defekt nu ,, tror du at man indleverer en halv defekt bil og i mens den står på værksted synker den helt sammen ,, tænk dig nu om tror du så mekanikeren skal betale for at du får den rep ,,, sån tror jeg ikke det helt fungerer,,

• #21   16. jan 2008 Min fars kæreste som har eget opel/mercedes værksted siger..
    At det nok er noget med starteren, og den piller man ved når med skal rode med koblingen, eller forbindelsen.. Han siger han vil lave den, snakke med ejeren til bilen og sammen finde ud af noget.. Han ville højst sandsynligt ikke batale hele skaden selv, men han ville sammen med ejeren finde ud af om det var hans skyld, eller noget som ville ha været sket uanset, og så sammen finde en løsning.

• #22   16. jan 2008 Som jeg har skrevet MANGE gange, har bilen ALTID kunne starte, men indimellem har jeg skulle dreje nøglen to gange!

• #23   16. jan 2008 Jeg tror ikke der er nogen herinde som rigtig ved noget om skiftning af kobling... Så takker lige for hjælpen, finder ud af hvad der skal ske i morgen, og så må jeg tage den herfra.

• #24   16. jan 2008 Din & Min, din fars kæreste er en venlig mekaniker ;o)

• #25   16. jan 2008 Mia, det har ikke noget at gøre med at skifte koblingen...

Mekanikeren samler bilen som den skal samles. Og har bilen så haft en fejl, der dukker op tilfældigt, når den står hos ham, så er det ikke ham, der er ansvarlig for den..

Sådan fungerer det bare ikke...

• #26   16. jan 2008 Mia - det er meget almindeligt, med lidt startvanskeligheder i denne kolde og våde tid. - så jeg ville ikke uden videre betale for, at den nu er død som en sild :-))

• #27   16. jan 2008 CH - ja, han er en rar mand smiley

• #28   16. jan 2008 Bilen kommer ind med et problem - en kobling skal skiftes.

Mekanikeren skifter koblingen, og samler bilen som den skal samles..

Så har han gjort sit arbejde.

Så længe han ikke selv har påført bilen nogen skade (hvilket jeg må indrømme er højst usandsynligt, men det vil en anden mekaniker kunne afgøre), så er det for egen regning, når bilen bryder yderligere sammen.

• #29   16. jan 2008 Ulla: Nej, jeg har også meget svært ved at tro det kan være sket lige det øjeblik bilen bliver sat på værksted. Jeg synes det er meget underligt at dette sker lige efter de har lavet koblingen, men nu får vi se i morgen. Jeg har ihvertfald ikke tænkt mig at give efter og betale ekstra, for er næsten 100% sikker på det er dem der har lavet fejlen!

CH: Det er muligt at mekanikeren ikke har lavet en fejl, men synes bare det virker meget mærkeligt. Hvis bilen kan startes da de begynder og ikke kan når de er færdige...

Kommentér på:
Hjæælp - bil kan ikke starte!!

Annonce