768 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hjælp til Voliere Hjælp til Voliere

Skal i gang med at bygge et underdørs voliere til mine to psykotiske undulater.. smiley

Men hvordan er det bedst at lave sådan et? Det skal jo laves smart, og med en bund, der er nem at rengøre, så det ikke tiltrækker rotter og sådan noget.

Kender du evt. nogen super gode hjemmesider, hvor der kan hentes inspiration?

Tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til Voliere
  • #1   3. feb 2008 husk nu ikke at sætte dem ud, før til sommer - de skal først vende sig til temperaturen

• #2   3. feb 2008 prøv og spørge "nu med tess på køleren" hun skulle vidst have styr på det...

• #3   3. feb 2008 Hvor stor skal den være !?

• #4   3. feb 2008 http://www.hellez-mini-zoo.dk/pip%20i%20haven.htm

• #5   3. feb 2008 Det er 2 m. højt. Og 3 m. i diameter. Bygget omkring et æbletræ Bunden er bare jord, som jeg graver op en gang i mellem. Med en lille el have kultivator.Jeg havde rotte der i efteråret. Den åd mine 3 vagltler og 3 undulater. Men sådan er det på landet. Støb evt. bunden, og læg et lag jord,sand over. Jeg henter sand på stranden og lægger til fuglene. De kræver sandbad.

• #6   3. feb 2008 Jeanett: hvad er det helt præcis du gerne vil vide...
    jeg har fugle i voliere.....

• #7   3. feb 2008 Min far lavede selv vores. :).

Her kommer opskriften :).

vi brugte til 4 undulater.

1 meter lang træplade. hvor af vi lavede en lem i den. Sådan så man kunne åbne der. og skrabe møget ud.

der efter, 4 stk. stolper. også 1meter . ca.
    som vi hægtede pladen på.
    igen 4 andre stolper.. (kan ikke huske målene).
    Som kan ligge i mellem de andre stolper..og holde det hele sammen.

Også på med noget net. og lav en ny låge smiley .

fixed. også har du et voilere. Kommer self. an på hvos stort i vil have det..

Sig endelig til og jeg kan sætte min far i arbejde :).
    også kan det afhentes til den pris metrialerne har kostet.

• #8   3. feb 2008 De kommer selvfølgelig først ud, når vejret tillader det, altså sidst i foråret, først på sommeren.

Til næste år skal vi have lavet et skur i baghaven, hvor vi vil lave et volier i forbindelse med skuret.

Så derfor skal det egentlig bare et, der kan holde et års tid.

Men mangler ideer til hvordan man griber det an, og laver et bedst mulig bur, for både fuglene og jeg, da det skal rengøres og de skal have foder smiley

Samtidig skal det jo ikke være overdrevent kæmpe stor, for det er jo "bare" til to styks.

• #9   3. feb 2008 selv om det kun er til to, så skal den stadig have en vis størrelse, for at de kan komme på vingerne og det er vel et must, nu de er ude

• #10   3. feb 2008 Bedre det er bredt end højt. Du kan vende jorden i det. Det gør jeg. 2 stk. siger du nu. Lav det rigeligt stort. For du vil med garanti have flere. Jeg har nu 19. Efter at rotten har ådt de 3.

• #11   3. feb 2008 vores holdte i 2 år indtil fuglene døde .
    de var ude 24/7 i den tid.
    de gik ude. og vi lavede en "isolerede" kasse de kunne gå ind i med en pind de kunne sidde. Hvilket. . var virkelig god.. Dog , hvis fuglende skal ind igen.. tager det noget tid at få fanget smiley

• #12   3. feb 2008 Hehe, kunne egentlig godt forestille mig at der kom nogen stykker flere smiley

Skipper og Trunte laver nok også nogen unger, hvis de får mulighed for det smiley

Kommentér på:
Hjælp til Voliere

Annonce